Nemlig Heidi
en gang oldenborg altid oldenborg 
Hold da kaje MRJN
en langbenet fyr du har dig der. Hvor er han en Smuksak
he....he..... Kan lige se det for mig, kæmpedyret der blive skræmt af en den mindste lille mus 
Gilberts mor var også sten rolig og en meget modig hest, men der var dog en enkelt gang på en skovtur, sammen med min dengang 4 års vallak Gandhi, Gilberts storebror, og hendes første føl, her blev hun vildt bange for en pige fra vores egen stald og hendes fjordhest, de kom gående, trækkene i mod os på stien, fjorheste havde et lammeskind, longegjord og fluemaske på, pigen en sommerhat, dette gjorde åbenbart at Brava ikke kunne se hvad det var for et mærkeligt to hovedet uhyre der kom hen i mod os 
så hun som ellers aldrig blev forskrækket, vente lige rundt på en talerken ( jeg var helt uforberedte) så hun nåede at styrte den modsatte vej, forbi Gandhi på 4 år, som slet ikke lod sig påvirke, han stod og lignede en der tænkte " hvad i alverden skaber du dig for, det er jo bare en pony og en pige" før jeg fik stoppet hende og vendt rundt igen.
Her stod hun så, helt oppe på neglene og truttede og stirrede mod uhyret, indtil den søde pige, kaldte på hende " det er altså bare os Brava"
he.....he..... Jeg sværger at Straks var det som om hun nærmest trampede hen i mod "uhyret" og hele hendes krops sprog udstrålede "jeg var da overhovedet ikke bange, jeg vidste da godt at det bare var dem, jeg skulle bare lige tjekke om piloten ( mig) og babyheste bag ved, var vågen" ha....ha.... Jeg siger dig, vi Grinede af hendes forsøg på at genvinde værdigheden hele vejen hjem.