Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Military sæson 2014
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 21:21

Inspireret af tråden om at få mere liv på HN, opretter jeg det indlæg her - da "military tråde" blandt andet blev nævnt som noget af det nogen HNér gerne ville læse om

Vores år startede ud lidt kaotisk... Isabella stod syg i januar, hvor hun var på ansager og blive opereret i hovedet (skulle have opereret en af de inderste kindtænder ud pga. bihulebetændelse...) En operation som skulle vise sig at give mig grå hår, og flere dyrlægebesøg igennem året end planlagt...

Årets første stævne var i april i bjerringbro og på langå terræn ane, og jeg var meget i tvivl om hvad jeg skulle melde i... Det var jo kun 3 måneder efter hendes operation, og jeg var lidt i tvivl om om hun nu var i ok form.. Så jeg havde egentlig meldt i en CNC80.. Ombestemte mig dog få dage før stævnet - og meldte om til CNC90... Hvilket jeg var glad for, da vi ville have kedet os i CNC80...

Dressuren var noget HØ som sædvanlig - og den som holdt os udenfor placeringerne... Men spring og terræn var fejlfrit og super fint! Dog ingen placering (pga dressuren)

Billede

Billede

Nogle af de prolemer jeg har haft med Isabella efter operationen har været at hun har PUSTET en del... Så hun har faktisk fået lavet 2 endoskopier i foråret, både en i ro og en efter arbejde.. Plus diverse allergi tests osv...

Der har intet været at finde på hende.. Og intet at mærke på hende.. Energien har været i top - men spekulationerne om HVORFOR hun pustede sådan, gjorde at hvert evigt eneste stævne i år - har jeg overvejet om hun nu var fit nok til det...

Så kom vi til maj - og årets 2. stævne.. denne gang i klithuse military klub...

Her var der ingen tvivl - vi skulle ride CNC80, da vi ikke er trygge ved alle de åbne huller de har der oppe...

Isabella leverede en "okay" dressur, en fejlfri spring og så skulle vi i terrænnet..

Sidste år da jeg var i KMK og starte, fik jeg en del tidsfejl... Men i år efter jeg har fået nyt bid på hende, så har jeg mere mod på at lade hende strække lidt ud, fordi jeg ved jeg kan få hende tilbage igen...

Så vi var fejlfrie i terrænnet både på tid og forhindringer (var faktisk de hurtigste i terrænnet - ups)... Og vi fik vores 2. placering i military nogensinde!! en flot 2 plads :D (vi fik placering til vores første militarystævne for 2 år siden.. Hele sidste år fik vi ikke en eneste)

Billede

Billede

Så kom vi til juni - og her blev en af mine drømme opfyldt...

Måske en lidt "fjollet drøm" at komme til sjælland at starte stævne.. MEN det var første gang Isabella og jeg har været så langt væk hjemmefra..

Vi drog til Haslev for at ride en CNC90... Igen igen - dum dressur... Men til gengæld en SUPER tur i terræn, fejlfri både på tid og forhindringer!!

Det var SÅ FLOT en bane at ride på - og jeg vil helt sikkert der over og ride igen næste sæson :D Det er nu sjovt at komme rundt og prøve nogle nye baner :D

Billede

Billede

I Juli måned tog jeg en beslutning... NU måtte det være på tide at prøve kræfter med en CNC100...!

Alle de CNC90 vi har redet har vi gennemført med 0 fejl på forhindringerne (bortset fra den ene hvor vi styrtede sidste år)...

Så afsted til sønderjylland det gik for at ride vores første CNC100...

Det var en meget "mild" CNC100.. Men jeg er ret slem til at "gejle mig selv op", så det var noget hårdt for mig at gå bane.. ISÆR fordi der var en coffin med - og jeg har altså noget med de der huller i jorden!!

Men 1, 2, 3 osv osv så fløj Isabella over det hele (OGSÅ coffin, hvor jeg råbte kom kom KOOOOOM.. Nok mest mig selv jeg råte af ha ha)... Hun tøvede på første vand spring, men kravlede i og blev ikke dømt stop for det....

Vi fik et par tidsfejl - som var dem der afgjorde at vi ikke blev placeret... Ellers fejlfri på forhindringerne...

Billede

Og så kom vi til septemer - årets sidste stævne... Vi sluttede hvor vi startede - i bjerringbro/langå...

Jeg meldte i en CNC100.. Men nåede godt nok at "fortryde" mange gange da jeg havde set baneskitsen samt gået bane...

For FØRSTE gang siden vores første military stævne, så lå vi rent faktisk til placering efter dressuren og springningen.. Og dette til et lands stævne!

Så det var en lidt "presset" sandie som skulle varme op til terrænnet, med en viden om at hvis vi red fejlfrit på den tekniske bane som jeg synes skulle rides i et højt tempo - ja så ville vi blive placeret...

Men så snart startsignalet gik - så var der kun EN vej = frem..!

FEJLFRIE både på tid og forhindringer - og vi sluttede derfor sæsonnen af med en 5 plads i vores første lands-klasse

Billede

Planen var at vi skulle have redet en terrænklasse mere i klithuse i efteråret, samt ½ military i skanderborg...

MEN jeg tog beslutningen om at Isabella havde gjort det GODT i år.. Trods alle dumme odd´s med hendes sygdom og det har drillet lidt hele året...

Så jeg valgte at jeg ikke ville risikere en eventuelt dårlig tur.. Så vi sluttede med et brag - og kan leve højt på den terræn tur hele vinteren...!

Har lavet et lille videomix fra terræn turene i år:

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/343288- military_saeson_2014___isabella

Vinteren skal bruges på forhåbentligt at lære at ride dressur på min egen hest...!

Mål og drømme for næste år??? Erfaring i CNC100, og så drømmer jeg om at prøve at komme til enten sverige eller tyskland at starte stævne....

Og så GLÆÆÆDER jeg mig bare til varmen kommer tilbage!!!

Billede

Billede

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

20
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 22:49

Dejligt indlæg - I gør det godt begge to.

Du må jo bare få knækket dressurkoden på hende her henover vinteren og så tager I endnu flere placeringer næste år.

Held og lykke med det.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

dejlig tråd..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 07:33

Og flotte billeder :) Tak for kigget

Ejer af det brune tågehorn

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 08:02

Yeps jeg må virkelig forsøge med det dersens dressur med hende!

Jeg er igang - tidligere har jeg nærmest undgået dressur træning med hende - for at undgå "nederlag"....

Men denne vinter skal det være!!! Forhåbentlig

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 10:09

Super dejligt indlæg med fine billeder Du er bare kommet SÅ langt, kan huske nogle af dine første indlæg, hvor du lød til nærmest at være ved at s**** i bukserne over at skulle springe i terrænet. MEGA SEJT!!
Jeg vil super gerne se dine film, men det hakker helt vildt når jeg forsøger at se dem, du lægger ind via HG, så jeg opgiver altid.
Kan du ikke prøve at lægge dem ind via youtube?

Jeg er selv begyndt at ride military i år. Startede med at deltage i Subaru cuppen, for at få lidt øvelse.
Jeg har redet jagter for Sportsrideklubben de sidste par år, men det er ikke helt det samme, som når man rider rundt alene i terrænet. Vil se om jeg ikke kan komme til Jylland til næste år.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 11:35

Uha det med jagter - jeg ville egentlig gerne, det kunne være super hyggeligt.. Men Isabella bliver alt alt for ilter når hun skal galopere med andre heste

Jeg døjer en del med nerver sådan generelt når jeg skal springe.. Kan faktisk ikke huske de har været slemme i terrænnet (ud over at jeg i starten vidste hun ville tøve/stoppe på vandet :P )... Jeg må have lykkelig glemt hvis jeg var nervøs i starten :P

Jeg er stadig lige ved at dø, hvis jeg skal springe ridebane springning på over 100 cm :P

Vil forsøge at uploade videon på youtube :)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 11:54

youtube video :)

http://www.youtube.com/ watch?v=TQc0Z8OZMNM&fe...e=youtu.be

1
0
Svar på denne tråd

Fedt.......
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 12:17

Herligt at mit indlæg kunne sparke lidt gang i HN :-D

FEDT med dit indlæg, Sandie. Jeg bliver så miundelig over dit mod når jeg ser dine videoer. Det må bare være det fedeste kick med sådan en terræntur. Alligevel må jeg bare erkende, at jeg aldrig får den oplevelse. Jeg er ved at dø hvis jeg skal ride på et spring på 60 cm (som vel at mærke endda kan rives ned). Jeg må nøjes med at se beundrende til fra sidelnjen.

Jeg synes du gør det skide godt og jeg synes det er fedt at du repræsenterer TYL når du er ude og give den gas i terrænet (og selvfølgelig også på dressurbanerne)

Som en anden også skriver, så må vinterens projekt være at få tunet Isabella i dressuren, så I kan blive endnu bedre "krende" til næste sæson :-)

*** Hilsen her fra ***

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 14:41

AnotherNoone 1 - Måske dit mod kommer en dag :D Jeg har altid gået og drømt om military, men har aldrig turde fordi jeg var nervøs for at ødelægge min hest med de faste forhindringer...

NU ærger jeg mig over vi ikke kom igang noget før

Så kan kun sige at hvis man har en drøm - GO for it :D

At jeg så kan være i tvivl om, om jeg skal ride military den dag Isabella ikke kan mere - det er så en anden side af sagen.. Det må fremtiden vise

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 21:11

Altid så dejligt med tråde fra dig Sandie :-)
Jeg synes jo bare i gør det super godt, og det er inspirerende også at kunne følge med i jeres "nedture" (eller nok nærmere din kamp mod dine nerver ;-) ) samt din lyst til at få det til at fungere med din hest i dressuren - på hendes præmisser.

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider