|
|
| ENDELIGT tilbage i sadlen igen!!! :-) |
|
|
Jeg er så lykkelig, at jeg kunne tude over det  I november måned fik jeg meldingen fra lægerne, at som min sygdom opførte sig måtte jeg ikke længere ride, da det indebar for stor risiko for at provokere min hovedpine og mit tryk i hovedet i en grad, hvor det kunne gøre det værre permanent. Jeg fik at vide, at foreløbigt var ridningen taget af programmet i ½ år og hvis jeg ikke havde det bedre indenfor 1-2 måneder på den nye medicin, så skulle jeg forvente 1-2 år ude af sadlen som minimum før vi kunne afgøre om jeg kom tilbage igen. MEN - efter den nye medicin fik lov at virke i 4-5 måneder og blev justeret ind på rette dosis og en større livsstilsændring, som blandt andet indebærer en kostplan der er fuldkommen sukker og stivelsesfri, lavglykemisk og med generelt lavt kulhydratindhold, så skete der pludseligt en helt masse positivt med min sygdom Det har medførst et vægttab på 17 kg og jeg er fast besluttet på at knokle 23 mere af, så jeg kan komme i den rytterform jeg ønsker - jeg har i årevis sukket efter at få det godt nok til at gøre noget ved vægten, nu er chancen der 
Faktisk så positivt at jeg i juli måned ENDELIGT kunne klatre i sadlen igen Meget passende kan Faith og jeg genoptræne sammen, da hun i slutningen af marts lavede en foldskade, midt i at vi ledte efter en låner - tror Musse fortalte hun ville blive hjemme ved Moar Det passer mig egentligt udemærket, at vi kan tage det stille og roligt og træne os begge langsomt op igen 
SÅ - TADAAAAA! Første gang på ryggen af min dejlige mule siden november måned:
3. dag på ryggen og udenfor:
Vi har rigtig lang vej tilbage til den gamle form - jeg skal finde knapperne igen og huske hvordan det nu lige er med hende damen og hun skal tro på, at hun godt kan bruge sin krop igen ovenpå skaden - hun er desværre typen, der bliver noget påvirket af pauser, men vi har masser af tid og jo mere tid vi bruger på stille og roligt at komme tilbage i formen, desto mere tid får jeg til at få trænet noget stabilitet og "styrke" til at hjælpe hende ved at balancere mig selv i mig gennem min egen træning og får samtidig smidt den overflødige vægt 
Jeg kan slet ikke vente på det eventyr jeg ved ligger foran os 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvor skøn læsning er dét lige!!  Tillykke, med det hele sådan set 
*Følg drengene på FB: Her * Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  *Man skal aldrig gå ned på udstyr!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Faith... |
|
|
Jeanette - Tak 
Jeg skal måske for en god ordens skyld lige nævne, at Faith er genoptrænet langsomt først fra jorden over 6 uger inden jeg hoppede på ryggen af hende, så folk ikke tror jeg bare hopper op og traver rundt på en hest, der har stået i 3 måneder første dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hahahahaha.... Kunne du aldrig finde på  Men godt du lige nævnte det anyways 
*Følg drengene på FB: Her * Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  *Man skal aldrig gå ned på udstyr!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig tråd :) |
|
|
Hej. Synes, at det er en dejlig tråd, og hvor kan man bare se, hvor glad du er på billderne, da du sidder på ryggen af hende  Min fredag morgen er lidt træls og det gav da lige et bust med de glade ridebillder, tak for det 
Sagde Carina, ejer af de skønneste plet-ponyer Wotan og Baley.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godmorgen |
|
|
Det er skønt at ramle direkte ind i sådan et positivt indlæg som dit, hvor glæden lyser ud af både billeder og tekst, når man tjekker HN ud for nye billeder under morgenmaden.  Held og lykke med det hele, håber alt ordner sig for dig på bedste vis, så du kan nyde livet fuldt ud. 
Dit liv er et resultat af de valg, du foretager. Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kæmpe stort tillykke med det hele!! Så vidunderligt for dig!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbnum |
|
|
Hvor er det bare skønt for jer. Må i få mange gode rideår fremover og selvfølgelig med jævnlig billedspam  Degt er altis hårdt at skulle tilbage i sadlen efter en pause, memn det ser da fint ud
R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen R.I.P Oxana, du var solen i mit liv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor fantasktisk!!! Stort tillykke med det!! Rigtig dejligt at læse!! Kan godt forstå du er glad over at endelig få ride igen! Held og lykke videre! 
Marit  - hestemassage tilbydes på Sjælland -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
åh hvor ser det bare dejligt ud. du udstråler ihvertifald en masse glæde.  dejlig læsning og god vind fremover.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Dejligt at se jer igen- er jo en faith fan. Syntes hun er så dejlig (og dette på trods af jeg slet ikke er til røde heste ) Og stort tillykke med vægttabet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
stort stort tillykke det lyser jo ud af jer begge at i nyder at komme igang sammen igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Så dejligt at se du selv er fit for fight nok til at komme på nakken af din store skønne hoppe... Hun har da nogle guddommeligt rare øjne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Faith... |
|
|
Sandie - Faith har simpelthen de skønneste øjne og er en af de rareste heste jeg nogensinde har mødt - altså når man lige forstår at holde hende i skak For førerhoppe det er hun helt ud til den yderste hovspids Og hun har det allerbedst, når hun ved hvor rammerne er - det er tydeligt at se på hende, at når bare rammerne står fast og alt er som det plejer at være, så slapper hun af og nyder livet 
Min lille joke er dog, at hun er mit lille "damp-barn" - hun er ikke god til når rammerne ændrer sig. F.eks. det her med at have stået skadet og ikke måtte rides på, men kun trækkes med i nogle uger - det magtede hun slet ikke og blev dybt frustreret over ikke at være i arbejde. Hun manglede simpelthen rammerne. Fra den dag hun kom i longen og vi begyndte at arbejde med det første trav kom roen tilbage i øjnene og glæden tilbage i blikket - hun er absolut en hest der har brug for noget at bruge sin hjerne til (Som min træner siger - De mest fantastiske heste at arbejde med er de heste, som bare er lidt klogere end de andre (og han mener Faith er en af dem), men de er til tider også de mest udfordrende, fordi de lynhurtigt fanger rytterens uvaner og bliver frustrerede når rytteren ikke er tydelig).
Faith har alle dage været ekstremt følsom og jeg har alle dage været ekstremt struktureret i min tilgang - så når jeg en enkelt gang gør tingene i en forkert rækkefølge på staldgangen, så bliver hun helt forvirret og kigger på min med et blik, som om hun siger "Gider du godt gøre tingene ordentligt Mor?!" Men når alt er som det plejer, så har jeg en hest, som slapper af og hvor børn kan rende om benene på hende uden hun vipper med et øre - fordi hun ved jeg har styr på sagerne og nok skal passe på hende  På samme måde er hun en hest, som jeg uden den mindste tøven tør sætte min 13-årige ponyrytter op på, da jeg ved min ponyrytter rider fint og følsomt og kan tackle Faith, som Faith skal tackles Jeg ved min ponyrytter aldrig ville overfalde hende eller hidse sig op på hende, jeg ved hun ikke ville hive hende i munden eller lignende og jeg ved, at hun rider for sæde og schenkel, men med kontakt fortil, så Faith ikke føler sig overladt til sig selv. Og jeg ved min hest vil passe godt på rytteren.
MEN - der er andre ryttere, som jeg aldrig ville lukke i sadlen på hende, da de simpelthen ikke ville fungere med hesten og Faith ville i løbet af meget få minutter blive træt af dem og nægte at samarbejde simpelthen fordi, de ikke hjælper hende og fordi de ikke samarbejder med hende og lytter til hende. Faith bliver aldrig en hest man kan sætte sig op og kræve en masse af uden at have vundet hendes tillid. Har man hendes tillid vil hun gå rigtigt langt for én og knokler for at udføre hvad man beder hende om også selvom det er svært Den hest har lært mig mere end nogen anden jeg har siddet på og det er jeg taknemmelig for 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|