Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Min nye part
Forfatter: 
Dato:  18-02-2015 12:26

Hej.

Hvor er det lang tid siden, jeg sidst har lavet en billedtråd herinde! ;D Men endelig kan jeg igen være med; jeg har nemlig fundet en part! En rigtig, ordinær brun Musse!

Jeg flyttede til en ny del af Sjælland i marts sidste år og pludselig var min daværende ridehest - en skøn islændervallak - halvanden time væk med bus, så jeg måtte sige farvel til ham og til de andre heste i min gamle by. Der havde jeg boet i 8 år og havde derfor fået kontakter indenfor hesteverdenen, så jeg manglede aldrig noget at ride på.
Det ændrede sig jo så, da jeg flyttede væk. Jeg havde besluttet mig for, at jeg var færdig med at ride andre folks heste og ville cykeltræne på min racercykel i stedet. Det gik da også fint nok, jeg fik trænet og kørt nogle løb, meeen... jernhesten var altså ikke rigtigt nok! Så i løbet af efteråret, begyndte jeg at søge part. Problemet var: jeg kan ikke betale noget og jeg kan ikke køre derud i bil! Udvalget var derfor begrænset. Jeg fik flere henvendelser, men alle var for langt væk... indtil i starten af januar!

Der fandt jeg endelig en hest, som der passede. Hun er en 5 (snart 6-årig) blanding af dansk varmblod og knabstrupper - hun er kåret som knabstrupper. Jeg har nærmest kun redet islændere og fjordheste i mine 20 år som rytter, så det her er virkelig noget andet. Hun er 170 cm høj og er virkelig varmblodig! ;D Hun har ikke været redet i over et år og nu skal jeg hjælpe hende i gang igen. Det bliver spændende. Først skal vi bare skridte og skridte og skridte. Det kommer de næste måneder til at gå med. Derefter, hvis alt går vel, så skal vi så småt til at modtage noget undervisning! Det glæder jeg mig til! Det er mange år siden, jeg sidst har modtaget rigtig undervisning! Sidst var, da jeg tilred en islænder for 3 år siden, og det blev kun til 5-6 gange, fordi jeg ikke brød mig om underviserens metoder. Så jeg trænger seriøst til at få min grundridning banket på plads og heldigvis trænger Madicken til præcis det samme - så jeg glæder mig til, at komme ud at ride rigtigt igen! :)
Nå - nok snak! Nu til billederne.

Her er hun så - den knoklede hest. Der er ikke mange muskler på hende!

Billede

En kold januardag:

Billede

Da jeg ville op på hende første gang, var hun helt ustyrlig og det endte med at hun løb rundt, med høj hale og bukkede kraftigt! Så der blev jeg lidt afskrækket og besluttede, at tage den med ro. Jeg skulle lige lære hende at kende, inden jeg satte mig op, så vi har brugt en del tid med bare at gå lidt rundt på ridebanen... det var nok mere mig, der skulle vænne mig til en varmblod, end det var hende, der skule vænne sig til mig! :D

Billede

Men op, det kom jeg, og det gik faktisk rigtig godt. Hun kigger og fnyser meget, men det regner jeg med, at vi kan ride væk, når hun begynder at komme ud på lange skovture. :) Jeg skulle også lige vænne mig til de højere luftlag - har ikke redet på noget højere end 142 cm siden 2007! :D (Der var jeg dog staldpasser, hvor jeg red "rigtige" heste - så jeg er ikke helt rookie).

Billede

De sidste billeder er fra i går.

Her er hun på staldgangen- Madicken ville gerne giftes med farmand, den smukke Sleipner.

Billede

Knokkeldyret på ridebanen. Dette er før-billedet. Jeg glæder mig til at kunne vise jer efterbilledet om et halvt år. ;)

Billede

Uha... sprayflaske! Jeg kunne ikke helt lade være med at grine, da 3 store heste stod og fnøs over den lille flaske - jeg havde ikke engang sprøjtet med den! Den smukke hest til højre er Luna, Madickens halvsøster, som er 100% knab. Hun kan desværre ikke rides, men hende tager jeg mig også lidt af. :)

Billede

Madicken er umiddelbart bare en helt almindelig brun Musse, men jeg kan altså stadig ikke stå for hende - se lige det skønne fjæs!

Billede

Nå, det var min første, kedelige billedtråd. Der kommer forhåbentlig flere med en lidt mere skinnende hest, solskinsvejr og lidt ridning taget med mit Canonkamera og ikke bare min telefon! ;D

Heidi

16
0
Svar på denne tråd

Søøøøød
Forfatter: 
Dato:  18-02-2015 22:49

Hun ser dejlig ud. Glæder mig til at følge jer.

Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 06:26

Brune muler styrer !! Hun ser dejlig ud. Super godt udtryk.

Min partshest er også bare en brun foldbums på 10 år. Vi skal begge igang med vægttab og gåture samt longering inden jeg skal på ryggen af hende. Så jeg satser på ture til sommer.

Glæder mig til at se lidt træningsbilleder af jer.

Venlig hilsen

Mia F.

Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 15:06

Held og lykke med hende, Heidi - det lyder allerede som om, at I er godt på vej

Jeg har også haft part på to helt anonyme musser det sidste års tid - først en brun holstenerhoppe og nu en sort travervallak (ingen papirer - forrige ejer mente, at det muligvis er en frieserblanding, meeeen den ligner en traver, den bevæger sig som en traver, jeg tror sgu, at det er en traver ).

Hoppen bor på et sted med mange brune musser, og selv da jeg havde redet hende i flere måneder kunne jeg blive i tvivl om det virkelig var hende, når jeg hentede hende på folden blandt alle de andre

Vallakken bor kun sammen med én anden hest - og det er en broget araberblanding, så der er ikke så meget tvivl

Begge heste havde jeg sådan lidt en "ja, det er da en hest"-holdning til, da jeg startede, men de kryber jo under huden på en, de kræ, selvom de ikke udseendemæssigt er heste, jeg ville glo langt efter. Jeg var også inkarneret småhesterytter (haflinger og islænder) indtil for 3 år siden, hvor jeg begyndte at ride store heste, fordi de små ikke var til at få fat i, der hvor jeg boede. Man vænner sig til de højere luftlag Jeg har dog holdt mig til de 155-165 cm. - hvad skal man med de der lange hyl altså?!

Mød brune musse, Coco:

Billede

Og sorte musse, Maxi:

Billede

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 17:29

Hej.

Ja, hun har nemlig et skønt udtryk. :)

Sine: Ja, første gang jeg skulle ride sådan en helt almindelig hest, så synes jeg også, at han var noget kedelig - men jeg endte det med at var en af de heste, jeg har redet, som har haft mest personlighed og som jeg virkelig drømte om at eje! :)

I starten er det bare noget andet, når man kommer fra ponyer! Og Apropros dem - jeg har faktisk en gang været ude at ride på din Linea sammen med din søster for 10 års tid siden! ;D Hun var en dejlig model! :)

Kort efter, jeg havde lavet ovenstående indlæg, tog jeg ud på min første skovtur på hende - det var dramatisk! Alt var farligt, synes den lille hest. Der blev fnyst, prustet, slået med hovedet og småtravet. Der kom ét pludseligt, kæmpestort bukkespring, da hun pludselig ikke kunne rumme situationen længere (der var et farligt træ, som hun var den første til at passere. Der var lidt mudret jord og hendes turkammerat havde ikke turdet passere træet endnu - og samtidig vendte hun pludselig i retning af stalden!) og desværre fik hun også stukket vild af med mig, fordi hun skulle igennem et vandhul, hvor jeg løsnede tøjlerne lidt og valgte at stole lidt på hende... og så gik det ellers i den vildeste galop! Fik hende ret hurtigt stoppet igen, heldigvis, og nu ved jeg, hvad jeg skal passe på til vores næste ridetur.

Der var heldigvis også øjeblikke, hvor hun begyndte at slappe af, jeg kunne løsne tøjlerne og hun skridtede godt igennem - men en stor del af turen var en anspændt dans!

I dag fik jeg taget lidt ridebilleder - det er nærmest nødvendigt en gang i mellem, når der ikke er spejl og vi endnu ikke kan modtage undervisning.
Jeg kan tydeligt se nogle af mine fejl - jeg sidder så anspændt, sadlen ligger for langt fremme og næsebåndet er for langt nede! Det er jo heldigvis alt sammen noget, vi kan ændre - så jeg vover alligevel at vise nogle af billederne frem herinde.

Klar til start :)

Billede

Jeg sidder som om, jeg er klar til at hun skal springe i luften hver sekund!

Billede

Billede

Ejeren og jeg får os en sludder om hvordan sadlen ligger, mens Madicken tigger lidt godbidder.

Billede

Så bekymret hun kan se ud!

Billede

Heidi

1
0
Svar på denne tråd

knabstruppere
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 20:37

Hvor er hun smuk. Jeg er vild med knabstrupperne og har nu selv 3 med knabblod i årerne

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Prestige Eventing springsadel sælges: http://bit.ly/1De0gks

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 23:05

Tak! :)

Jeg har også været vild med dem, siden jeg var lille, og godt nok mangler hende her pletterne, men knab er hun da sådan lidt! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 23:10

Hun skal nok blive smækkerlækker at se på!! Og sikke et SKØNT udtryk hun har

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd

Det var da
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 22:35

et pudsigt tilfælde! Jeg kan godt huske, at Lise havde en mulig part med hjemme at prøve hende, men jeg mødte dig vist aldrig? Ja, hun var fin, Linea - hun er sjovt nok af omveje endt i samme stald som sin lillesøster, Havanna, som du måske også kan huske ude fra os? De bor nu på Fyn. Og jeg saaaavner dem - men sådan går det jo nogen gange

(nope, ingen stavefejl)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 09:43

Jeanette: Ja, jeg glæder mig sådan til at vise billeder til september! :) Der er hun forhåbentlig blevet en helt anden hest og jeg er også selv blevet pudset lidt af som rytter med noget fornuftig undervisning! :)

Sine: Ja, desværre stod hestene for langt fra Grenaa, men jeg nød sådan at ride på hende - køn var hun også! Ja, jeg fik også hilst på Havanna og vist også Aslan. :) Det var en skøn flok! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 19:19

Så gik den desværre ikke længere - ejerne har besluttet at de bliver nødt til at sælge/udlåne hende. Jeg forstår godt deres beslutning - men det er trist, trist, trist. Jeg kunne fortsætte med at ride hende, der går jo nok lidt tid med at få hende afsat, men det gør jeg ikke. Er allerede blevet lidt for glad for hende og hvad så om et halvt år? Nej.

Det er nu trist. Efter at have søgt part i omkring 4 måneder, fandt jeg endelig én, der holdt i 1½.

Måske skulle man bare stoppe med at ride?
Suk...

Heidi - Hesteløs.

0
0
Svar på denne tråd

Åh for dælen
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 19:45

da Du er da også uheldig. Jeg har aldrig været ude for, at nogle af de heste jeg red for andre skulle sælges, men ofte er årsagen vel, at folk ikke selv har tid og derfor føler, at det er for mange penge at putte i en hest hver måned, som de ikke selv bruger...

Jeg kan godt forstå, at det virker lidt håbløst... Jeg har fulgt dig lidt herinde med shetlænderne og islænderne også, og du har virkelig været uheldig med dine partheste

(og tak for rosen af mine tidligere heste - de var fantastiske hver og en - og pt. hungrer jeg lige så meget efter at få egen hest, som du gør..!)

(nope, ingen stavefejl)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 10:44

Hej.

Ja, det er meget uheldigt. :(

Får helt flashback til en tråd, jeg oprettede for 4 år siden. Der skrev jeg, at jeg havde fået foræret min part. Det var jeg glad for - og længere nede i samme tråd, måtte jeg skrive, at hun var blevet forfangen og skulle aflives.

Ja, vi må jo bare vente på den dag, vi får råd til vores egen! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 12:20

Hej.

En lille opdatering... :)

Efter grundige overvejelser og en snak med ejerne af hende, er vi alligevel blevet enige om, at jeg fortsætter med at ride hende - selvom hun skal lånes ud. Jeg fik bare lige et chok, for jeg havde først fået indtrykket af, at de ikke ville af med hende - jeg skulle lige omstille mig.

Men jeg har jo redet for stutterier før og ved at "tillægget" kan blive solgt.

Der er jo heldigvis en masse andre heste i stalden, så selv når hun bliver flyttet, er der stadig ridedyr tilbage til mig... og se bare sådan en vejr som i dag... så vil jeg hellere ride på en hest, der eventuelt skal væk, end jeg vil sidde på sofaen derhjemme! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider