Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hvad fejler hun?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2016 16:35

Jeg er ret bekymret for min ponypige. Det startede i det små i vinters, særligt i blæst, modvind og sne. Siden er det eskaleret henover foråret, og nu er tilstanden nærmest kronisk..

Billede

Billede

Billede

Billede

Det ligner nærmest en slags deformitet af ryggen, eller en muskeldefekt måske?. Jeg tænkte at det måske var hesten, der var for stor, eller sadlen, der lå forkert. Hun virker ellers sund og rask og er for det meste oprejst i trav..

Billede

Billede

Trods indkøb af nyt og mindre ridedyr, og uden sadel, samme problem. Så snart jeg monterer ponypigen på en hest, så klapper hun sammen i ryggen og kan ikke holde sig selv. Det smitter også det stakkels dyr, der oftest bliver underligt afslappet og nærmest til tider tygger drøv...

Skal jeg bede hendes forældre om at få lavet et tjek af pigen, er det en clairvoyant der skal på banen, eller er det noget helt 3. der skal til???

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

13
1
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-06-2016 17:08

Det ser ikke godt ud. Måske den midlertidige tilstand er gået hen og er blevet kronisk?

Jeg ville fluks give hende et kosteskaft på maven (placeret lodret naturligvis) for at modarbejde den kedelige tendens.

Håber du finder en holdbar løsning.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

3
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2016 18:43

er barnet vaccineskadet eller måske særligt sensistivt? i begge tilfælde ville jeg straks undgår gluten, laktose og sukker, samt iværksætte en streng hømopatisk kur.

Virker dette ikke, må du ty til fjernhealing eller måske noget håndspålæggelse i den loakle meninghed. indtil da kan du overveje at montere en halerem i patientens jakke. det burde om ikke andet, så kosmetisk afhjælpe problemet.

7
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-06-2016 19:45

det er ret bekymrende at følge, det virker nærmest som at hun indgår i en eller anden form for positiv sindstilstand, og bare befinder sig på dyret

Hvad med biomekanikken, skridtlængden, træningsfilosofien, fysioterapien og hele rideteorien .

Hvor ender det henne, hvis hun bare rider på ponyen...

Og, hvornår glemte vi egentligt den tilstand i vores evige jagt på det voksen korrekte

Eric Cartman

7
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2016 20:19

Jeg ved, hva den tilstand hedder!!!!!!!!

Det kaldes HYGGE og/eller befinde sig i nuet - en tilstand man skal huske at værne om og sætte pris på

Tak for kigget (og endnu engang træne-arme-mens-pc'en-vendes )

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

3
0
Svar på denne tråd

Kostetræning
Forfatter: 
Dato:  18-06-2016 20:26

Hun træner da til at sidde på kosten på torsdag

Salvia

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd

Har du overvejet....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2016 13:58

klikkertræning/positiv forstærkning - kosteskafter, haleremme o.l. er i min optik bare en anden form for hjælpetøjle, og som enhver efterhånden burde vide, ikke noget der bør tages i anvendelse af andre end de absolut skarpeste proff'er...?

Alternativt, ville jeg google lidt på RMS (aka. ridermanship) - gå efter øvelser, der sigter mod at lære rytteren at respektere hestens personlige rum, for det kunne godt se ud til være der, det er gået fuldstændig galt her!

Dorte

2
0
Svar på denne tråd

åhhhhh.............
Forfatter: 
Dato:  19-06-2016 15:36

Jeg tror det er det der frem og ned hun har misforstået

Eric Cartman

4
0
Svar på denne tråd

Det er selvfølgelig....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2016 17:38

heller ikke umuligt, men er det ellers ikke ved at være soooo last year - jeg har da set at selv nogen af de mest hard core dyrkere er kommet videre i deres liv...?

Dorte

1
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 07:38

det er altså nogle gode bud, der dukker op..man kan altid regne med HN

Et er sikkert, den lokale rideklub burde betale hende kontigentet tilbage..Alle de år, og så sidder hun helt forkert

Måske man skulle svine (øh, jeg mener oprette en meget voksentråd, udelukkende i almen interesse-helt uden personligt nag), rideskolen, sælgeren af ponyen, vejr-appen og mine naboer, bare for en god ordens skyld. Så har jeg da gjort noget

Billede

Eric Cartman

5
0
Svar på denne tråd

alvorligt tilfælde
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 10:15

Det ser ud til at være et alvorligt tilfælde af krammetitis

Måske hun kan vokse sig fra det

Den stakkels hest ser ud til at blive voldsomt forpartsbelastet

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

2
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 11:21

Måske jeg bare skal se tiden an. Om ikke andet så vågner jeg op en dag, så er hun 15 med piercinger alle vegne, aflyser rideture pga mokai og bumsede ungersvende, og finder voksenselskab utåleligt...I hendes skarpe teenagerblik vil jeg fremstå som værende 90, og totalt uduelig

Men indtil da vil jeg nasse skamløst på hendes selskab, sole mig i hendes glæde over mine ponyer, og være umådeligt og utåleligt selvtilfreds med at eje nogle forlystelsessyge krikker, der er lige så svære at drive hjem fra turene som pigen.

Havde jeg ikke et stort roperhorn på min cowboykuffert, så lå jeg også henover nakken på hesten konstant..

Eric Cartman

5
0
Svar på denne tråd

jeg ved da hvad det er
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 08:39

det er da ÆGTE rideglæde :) - det er da noget man ikke kan få for meget af :) - hun KNUSelsker da de dyr - og i den tilstand er hun mindst 18 før hun vågner med bumser og drengejagt :)

Tillykke med at du har sådan en rigtig HESTEPIGE i din stald :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider