Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Lidt nyt fra Lotus hesten
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 00:52

Nu syntes jeg der skulle en lille opdatering til herinde :)

*OBS, mangeeee billeder som vanligt!*

Efter lidt tids grundig overvejelse valgte jeg at flytte Tusse fra Peterslyst til Smingegården i mandags... Det var dét at se dyrlægen der var involveret i Big og Bobbers tragiske forløb, der fik mig til at tage beslutningen... Hans kone har hest på Peterslyst og han kommer selvklart derude i ny og næ, men forleden stødte jeg så på ham.... Dette var for meget... Det han vækker i mig ved synet af ham, gør ikke nogen noget godt, så beslutningen blev taget og i mandags rykkede vi så

Forinden havde jeg haft Malene (Wareno) forbi til at tage lidt hyggebilleder af ham på banen på Peterslyst, dem skal i lige se et par stykker af

Lyset og Tusses farver satte kameraet på prøve, men vi tager revanche om ikke så længe

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Yndlingsbillede!!!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Og vi nåede lige at løsspringe en enkelt gang efter nogle uger hvor det var umuligt.. Vi må ikke springe-løsspringe i ridehuset og udendørs banerne har stået under vand, så da der havde været nogle dages tørvejr, greb jeg muligheden!

Video

Heldigvis må vi alt i ridehuset på Smingegården, hvor vi er flyttet hen

Nå, men store flyttedag kom... Desværre har de ikke løsdrift klar til voksne heste endnu, men det kommer og indtil da må Tusse klare sig med 10 timers fold om vinteren hvor det er mørkest, men det går lige når det er på store kuperede græsfolde uden mudder

Han tog det hele i stiv hov, var så overdrevet sej og rolig og det gik som en drøm at lukke ham ud til de 6 andre vallakker

Først kunne han ikke forstå hvor de andre heste var henne...

Billede

Så vi trak ham op på den bagerste del af folden hvor de var..

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Brune powni og Tusse fandt hurtigt sammen, og sjovt nok står de ved siden af hinanden i boksene

Billede

Billede

Billede

Billede

De har 3 læskure på denne fold, det ene er dog kun beregnet til ponyer eller små heste

På Smingegården har de ALLE faciliteter, kæmpe ridehus, stor udendørs bane, ovalbane, agilitybane, græsspringbane, løbebånd, stor roundpen, solarie, vandspiltov, opvarmet sadelrum, kæmpe stor skov udenfor døren, samt naturstien... Ja alt sådan set

Jeg har valgt boks i den nye stald der er under samme tag med ridehuset, fordi Tusse elsker at kigge på mennesker og have overblik, så det gav jo sig selv at han skulle stå der

På bonussiden er det godt for hovene at komme i boks på denne årstid, hvor det er så vådt/fugtigt udenfor 24-7 nærmest, de står nemlig på træpillesmuld

De nye ledere af Smingegården har lige overtaget stedet, så i boksene mangler der at blive installeret vandkopper, sat høbare op og sat vinduer i bagvæggen, men vi klarer os skam fint som det er nu

Billede

Statue Tusse efter aftenens longering.. Han bliver hurtigt træt, men det er jo klart ovenpå en flytning, unge mand skal lige lande, så at sige

Billede

Men nysgerrig er man vel altid

Billede

Han virker meget tilfreds med livet derude indtil videre og jeg tror vi bliver meget!! glade for at være der... Jeg har for en gangs skyld valgt at betale mig fra arbejdet, så han står på fuldpas, dog har jeg eget foder med og blander klar til staldpigen

Lige ankommet derude, helt alene i stalden, ikke en lyd fra ham, han stod bare og spiste lige så stille

Billede

Det var lidt fra os.... Vi er jo også kommet igang med dressur undervisning og næste gang bliver vist den 14.. Så der kommer til at ske en masse de næste par måneder, vi har en helt ny stor skov der skal udforskes, Gjern bakker osv og så skal det udnyttes at der er roundpen, løbebånd og ovalbane

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

18
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 01:01

Hov, i skal da ikke snydes for en lille video fra første undervisning ved BBH instruktør Helle, hende der også underviste mig og Big

Video

6
6
Svar på denne tråd

Svar ...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 10:32

Der sker noget, men jeg kan dælme godt forstå at du er flyttet. Og hold nu mule et lækkert sted dig og Tussen er kommet til. :-)

Et lille pip til videon, du skal huske at være obs på din diagonal i letridningen. :-)

\\ Pernille

3
0
Svar på denne tråd

Det ser ud...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 11:13

... som et dejligt sted - og ja, hovene vil gerne have lov at tørre lidt her når det er så vådt ude.

Fedt med bokse I selve ridehuset - jeg kan forestille mig at det er god underholdning for bokshestene at se på ridning - og måske også godt for at desensitivere hestene fra at der sker ting uden for banen - når de ser at der hele tiden er nogen i stalden der går rundt og trækker heste frem og tilbage...

£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd

Lækkert sted
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 11:22

Hvor ser det dejligt ud!!

Jeg kan godt forstå din beslutning.

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men havde du og din kæreste ikke lige bygget en løsdrift det gamle sted? Og lader I bare den stå?

Det er jo ikke lige sådan nogen man kan tage med i lommen

Mvh

1
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 11:58

Hvor er han altså bare smuk Lotus, og lækkert sted ude ved Ann og Lars! :-) Håber i finder jer godt til rette i de nye smukke omgivelser.

Mvh. Catrine Sørensen :-)

Don't try so hard to fit in,

when you were born to stand out!

1
0
Svar på denne tråd

Ro på :)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 12:15

Tillykke med din nye hest og jeres nye sted.

Det ser skam ud til at være et lækkert sted du har flyttet Lotus hen til.

Jeg har dog bare en lille bitte smule ondt i maven over, at en så ung hest skal flyttes så meget rundt og at den ikke lige får lov til at falde noget mere til ro, før træning mm starter - hvad har du så travlt for?

Jeg kan udemærket forstå, at du ikke har kunne magte at skulle mindes om den tragiske hændelse med din to himmelheste, hvis du møder dyrlægen på dit gamle opstaldningssted, men du har vel hele tiden vidst, at muligheden/risikoen for at møde dyrlægen var der og kunne have flyttet til andet sted, inden du fik Lotus hjem.

Jeg følger lidt med fra sidelinien på FB og kan se, at du gør en masse ting med Lotus og at han bliver trænet (i min verden) rigtig meget i forhold til, at det virker som om han er ret ny i rideheste-rollen og fordi han er så ny for dig.

Selvom du slet ikke spørger til det og måske heller ikke vil have det, så vil jeg komme med et godt råd, og det er at sætte farten lidt ned og tag den med ro - han skal trods alt være din ven i de næste måske 20 år, så ingen grund til at forcere noget allerede.

Og så kan han måske komme mere i gang til foråret - ikke at du ikke skal træne, men måske nøjes med at træne et par gange om ugen.

Pøj pøj med dit smukke dyr og det nye sted. Håber I falder godt til og at de på dette sted kan leve op til dine forventninger.

18
3
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 12:34

Pernille: Tak :)

Da han let røg ud af balance ved at jeg skiftede diagonalen, og vi red så meget skiftevis på volterne, valgte jeg at beholde diagonalen :)

Lisbeth: Tak.... :)

Ja, de får lov at se lidt forskelligt på den måde

Og når man som Tusse, er ekstremt glad for at kigge på mennesker og alt der foregår, er det perfekt til ham at stå derinde

Inger: Takkk... Jo, det havde vi! Heldigvis ville Peterslyst købe den, så de fortsat kan tilbyde løsdrift til de ponyer som går i den

Catrine: Tusind tak

Gry: Det er helt ok du kommer med din mening :)

Men jeg er ikke helt enig... Jeg har ikke travlt, og Tusse bliver ikke budt mere end han kan overskue..

Fridage uddeles med løs hånd, samt han ikke "tæskes" rundt på en bane i 1 time f.eks.. Igår longerede jeg i hvad 15 min, med lidt skridt og trav på begge volter og slut... Jeg er ikke enig i at de skal holde "pauser" som sådan over vinteren, han holdes igang og igen, ser jeg på ham hver dag og tilrettelægger hans træning efter hans formåen, fysisk og psykisk

Jo, det vidste jeg, men troede helt ærligt jeg kunne håndtere at se ham (og var jo glad for at være på Peterslyst) det kunne jeg så ikke i det lange løb... Længere er den egentlig ikke, bagklog kan man altid være... :)

7
2
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 12:46

Hvor er han flot og virker mild.

Kan godt forstå du flyttede ham og jeg håber i bliver glade for det nye sted.

Jeg vil dog gøre dig opmærksom på at mange heste bliver stressede af at have boks så tæt på ridehuset. Men de steder jeg har set det har der også været gang i den fra eftermiddag til aften. Det er jo ikke sikkert der er det på jeres nye sted.

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 12:54

Charlotte: Tusind tak! :)

Jeg er helt bestemt opmærksom på om det bliver for meget for ham, men det er ikke et sted hvor der farer mennesker rundt hele aftenen efter de er kommet ind, tværtimod, så tror og håber det er tilpas for ham, men ellers er det ikke værre end at han kan rykkes ned i en af de andre stalde

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 13:06

Ej hvor dejligt der er flere stalde, så kan man bedre tilpasse det

Han er altså så sød at se på

Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd

Lækkert sted
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 13:22

I er altså for fordelte i Jylland, frem for os på sjælland. Sikke nogle omgivelser i har. Det burde være dyrest at bo i Jyllland

Nå på trods af fladt terræn, skove man ikke må ride i, og for få ryttere i nærheden, er jeg alligevel glad for min bopæl.

Det er et lækkert sted du er flyttet til. Jeg bliver nødt til at spørge om det ikke giver en del støv til stalden, når man rider i ridehuset. Jeg synes det er sjælden man ser fuldstændigt støvfrie ridehusbunde, og jeg synes det må være usundt for hestene at bo i sådan et miljø.

Men det ser fedt ud. Og det må give en god stemming blandt rytterne at man kan følge med og tale sammen, hvad enten man strigler eller rider.

Håber du falder til det nye sted og at det bliver lykken for dig og din hest.

Hilsen Ane

7
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 13:23

Ja for dælen, det giver lidt flere muligheder for at tilpasse forholdene perfekt til den enkelte hest

Nu skal han bare være glad og tilfreds babyhest vinteren over, indtil løsdriften er bygget, så han kan komme derud

Heldigvis følger de lyset, så når det igen går den anden vej, bliver de ude længere og længere

Han er super sød at se på, så mild og rar... Det lyser langt ud af ham og ses tydeligt når han møder nye heste.. Han er SÅ imødekommende og venlig.. Rigtig gentleman

Og når man har fri, kan man jo bruge lidt hyggetid med mor her på denne måde:

Billede

Jeg kører på at han får fri hver 3 dag som minimum, men har han eller jeg en "off" dag, så kommer der en fridag mere... Jeg er ikke bleg for at give fridage, giver bare ikke pauser som sådan :)

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 13:26

Ane: Hehe... Du er ikke den første der "øffer" lidt over vores muligheder her i Jylland

Og tro mig, jeg ELSKER vores kuperede terræn, store fokus på hestevelfærd og natur muligheder!

Nu har jeg ikke set bunden blive brugt sådan rigtigt endnu, kun heste der har travet på den, og det støver ikke

Det er ridebanesand, sådan let fugtigt hele tiden

2
3
Svar på denne tråd

12356253
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 21:40

Han ser nu rar ud, Lotus. Dejligt når de tager tingene så pænt

Og sikke lækre omgivelser, elsker sådanne store kuperet folde :-)

og så er opstaldningen jo ikke engang dyrt på Smingegården i forhold til de lækre omgivelser :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 09:41
Jeg har kun 1 ting at sige, han er bare en knaldhamrende lækker fyr ham Lotus <3

Mvh Janne

Med den mest fantastiske hund, Berneren Nellie og den brogede skønhed Kilgast´s Bacardi.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 10:11

Heidi: Nej, det er faktisk en ganske fair pris

Og tak, jeg har også ro i maven, når han hver morgen bliver lukket ud på denne dejlige, store fold

Janne: Takkkkk, det syntes jeg også han er

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 15:39

Ej hvor sjovt at du er så tæt på, jeg bor ca 10 minutters kørsel fra Smingegården

Og området er FANTASTISK at ride i :)

Sagde Natascha.

Django, en stjerne på himlen <3

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 18:14

Natascha: Det er en lille verden

Ja, jeg er indtil videre SÅ tilfreds med området, har ikke set så meget af det endnu, men det kommer

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med ham
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 18:29

Jeg er "vendt tilbage" til hestenettet efter at være blevet mor i sommers, og har nu fået lidt tid til at kigge med igen.

Jeg var mildest talt , da jeg så du havde fået ny hest. Og jeg fik lige undersøgt hvad der er sket. Hvor gør det mig bare ondt, at du mistede dine drenge! Jeg har altid elsket at følge dit arbejde med dem, og dine smukke drenge var bare altid et kig værd. Jeg havde sådan lyst til at skrive noget til dig og tænkte så, at du måske ikke havde brug for det. Men jeg blev i tvivl, så nu gør jeg det alligevel, for jeg blev simpelthen så ked af det på dine veje, når jeg læste om forløbet du har været igennem. Kæmpe kæmpe kram herfra!

Og nu til det din tråd drejer sig om: din nye hest. Hjertelig tillykke med ham. Han ser skøn ud og jeg vil glæde mig til at se dig arbejde med ham. Kan sandelig godt forstå, at du havde brug for en frisk start og har flyttet ham. Håber I falder godt til det nye sted. God vind fremover til jer 2.

4
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 18:56

Tak kb

Det er stadig super hårdt at mine drenge ikke ér mere, men jeg mindes dem med glæde og kærlighed... Og er så privilegeret at jeg nu kan "se og tale" med dem ind imellem via telepati

Lotus er faldet SÅ godt til, det er helt vildt!! Og jeg er sandelig også... Så det er skønt...

I får lige et nyt billede med på vejen af Tuslingen, klippede ham selv for 2 gang i forgårs, det gik så fint, så nu har han et tæppeklip istedet for jagtklip!

Han har også fået Cera sko på forhovene, sålerne var ikke blevet tykke nok til at klare frosten der er rundt om hjørnet :)

Billede

Cera sko:

Billede

1
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 11:54

Åh herregud - jeg stemmer for at jyder skal forbydes at vise billeder af deres opstaldningsfaciliteter og omtale deres røvbillige priser!!!!!!

Tillykke Jeanette! Mander jeg mig op til at sige.... Man er vel et rummeligt menneske..... eller noget...

Green monster alert!

Venligst Maluna

7
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 12:43

Hahahahaha.... Tak Maluna

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider