Nu syntes jeg der skulle en lille opdatering til herinde 
*OBS, mangeeee billeder som vanligt!*
Efter lidt tids grundig overvejelse valgte jeg at flytte Tusse fra Peterslyst til Smingegården i mandags... Det var dét at se dyrlægen der var involveret i Big og Bobbers tragiske forløb, der fik mig til at tage beslutningen... Hans kone har hest på Peterslyst og han kommer selvklart derude i ny og næ, men forleden stødte jeg så på ham.... Dette var for meget... Det han vækker i mig ved synet af ham, gør ikke nogen noget godt, så beslutningen blev taget og i mandags rykkede vi så 
Forinden havde jeg haft Malene (Wareno) forbi til at tage lidt hyggebilleder af ham på banen på Peterslyst, dem skal i lige se et par stykker af 
Lyset og Tusses farver satte kameraet på prøve, men vi tager revanche om ikke så længe 
Yndlingsbillede!!!
Og vi nåede lige at løsspringe en enkelt gang efter nogle uger hvor det var umuligt.. Vi må ikke springe-løsspringe i ridehuset og udendørs banerne har stået under vand, så da der havde været nogle dages tørvejr, greb jeg muligheden!
Heldigvis må vi alt i ridehuset på Smingegården, hvor vi er flyttet hen 
Nå, men store flyttedag kom... Desværre har de ikke løsdrift klar til voksne heste endnu, men det kommer og indtil da må Tusse klare sig med 10 timers fold om vinteren hvor det er mørkest, men det går lige når det er på store kuperede græsfolde uden mudder 
Han tog det hele i stiv hov, var så overdrevet sej og rolig og det gik som en drøm at lukke ham ud til de 6 andre vallakker 
Først kunne han ikke forstå hvor de andre heste var henne...
Så vi trak ham op på den bagerste del af folden hvor de var..
Brune powni og Tusse fandt hurtigt sammen, og sjovt nok står de ved siden af hinanden i boksene 
De har 3 læskure på denne fold, det ene er dog kun beregnet til ponyer eller små heste 
På Smingegården har de ALLE faciliteter, kæmpe ridehus, stor udendørs bane, ovalbane, agilitybane, græsspringbane, løbebånd, stor roundpen, solarie, vandspiltov, opvarmet sadelrum, kæmpe stor skov udenfor døren, samt naturstien... Ja alt sådan set 
Jeg har valgt boks i den nye stald der er under samme tag med ridehuset, fordi Tusse elsker at kigge på mennesker og have overblik, så det gav jo sig selv at han skulle stå der 
På bonussiden er det godt for hovene at komme i boks på denne årstid, hvor det er så vådt/fugtigt udenfor 24-7 nærmest, de står nemlig på træpillesmuld 
De nye ledere af Smingegården har lige overtaget stedet, så i boksene mangler der at blive installeret vandkopper, sat høbare op og sat vinduer i bagvæggen, men vi klarer os skam fint som det er nu 
Statue Tusse efter aftenens longering.. Han bliver hurtigt træt, men det er jo klart ovenpå en flytning, unge mand skal lige lande, så at sige 
Men nysgerrig er man vel altid 
Han virker meget tilfreds med livet derude indtil videre og jeg tror vi bliver meget!! glade for at være der... Jeg har for en gangs skyld valgt at betale mig fra arbejdet, så han står på fuldpas, dog har jeg eget foder med og blander klar til staldpigen 
Lige ankommet derude, helt alene i stalden, ikke en lyd fra ham, han stod bare og spiste lige så stille 
Det var lidt fra os.... Vi er jo også kommet igang med dressur undervisning og næste gang bliver vist den 14.. Så der kommer til at ske en masse de næste par måneder, vi har en helt ny stor skov der skal udforskes, Gjern bakker osv og så skal det udnyttes at der er roundpen, løbebånd og ovalbane