Hej.
Hvor er det lang tid siden, jeg sidst har lavet en billedtråd herinde!
Men endelig kan jeg igen være med; jeg har nemlig fundet en part! En rigtig, ordinær brun Musse!
Jeg flyttede til en ny del af Sjælland i marts sidste år og pludselig var min daværende ridehest - en skøn islændervallak - halvanden time væk med bus, så jeg måtte sige farvel til ham og til de andre heste i min gamle by. Der havde jeg boet i 8 år og havde derfor fået kontakter indenfor hesteverdenen, så jeg manglede aldrig noget at ride på.
Det ændrede sig jo så, da jeg flyttede væk. Jeg havde besluttet mig for, at jeg var færdig med at ride andre folks heste og ville cykeltræne på min racercykel i stedet. Det gik da også fint nok, jeg fik trænet og kørt nogle løb, meeen... jernhesten var altså ikke rigtigt nok! Så i løbet af efteråret, begyndte jeg at søge part. Problemet var: jeg kan ikke betale noget og jeg kan ikke køre derud i bil! Udvalget var derfor begrænset. Jeg fik flere henvendelser, men alle var for langt væk... indtil i starten af januar!
Der fandt jeg endelig en hest, som der passede. Hun er en 5 (snart 6-årig) blanding af dansk varmblod og knabstrupper - hun er kåret som knabstrupper. Jeg har nærmest kun redet islændere og fjordheste i mine 20 år som rytter, så det her er virkelig noget andet. Hun er 170 cm høj og er virkelig varmblodig!
Hun har ikke været redet i over et år og nu skal jeg hjælpe hende i gang igen. Det bliver spændende. Først skal vi bare skridte og skridte og skridte. Det kommer de næste måneder til at gå med. Derefter, hvis alt går vel, så skal vi så småt til at modtage noget undervisning! Det glæder jeg mig til! Det er mange år siden, jeg sidst har modtaget rigtig undervisning! Sidst var, da jeg tilred en islænder for 3 år siden, og det blev kun til 5-6 gange, fordi jeg ikke brød mig om underviserens metoder. Så jeg trænger seriøst til at få min grundridning banket på plads og heldigvis trænger Madicken til præcis det samme - så jeg glæder mig til, at komme ud at ride rigtigt igen! 
Nå - nok snak! Nu til billederne.
Her er hun så - den knoklede hest. Der er ikke mange muskler på hende!
En kold januardag:
Da jeg ville op på hende første gang, var hun helt ustyrlig og det endte med at hun løb rundt, med høj hale og bukkede kraftigt! Så der blev jeg lidt afskrækket og besluttede, at tage den med ro. Jeg skulle lige lære hende at kende, inden jeg satte mig op, så vi har brugt en del tid med bare at gå lidt rundt på ridebanen... det var nok mere mig, der skulle vænne mig til en varmblod, end det var hende, der skule vænne sig til mig! 
Men op, det kom jeg, og det gik faktisk rigtig godt. Hun kigger og fnyser meget, men det regner jeg med, at vi kan ride væk, når hun begynder at komme ud på lange skovture.
Jeg skulle også lige vænne mig til de højere luftlag - har ikke redet på noget højere end 142 cm siden 2007!
(Der var jeg dog staldpasser, hvor jeg red "rigtige" heste - så jeg er ikke helt rookie).
De sidste billeder er fra i går.
Her er hun på staldgangen- Madicken ville gerne giftes med farmand, den smukke Sleipner.
Knokkeldyret på ridebanen. Dette er før-billedet. Jeg glæder mig til at kunne vise jer efterbilledet om et halvt år. 
Uha... sprayflaske! Jeg kunne ikke helt lade være med at grine, da 3 store heste stod og fnøs over den lille flaske - jeg havde ikke engang sprøjtet med den! Den smukke hest til højre er Luna, Madickens halvsøster, som er 100% knab. Hun kan desværre ikke rides, men hende tager jeg mig også lidt af. 
Madicken er umiddelbart bare en helt almindelig brun Musse, men jeg kan altså stadig ikke stå for hende - se lige det skønne fjæs! 
Nå, det var min første, kedelige billedtråd. Der kommer forhåbentlig flere med en lidt mere skinnende hest, solskinsvejr og lidt ridning taget med mit Canonkamera og ikke bare min telefon! 
Heidi