Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hvordan spiser du?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2016 14:09

Kære alle. Jeg er journalist, og jeg arbejder på en historie til Vice.com om spisevaner, og i den forbindelse søger jeg et par deltagere, der har lyst til at dele sine tanker derom. Dem, jeg søger, har ét til fælles: De har oplevet, at det kan være svært at skulle leve op til ét regelsæt om, hvad man må og ikke må spise. Det kan være den tidligere vegetar eller veganer, der i dag (engang imellem) spiser kød. Det kan være den troende, der engang imellem kommer til at spise noget, han/hun egentlig ikke måtte i forhold til religionen. Eller noget helt tredje og fjerde... Det blir interessant for mig, så længe der er forskel på, hvad man drømte om man ville spise, og hvad man rent faktisk spiser. Giv endelig lyd, hvis du kan se dig selv i det dilemma :) Mvh. Tobias, 53272894, tobi.matthiesen@gmail.com

0
10
Svar på denne tråd
 
 Hesteforum!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2016 09:31

 

Dette er altså et hesteforum!

 

Spisevaner er ofte diskuteret, som hvor ofte, hvilke mængder og af hvad. Heste foretrækker wrap og hø i vinterhalvåret, men mange sportsheste har brug for det man kalder krybbefoder også. I sommerhalvåret går mange heste på døgngræs men feks. har lakterende hopper brug for mere foder... osv.

 

 

Ps: Måske journalister og andre vildfarende skulle oprettet en hjemmeside for folk som vil være interesseret i at deltage og svare på det i søger som åbenlyst og tydeligvis ikke er målgruppen herinde!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

7
0
Svar på denne tråd
 
 Stivelsesfri
Forfatter: 
Dato:  01-12-2016 14:23

Jeg havde en drøm om at mine heste skulle spise helt stivelsesfrit. Dvs kun wrap og vitaminer samt evt fiberpiller, lucerne og eller roepiller.

Men jeg måtte sande, at det var de desværre ikke helt med på. Avlshoppen kunne ikke holde huld, så jeg måtte give både havre, horsespeed, soya og olie oveni O ve, o' skræk!

Ridedyret var egentlig nøjsom trods hendes 800 kg og +175 cm. Men hun var sk**e kræsen, så jeg måtte igen putte lidt Havre og endda beetfor med sukker i foderet. Igen levede det ikke op til drømmen om korrekt fodring. AAAGGGHHH de hovedbrud med heste og korrekt mad. Det er ikke nemt.

 

Men jeg er ikke sikker på at det er din målgruppe....

 

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

5
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-12-2016 17:23

jeg rider på en meget madglad vallak. Han drømmer bestemt om at få godbidder hele tiden. Men jeg siger til ham at han altså ikke kan få en godbid bare fordi han står på staldgangen. Man skal ligesom yde lidt mere end det for at få en godbid når man er 14 år.

 

Han kan så heller ikke tåle halm, men det vil han også gerne spise. Det får han selvfølgelig heller ikke lov til.

 

Hvis du har godbidder med vil han sikkert gerne fortælle dig om hvorledes hans spisevaner er anerledes end han drømte om.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

4
0
Svar på denne tråd
 
 S N Y D Y !
Forfatter: 
Dato:  02-12-2016 10:01

Anja / Jeg føler virkelig med din vallak. Man bruger godbidder for indlæringens skyld og når dyret så er dygtig så er der ingen godbidder længere... Det er dælme snyd!

Når man når en vis alder så kan man altså GODT tåle (det ødelægger ikke indlæringen) at få godbidder BARE for at se sød ud feks. på staldgangen!

 

 

Jeg havde en gang en hund som var fuldstændig håbløs til at gribe hundekiks. Det var lidt sjovt, at han var så klodset så det blev øvet ret meget. Vores anden hund greb nok 99% af dem.

 

Sørme om han ikke lidt efter lidt fik det lært. og hvad gør man så som ejer/træner... jo man stopper, med at træne når øvelsen er lært.

Hund glemte så ALT om, hvordan man greb hundekiks! Altså det blev sådan, at det bare var noget der skulle trænes en smule med jævne mellemrum...

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 15:24

shagya: han får skam godbidder, men ikke hvert andet minut som han ville foretrække.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider