Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Opdatering af Sienna og Roms..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2016 14:08

Det går fremad med dem begge to. Jeg ville lige opdatere jer så here we go:

Man må sige Sienna virkelig udvikler sig og udover det - har fået tabt sig nogle flotte kg efterhånden.

Vi startede sådan her:

Billede

Vi har været til et par stævner efterhånden og hun har nu været stævnehest i 2 mdr. Vi rykkede fra LC til LA her den sidste 1 måneds tid og det er gået over alt forventning. Sienna har virkelig klaret det flot. Hun glor stadig indimellem når vi er ude, men ellers tager hun det pænt.

Hun mangler stadig styrke og stabilitet, især i øgningerne i trav (de er svære synes hun) samt de mindre volter og sidebevægelserne, men det kommer stille og roligt.

Jeg er meget glad over hendes ivrige arbejdssind og hun er nem at træne. Jeg har trænet changementer med hende og de er næsten på plads så nu er de pakket væk igen og nu fokusere jeg på at få kontaen på plads på kortsiderne også.

Det bedste hun gik var for to uger siden i LA2 hvor vi fik 69%. Der var hun også bare rigtig flyvende.

I går var til stævne igen og red LA1 og LA2. Begge til 66% og det var jeg yderst tilfreds med da hun kiggede og spændte ved porten på langsiden og derfor blev lidt urolig fortil og gik og spændte lidt over ryggen.

I får billeder fra stævnet i går: Sådan ser hun ud nu.

Billede

Middelgalop

Billede

Trav

Billede

Trav

Billede

Lidt mere trav

Billede

Galop galop

Billede

Trav trav

Billede

Dygtig hest efter et anspring, som hun har haft meget svært ved. Endelig er de ved at sidde i skabet.

Billede

Lidt mere trav - slangegang

Billede

Start på trav øgning

Billede

Galop skråt igennem til kontra

Billede

Parade i LA2

Så får i lige lidt fra Romse aka First Romance. Romse har jo været i genoptræning siden september måned og det går virkelig fremad med hende. Hun var begyndt at blive lidt kedelig over kun at skulle gå med rytteren og hun har aldrig været den store longe fan. Så derfor valgte jeg at smide hende i linerne og det var en SUPER beslutning. Hun har aldrig gået bedre og jeg kan virkelig korrigere hende og se hvor meget hun udvikler sig nu. Hendes højre skulder (nerveskade) er blevet SÅ meget bedre siden vi startede og hun strækker nu højre forben næsten lige så langt frem som venstre. Det kommer med tiden og genoptræningen skrider frem. Nu skal vi igen til doktoren i december og håber på grønt lys til at gå mere i gang med ridningen igen :)

Går alt som planlagt og vi får go fra doktoren håber jeg på at ride et stævne på hende (hendes aller første, hun har aldrig været i byen før) i starten af februar. Bare to LD'er :)

I får lige et par stil billeder fra hendes longering i linerne:

Billede

Hendes smukke hoved med deres nye grime

Billede

Øhm ja - hun kan også være meget vild. Hun er en meget varm dame

Billede

Hm Romse - FY. Hun fik også lidt skæld ud ;) Men hun var bare meget glad.

Billede

Jo jo hun kan da godt gå pænt alligevel haha.

Billede

Mig og Sienna nyder også denne her dejlige, store og bakkede skov (Ganløse skov). Den er fantastisk flot lige pt.

Tak fordi i kiggede med. I kan ogs følge med på min Facebook side i linket herunder.

Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

11
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 17:14

Sienna er kommet til at stå så flot fortil :D

Og håber for dig Romse snart er helt fit igen :D

Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

1
0
Svar på denne tråd

tak for opdateringerne
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 21:11

Hvor er det bare skønt at følge dig og dine nye hyppere. Sienna er virkelig blevet fin - og hvor det altså har pyntet på hende at smide alle de kilo :) - og fantastisk udvikling med hende!

Håber I får styr på hende Romse - for hun er da altså også bare en fin hyp :)

mums mums :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 09:18

Sikke en udvikling hos Sienna - det er rigtig tydeligt, når man ser billederne før og efter nu. :) I er så spændende at følge.

Håber også, at det snart kommer til at gå med Romse, så du kan begynde med hende! Hun er også så fin! :)

Heidi

1
0
Svar på denne tråd

ggggggggg
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 21:14

Sandie: Ja hun er kommet mere på bagdelen og mere op i nakken nu :D Det går fremad.

Svensen: Tak skal du have. Det klær hende helt vildt at have smidt de 100 kg hun havde for meget. Hun var vildt svært overvægtigt med store, farlige fedt depoter og det hele og en kæmpe mave. Det er gået hurtigt og det er kun fordi hun er startet op med motion da hun får præcist det samme at spise som før ;)

Plovbæstet: Tak skal du have :) Romse skal nok komme derhen, det tager bare lidt ekstra tid.

Hun tager nu større og større skridt på højre forben og man kan mærke og se forskel.

Beklager billede kvaliteten ;)

Billede

Billede

I lange liner - det er hun rigtig fin til og har gjort hendes takt bedre og smidighed bedre.

Billede

Billede

Smukke, smukke hest.

Følg mig på Facebook:

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 07:27

Virkelig skøn tråd at læse!!

En fornøjelse at følge med i det arbejde, du smider i hestene!!

Tak for kigget!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-11-2016 20:10

Der er ikke så meget respons herinde mere - men jeg synes nu alligevel - at i som ikke er på Facebook skulle se hvor fin hun er blevet :)
- ja og Romse også for den sags skyld. Det går fremad nu, rigtig fremad.

Tak skal du have Mrsheaven :D

Følg mig på Facebook:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider