Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Come back..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 20:03

Så er vi godt igang med genoptræning af Gilberts fysik, det kniber desværre mere med piloten, mit knæ driller, så longearbejde, og nu også lidt løsspring blir det til, løsspring til Gilbert store fornøjelse, han har kedet sig bravt under sin trænings pause.

Han funger fint og hans humør fejler ikke noget.

Billede

Billede

Billede

Billede

Video

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

Nu med en smuk blå engel.

8
0
Svar på denne tråd

Smiler...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 10:01

Billede

hov jeg gik vist bare ud fra at alle HN'er kender for historien for mit indlæg

så her lige kort fortalt, Gilbert min hjemmelavede ollerdreng på 5 år, blev opereret for OCD i venstre baghas d. 17 april, han havde galle ON and OFF,var ikke halt, men et røgen billede afslørede en lille ledmus.

herefter boksro en uge, med motion ved hånd, så 4 uger på sygefold og endelig ind på folden til de andre heste. Og nu altså så småt kommet igang igen, dog kun i longe og løsspring, da piloten ( mig) fik en træls knæskade under en gåtur med en meget frisk og indebrændt Gilbert efter 4-5 dage i boksen, jeg venter svar på en MR scanning om knæet skal opereres eller jeg slipper med skrækken denne gang, knæet er tidligere opereret 3 gange, både korsbånd og minisk, er før forsøgt fixet

håber i nød billederne og den lille slow optagelse af min skønne dreng, jeg blev i hvertilfælde selv helt " glad i låget" af at se ham så glad og bevæge sig ukompliceret med vægt på det oprevede bagben.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

6
0
Svar på denne tråd

Svar ...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 17:32

Iiiihh den skønne Gilbert dreng!! Det var da godt, at I opdagede OCD'en i tide og at det går fremad med genoptræningen! Men hvor er det da øv, med din knæskade. Håber snart du får svar på, om du skal opereres eller hvad der skal ske. Krydser fingre for, at du snart er good to go again! :-) Ser frem til flere billeder af dig og Gilbert!

Det var ikke mange, der har gidet at lægge en lille kommentar. Der er efterhånden ret dødt herinde - medmindre man er en kendt skribent, så skal man vist ikke forvente svar i trådene. Har pt en tråd, som er blevet læst over 230 gange men ikke en kommentar.

\\ Pernille

1
1
Svar på denne tråd

Smiler
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 12:08

Hvor er jeg glad for at høre Gilberts operation er gået godt og at han er fit for fejt igen

Så må du snart komme ud af din egen "boksro" at I kan komme ud og vise jer frem igen.

Jeg må jo følge med her og nyde jeres skønne billeder/tråder, for at "snuse" lidt heste og alt det indbærer...

KH Mari (Ringsted)

0
0
Svar på denne tråd

Gilbert
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 22:14

Han er altså bare en dejlig dreng. Jeg bliver også glad i låget af at se på ham.

Hvor er det ærgeligt med dit knæ, håber at ro og genoptræning er nok. Hvis du skal opereres så håber jeg at du kan få gjort det hurtigt så du kan blive frisk i en fart.

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd

Smiler....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 00:21

tak for de søde input

Mit knæ er blevet scannet og det vidste en stor gennemgående minisk læsion

jeg skal opereres på onsdag d.17 juni præcis 2 mdr.efter Gilberts d.17 april.

jeg ved først efter operationen hvad det betyder af tid til genoptræning og heling, før jeg er i sadlen igen. Men jeg er optimist, og satser på at jeg når et par stævner i udendørs sæsonen.

jeg overvejer at få en til at ride ham lidt, så han er mere klar når jeg også er det

Men jeg syntes at det er svært at bestemme mig, jeg vil jo helst selv ride, men måske er det klogt at han er blevet redet lidt "tilbage på plads" og med knap så meget energi overskud når jeg og min knæ skal i sadlen igen.

1
0
Svar på denne tråd

Museleg
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 09:11

Tillykke med din 'nye' hest. Sikke en livsglæde han udviser!

Det må være skønt for ham at kunne bevæge sig uden smerter. Jeg er positivt overrasket over, at han ikke skulle længere i boksro. Boksro er nok det mest frustrerende for både hest og ejer...

God bedring med dit knæ

0
0
Svar på denne tråd

nu med pilot
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 00:37

Video

Video

Video

1
1
Svar på denne tråd

nu med pilot
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 01:02

videoer oploadet fra min mobil, kunne ikke gøre det fra computeren via FB

så derfor skriver jeg liger mine komentare til de 3 små klip her.

Min søde veninde stine var så flink, at agere pilot på min krutugle her i weekenden, jeg vil jo aller helst selv ride, men pga det @!#$ knæ, er det ikke muligt lige nu. Så da jeg jo overvejer at få en til at få ham lidt igang imens jeg "ligger på langs" ja så havde jeg brug for at ved selv syn, at se hvordan han fungerer efter sin pause.

Jeg kan måske ikke komme stalden de næste par uger pga min opration på onsdag,så Stine tog den første tur på ham for mig, jeg longerede først og så red hun en lille smule i alle 3 gang arter. Han var super sød, men lidt over frisk og glad i starten.

Hvilket resultrede i at han "tabte" Stine om lørdagen, til aller sidst under rideturen. Hun ville lige lægge ham dyb og trave af, og Gilbert sagde så.... JA TAK vil du have mit hovde frem og ned og ryggen op??? SKØNT den er jeg med på.... 2 store buk direkte fra lunte trav, og på nummer to buk måtte Stine så tage en tur i ridebane bunden heldigvis kun med en øm balle til resultat.

søndag gik det meget bedre, her var han mere cool og der blev så kun det lile sjove "problem" at jeg så måtte minde både Gilbert og Stine om "tiden" Stine sad og stor smilede og nød turen og Gilbert travde bare der ud af, min store gade dreng var så LÆKKER at tiden fløj interval trav blev der sagt he..he....

På første video i slow kan man se han arbejder fint syns jeg.

venstre galop er han tæt på igen at bukke lidt, så Stine må lige have lidt fat i næsen på banditten

højre galop var han såmæn rigtig fin.

tænk på at han ikke haft haft rytter på et par mdr, og kun er en 5 års bøllehest.

Pleas.... ingen komentare til rytter og opstilling, hun er ikke her inde, og dette er ikke et forsøg på at vise perfekt eller korekt dressur, jeg syns bare det er sjovt at vise jer, at min lille "pony" så små er ved at komme igang igen.

2
0
Svar på denne tråd

Ispose og pille buffet
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 11:37

Billede

Smuksak.... Og så lige mit lorteknæ

Billede

Sidste år ved samme tid, mig og Gilbert til vores første soringstævne, glæder mig til at sidde på ham igen.

Billede

Så er operation overstået, og jeg ligger på langs

har fået fjernet minisk, og har udsigt til yderligere 4 uger før jeg er i nærheden af sadlen igen. Træls, men godt at jeg nu kan se en ende på det.

I fik også lige et dejligt hovede billede af min Smuksak, fra sidste weekend, han er jo heldigvis lidt igang,med min veninde i sadlen.

1
1
Svar på denne tråd

Skønne hest
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 19:49

Dejligt at se din skønne hest igang igen. Det er sjovt at se den første film i "slow". Det er facinerende at se så stort et dyr kordinere alle lemmerne på fikst.

Æv for et knæ... Men du får vel et nogenlunde normalt rideknæ igen, hvis du lover at passe godt på det og lade det hele helt, inden du prøver kræfter med din krudtmås!?!

Tiden på langs, har jeg et forslag til. Du er god til at lave tråde med oplevelser med dine heste, men du kunne lave din egen dagbog.

Min tvillinge søster foreslog mig at lave en blog med min hest. Den kigger jeg på når, jeg er lidt ærgelig over tiden er knap til hest. Den er kronologisk og fyldt med billeder.(min blog er hemmelig, kun få nære venner læser den)

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er brandærgelig over jeg ikke startede for tre år siden.

Rigtig god bedring og held og lykke med hjælperytteren (som jeg syntes er vildt modig, at ryge i sandet fra den kæmpe også bare klatre på igen!!)

Rytter af konetypen

2
0
Svar på denne tråd

Smiler...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 01:09

Tak for input Asferg, og for ide til tidsfordriv.

He...he.... ja der er skisme lidt langt ned af det store dyr. Og jeg havde ham da også i longen for en sikkerheds skyld, da hun kravlede op på ham efter sin afsidning, men dagen efter red hun altså selv igen, nu mere forberedt, og det lille opløb, der var til et buk i venstre galop, fik vi stoppet i tide

Var jo selv ude og "flyve" ved nytårstid, også pga hans "gode humør" det kostede som bekendt et par bøjede ribben.

Han er jo ellers den sødeste og flinkest bøllehest, og hans kække buk, var hverken for mit eget vekommende i vinters, eller Stine i lørdags, et forsøg på at læsse "piloten" af, blot energi overskud, der bare måtte ud

Ved nytårstid var det nok det klare frostvejr, solskin,og et par fridage, der gav ham det ekstra krudt, og i lørdags var han simpelthen så overfrisk og glad, efter 2 mdr uden ridning pga hans operation, at han ikke kunne være i sin egen store krob for bare energi.

Da han var lille og ved tilridningen, var han nærmest alt for velopdragen og rolig, så lidt overskud og energi er meget velkommen hos mig, men Han er vist bare rigtig god til at få smæk og højde på sine energi og glædes udbrud, den sjælendet gang de kommer, og desuden er vi nok lidt for godt vandt med hans ro og gentleman attitude, så hans energi udbrud kommer så uventet, at man ikke lige er parat.

men tro mig......det er vi fra nu af

i dag i longen, med mig for enden af snoren for første gang siden operationen i mit knæ, var jeg lidt glad for jeg ikke sad på ham, he...he.... for dælen da hvor kunne han komme højt op da han ved første ansping venstre galop bukker og fjollede rundt, og så ryger der da også lige et bagben ud til siden.....mmmmmm måske jeg skal skære lidt ned på den sorte havre og den ekstra energi jeg ellers tilføre gennem hans foder, oven i græsset.

er vist bare så vandt til at han har haft brug for ekstra energi, men han voksnes nok ikke mere og græsset gir jo en hel del.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider