Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Pinot Noir B-hest i dressur
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 11:42

Ihhhh hvor er jeg stolt af min lille sorte ollebolle, som i går blev B-hest i dressur, og derfor nu må starte landsstævne

 

Jeg har et super godt samarbejde med min underviser Lene Viuff, så hun er den udvalgte rytter til min lille sorte sag - jeg har ikke nerver eller evner til at ride disse klasser Så vi deler arbejdet - jeg rider grundridning, kondition og træner ham til hverdag, og hun rider ham et par dage om måneden og tjekker af at træning går i rigtig retning Så får jeg lektier for, og så går vi hjem og træner det.

 

Det er denne smukke fyr det drejer sig om - skønne Pinot Noir på 8 år. Her på opvarmningen i absolut luntelunte tempo, man er jo en rolig og flekmatisk hest, så selvom han skal rides varm, så skal han ikke rides træt

Billede

 

Det var i Nr Åby ridelub - et super lækkert sted,med kanon fasilitet. Kanon lækker walber bund både på opvarmnings- og stævnebanen.

Billede

Sidebevægelser er det sjovt han er ganske god til, trods en lidt kort og kompakt krop.

Billede

Galop er dejligt.....

Billede

Så nærmede tiden sig, at Lene skulle på banen - så på med jakken og op i stævneholdning med Pinot

Billede

 

Billede

 

Og ind på banen kom de - mens jeg legede hoffotograf oppe fra en balkon,og forsøgte at generer mindst muligt med et kamra som sagde højtlydte kliklyde.....

 

Her lidt sidebevægelser.....

 

Billede

 

Billede

 

Lidt trav....

Billede

 

Og så nogle få galopbilleder, hvilket bedst kan betegnes som lidt spøjse med spejleffeken

Billede

 

Og så havde de et grimt kiks i et af ch'erne pga noge meget farlige blomsteropsatser i hjørnet - så Pinot gik noget bag schenklen, så derfor var det godt at der skulle laves en galopøgning ned af modsatte langside - selvom det blev lidt yeeeaaaa-agtig

Billede

 

Men summasummarum - dommeren bedømte ham til 67,4% i et stærkt felt af masser af gode ekvipager . En 11 plads ud af 27 starter

 

Og da Pinot sidste år som 7 års gik sin MB0 debut til 65,3% - så er han nu på sine første 2 starter i MB0 på C-plan B-hest og må starte landsstævner

 

Godt gået af den lille papirløse 1 års selskabsplag jeg købte for 7 år siden:

Billede

 

Billede

 

Jeg glæder mig til, at jeg skal ud at starte MB0 på min "hjemmelavede lærerhest", når jeg på et tidspunkt føler mig klar til det.

Men lige nu nyder jeg at se Lene ride ham til stævne, selvom det kun er sket to gang på 1 år - utroligt så lidt nerver man har på, nå en anden skal ride

Lene har store planer med den bette hest til næste år, så der trænes allerede seriech'er og starten til galoppiouretter - så nu må vi se, om jeg får lov til at "overtage" ham som stævnehest, eller han bliver "lene's"

 

MVH en meget stolt Charlotte

55
3
Svar på denne tråd
 
 grim plag til smuk "svane"
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 12:33

Wauuuu hvor er det bare godt gået, især måske endda fordi han var købt til "ingenting"- Har altid synes han var vildt dejlig, en rigtig smuk, god og rolig dreng!

Fantastisk at det går så flot fremad!!!

Tillykke!


Trine Lind Jensen

Nu med Kvolbæks New Nirvana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Præstation
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 12:34

Hvor dejligt og godt gået af jer alle tre - det har I virkelig grund til at være stolte af

 


Military-emne, hoppe, 160cm, 7 år sælges - klik HER

 

Lækkert oksekød, spegepølser og frankfurtere fra www.jyskfrilands.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 smiler...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 13:06
Stort tillykke med din smukke sorte stjerne.
Det er skisme godt gået af en lille " ubetydelig" selskabs hest.
Held og lykke i kampen med de " store" til lands stævnerne.
Vil ønske for dig at du selv finder modet til at prøve kræfter med de lidt større stævner, når nu heste er klar, så blir du det nok også.
Keep up the god work.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 13:52

Den nye status som b hest har også altid syntes han var skøn


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 STORT TILLYKKE!
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 16:14

Du skal simpelthen have en stor "r..fuld" ros herfra! For det kan godt være at du "bare" rider grundridning, kondition osv i den lille sorte - men Lene havde jo ikke en ærlig chance for at gøre så godt et job når hun ikke rider ham mere end hun gør - hvis ikke dit arbejde var korrekt!

 

Synes det er superdejligt at se ham udvikle sig, og at du gider blive ved med at lave indlæg - bliv endelig ved

 

Trine (Faxa)


8
0
Svar på denne tråd
 
 Takkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 18:55

Takkkkkkkkk for alle de skønne ord om både mig, pinot og Lene :-)

 

Lene må jeg give al kredit for min ridning - det har hun lært mig :-) Men hun er såmænd også meget ydmyg, og siger også, at det jo er en noget speciel konstellation vi har lavet, med at hun rider stævner, og jeg træner i hverdagen.

 

Jeg ville unde alle, at finde en underviser, som man klikker så godt med, og forstår så godt, at man kan lave det vi gør med pinot :-)

 

Og bare rolig I skal nok hører mere til Pinotten :-)

 

mvh Charlotte

4
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 19:25

Stort tillykke med B-heste statussen. Glæder mig til det "snart forhåbeligt" er Laras og min tur til at opnå B status.

 

Søde lille Olle-bolle, han er bare så skøn er han (y)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 20:20

Stort tillykke med den flotte nye B-status

Virkelig godt gået og dejligt inspirerende at følge dine hestes udvikling

Ham Pinot ser dejlig stabil og øvelsesstærk ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 21:08

Stort tillykke med ham og hans nye status (Y) Mega sejt gået!
Som de andre siger, så var det ikke muligt, hvis ikke du havde lagt grundridning i ham inden.

 

Ved gamle ejer godt hvor langt du er nået med ham? Du har i hvert fald gjort et umådelig godt køb!


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Nathi og Fame - nyd hinandens selskab på de evige græsmarker

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alle Königs ridestøvler! Klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 8000 kr og en pakke smøger.....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 21:31

Jeg har ikke kontakt til gamle ejer, da de havde sådan lidt "ret og kravl" indkøbt " hist og pist", så de anede ikke en gang hvad han bare nogenlunde var af afstamning.

Så han blev solgt til mig for 8000 kr OG en pakke smøger :-) Til gengæld købte jeg ham uden handelsundersøgelse, hentede bare min trailer og kørte ham hjem :-)

 

Lara og pinot minder omhinanden, ikke lige den gængse m-dressurhest, men super stabile - så jeg er ikke i tvivl om, at I snart har jeres B-status hjemme :-)

 

Og det gode er, at jeg virkelig synes, at stabilitet betyder noget i m-klasserne.

Pinot har gået til dårlige karaktere i LA-klasserne, fordi han jo skal gå optimalt OG total stabil, for ellers bliver han snildt slået af en godt gående gangmaskine.

 

Det værste er nu, at jeg har stor lyst til at anskaffe mig en ny plag, bare for at se om jeg kan gører det igen :-)

MEN nu har jeg jo også Pinot's ven Caspian der hjemme, som vi også er gået i gang med at gøre klar til m....så kommer tid kommer råd :-)

 

mvh Charlotte

8
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med det..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 11:33

Jeg kan jo rigtig godt lide Pinot Noir - der er noget "gods" i ham :)

 

Naturligvis skal du da se om du kan gøre det igen - især da med en hest, som ikke lige er et indlysende emne - og jeg er sikker på, at du inderst inde ønsker dig en gul

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 11:42

man skal godt nok bare bladre hurtigt forbi plage-billederne! flot gået at den blev beholdt alligevel...

 

og det er en stor fortrøstning, at god ridning, målrettet træning og tålmodighed giver pote i længden.De fleste hestejere vil sikkert give mig ret i, at det i næsten alle tilfælde er psyken som afgører hvor langt man kommer med sin hest og her kan den lærevillige og ridelige papirløse budgethest godt sætte en nervøs og stædig gangmaskine på plads.

 

jeg kommer sådan til at tænke på, da Carl Hester var testrytter i Herning og helt pjattet med de heste, andre synes var nul og en prut. Men han var så dytig en rytter, at han kunne mærke hvad hesten kunne blive til, ikke hvad den var lige nu.

 

Det er nu engang lettere og mere motiverende at træne en hest, som har en imødekommende attitude- resten er som vi siger historie.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker det
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 17:39

Åh det er det bedste! Tillykke til den lille tykke, så dygtig han er. Og dig og din træner.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 09:21

Tillykke Charlotte.. netop du er begrebet på at det kan godt lade sig gøre, selvom hesten ikke har kostet en milliardmillion og vi er kommet lidt op i årene, så er der stadig håb for os..

 

Det er et fantastisk stykke arbejde du har lagt i dine heste og resultaterne viser det også..

og ja det er utroligt hvad den perfekte underviser kan gøre ved en..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Pinot...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 10:52

Du er sgu et af mine HN forbilleder Charlotte - om man så må sige... Elsker din indstilling til tingene, og at ingenting kommer af sig selv. Stemmer klart for du køber en grimrian mere, bare for at vise at det ikke var rent held - men faktisk et spørgsmål om den rette træning


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

...og nu også æslet Oscar

5
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 16:52
Stort tillykke med det flotte resultat :)

Sælges: velgående hingsteføl efter Dream Boy/Flyinfact xx/Rosenkavalier.

0
0
Svar på denne tråd
 
 billige heste
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 14:44

Jeg synes det er så fedt - tillykke, godt arbejde

 

Carl Hesters Nip Tuck er jo også en billige model ifølge ham selv..


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Lækker saletsele (enspænder) str. Cob. Sort med brun foring sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 En dyr bøf.....
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 21:49

Atter en gang tak for de dejlige kommentarer :-)

Jeg bliver helt rørt over at jeg kan inspirerer nogle :-)

 

Har lige her til aften haft en hyggelig snak med en rideven, som for 3 år siden udtalt "at Pinot ville pynte på en frokosttallerken " - han har nu personligt undskyldt overfor hesten :-)

( manden har humor selvom han fornærmer ens hest - respekt)

 

Og ja Pinot's sind er bare altafgørende :-)

 

Nu er jeg så heldig, at min bedste veninde rider en gul - så det er da ikke helt udelukket med en gul plag - som så gerne må være grå :-)

 

Men jeg må hellere have den bedre halvdel med på ideen om at udvide hestebestanden, og jeg tror såmænd han synes at den brune bisse og den sorte fede er rigeligt at holde styr på :-)

 

mvh Charlotte

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Flot af de to
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 16:57

sikke flot og hvor dejligt Lene vil starte ham og at du køre SÅ langt for det ;) kunne lige se du skulle starte i weekenden, så får i lige afprøvet bunden inden d 1/5 :) de har jo lavet fiber bund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene er.....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 17:49

Lene er heldigvis glad for begge bisser, så hun starter dem uden at jeg skal presse :-)

 

Til gengæld så sørger jeg for at stævnerne ligger tæt på Lene - heldig at firmabilen kan trække traileren, og at jeg er vant til at kører Kbh/Midtjylland tur/retur jævnligt, så er der lige pludselig ikke langt til Middelfart :-)

 

Jeg bliver desværre nød til at melde fra på lørdag - jeg havde nogle fridage, men de er blevet inddraget, og så har jeg tilbragt tiden i KBH i stedet, så pinot og jeg har kun nået at ride en tur i går, siden han gik stævne i weekenden.

 

Mon ikke snart vi rammer ind i hinanden igen i thorsø - det er ved at være længe siden :-)

 

kh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 20:51

Ihhh Charlotte, det sagde du da ikke noget om da vi sludrede i weekenden, stort tillykke med B-status på den skønne sorte :-)

 

Kæmpekram fra mig :-)


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 20:58

Stort tillykke med den nye status..

 

Lene er fantastisk.. Tror faktisk, hun har nævnt jeres samarbejde et par gange, så er det jo meget sjovt at se jer herinde også :)

Desværre var der ikke nok, der kunne ride ved Lene, hvor jeg er opstaldet, så indtil videre er det sat på standby.. Men jeg arbejder indædt på at finde et par stykker mere :)



Venlig hilsen Pia






0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Lene er.....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 21:18

Uha ja Lene er fantastisk, og kan forklare teknikken og følelsen så jeg forstår. Samtidig med at hun rider det hun siger, følsomt og med glæde :-)

 

Jeg tror desværre, at det er svært at tiltrække folk til undervisning, når underviseren ikke er kendt, og hvor man ej heller får et "hurtigt stævnefix", men tværtimod rider grundridning.

Selv her oppe i det midtjyske har vi svært ved at samle folk. Det er begyndt at hjælpe, og vi har lokket hende til at komme til Hadsten rideklub og undervise - så hvis nogle er interesseret, så bare skriv :-)

 

Reni - jeg glemte helt at sige det i telefonen :-)

Var ude og se den attention/jazz plag jeg snakkede om - og han var fin, men der manglede lige noget udefinerbart.

Håber du kommer og ser Caspian på fredag - vi lavede vores første rene changement i går, så jeg er super stolt af den smukke brune også.

Så mon ikke der lurer en mb0 debut i slutningen af året - planen er i hvertfald at han også skal blive b-hest senest næste år :-)

 

mvh Charlotte

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 07:41

Hvordan kan det være du ikke selv starter stævner på dine hyp heste, men kun vælger at ride grundridning på dem ,?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa tjoooo.......
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 08:44

Jeg starter lidt stævner på dem begge, men kun på "lavere niveau" :-)

 

Før jeg mødte Lene og fik Pinot og Caspian, der fattede jeg bjælde af dressur - viste godt der var noget som hed en halv parade, men det var vist noget med at hive fortil og sparke med benene samtidig. Medoc og jeg red til 56-58% på C-plan i LA1-2.

 

Så det vi er i gang med er, at lave mine egne lærerheste - jeg har aldrig før redet et changement, en travers eller som sagt en "forstået og korrekt redet halv parade".

Jeg mangler den del ad, hvordan man når hen til en øvelse, hvordan man forbereder øvelsen, hvordan man styrker hesten før øvelsen, hvordan man undgår problemer efterfølgende. Så for mig er det rigeligt og sjovt nok,at træne frem mod og optil øvelsen, men ikke nødvendigvis selve øvelsen. For får jeg problemer med en ny øvelse fx changement, så kan jeg ikke selv ride mig ud af det.

 

Det jeg lærer på pinot overflyttet jeg til Caspian, og kan se at det virker :-)

 

Det næste, er at Pinot er en helt almindelig hest med taktfast almindelig gang. Hvis han skal få gode karakterer, så skal han gå 100% stabil, og det kan Lene.

Jeg er urutineret i forhold til Lene, og kender ikke til alle de små detailer, som gør fx at travøgningen kan gøres bedre ved at ride lidt versade agtig ind i den. Det snakker jeg med Lene om, når vi er til stævner sammen - så selv ved stævnerne får jeg lærdom med mig.

 

Som Pinot har jeg behov for at få rutine i fred og ro, og derfor lader jeg Lene lave min lærerhest i Pinot :-)

Og når han så er "rutineret", så kan jeg lærer af ham :-)

Så jeg håber på, at jeg kan ride en mb0 på d-plan i år, og måske en mb0 på C-plan næste år.

 

Men nu er Lene jo så glad for den bette sorte, så hun vil jo gerne træne ham mod PSG - så jeg er lidt der, hvor jeg skal vælge om hun skal træne pinot eller mig. Og ind til videre synes jeg det er bedst hun træner pinot, både til undervisning og til stævne, fremfor at jeg skal træne.

 

Sidst men ikke mindst - så nyder jeg at se dem ride sammen. Og jeg er stolt af min hest, når jeg ser ham klare sig godt til C-stævner, trods at han starter med på opvarmningen at ligne en rideskolehest der er gået forkert :-)

 

mvh Charlotte

 

6
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider