Charlotte: Såfremt det hele klapper, skal han bruges til dressur på klubplan og måske TREC. Han har ikke nogen spetaculær gang - men det havde min tidliger hest heller ikke. Jeg har kun råd til heste i "discount" klassen - og så må man ride på det man får, og udnytte det potentiale der er, på en fornuftig måde 
Det er min første plettede hest - så jeg har ingen forstand på om hans aftegn er gode eller mindre heldige, men flere har sagt til mig, at han er i den gode ende.
Han har en halvbror (samme mor) som er kåret i ZSSE og en nevø som netop er blevet kåret i Holland som den første Black and White Frisian. Hans mor laver gode afkom - Cosmo er nok den "ringeste" af dem - men han er jo også en upser.. men skøn alligevel 
Royale: He He - en "normal pinto"
Jeg er til de lidt kraftige og tunge heste - så hans bygning er helt fin for mig. Ja, der er noget over de plettede - og de fleste har meget udstråling. Dog synes jeg det er svært for mig at bedømme dem eksteriørmæssigt, da jeg lader mig forvirre af aftegnene. Jeg syntes at Cosmo så meget kort ud - men det er han faktisk ikke. Det er mit øje der kun er trænet til at se på ensfarvede heste...