Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Blop - "Jeg vandt"
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 08:01

Kommer det som nogen overraskelse når jeg bare er SÅ Lækker? ;)

Billede

Jeg tror der går lidt tid før mine piger og min mors pige får armene ned og smilet smallere.
For min søster, mor og jeg fik præmier i alle de klasser vi var tilmeldt i.
Tilmed vandt jeg Non AMHA Grand Champion :D
Men ved i hvad?
Mine piger (og jeg) var alt for trætte til at tage billeder med mine præmier, så i må få et blærerindlæg en anden dag!

Lidt blær kommer der dog her. Bare uden præmier.

Her er mine resultater.

Novice yearling stallion: 3/6
Non AMHA yearling stallion: Champion
Non AMHA Grand Champion
All round: Res. Champion
Amatør yearling stallion: 3/8
Liberty: 6/16
Produce of dam: 3/5
Open yearling stallion: 3/6

Måske lidt volapyk.
Novice og Amatør er det mest mønstreren man kigger på, men man kigger da også på hesten. Så derfor var jeg rigtig fræk i begge klasser. Bare for at vise at pigerne godt kunne håndtere det.
I novice var det en anden pige der viste mig. Stephanie. Min ene pige siger at jeg skal på ferie hos hende engang, for hun har nogle damer hun gerne vil at jeg leger med :D

Billede

Billede

Billede

Billede

Non AMHA er som navnet tyder, os der ikke er reg. i Amerikansk miniature hesteforening. AMHA hestene er meget længere fremme i avlen. Med tynde ben og smalle kroppe. Det som vi avler efter.
Open er hvor vi alle kan være mod hinanden.
Her var jeg faktisk ret godt med. Jeg slog en del AMHA heste.

Og nu tænker i nok, hvor er Geo henne i spillet.
I novice kom jeg lige efter ham.
Dagen efter i Amatør vandt jeg over og min pige over ham.
Det kom som en kæmpe overraskelse for min pige. Som slet ikke hørte vores nummer blive råbt op. Tre gange måtte speakere sige NR 5! hihi.

Den bedste konkurrence vi vandt var dog Non AMHA.
Min mor vandt sin kategori, senior mare. Min søster vandt sin kategori 2 års hoppe. Og jeg vandt min kategori 1 års hingst.
Dermed gik vi alle tre videre til kampen om Grand.
Min søster blev råbt op som Res. Grand Champion. Og Jeg, ja jeg blev råbt op til Grand Champion. Tror i lige mine piger jublede. Så stolte de var!

All round klassen er hvor vi bedømmes på farve, halter og obstacle. Her var jeg bedre end min søster hæhæ.

Liberty er en sjov klasse. Vi går på banen 1 og 1. Musikken tænder og vi løber frit i 1½ min. Derefter har pigerne 1½ min til at indfange os igen.
Der bliver givet point for bevægelse, stil og ynde, musik og indfangning. Jeg gad helst bare galopere afsted, men fik da også vist lidt trav. En trav som jeg har gemt væk før nu. Jeg svævede og mine pigers kæber faldt vidst lidt.
Min mor var også med.
I alt var der 16 heste i klassen. Så da vi gik ind til præmie overrakkelsen så tænkte mine piger jaja. Vi var med.
Men tror i så ikke jeg blev nr. 6 og min mor blev nr. 3 :D

Produce of dam er en klassen som navnet siger. Afkomstsamling efter hoppe. Her var vi oppe imod grupper med rene AMHA heste. Igen.
Vi blev sørme nr. 3 ud af 5 grupper :D Den ene gruppe har endda vundet bedste afkomstsamling i Herning og et andet skue.
Her var mine piger endnu gladere :D
Min mors pige var der nemlig også, og mønstrede os i en del klasser! Så der var mange stolte smil denne weekend.

Kan godt være det er samme hest man tager hjem med, selvom man taber. Men når man så vinder, så får man altså lidt ekstra hø og mash når man kommer hjem ;)

Billede

Billede

I får også lidt billeder af min mor og min søster.

Billede

Min søster var som sædvanlig super fræk og stædig. Men pigerne kan jo ikke lade være med at grine af hende.

Billede

F.eks. Var de flade af grin da hun midt i klassen lagde sig ned for at rulle sig. Noget hendes far også gør når han ikke får sin vilje.
Mine piger, publikum og dommerne var flade af grin hihi

Billede

Min mor var som altid en Darling (Deraf hendes navn. Darling Delaila)
Her er hun med sin morpige. Som også viste os andre frem. Onde dame. Man må ikke engang bide i hende.
Så skal man flytte et ben og når man endelig finder ud af at det handler om at flytte ben og man så gør det af sig selv. Så får man afvide at man skal stå stille. Det er ikke nemt at være hest!

Billede

De vandt showmanship igen. De to har været til mange konkurrencer sammen!

Billede

En sød pige Rikke, lånte mig i obstacle. Hendes søster har mønstret mig før. Det gik super godt. De blev nr. 5/8

Billede

Nå, det handler jo om mig, husk det!

Billede

Men jeg er egentlig færdig med min del af historien.
I kan få lidt stemningsbilleder.

Vi var jo 3 piger, en hund og 3 heste afsted.
Pigerne og hunden skulle sove i telt. De havde bare glemt teltstænger til det ene telt. Så det blev slået op i en boks.

Billede

Pladsen tidlig lørdag morgen.

Billede

Hygge før klassen.

Billede

Ventetid. Hårdt at være hund når vi fik alt opmærksomheden.

Billede

Præmiehøst efter lørdag.

Billede

Regnskylle under obstacle klassen.
Kan i finde mig?

Billede

Præmiehøst efter søndag.

Billede

Jeg boede i traileren, dejlig stor boks.
Min ene pige med alle præmierne.

Billede

Præmiebordet hjemme på vores egen gård igen.

Billede

Det var alt for nu. Håber i kom godt igennem al teksten og billederne.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

32
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 11:16

Snak liiiige om at gøre rent bord hva

Tillykke med alle de fine titler og præmier og tak for en som altid, hyggelig tråd

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

2
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 19:05

Jep.
Jeg gjorde også mit til at pigerne så proffesionelle ud. Ved at være fræk, så dommerne rigtig kunne se hvor gode pigerne var til at takle det :P

I får lige et foto mere. Måske kommer der flere lige pludselig også.
Men her er jeg i Liberty. Man er fri 1½ min til musik og så har pigerne 1½ min til at indfange.

Billede

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

7
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 19:51

Hahahahaha.... 1½ minut til at indfange et stk vild lille bøllefrø.. Enjoy girls

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

5
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 22:40

Hehe præcis!
Os der er gode til at løbe er oftest sværest at fange. Meeen græsset fristede altså lidt for meget. Jeg løb dog ned i hjørnet og græssede der. Ja de skulle ikke tro det var alt for nemt da!

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

3
0
Svar på denne tråd

Minimini
Forfatter: 
Dato:  07-08-2014 08:23

Dejlig tråd som altid

Jeres minier er meget meget smukke, det er jo næsten som at se heste kopieret ned i størrelse.

Stort tillykke med alle de fine titler, supergodt gået - og I ser ud til at have haft det tophyggeligt!

(men det hedder altså afkomssamling uden "t" - sorry, men min indre sprognørd kunne ikke tie stille )

Hilsen Inge

- og de to løver ;o)

1
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 21:41

Tak :)

Hehe helt i orden. Mig og stavning ;) hihi
Men af og til har jeg det på samme måde som du. F.eks. med Lystspring. Det hedder jo løsspring, da hesten springer løs, ikke nædvendigvis af af lyst.

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

2
0
Svar på denne tråd

Nuser, men
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 13:29

jeg håber da ham Blob snart bliver kedelig, velopdragen, ucharmerende og grim, ellers ender det jo med at han overhaler Tine&Tulle, Freja&Dixie og Maya&Vito i den benhårde konkurrence om trådhyggelighed

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider