Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hvordan optager DU video?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 16:33

De fleste af os har en smartphone, der optager aldeles glimrende video til hverdagsbrug (y)

Men hvordan holder du telefonen mens du filmer?

• Holder du den lodret?
  • Holder du den vandret?

Rigtig mange holder den lodret (og bruger ikke zoom), men hvorfor gør man det?

Vores TV derhjemme er jo gennem de sidste år blevet bredere og bredere (widescreen), så derfor undrer jeg over, at man ikke holder telefonen som et kamera, så man får samme format.

Videoerne bliver også meget bedre at se på eks. Facebook, så det ikke er en smal, lodret stribe omkranset af to sorte bjælker, der "udfylder" det manglende billede :-)

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

1
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 18:08

De sjældne gange jeg filmer, er det vandret :-)

Mon ikke det er tilbage fra da videoen ikke kunne vendes hvis man filmede vandret? Så vidt jeg husker var der ikke andre løsninger end at dreje computerskærmen hvis man havde filmet vandret :-P

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 18:38

Jeg optager sjældent video med min telefon, men det er altid vandret, da man så kan se mest muligt på skærmen :)

Og som du selv siger passer det bedre til både computer og tv-skærme, som er længere end de er høje.

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd

Horisontalt - altid!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 19:18

Jeg har én kommentar til dem der optager video vertikalt: VVS - Vertical Video Syndrome

Skal jeg knytte mine helt egne ord til, vertikalt: Jeg hader virkelig når folk gør det Det eneste sted det kommer en smule til sin ret, er på snapchat. Der har jeg overgivet mig, for der giver det lidt mening.

Men når folk paner og holder telefonen lodret, så bliver man for det første helt rundtosset. Der har en tendes til at blive klippet lidt af det objekt der er i fokus og alt for meget luft over og under. Billedfladen bliver som regel udnyttet bedre når telefonen vender rigtigt.

Så har jeg vidst fået min galle ud omkring det :P

Jeg bruger meget sjældent min telefon til at optage med. Den primære grund er at den er begyndt at spasse helt, og vil i 9 ud af 10 tilfælde kun optage 2 sekunder.

Til daglig arbejder jeg med film/tv-udstyr, så jeg har jo rimlig meget hænderne på det rigtige format ;)

Og så hedder det optageformat vi bruger jo altså 16:9 og ikke 9:16

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider