Så er der endelig lidt nyt fra os. Det har været én lang nedtur denne vinter, som startede i oktober måned. Jeg tror de sidste billeder jeg lagde op herinde var disse fra september 2015, en sund og rask unghest i hopla:
I starten af oktober måned ringer min part mig op, at hun er blevet smidt af på vej ned til skoven. Teaser havde stejlet flere gange ud af det blå imens de skridtede for lange tøjler. Og derfra går det faktisk bare ned af bakke- på under en lille uge, går hun fra at kunne rides helt fornuftigt i alle 3 gangarter, til overhovedet ikke at ville gå så meget som et skridt 
I samråd med dyrlægen forsøgte vi alverdens ting for at motivere hende til at skridte frem med rytter, men hun viste tydeligt at det overhovedet ikke var sjovt og det blev mere og mere voldsomt med især stejleri.
Dyrlægen kom ud i slutningen af ugen hvor hun var blevet rigtig dårlig og han lokaliserede det meget hurtigt til at være centreret omkring nerverne i hovedet.
Så vi skulle jo afsted til Hørsholm Hestepraksis og det ville damen IKKE være med til! Falck var ude 3 gange med forskellige lastbiler og til sidst (efter 4 siders rapport hos centralen og en masse snak frem og tilbage og alt hvad der findes af beroligende præparater..) sendte de Torben ud til hende.
Et kvarter sammen med Torben og hun kom både ud og hjem igen uden ballade - jeg læssede hende selv hjem på under et minut, uden Torbens tilstedeværelse
Iøvrigt TAK til Falck for uovertruffren service og tålmodighed 
Der blev sendt prøver til Tyskland og taget røntgen af hendes hoved, da man var bange for blødning eller et brækket tungeben. Prøven fra Tyskland viste at hun havde fået borrelia 
Videoen her viser bla. lidt af hendes adfærd under rytter:
Hun kom i intensiv behandling lige med det samme og blev fulgt tæt af dyrlægen hver dag (som belejligt nok bor på Amager og kunne smutte på morgenbesøg hver morgen
). Heldigvis var der hurtigt bedring hos hende så vi gik stille og roligt igang med at tilride forfra så hendes psyke kunne følge med, men ligemeget hvad vi gjorde, så blev det bare aldrig rigtig godt.
I slutningen af december/starten af januar blev hun underlig og virkelig voldsom igen
Hun stejlede mega højt ud af det blå, nægtede forskellige ting og var generelt vildt hysterisk og utilregnelig især med fremmede heste. -Og vi rider altså i Danmarks nok mest travle rideklub med 300 medlemmer så der er ALTID andre i ridehusene 
Vi blev enige med dyrlægen om, at det altså ikke længere kun var borreliaen der spillede en rolle her. Og efter at dyrlægen havde set bla. nedestående video og lidt andre spændende episoder nåede vi frem til at hun oveni nok også var hvinsk
.
Dyrlægen ud igen og scanne for cyster uden resultat. Så dragen (som hun bliver kaldt nu
) kom på Regumate og blev også syet bagi med 12 sting og så måtte vi igang igen med nerverne uden på tøjet efter vores oplevelser med hende.
Men nu sker der endelig noget 
De nyeste billeder er fra i tirsdags hvor vi red lidt undervisning, det er lidt under 14 dage siden hun blev caslicket bagi. Hun har ikke stejlet eller taget livet af andre heste i snart 3 uger 
Vi arbejder på at få hende til at ligge sig dybere så hun får løftet ryggen bedre og dermed mere sving og afspændthed- men det vigtigste lige nu er at vi får nogle gode ture 
Jeg håber det går fremad med hende nu, hun er den mest ridelige og skønne unghest jeg har haft i hænderne (når hun ikke er syg, altså)