Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Disket til springstævne men stadig glad!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 21:25

Overskriften opsummere det ganske fint ;).

Jeg har en hest der er noget af en pjevs hvad angår spring, hun tror ikke rigtigt på sig selv. Når vi springer hjemme stopper hun gerne på springene 2-5 gange - men derefter hopper hun uden problemer overhovedet. Men springer jeg dem fra den anden side, eller laver dem om, puha så er de farlige igen og hun ligner lidt en der tænker " aner ikke hvad det er, aaaaner ikke hvad du mener? ".

Så da jeg i dag havde meldt til springstævne var det ikke med en forventning om at gennemfører - om overhovedet at komme over noget spring.

Jeg så det som en træningsmulighed; mulighed for at træne og blive læsset med en anden hest, træning i at være et fremmed sted/opvarmning og mulighed for at træne og springe et fremmed sted.

På opvarmningen var hun super fin :D Godt afslappet og til at snakke med. Hun stoppede 3 gange på opvarmningsspringet og derefter hoppede vi over flere gange uden problemer.

Inde på banen overraskede damen mig ved godt nok at refusere to gange på det første spring - men så hoppede hun sgu! Jeg havde ingen køn opstilling, forsøgte bare at følge med og ikke falde af.

Billedet er desværre sløret, men har gemt det alligevel - fordi jeg er så glad for at hun hoppede :D

Billede

Nr. to spring til gengæld... NEJ! Det duede bare ikke, aldrig i livet, meget farligt spring. Og ja, jeg så sikkert ganske sjov ud når jeg klappede hende og stille og roligt red på igen ;).

Billede

Så var det nr. to klasse - damen refuserede igen, den her gang var hun ved at kyle mig af, fordi hun klodsede bremserne, men det er standard ;).

Billede

Men så hoppede hun, wehu :D!

Billede

Og nej, på ingen måde i køn stil ( buuuuuh, kan føles dislikesene ;) ). Men et elevatorhop på kort afstand = jeg forsøgte igen bare at følge med uden og falde af ;).

Billede

Billede

I nr. to klasse var banepersonalet super søde og ligge springet ned, havde ellers spurgt dommerne før jeg startede om det var noget de gjorde; NEJ, det var det absolut ikke!

Men mange tak til banepersonalet for at gøre det alligevel :).

Billede

Ude på opvarmningen tog jeg lige et par hop igen bagefter - ingen problemer overhovedet :)

Og ja Maria, frem med de hænder, du er ingen kænguru! ;).

Billede

Billede

Alt i alt, super god og hyggelig dag - jeg gør det gerne igen :D Hun skal bare med ud i byen og opleve en masse lige når det kommer til spring, det tager vi stille og roligt, vældig hygge.

Dressur foregår noget bedre og ingen problemer der.

Nu med eget ponydyr

12
1
Svar på denne tråd

stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 23:08

Godt gået - det er jo bare med at komme ud og se nogle bomme - jeg har haft held med at ligge ud med en bom på jord - og herefter spring i kyllingestørrelse for så har "hoppedyret" set banen og springene inden hun skal SPRINGE de der miniput spring :) :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 16:20

Det er jo det, man kan ikke andet og prøve :)

Hende her, stopper selvom vi har været over det som bom først. Ligesom hun stopper på springet, hvis man har sprunget på den ene volte også tager det fra den anden. Eller fx laver et kryds om til en lodret. Nogle gange stopper hun også, hvis man sætter det op, andre gange ikke.

Nu med eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider