Halløj HN!
For noget tid siden, lagde jeg en kort video op af mit nye ridedyr. Hun er en skøn ung hest på 4 somre, som opfører sig som de fleste unge heste, når tilridningen startes. Hun er en skøn dame med Heartbeat til far ud af en ren xx hoppestamme.
Jeg har hende som part, det er hendes ejers plan at de to skal ud og starte jagter sammen - jeg rider hende i dressuren. Jeg er så småt begyndt, at tænke i at starte hende i military - hvis min krop kan holde til det.
Vi har haft lidt problemer med, at hun så spøgelser og sabeltigerer over alt. Hvilket kan gøre ridningen af en ung hest, ganske spændende på den, til tider, ufede måde.
Men jo mere ridning desto mere fornuft er der kommet i damen. Vi er samtidig startet op på magnesium tilskud - og det har bestemt også hjulpet!
Den tossede kegle - uden tålmodighed! 
Men hun er nu ganske køn, når hun lige tager sig sammen! 
Vi har bøvlet lidt med, at hun hellere vil spænde op og gå med hovedet som en giraf, når vi har redet på banen. Men med et godt tip, selvfølgelig fra en HN-bruger, så er vi så småt på vej mod et resultat hvor hun svarer bedre frem og ned. Rom blev ikke bygget på en dag, og vi har ikke noget vi skal nå, så vi tager tingene stille og roligt. (Ridningen starter 1 minut inde, min kæreste startede bare med at film - og han ville være sikker på, at få det HELE med!
)
Det fede ved at få filmet sin ridning er jo, at man kan se hvor der skal rettes op henne. Samtidig er det også sjovt at se, hvad hun gør/hvordan hun reagerer når vi kommer ned i det faaarlige hjørne. Det er lidt anderledes, når man sidder deroppe. Hendes rejehop kom dog ikke med på denne video.
Hun var meget nysgerrig og opmærksom på, at min kæreste sad i hjørnet sammen med vores hund - som hun er knusforelsket i, det er dog ikke liiiige så intenst gengældt! 
Og så er vi begyndt at løsspringe sylfiden - det synes hun er evigt skæg. Hun bliver dog en anelse varm, og så er alt farligt.

Hun er nu en skøn hest og jeg er taknemlig for, at Jeanette har givet mig muligheden for at blive hendes rytter! 
(Og at det her indlæg har taget siden 20.30 onsdag aften at lave, det tager godt nok lang tid at få uploaded en film på HN, det synes jeg retfærdiggøre at folk lægger en lille kommentar
)
\\ Pernille