Tak for input Asferg, og for ide til tidsfordriv.
He...he.... ja der er skisme lidt langt ned
af det store dyr. Og jeg havde ham da også i longen for en sikkerheds skyld, da hun kravlede op på ham efter sin afsidning, men dagen efter red hun altså selv igen, nu mere forberedt, og det lille opløb, der var til et buk i venstre galop, fik vi stoppet i tide 
Var jo selv ude og "flyve" ved nytårstid, også pga hans "gode humør" det kostede som bekendt et par bøjede ribben.
Han er jo ellers den sødeste og flinkest bøllehest, og hans kække buk, var hverken for mit eget vekommende i vinters, eller Stine i lørdags, et forsøg på at læsse "piloten" af, blot energi overskud, der bare måtte ud 
Ved nytårstid var det nok det klare frostvejr, solskin,og et par fridage, der gav ham det ekstra krudt, og i lørdags var han simpelthen så overfrisk og glad, efter 2 mdr uden ridning pga hans operation, at han ikke kunne være i sin egen store krob for bare energi.
Da han var lille og ved tilridningen, var han nærmest alt for velopdragen og rolig, så lidt overskud og energi er meget velkommen hos mig, men Han er vist bare rigtig god til at få smæk og højde på sine energi og glædes udbrud, den sjælendet gang de kommer, og desuden er vi nok lidt for godt vandt med hans ro og gentleman attitude, så hans energi udbrud kommer så uventet, at man ikke lige er parat.
men tro mig......det er vi fra nu af 
i dag i longen, med mig for enden af snoren for første gang siden operationen i mit knæ, var jeg lidt glad for jeg ikke sad på ham, he...he.... for dælen da hvor kunne han komme højt op da han ved første ansping venstre galop bukker og fjollede rundt, og så ryger der da også lige et bagben ud til siden.....mmmmmm måske jeg skal skære lidt ned på den sorte havre og den ekstra energi jeg ellers tilføre gennem hans foder, oven i græsset.
er vist bare så vandt til at han har haft brug for ekstra energi, men han voksnes nok ikke mere og græsset gir jo en hel del.