Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

vis billeder af løsdrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 09:08

hey derude.

må vi ikke se billeer af jeres løsdrift og forhold i den forbindelse.?

Til inspiration. :-)

dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd

Mit læskur/løsdrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 15:41

Billede

Billede

Billede

Billede

Desværre vendte HN 2 af billederne om og ved ikke lige hvordan man vender det :)

sidste sommer byggede min kæreste dette skur til mig, som jeg selv har "designet". Det er lækkert jeg kan lukke dem på "boks" også :) Både hestene og jeg elsker det og kostede 25.000 i materialer.

Mvh. Stine

Med

Ponydyret Star Fighter

Og

Pintoen Inzaghi

4
0
Svar på denne tråd

Bombom
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 09:50

vil se fleeeeere løsdrifter folkens ;-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 12:41

Du får da lige lidt inspiration fra mig så. Jeg har 3 heste i en løsdriftsboks, som er en del af laden, hvor der er lavet en stor boks, som faktisk altid står åben. Men den kan lukkes, når det er nødvendigt, fx. ved snestorm eller hvis hestene skal være inde for at blive tørre, eller hvis smeden skal komme. Ligeledes er det faktisk muligt at dele boksen op i 2 bokse, såfremt det skulle blive nødvendigt.

Bred portåbning hvor hestene nemt kan komme forbi hinanden.

Udenfor er der cementeret for at undgå mudder, hvilket er en kæmpe fordel, og de elsker desuden at stå der. Har møddingen lige ved siden af cementen og pærerne kan så dagligt blot køres ud over kanten ned i møddingen med en sneskovl (der er gitterlåge imellem). Eller med en trillebør inde fra boksen. Man skal ikke gå langt. Rigtig nemt.

Opvarmet drikkekop er guld værd i frostvejr. Min bedste investering. Den er placeret inde på langsiden imellem de 2 boksdøre, så den er nem at komme til både for heste og mig.

Billede

Høspild er minimeret ved at hestene skal stikke hovederne ud af boksen for at spise. Denne løsning krævede dog en smule tilvænning for hestene mht. at stikke hovederne ud og at vænne dem til at turde at gå ind i tremmen, selv om der stod en anden hest ved siden af. Men fungerer i dag supergodt og kan kraftigt anbefales. Høet er omgivet af en kasse med høje sider (som ikke kan ses på billedet), så katte ikke kan gå ind og bruge det som toilet, og som desuden hindrer hestene i at skubbe høet udenfor rækkevidde. 2 ting, som jeg tidligere har oplevet som relativt store problemer. Der er låge i den ene ende.

Billede

Hestene har hvert sit faste fodertrug, som hænger med lidt afstand. Lidt træning i begyndelsen var en god investering, så hestene kan fodres uden at blive bundet op.

Porten i baggrunden kan være lukket eller åben.Jeg forsøger at holde fliserne fri for halm foran porten, både så ingen ligger og spærrer i porten og så porten altid er nem at lukke/åbne. Men også for at have et stykke med hård, tør bund for hovene, specielt om vinteren, hvor alt ellers kan være blødt og vådt. Ligeledes har vi lige fået muget dybstrøelsen ud, og jeg påtænker at holde boksen helt halmfri hen over sommeren, da hestene jo fint kan ligge ude på marken og tage en lur nu. Så bliver daglig udmugning så meget nemmere.

Billede

Boksen i sin fulde længde. Bokskanter og de 2 fronte kan svinges helt åbne, så det er nemt at muge dybstrøelsen ud med en frontlæsser eller bobcat.

Boksmaterialerne er genbrug og kostede kun masser af arbejde, maling og nyt træ. Jeg var længe på udkig efter boksfronte og endte med at finde disse, som jeg måtte få for at hente dem. Dengang var de dog i en helt anden tilstand.

Fodergitteret er lavet af bl.a. gamle kalvetremmer og andet jern, som vi havde liggende.

Hele ladens bund incl. boksbunden består af gratis fliser, som vi har hentet rundt omkring imod at tage dem op. Meget arbejde, men så sparer man både penge og turen til fitnesscentret

Dette er min tredie løsdrift og er gennemtænkt på baggrund af mine erfaringer med disse. Den er funktionel, hestevenlig og meget lidt arbejdskrævende. Det kan godt svare sig at ofre lidt ekstra i starten, for det lønner sig på lang sigt. Her tænker jeg især på den frostfri vandkop og cementering/fliselægning foran løsdriften.

7
0
Svar på denne tråd

Mit læskur...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 16:35

Ser sådan her ud. Det er i alt 45 kvm - hvoraf hestene har de 30 kvm - og resten er opbevaring m.v. (til venstre på billedet).

På billedet er hestene lukket inde, men normalt styrer de selv, om de vil være ude eller inde. Jeg kan dele selve læskurs-delen i 2 store bokse på 15 kvm, når hestene skal have smed eller af anden grund skal være inde. :)

Billede

Billede

Jeg er meget, meget glad for det. Det er min kæreste og hans venner, der har bygget det. Det er baseret på nedenstående læskur, som jeg lejede i 6 år:

Billede

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

4
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 17:14

Hvor er det 3 flotte heste og ens udseende heste du har dig der Trine, jeg er en fan

Hvor er det lækre løsdrifte i allesammen kan fremvise. Mine står også i løsdrift, men det er bare en helt kedelig standart uden smarte detaljer. Det er ikke min og det er desværre tidsbegrænset jeg kan leje det, så jeg vil ikke ofte ret meget på forbedringer, men skulle jeg engang få min egen ville noget af det første jeg anskaffede være frostfrit drikkekar, det ville være et hit ikke at skulle slæbe spande og banke is af baljer når det er frost

3
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 22:20

Tak, Anino. Ja, jeg er faktisk også selv ret vild med min lille dunfarvede flok. Kan sidde i timevis og nyde at kigge på dem, når de går sammen på folden

2
0
Svar på denne tråd

Bombom
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 15:36

dejligt i vil dele med os. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 23:10

Her bor mine to dejlige drenge :)

Det måler ca 6x5 meter og er lavet i gavlen af den gamle staldbygning.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Louise-Alda

Sov sødt, min smukke dreng..
3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider