Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Så debuterede jeg på C-plan i MB0-1
Forfatter: 
Dato:  28-03-2016 21:44

Endelige langt om længe fik jeg nulret mig sammen til at starte Pinot i vores lokale rideklub, da de holdt C-stævne i påsken.

Pinot er jo B-hest med min berider på ryggen, hvor de har været ude og starte sammen - jeg har bare ikke turdet, fordi jeg er så usikker på vores niveau.

Jeg har dog startet to mb0'er på D-plan til 59 % og 63 % her over vinteren, så jeg var klar over at +60 % ville være SUPER for os på c-plan, så det var målet :-)

Da jeg ikke syntes jeg ville nøjes med kun en start, ja så satsede jeg og meldt os i både mb0 og i mb1, selvom vi aldrig har redet/trænet mb1'en.

Desværre fik nerverne fat i mig allerede i sidste uge - så fra den ene dag til den anden, ja der kunne vi ikke changere rent !!!! ARGHHHH - så jeg måtte drøne afsted til min underviser to gange på en uge, for at få lidt ro over mig selv, og få lidt ro på nerverne.

Med god opbakning fra rideveninder kom jeg afsted, og startede MB0 - og jublejuble trods flere fejl, bla to urene ch'er, ja så fik vi 60,1% :-)

På en mærkelig måde "faldt jeg af på den", for jeg var så glad for resultatet i mb0'en, at jeg glemte at fokuserer på mb1'en.

Så da jeg dagen efter red ind i mb1'en så skete det mest pinlige ever !!!!!

Jeg red fejl TO gange - arghhhhhhhhhhhhhhh, jeg anede simpelthen ikke hvor jeg skulle hen på banen....

Pinot var en GUTTERMAND, og fungerede bare så fint, trods mine tossede "brems parade Hmmmm hvor skal vi hen ", og lavede nogle rigtig fine øvelser - hvilket resulterede i, at vi trods der blev trukket 6 point ( hvilket modsvarer 2,5 %), ja så red vi til 61,7 % -weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Havde jeg ikke tosset rundt, så havde vi fået +64%.......

Jeg er SÅ stolt af min bette sorte nullermand, og glæder mig til at skulle ud igen til stævne, for han er bare SÅ nem og god ved mig.

Og lige pludselig så ser jeg en mulighed for, at jeg på et tidspunkt helt reelt kan få B-rytter status, hvis jeg kan få 4x63% på ham i MB-klasserne - det kunne være sjovt :-)

Jeg har desværre - som sædvanligt - ikke billeder eller video af os i stævneoutfit. Men her er en træningsvideo af os, med diverse fejl som min træner heldigvis har gennemgået med os :

www.youtube.com/watch?v=3v0LYjOphrM

Tak for at I havde tålmodigheden med at læse mit indlæg og evt se min video.

mvh Charlotte

15
1
Svar på denne tråd

muuums
Forfatter: 
Dato:  29-03-2016 08:18

Hvor er han bare en lille skøn hest at skue og du skal nok få styr på nerverne, afsted med jer og så for i mere rutine Dejlig at følge jer så endelig flere tråde,mange hilsen fra Lotte.

R.I.P Gently mr.Cody.

R.I.P Vestergaardens Valentino.

0
0
Svar på denne tråd

Skøøøøøøn lille hest!!!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2016 09:03

Jeg er fuldstændigt vild med din lille sorte. Han er lige en hest efter mit hovede, mangler dog lige 10 cm. Men men men han virker bare, ud fra hvordan du beskriver ham i dine tråde, så reel, ærlig og som en guttermand uden de helt store off-dage. Kan sagtens se at din anden store har mere gang formåen, men ham her Pinot virker bare SÅ flink og uden så mange dikkedarer.

Er fedt at læse at han kan give dig nogle fede ture og endda få rykket til dine grænser og barrierer og på den måde hjælpe dig videre, det ser jeg altså som en ægte guttermand.

Håber du får maaaange år med ham endnu, ja også din anden for den sags skyld, så vi kan se flere spændende opdateringer fra dig, for hvad kan det ikke blive til hvis i fortsætter i samme stil?

Flot arbejde, begge to (tre, inkl træneneren)

Med Venlig Hilsen

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  29-03-2016 09:42

Flot arbejde - hvor er i total seje

Bare giv den gas, i kan jo sagtens :D

Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Dejlig allround vallak sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

0
0
Svar på denne tråd

hjkoHk
Forfatter: 
Dato:  29-03-2016 12:05

du rider så nydeligt, og din beskrivelse af dine heste, og omgangen med dem, viser hvor meget du holder af dem.

Ham Pinot der, er altså en rigtig lækker dreng. Stod jeg lige og manglede hest, så var han en type jeg ville se efter. Held med de fortsatte starter

0
0
Svar på denne tråd

Sejt gået!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2016 22:04

Ih, hvor er du altså sej, Charlotte!

du er væsntlig bedre til at ride end jeg, men jeg kan genkende mange af de følelser du har og de tanker du gør dig - vi er jo begge et par ikke helt unge dressurtanter i en rideverden, der sommetider føles lidt "for de unge og smarte"

Det er bare SÅ fedt at du kommer afsted og gør alt det, vi andre går og drømmer om!

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Takkkkkkkkeeeeee
Forfatter: 
Dato:  29-03-2016 22:51

Tak for de meget pæne ord om både pinot, jeg og den brune bisse - og jeps jeg holder jo af de to "knæjter" på hver deres måde.

For ingen tvivl, når det spiller med Caspian, så må Pinot se sig slået på gangformåen og her-kommer-jeg-attitude.

Til gengæld så er det ikke "æhhh hvor skal vi hen nu..." jeg skal ride på Caspian - her er det Pinot er så tilgivende og så "nå men på den igen", så al fokus kan gå på en selv, på hvilket program man skal ride ( host host) hvordan man vil ride den enkelte øvelse ect. Og DET er altså guld værd, når man hverken er rutineret eller altid har fået "cool carm and collected" med hjemmefra :-)

De er "verdens bedste hest" på hver deres måde :-)

Men reelt er Pinot nok mere "en ener" end Caspian er - for gode lækre heste dem ser man masser af ude på c-plan. Og så knap så mange bundreele tilgivende læreheste :-)

Jeg har sagt til min berider, at jeg har sat barren højt nu mht Pinot - for ham vil jeg lærer at ride GP på. Og det mener Lene er helt realistisk, så målet er sat til om 4-5 år, så skulle jeg gerne snige mig igennem en GP på klub-/øve stævneplan til 60% - og så kommer der champagne på bordet, hvis det sker :-)

Mvh Charlotte

5
0
Svar på denne tråd

Smiler...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2016 01:40

Skønherlige sorte stjerne tillykke med det flotte arbejde med hesten og med dine egne grænser.

Han er da bare en gentleman, og skønt med de flotte procenter i din første MB1 tros ridefejl hos piloten

kender alt for godt det med nerverne og manglende selvtillid, men ved også at der kun er en vej...... Og det er at komme ud og starte i klasser som man ved hesten er klar til, så den kan " hjælpe" piloten igennem programmet med overskud.

en masse gode oplevelser og realistiske mål, er svaret på de dumme nerver tror jeg.

held og lykke frem over.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

Nu med en smuk blå engel.

1
0
Svar på denne tråd

Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2016 19:02

hvor er i for seje og er ski også lidt forelsket i ham Pinot han er bare lækker smækker

Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

og guldheste bassen Safran

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider