Jeg kan kun sige en ting, super god video og hvor er det rigtigt..
Jeg har 2 heste, den ene var jeg med fra starten af, jeg var med under folingen, og da han var 4 dage gammel, var beslutningen taget om at købe ham og min veninde og jeg lavede derpå kontrakt om køb. Efter som det var min veninde der havde avlet min smukke dreng der blev kaldt Shirefarm Painted Pegasus, fik jeg muligheden for at være hans ejer fra start af, og jeg legede og trænde ham fra han var helt lille. Ikke det helt vilde men små ting i kort tid.
Jeg brugte meget lang tid på ham fra han var helt lille og det kan mærkes den dag idag.
Han er nu 4 år gammel, og stadigvæk min. Vi har et helt særligt bånd som slet ikke kan beskrives.
1,5 år efter Pegasus kom til verden kom min nr 2 hest til verden, også min venindes avl. Jeg havde dog en anden selskabshest til Pegasus og jeg troede ikke det var muligt for mig at købe Shirefarm Jack of Hearts. Lykken tilsmilede mig dog og jeg fik solgt den anden selskabshest til fordel for købet af Jack, som jeg så fik hjem da han var 6 mdr gammel.
Pegasus og Jack er bare to vidt forskelleige heste, men jeg kan også mærke at noget af forskellen ligger i hvornår jeg startede træningen med dem.
Pegasus stiller ikke nær så mange spørgsmål til hvad vi laver som Jack gør. Jack er mere usikker i ny læring og er klart mere sin egen.
Som skrevet er det også fordi de er to forskellige heste, Jack er lederen i flokken, hvilket kan har været lige siden han kom trods han kun var 6 mdr gammel.
Men uden tvivl mener jeg den første træning er vigtig, så længe man gør de i deres tempo, og som du nævner i videoen lader føllet få sin mad i mælkebaren når tid er.
Igen Super skøn video..