Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Den dejligste låne hest
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 18:24

Jeg er simpelthen bare en heldig pige, at jeg nu for 3 gang har en lækker lækker lånehest...

Først var der Entertainer, så var der Ducati, og nu ATTICA....

Billede

Var til jysk rideuge med ham, og ride en LA1..

Egentlig skulle jeg have redet LA1 og LA5 - Men klasserne blev lagt så der ville være 14 timer imellem mine ridt.. Så jeg valgte at melde fra LA5 (af den årsag at LA1 lå tættere på küren der nede, og jeg skulle hjælpe Frida, som har Chopali)..

Billede

Jeg er by the way begyndt at ride undervisning hos Frida - og hun har en SUPER forståelse for Attica og hans følsomhed Så at hun kunne hjælpe og støtte os på opvarmningen gjorde bare at vi red ind og var total klar og afslappede...

Og sluttede med en FØRSTE PLADS med 70% :D Det er kun 2. gang nogensinde jeg prøver at vinde på C plan :D

VIDEO:

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/339499- vinder_la1_til_jysk_rideuge

Billede

Jeg har brugt det sidste 1½ år (siden det blev besluttet jeg ikke længere skulle ride Entertainer) gået og ÆRGET mig over at jeg ikke fik prøvet at ride en MB0.. Men jeg sprang ikke ud i det, da jeg gerne ville have færdiggjort changementerne lidt mere - og troede jeg havde masser af tid

Så da muligheden bød sig, for at jeg kunne ride en MB0 på klubplan - så valgte jeg at springe på...!

Til trods for at omkring halvdelen af øvelserne i MB0, er øvelser vi har rigtig svært ved endnu.. Men da Attica jo er en salgs hest - så kan han jo pludselig være væk... og jeg gider ikke gå og ærge mig over jeg ikke nåede det

Billederne i tråden er fra idag - i vores MB0 DEBUT!!

Jeg kunne ride to gange i samme klasse - og det valgte jeg at gøre for træningens skyld... Dommer var B dommer Katrine Lynge Iversen

Billede

Første gennemridning var til 61.7% hvilket jeg blev RIGTIG glad for... Drømmen var nemlig 60%

2. gennemridning blev til 62.9% - og en Sandie som sad med et kæmpe smil hele klassen igen...

Der havde INGEN nervøsitet været.. Spændt, men ingen nervøsitet.. Jeg GLÆDEDE mig til at prøve...

Billede

Og jeg vil næsten mene at vi gjorde det "så godt som vi kunne", omstændighederne taget i betragtning...

Der var MANGE rigtig dyre fejl - men det var fejl jeg vidste ville komme (i øvelserne vi knokler med)...

Så med mere træning og rutine - så kommer vi til at sparke bagdele

Billede

Banen var MEGET dyb og løs og med lidt "huller" hist og her - og det tog selvfølgelig også noget ud af flowet...

Billede

Billede

He he BYYYYYYT Attica :D

Billede

Et lille video mix fra begge klasser

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/339872- mb0_debut___en_droem_g...opfyldelse

Nu er jeg bare TOP motiveret for at knokle videre og forbedre os :D For en stund vil vi være tilbage i LA klasserne til C stævnerne - og så vil jeg sammen med Frida knokle røven ud af bukserne så vi kan blive klar til MB på C plan senere på året

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

14
4
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 18:55

Ej altså, viste ikke at du skulle starte.. Og jeg droppede at se kür pga. regnen ;)

Ser da ud til i har klaret en flot debut! Dejlig hest!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 19:00

Ha ha ja der var godt nok også noget vådt der nede i Silkeborg!

Jeg red heldigvis i tørvejr.. Og trods mængden af vand på banen - så var den faktisk dejlig fast at ride i

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 20:29

I er så gode Sandie (y)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 20:53

Tusind tak

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 11:10
Hej Sandie

Dejligt at du havde en god tur i MBen du var noget spændt da du fortalte mig om det nede i Aabenraa.
Tillykke med den røde roset i Silkeborg. Du får dem bare redet så pænt.

Hilsen Heidi med Qira
0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 11:10

Hvor ser det altså bare godt ud!
Kæmpe tillykke med den flotte debut, nogle gange skal man nemlig bare springe ud i det ;-)

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til de 2 dejligste låneheste <3

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 11:36

Tusind tak for de rosende ord :D

Ja jeg var nemlig RET spændt.. Men utrolig nok følte jeg ingen nervøsitet på noget tidspunkt over den MB debut.. Glædede mig til at prøve... Og glædede mig til at bevise (nok mest overfor mig selv), at jeg rent faktisk godt kan ride en MB

Nu skal der bare knokles på de ting vi har svært ved, så vi kan blive klar til at ride flere MBér :D Kan slet ikke vente :D

2
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:53

Hvor godt gået, tillykke med både sejr i LA1 og debut i MB0! Det er så godt at se at nogen springer ud i ting fordi man har en drøm om det, og ikke venter til man er sikker på at alt er perfekt. Og to gange over 60% - super!! Som vanlig er du bare rigtig sej.... ;-)

Held og lykke videre med hende, og håber hun ikke bliver solgt med det første... ;-)

Marit :-)

- hestemassage tilbydes på Sjælland -

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 14:51

Ja jeg er også lidt stolt over at jeg bare sprang ud i det.. For normalt så vil jeg have øvelserne på plads her hjemme - før jeg tager ud og forsøger...

Men drømme er drømme - og de skal udleves hvis man ser muligheden :D

Attica er nu en han ;) Men ja han er dejlig, og den dag han bliver solgt, der bliver det mega trist

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 20:08

Super flot i Silkeborg! Stort tillykke!

Hvor er det dejligt at læse du slet ikk var nervøs til Mb0'en :)

Syns nemlig du virkede meget nervøs da vi skrev sammen dagen før!

Men igen der var jo heller ikke noget at være nervøs for! I klarede det jo super godt trods den meget tunge bane!!!

Fortsæt det gode arbejde! Håber vi snart ses igen.

Du er så hyggelig at snakke med ;)

Golden Fabia - Min stjerne

Skovlys Alanta - Min smukke

Fernando - Min bette mand

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

Undervisning tilbydes i Vendsyssel.

Evt på Sindal Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 21:10

Ja det var fedt at jeg slet ikke var nervøs :D Og jeg kan slet slet ikke vente til vi skal ride MB igen på et tidspunkt - Vi skal bare liiiige have styr på alle de øvelser som koster dyrt når vi ikke har styr på dem :D

I lige måde - du er også rigtig hyggelig at snakke med :D Selvom kagen ikke var tilfredsstillende

Kommer jo nok nord på igen på et tidspunkt - Med mindre stjernen bliver solgt

0
0
Svar på denne tråd

stjerner!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 22:15

I er da nogle stjerner!

Kan godt forstå det bliver trist når han bliver solgt- for i passer super godt sammen :)

Kan slet ikke forstå de der thumbs down. Hvad er det folk ikke kan li?

Anyway- stort tillykke med den fine debut!

Inkarneret dressur rytter

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 22:34

Næh jeg fatter heller ikke de thumbs down.. Men pyt - misundelse er en grim ting

1
2
Svar på denne tråd

Pæn ridning
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 00:43

Dejligt at det går så godt med din lånehest Sandie :-) Han er altså superfin og du rider ham så fint og følsomt :-)

Tillykke med det fine resultat i Silkeborg - fedt med sådan en god tur :-)

Jeg står IKKE bag en af thumbs down'ene, men jeg har en forestilling om hvor de kommer fra... Da jeg ledte efter låner til Faith kontaktede du mig (med henblik på når den her dejlige dreng var solgt) og jeg jublede rent ud sagt over lige netop din kontakt, da jeg vidste Faith ville lande i hænderne på én der havde netop den tålmodighed og tilgang til hende jeg ønsker - og en der ikke ville pace hende frem eller gå på kompromis, fordi man lige skulle ud at prøve en klasse "for sjov skyld" eller hvor man stillede sig tilfreds med en lav procent, hvor hesten til gengæld ikke helt var klar på opgaven... Et udlån til dig ville jeg have været 100% tryg ved, da jeg var helt sikker på det ikke ville ske :-)

Derfor blev jeg da også noget forundret over at se, at det faktisk lige netop er hvad du har gjort med din MB... Jeg kan sagtens forstå du gerne vil ud og prøve at starte din MB inden han er solgt, når du nu har chancen - jeg kan godt følge argumentet :-) Men jeg kan forestille mig, at det er derfor der kommer et par thumbs down - fordi folk ikke helt mener det følger din vanlige taktik med træningen ;-)

Når det så er sagt, så virker Attica ikke som en hest, der går i stykker på det heldigvis og der er jeg også helt sikker på, at du er så dygtig, at du vurderer om hesten kan holde til det eller ej :-)

Christine og Faith...

RG kurser

Dressur og springkurser

v. examineret træner Rune Gludsted

Se mere på:

www.facebook.com/#!/groups/ 114989071912326/

4
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 08:21

Det er faktisk meget muligt det er derfor

Og ja det er meget atypisk min "konkurrence" stil at ride klasser vi ikke er klar til... Og vi er også til start i LA3 og LA4 på lørdag

Med det sagt - så er 62% jo ikke et dårligt resultat.. Og med mere rutine fra mig, så havde flere af de svære øvelser også lykkeds for os i programmet.. Men det er ikke meget rutine jeg har i de højere LA klasser for eks. Har redet sammenlagt 4 LA5 programmer og 1 LA6 program (inklusiv dem jeg nåede at ride på Entertainer)..

Men vi knokler videre

3
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 22:10

Nu er jeg selv kun LB rytter, så jeg skal ikke kunne gøre mig klog på MB klasser.

Mén, det jeg tænker der er givet thumbs down for (jeg er ikke en af dem der har givet det), også kan være fordi hendes hovede er så uroligt i videoen. Den går meget fra side-til-side med hovedet, hvilket gør at det ligner du lirker lige rigeligt nok.

Det må være super spændende at debuttere i middelsvær, og er sikker på at du får en super fremtid indenfor dressuren. Det bliver spændende at se hvor næste lånehest tager dig hen.
Er det i øvrigt ikke hårdt at låne heste med henblik på at de skal sælges? Tænker man knytter sig så meget ?

Tillykke med din debut!

Mvh. Natasha

3
2
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 22:14

Jeg sidder faktisk ikke og lirker, men du har ret i han er urolig med hovedet..

Men det bunder i at han faktisk er meget følsom i sin mund, og det kan være svært at få ham ud til et "ærligt sug på tøjlen".. På andre heste ville man måske tage igennem eller et eller andet - men det skal jeg ikke her...

Jeg red ret forsigt i den MB - for at undgå konflikter.. Plus banen var meget meget dyb - så det var rigelig svært for os :)

Hans hovede er jo som det skal være det meste af tiden i LA1 videoen, hvor det hele er lidt "nemt for ham"

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 22:26

Jeg sagde heller ikke at du lirkede - jeg sagde at pga det urolige hovede, kan det ligne .

Må indrømme jeg ikke har set LA videoen, jeg hoppede direkte til toppen af poppen

Mvh. Natasha

1
1
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 22:28

Og jo det er "trist" at ride låneheste - når lånet ophøre...

Da mit lån af Entertainer ophørte, var jeg ked af det rigtig længe. Og vil savne den hest for altid!

Ducati var egentlig ikke super hård at komme af med. Han står ikke så langt her fra, og jeg har endda hjulpet ny ejer med ham nogle gange. Og ny ejer er SÅ glad for ham

Attica kommer jeg også til at savne - Han er en rigtig dejlig hest.. Men samtidig en hest jeg fra start har gjort klart for mig selv, at sådan en får jeg aldrig råd til at eje Så jeg har forsøgt at holde det så meget på "ridedyrs" basis, som muligt (forstå mig ret.. det er ikke en maskine ;) )

Så Entertainer var KLART hårdest at komme af med.. Men ham havde jeg jo også i 3½ år - og var ikke klar eller forberedt på at give slip...

At låne heste, er min måde at have noget godt at ride på - når jeg nu ikke har råd til at købe en hest med en kapasitet jeg finder sjov Isabella vil desværre ikke de samme ting som jeg gerne vil dressur mæssigt - og det er jeg nød til at acceptere.. Og så er det et godt alternativ at låne

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 22:29

Så gør dig selv tjenesten at se LA videoen :D En helt anden hest og ridning :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 12:26

Det har jeg så gjort nu. Og må sige.. du har ret . Flot og afslappet .

Så er det bare min tur til at lære at ride sådan, når jeg får råd til egen hest - forhåbentlig inden årskiftet, hvis jeg er heldig at få job når er er færdig med uddannelse til Oktober.

Held og lykke med jeres fremtidige gøren i M-klasser

Mvh. Natasha

1
0
Svar på denne tråd

Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 14:57

Du er altså bare for sej - og hele din tilgang til det at ride både til stævne og på låneheste er fantastisk.

Du er en god inspirationskilde :-)

mvh charlotte

3
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 16:50

Tusind tak

0
0
Svar på denne tråd

N cdflncbdfoc
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 13:52

I er seje og nu fik I også prøvet den MB, så nu har du også en fornemmelse af programmet og hvad der skal øves... Vi ført talt Sandie :-D

men du er flittig og Attica nyder træningen.

Og jeg vil så sige, at der er stor forskel på at springe ud i en MB og vold-ride hesten til højere procenter end den egentlig er klar til, og på at ride en MB, hvor man rider lige præcis i det gear og den form, ekvipagen sammen er nået til. Så får man måske mindre procenter, men det er jo heldigvis ligegyldigt, når den handler om udvikling og uddannelse fremfor konkurrence og præmier.

Er rigtig glad for at have fået dig som elev, og jeg ser frem til et forhåbentlig langt og godt samarbejde med de heste du nu kommer slæbende med fremover :-D

2
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 14:08

Du slipper i hvertfald ikke sådan lige for mig :D

Så nu skal du bare se at blive rask

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 12:18

Lille ekstra indlæg her:

Vi var afsted igen i lørdags i Tørring..

Underligt nok så var jeg væsentlig mere nervøs i lørdags, end da jeg skulle ride den MB debut (men det hænger nok sammen med at MB red jeg "for sjov" og vidste godt vi ikke kunne være med.. I lørdags vidste jeg at rider jeg ordentligt, så kan vi være med ;) )

Vi lagde ud med LA3 - og her høstede vi 66.89% og lå på en delt 1 plads lige indtil sidste rytter red Men pyt, det gør ikke noget at "tabe" til nogen der er bedre end en selv! Så vi var glade for vores delte 2 plads :D

Bagefter skulle vi ride LA4.. Et program som jeg egentlig hader ret kraftigt.. Og jeg lavede den største brøler af dem alle, og red ind med den tanke "NU skal jeg lige vise dem"... Baaaaaah det resulterede i en Sandie som fik gjort for meget - og det gik hårdt ud over flere øvelser.. Så vi måtte tage til takke med 62.6%... Men så lærte jeg også af det

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/340145- klips_fra_toerring_c_s...___2_plads

Nu står den på stævne pause, og så må den stå på "rend sidelæns" og changements træning

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider