Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Isabella til stævne på sjælland
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 14:09

Så har Isabella og jeg været ude på vores indtil nu LÆNGESTE køretur.. HELE turen fra bunden af nordjylland, til Haslev på sjælland...

Og SIKKE en tur det har været

Det kan godt ske jeg ikke kommer hjem med nogen præmie - men jeg kommer hjem med en oplevelse for livet

Billede

Turen der over gik fint og nemt.. Vi holdte ind en enkelt gang og kiggede til hestene og selv spiste lidt aftensmad... og kl 20 ankom vi til stalden hvor vi havde bestilt opstaldning for natten..

Boksen blev godkendt med det samme

Billede

Mandag morgen 8.55 skulle vi ride dressur.. Dressur er IKKE vores stærke side - Isabella fungere bare ikke super med bid i munden.. Vi fik også en lidt uhensigtsmæssig opvarmning, da vi begge stressede lidt op over mængden af heste på opvarmningen.. Men vi kom da igennem med 54 straf som er 63%

Med en kommentar fra dommeren om at hun er en rigtig fin hest, som med noget mere ro og samarbejde nemt kunne få flere point..

Billede

Der efter skulle vi over og sadle om til spring.. Og jeg tog en lidt hurtig beslutning - jeg gad ikke springe hende på det almindelige trensebid... Hun var simpelthen så "træls i munden", at jeg vidste vores springtur ville blive lidt en kamp for at holde hende - fordi hun gerne vil frem...

Så jeg besluttede at smide hendes terræn trense på, hvor der sidder baby pelham bid.. Hun har aldrig sprunget bane med det bid, så det var lidt et "sats".. Har sprunget et enkelt spring med en almindelig stor pelham sidste år - og det gik IKKE godt.. For den reagerede hun nærmest for godt på...

Det var lidt det samme igår.. Vi manglede lidt rytme og rutine i at ride ridebanespring med det bid.. Men jeg tror faktisk at det bliver det fremover - for det var skønt at kunne ride rundt for helt let hånd..

Vi fik en bom på spring banen (min fejl - red for tæt)

Billede

Fra vi havde sprunget var der 5½ time til vi skulle i terræn.. Det blev brugt på gennemgang af terræn banen, "morgenmad" (som jeg jo ikke havde haft "tid" til inden jeg skulle ride), at fodre og vande isabella (som for en gangs skyld både spiste og drak på stævnepladsen).. Samt heppe og hjælpe de andre

14.46 stod den på terræn - YEEHAAA.. Isabella var max klar :D

De to billeder fra terrænnet har Hauge Photo taget..

Forhindring nummer 3..

Billede

Jeg havde været lidt obs. og havde hørt at der ikke var mange som havde klaret tiden - så jeg vidste jeg ikke skulle ride for langsomt rundt (plejer nu heller ikke at være svært at lade være med på Isabella)..

Hen mod forhindring nummer 4 er det som om Isabella "snubler" og lige kort "sejler rundt" på sine ben.. Så hen mod 4 var vi slet ikke i balance, og Isabella misforstod mig.. Det resulterede i at hun stoppede op ved nedspringet og lige skulle se hvad det var..

Men hun har nok ikke trådt tilbage - for forhindrings dommeren dømte i hvertfald ikke fejl på det

Der efter en smule tøvende igennem vandet og resten af banen gik super...

Billede

Fordi vi havde haft det stop, så tænkte jeg at vi nok røg bag tiden, så jeg lod isabella galopere lidt friskere end jeg havde "planlagt"...

Tåben her glemte så at kigge på sit ur under vejs.. Og på vej hen mod sidste forhindring gik det op for mig, at jeg lå lige på grænsen til at få en fartbøde

Så jeg måtte lige slooow en smule ned hen mod og over sidste forhindring, og kom ind 13 sekunder før ideal tiden sagde mit ur (og jeg mener det var 16 sekunder der var tilladt)

Så fejlfri på forhindringer og tid, gjorde at vi rykkede op fra nummer 25 til nummer 13 ud af 32...

Billede

Vel hjemme i sin egen boks.. Og bestemt ikke træt (selvom det ser sådan ud på billedet).. Da vi kom hjem ville jeg lige trække en tur for at få køreturen ud af kroppen - men her kunne jeg nærmest ikke følge med, så frisk skridtede Isabella

HER er der video hvor der er springningen og lidt af terrænnet med.. Samt hjelm kamera turen med musik hen over:

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/338068- isabella___military_st..._sjaelland

Hvis man hellere vil se hjelm kamera videoen "naturel", uden musik og med alle mine små kommentare og små udbrud - så er den her:

www.youtube.com/watch?v=CephzcBJbeM

Tak fordi i læste med - smid da gerne en kommentar

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

9
1
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 14:32

Godt i ikke blev spist af alle djævløens trolde

I er bare seje som sædvanlig, fatter ikke at du tør Isabella er bare en skat er hun.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 14:38

Ja det var en stoooor omvæltning sådan at komme til det store "udland" nærmest

Isabella er bare en total bedste kammerat i terrænnet.. Lige gyldig hvor nervøs jeg er når jeg går banen, så forsvinder det når vi har fået start signal..

Nu skal vi bare have styr på den dressur.. Hmmmmm.. Har snart haft dyret i 9 år.. Mon vi nogensinde lærer det??

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 16:32

Altid så dejligt at høre om jeres ture! :-)

Jeg synes også at i er smadder seje, og i skal nok få styr på det dersens dressur!!

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til de 2 dejligste låneheste <3

2
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 17:30

1: En "trippelbar" som jeg faktisk synes var ret stor

Billede

2: Vovse spring :P

Billede

3: en trekant med koste

Billede

4: op af lille og lidt stejl bakke

Billede

4: og ned af et nedspring

Billede

5: igennem vandet

Billede

6: op af bakken

Billede

6: spring 6 og så ned af bakke

Billede

7: en god kompakt brændestak

Billede

8_ også en sjov kompakt en

Billede

9: den synes jeg faktisk også var halv høj da vi gik bane

Billede

10: lidt bred kasse

Billede

11: GRAVEN.. baaaah.. ej ok den var slet ikke slem.. men jeg hader grave :P

Billede

12: blyant spring.. den gule lineal ovenpå blev fjernet

Billede

12: MÅÅÅÅL :D

Billede

2
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 19:22

har vist skrevet det før.... men hvor er du altså bare fantastisk at ride terræn med :-) :-) (manden sad også og grinte imens jeg så din hjelm video... med lyd :-P )

Men godt i havde en god tur derovre... det er også et fint sted at ride

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

2
0
Svar på denne tråd

Flot!!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2014 10:43

Hvor fint, tillykke med stævnet her i "udlandet"... ;-) Det gik da rigtig fint :-)

Og det er altid rigtig inspirerende at se dine tråde - så inspirerende at jeg har planer om at starte et springstævne på min gamle hoppe om et par uger, bare for at have det sjovt og gøre noget andet end dressur.... ;-)

Held og lykke videre :-)

Marit :-)

- hestemassage tilbydes på Sjælland -

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  11-06-2014 10:45

Uhh Marit - er da glad for at jeg kan inspirere andre :D håber der bliver skrevet her på HN om din oplevelse :D

Det er så fedt at komme ud og prøve noget nyt og prøve grænser af

1
0
Svar på denne tråd

7 og 11
Forfatter: 
Dato:  11-06-2014 21:52

Pyha, spring 7 og 11, jeg bliver dårlig bare ved tanken. Hvor er du sej, ikke om jeg turde!

MVH

Hanne Birkegaard

www.freewebsite-service.com/ birkegaard/

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider