Så har Isabella og jeg været ude på vores indtil nu LÆNGESTE køretur.. HELE turen fra bunden af nordjylland, til Haslev på sjælland...
Og SIKKE en tur det har været 
Det kan godt ske jeg ikke kommer hjem med nogen præmie - men jeg kommer hjem med en oplevelse for livet 
Turen der over gik fint og nemt.. Vi holdte ind en enkelt gang og kiggede til hestene og selv spiste lidt aftensmad... og kl 20 ankom vi til stalden hvor vi havde bestilt opstaldning for natten..
Boksen blev godkendt med det samme 
Mandag morgen 8.55 skulle vi ride dressur.. Dressur er IKKE vores stærke side - Isabella fungere bare ikke super med bid i munden.. Vi fik også en lidt uhensigtsmæssig opvarmning, da vi begge stressede lidt op over mængden af heste på opvarmningen.. Men vi kom da igennem med 54 straf som er 63%
Med en kommentar fra dommeren om at hun er en rigtig fin hest, som med noget mere ro og samarbejde nemt kunne få flere point..
Der efter skulle vi over og sadle om til spring.. Og jeg tog en lidt hurtig beslutning - jeg gad ikke springe hende på det almindelige trensebid... Hun var simpelthen så "træls i munden", at jeg vidste vores springtur ville blive lidt en kamp for at holde hende - fordi hun gerne vil frem...
Så jeg besluttede at smide hendes terræn trense på, hvor der sidder baby pelham bid.. Hun har aldrig sprunget bane med det bid, så det var lidt et "sats".. Har sprunget et enkelt spring med en almindelig stor pelham sidste år - og det gik IKKE godt.. For den reagerede hun nærmest for godt på...
Det var lidt det samme igår.. Vi manglede lidt rytme og rutine i at ride ridebanespring med det bid.. Men jeg tror faktisk at det bliver det fremover - for det var skønt at kunne ride rundt for helt let hånd..
Vi fik en bom på spring banen (min fejl - red for tæt)
Fra vi havde sprunget var der 5½ time til vi skulle i terræn.. Det blev brugt på gennemgang af terræn banen, "morgenmad" (som jeg jo ikke havde haft "tid" til inden jeg skulle ride), at fodre og vande isabella (som for en gangs skyld både spiste og drak på stævnepladsen).. Samt heppe og hjælpe de andre
14.46 stod den på terræn - YEEHAAA.. Isabella var max klar 
De to billeder fra terrænnet har Hauge Photo taget..
Forhindring nummer 3..
Jeg havde været lidt obs. og havde hørt at der ikke var mange som havde klaret tiden - så jeg vidste jeg ikke skulle ride for langsomt rundt (plejer nu heller ikke at være svært at lade være med på Isabella)..
Hen mod forhindring nummer 4 er det som om Isabella "snubler" og lige kort "sejler rundt" på sine ben.. Så hen mod 4 var vi slet ikke i balance, og Isabella misforstod mig.. Det resulterede i at hun stoppede op ved nedspringet og lige skulle se hvad det var..
Men hun har nok ikke trådt tilbage - for forhindrings dommeren dømte i hvertfald ikke fejl på det 
Der efter en smule tøvende igennem vandet og resten af banen gik super...
Fordi vi havde haft det stop, så tænkte jeg at vi nok røg bag tiden, så jeg lod isabella galopere lidt friskere end jeg havde "planlagt"...
Tåben her glemte så at kigge på sit ur under vejs.. Og på vej hen mod sidste forhindring gik det op for mig, at jeg lå lige på grænsen til at få en fartbøde 
Så jeg måtte lige slooow en smule ned hen mod og over sidste forhindring, og kom ind 13 sekunder før ideal tiden sagde mit ur (og jeg mener det var 16 sekunder der var tilladt)
Så fejlfri på forhindringer og tid, gjorde at vi rykkede op fra nummer 25 til nummer 13 ud af 32...
Vel hjemme i sin egen boks.. Og bestemt ikke træt (selvom det ser sådan ud på billedet).. Da vi kom hjem ville jeg lige trække en tur for at få køreturen ud af kroppen - men her kunne jeg nærmest ikke følge med, så frisk skridtede Isabella 
HER er der video hvor der er springningen og lidt af terrænnet med.. Samt hjelm kamera turen med musik hen over:
www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/338068- isabella___military_st..._sjaelland
Hvis man hellere vil se hjelm kamera videoen "naturel", uden musik og med alle mine små kommentare og små udbrud - så er den her:
www.youtube.com/watch?v=CephzcBJbeM
Tak fordi i læste med - smid da gerne en kommentar