Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Første gang for vogn :D
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 21:11

I dag var dagen hvor min søde shetlænder Fikfak (Hollevejens Figaro Jr. ) første gang skulle spændes for vogn

Billede

Vi har trukket noget dæk - måske 10 - 12 gange og det tager han som en lille pro Her med staldmutter ved roret en af de første gangen han var spændt for noget.

Billede

Så nu skulle det altså være - så vi lissom kunne komme videre. Hans kusk har aldrig kørt med hest før så først fik jeg en træningstur med en af staldmutters ponyer - en flink lille pony ved navn Billy - som går en del trav på Nykøbing F Racetrack

Billede

Det er i øvrigt aldrig hurtigt at sele en pony op kan jeg afsløre til dressurfolket Det tager faktisk længere tid end at strigle dressurmusen og komme i sving på banen Først skal der strigles - og så skal der flettes og seles op ... og med shetlandsponyer:

Billede

Efter en hurtig træningstur i skoven med den lille flinke brune

Billede

var det så min egen musses tur til at vise formen :

Billede

Det er godt en måned siden sidst han var ude at gå - med dæk - men som en erfaren pony stod han lige så fint med under opselingen (Inklusive fletning af man og hvad vi ellers har for at gøre ham klar) - han stod SÅ fint da vi spændte vognen for (Det får jeg nok billeder af senere (y) Jeg løb lissom tør for hænder til at tage billeder med ) og så:

Billede

Staldmutter med sikkerhedsline - og en staldkammerat til at tage billede over skulderen på mig Desværre løb staldkammeraten tør for energi inden vi kom afsted i trav - men for søren han gik godt den lille hest! Som om han aldrig havde bestilt andet - nem at styre, lige en smule forvirring før første trav men så havde Fikken fattet pointen og så gik det ellers derud af

Jeg er SÅ stolt - og SÅ glad - og SÅ imponeret over min lille hest som ellers indimellem ikke ligefrem har glimret ved sin evne til at forstå opdragende tiltag

/Trine T =)

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!

What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

14
0
Svar på denne tråd

syntes at det ser mega hyggeligt ud
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 15:59

Tak for en fin beretning.

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

Opdræt af mikroheste.

1
0
Svar på denne tråd

Af hjertet
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 17:58

tak

Det var superhyggeligt - og jeg glæder mig som en lille vild til at han bliver så stabil at jeg kan køre med ham uden hjælpeline - og sammen med andre (y) (Og måske han kommer på travbanen hvis jeg ellers kan finde en kusk til ham )

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

Se nu bare
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 08:52

her:

Billede

Så fint den lille hest går

Billede

Lige rundt om hjørnet (Hvilket han naturligvis (!) klarede til UG ) - og hjem mod stalden. Det der er i øvrigt hans naturlige hovedholdning når han trækker Jeg har næsten ikke fat i ham på noget tidspunkt og det er altså bare lækkerhed over alle grænser

/Trine T =)

2
0
Svar på denne tråd

trækpony
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 22:57

Hvor er I bare dygtige - og fedt med en erfaren kusk at læne sig op ad :)

Så mangler du bare den lille Roadcard (+skagler og bagtøj) så I rigtig kan komme på langtur :)

Eller er planen ponytrav? - for det er den vogn og sele er det ikke?

Er så ærgerlig over at vores lille pony aldrig kom helt igang med at være trækpony - desværre har facetledsartrose sat en stopper får det - HYL.

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 07:25

faktisk ikke helt hvad jeg vil (Jo for pokker - ud at køre med min pony )

Jeg er aaaaalt for gammel til at køre ponytrav desværre - men kunne nok finde en kusk (y) Omvendt så kan jeg sagtens køre ham i travsulky hvis det lige skulle være.

Så måske det bliver det ene - eller måske det andet - sele skal jeg heldigvis ikke bekymre mig om - jeg måtte faktisk låne mig til et travfortøj den dag der fordi min egen sele er med skagler og bagtøj

Han kunne i øvrigt nok synes marathon-kørsel var vældig morsomt - men det tør jeg nok ikk

/Trine T =)

1
0
Svar på denne tråd

#LikeAPro
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 07:51

Ja nemlig ja - for se lige her:

Billede

Selvfølgelig tager vi da i skoven på ponys 4. køretur - ingen problem! 7,5km i Hannenovskoven sammen med staldmutter og hendes knægt samt et par af deres ponyer Kørsel på veje og stier - masser af heste for det var en tur med Hestelavet - trafik - hele møllen. Det tager pony altså bare i stiv arm - de få gange han hoppede en smule eller løb lidt var det kun at stramme tømmen lidt og gøre ham opmærksom på at han altså ikke var helt alene og så var han klar igen (Jge har haft ture på min store ellers rigtig flinke dreng hvor han har optrådt ikke så lidt mere tosset så jeg er STOLT af min lille basse!)

Jeg har i øvrigt været afsted i Roadcard - og det skal altså være en af dem med lav indstigning - jeg kan ikke li de andre. Så vil jeg hellere køre sulky

Godt vi bor et sted hvor sulky, diverse vogne, seler og hjælp er lige ved hånden

Det var i øvrigt sindsygt hyggeligt så det håber jeg vi skal prøve mange gange mere

/Trine T =)

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider