Inspireret af tråden om at få mere liv på HN, opretter jeg det indlæg her - da "military tråde" blandt andet blev nævnt som noget af det nogen HNér gerne ville læse om 
Vores år startede ud lidt kaotisk... Isabella stod syg i januar, hvor hun var på ansager og blive opereret i hovedet (skulle have opereret en af de inderste kindtænder ud pga. bihulebetændelse...) En operation som skulle vise sig at give mig grå hår, og flere dyrlægebesøg igennem året end planlagt...
Årets første stævne var i april i bjerringbro og på langå terræn ane, og jeg var meget i tvivl om hvad jeg skulle melde i... Det var jo kun 3 måneder efter hendes operation, og jeg var lidt i tvivl om om hun nu var i ok form.. Så jeg havde egentlig meldt i en CNC80.. Ombestemte mig dog få dage før stævnet - og meldte om til CNC90... Hvilket jeg var glad for, da vi ville have kedet os i CNC80...
Dressuren var noget HØ som sædvanlig - og den som holdt os udenfor placeringerne... Men spring og terræn var fejlfrit og super fint! Dog ingen placering (pga dressuren)
Nogle af de prolemer jeg har haft med Isabella efter operationen har været at hun har PUSTET en del... Så hun har faktisk fået lavet 2 endoskopier i foråret, både en i ro og en efter arbejde.. Plus diverse allergi tests osv...
Der har intet været at finde på hende.. Og intet at mærke på hende.. Energien har været i top - men spekulationerne om HVORFOR hun pustede sådan, gjorde at hvert evigt eneste stævne i år - har jeg overvejet om hun nu var fit nok til det...
Så kom vi til maj - og årets 2. stævne.. denne gang i klithuse military klub...
Her var der ingen tvivl - vi skulle ride CNC80, da vi ikke er trygge ved alle de åbne huller de har der oppe...
Isabella leverede en "okay" dressur, en fejlfri spring og så skulle vi i terrænnet..
Sidste år da jeg var i KMK og starte, fik jeg en del tidsfejl... Men i år efter jeg har fået nyt bid på hende, så har jeg mere mod på at lade hende strække lidt ud, fordi jeg ved jeg kan få hende tilbage igen...
Så vi var fejlfrie i terrænnet både på tid og forhindringer (var faktisk de hurtigste i terrænnet - ups)... Og vi fik vores 2. placering i military nogensinde!! en flot 2 plads
(vi fik placering til vores første militarystævne for 2 år siden.. Hele sidste år fik vi ikke en eneste)
Så kom vi til juni - og her blev en af mine drømme opfyldt...
Måske en lidt "fjollet drøm" at komme til sjælland at starte stævne.. MEN det var første gang Isabella og jeg har været så langt væk hjemmefra..
Vi drog til Haslev for at ride en CNC90... Igen igen - dum dressur... Men til gengæld en SUPER tur i terræn, fejlfri både på tid og forhindringer!!
Det var SÅ FLOT en bane at ride på - og jeg vil helt sikkert der over og ride igen næste sæson
Det er nu sjovt at komme rundt og prøve nogle nye baner 
I Juli måned tog jeg en beslutning... NU måtte det være på tide at prøve kræfter med en CNC100...!
Alle de CNC90 vi har redet har vi gennemført med 0 fejl på forhindringerne (bortset fra den ene hvor vi styrtede sidste år)...
Så afsted til sønderjylland det gik for at ride vores første CNC100...
Det var en meget "mild" CNC100.. Men jeg er ret slem til at "gejle mig selv op", så det var noget hårdt for mig at gå bane.. ISÆR fordi der var en coffin med - og jeg har altså noget med de der huller i jorden!!
Men 1, 2, 3 osv osv så fløj Isabella over det hele (OGSÅ coffin, hvor jeg råbte kom kom KOOOOOM.. Nok mest mig selv jeg råte af ha ha)... Hun tøvede på første vand spring, men kravlede i og blev ikke dømt stop for det....
Vi fik et par tidsfejl - som var dem der afgjorde at vi ikke blev placeret... Ellers fejlfri på forhindringerne...
Og så kom vi til septemer - årets sidste stævne... Vi sluttede hvor vi startede - i bjerringbro/langå...
Jeg meldte i en CNC100.. Men nåede godt nok at "fortryde" mange gange da jeg havde set baneskitsen samt gået bane...
For FØRSTE gang siden vores første military stævne, så lå vi rent faktisk til placering efter dressuren og springningen.. Og dette til et lands stævne!
Så det var en lidt "presset" sandie som skulle varme op til terrænnet, med en viden om at hvis vi red fejlfrit på den tekniske bane som jeg synes skulle rides i et højt tempo - ja så ville vi blive placeret...
Men så snart startsignalet gik - så var der kun EN vej = frem..!
FEJLFRIE både på tid og forhindringer - og vi sluttede derfor sæsonnen af med en 5 plads i vores første lands-klasse 
Planen var at vi skulle have redet en terrænklasse mere i klithuse i efteråret, samt ½ military i skanderborg...
MEN jeg tog beslutningen om at Isabella havde gjort det GODT i år.. Trods alle dumme odd´s med hendes sygdom og det har drillet lidt hele året...
Så jeg valgte at jeg ikke ville risikere en eventuelt dårlig tur.. Så vi sluttede med et brag - og kan leve højt på den terræn tur hele vinteren...!
Har lavet et lille videomix fra terræn turene i år:
www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/343288- military_saeson_2014___isabella
Vinteren skal bruges på forhåbentligt at lære at ride dressur på min egen hest...!
Mål og drømme for næste år??? Erfaring i CNC100, og så drømmer jeg om at prøve at komme til enten sverige eller tyskland at starte stævne....
Og så GLÆÆÆDER jeg mig bare til varmen kommer tilbage!!!