Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Akeem på video fra åben hus
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 00:11

Så er der video af ridet på Akeem - med tilhørende zoom-in så det er lettere at se, hvorfor det er så grim ridning, og hvorfor Akeem stadig havde ondt i munden en uge senere. Samt replik til Morten Thomsen, der heller ikke evner at se, hvor hvor vanvittig den ridningen af Akeem var. Han får altså en hjælpende hånd af Epona med denne video!

www.youtube.com/watch?v=INx1AHcRiow

7
9
Svar på denne tråd

Uheldige momenter.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 00:16

Du bare misundelig :P

Tjaa, det er sørgeligt at se på. Det er vel kun de allerstørste AH-fans der ikke mener det.

Tænker også, at der ikke går lang tid før, vi ser endnu en billedserie fra DM "backstage" fra i år.....

I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

6
1
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 00:30

Jeg synes det er så morsomt at se mine udenlandske FB venner først poste denne video, hvor de roser rytteren til skyerne og derefter poste billederne af Akeem, hvortil de skriver at rytteren er dyrplager og aldrig burde sidde på en hest (og i den dur).

Jeg synes på ingen måde at sammenkrøllede heste er pænt, og er enig i at hvad vi har set af videoer og billeder af Akeem vidner om mishandling.

Generelt forstår jeg slet ikke den nyere standard indenfor elitedressur. Det er præcis samme vi ser hos TWHen - Mishandling for at fremprovokere en fuldstændig unaturlig gangart, som hverken ser godt ud, eller er helbredsmæssigt godt for hesten.

Forskellen er, at BL rytterne gør de alt for at skjule mishandlingen.
Elite dressur rytterne fremviser mishandlingen for åben publikum...
...og får klapsalver for det.

Mvh. Lykke

Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

*If love alone could have saved you, you never would have died*

10
3
Svar på denne tråd

I øvrigt
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 01:10

Tilhørende blogindlæg fra Epona:

epona.tv/blog/2014/june/moments-of- truth

2
4
Svar på denne tråd

Også siges noget pos
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 01:49

Har lige set billeder fra DM i år på FB - det er jo lysår (til det bedre) fra hvad man så sidste år. Det er meget meget glædeligt at budskabet begynder at trænge ind hos DRF. Jeg ved så godt DRF vil sige, at sådan har det altid set ud - men ikke desto mindre kan jeg også forstå, at de har sat alle sejl ind på at DM skulle afholdes uden krtiske billeder og med fokus på hestevelfærd.

Med all forbehold - så var de billeder jeg så var en glædelig overraskelse :-)

7
3
Svar på denne tråd

DM i dressur..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 02:29

vil lige komme med en indskydelse omkring DM i dressur. Du skriver ridningen i år var meget pænere og det var den helt sikkert også. Men de ryttere som sidste år red rigtig grimt de var jo heller ikke til start i år, så det er jo en årsag til ridningen var pænere. Så om tingene har ændret sig, det tror jeg nu ikke de har..

Stine

Med de to skønne heste, Prinsessen Isabella og Dronningen Senta. Hvad mere kan man forlange.

3
3
Svar på denne tråd

DM.....
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 09:36

Altså ud fra den "top dressur", der blev vist - nok nærmere DM i gakkede gangarter, tænker jeg, at træningen op til ikke har været meget anderledes end, hvad AH har vist.

Hvis ridningen ikke har foregået på samme bane, tænker jeg, at de måske har haft et andet, måske lukket sted al'a OL i London.

Det eneste rytterne og ikke mindst DRF frygter er, at de bliver opdaget.

5
5
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 09:52

Ja flot ridning er det bestemt ikke MEN at folk bliver ved og ved og ved med at forfølge andreas på den måde det er nærmest grusomt,hvornår stopper i ?Det kan da mæsten ikke være andet end personer der har det dårlig med sig selv der har brug for at forfølge personer.Efter min mening er der da langt værre ting der sker lige for næsen af os alle der har med heste at gøre .

16
16
Svar på denne tråd

DM.....
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 09:56

I min optik har han skam selv bedt om det.

Han og DRF har haft så mange chancer for at få tingene ændret til det bedre, men alt hvad der er blevet gjort er enten at ignorere protesterne eller joke omkring også til sidst tilføje, at folk med en anden mening "ikke har forstand på træning af heste" - citat Bjarne Nielsen.

21
4
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 17:02

enig med AC ?Carat? ... men en anden ting hvor er akeem dog en fantastisk hest der bare prøve at yde sit ypperste selvom han ikke kan få luft ordenligt og rytteren er en sp..... desværre finder de godmodige dyr sig i alt for meget nogen gange ...

Det gælder ikke om hvor mange dage vi er her.....

Men om indholdet af de dage vi er her....

10
1
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 17:10

Jeg synes der skal "jokkes rundt i det" indtil AH anderkender at HAN er skyld i den blå tunge og ikke længere giver optømningen skylden.

Ganske simpelt.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

18
4
Svar på denne tråd

Øv altså :(
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 19:23

Det er både første og sidste gang jeg ser den video..

Stakkels stakkels hest :(

Og hvor bliver jeg bare gal på Morten Thomsens konstante "afslappet hals og hest"...

Jeg synes også bare der skal jokkes rundt i den sag til Andreas erkender sin skyld. Han har selv, og ingen anden, bedt om det!

12
6
Svar på denne tråd

Bare af nysgerrighed
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 20:26

Bare af sådan ren nysgerrighed.

Hvordan skal Andreas Helgstrand vise sin anger og erkende sin skyld?

Vi kan jo ikke vide om han rent faktisk sidder hjem og netop angrer og føler skyld.

Så hvordan skal det manifestere sig, før kritikken antager et andet niveau?

Det er vel ikke nok at han viser en lidt anden ridestil fremover?

Jeg vil på ingen måde forsvare hans ridning, men jeg har en lumsk fornemmelse af at AH altid vil være udsat for kritik, uanset hvor meget anger mm han evner at fremvise, fordi en "fløjkrig" næres ved og har brug for at trække ryttere frem og udstille deres mangler.

Jeg håber, at jeg tager fejl.

Mvh Tina

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

http://www.freec.dk/hermelinhaven

12
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 21:28

han kan jo starte med at undskylde at han gav udstyret skylden og så erkende at han jo tydeligvis har haft for hårdt fat i bidet, når nu hestens tunge var blå og der kunnes bevises ømhed en uge efter.

Hvis han ændrede ridestil til det bedre så ville jeg ikke træde videre i det. jeg er ikke fanatisk mht det med heste. Dvs jeg rider med bid og en sadel med bom. Jeg har selv haft lidt hårdt fat i tøjlen i ny og næ (både bevidst og ubevidst)og jeg rider gerne med sporer og pisk hvis jeg finder det nyttigt. Jeg har dog aldrig givet en hest en blå tunge ej heller påført en så konstant og massiv smerte at det kunne påvises efter ridtet.

Og jeg synes det er en total falit erklæring at en af vores danske topryttere har redet så groft at dette netop er sket.

Havde det været en hvilken som helst anden rytter der var på de billeder, havde min holdning været den samme. At det så er AH (igen) der kan vise rigtig grimme billeder af gør ikke situationen bedre.

Så for mit vedkommende er det vigtigt at han erkender at han har skylden, og hele skylden for Akeems blå tunge. Det er ikke optømningen den er gal med, men hænderne der har haft fat i tøjlerne der har fejlet.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

9
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 21:39

Ikke for at forsvare AH, men har i nogensinde fået tjekket jeres hest efter smerter i munden af dyrlæge?

For tror der er en del heste i det danske land der rides af alm ryttere, hvor hestene også har ondt i munden, selvom ejere måske ikke selv mener de har fat i hesten?

Jeg har været ude at prøve lidt forskellige heste, alle nogen hvor ejer har sagt hesten er dejlig let på tøjlen, men hvor hesten har været så hårdt i munden at jeg på ingen måde har kunne ride den, netop fordi hestene har været redet med en hård hånd, uden folk selv tønker over det.

Og nej, jeg har ikke hårdt fat i min hest, mine tøjler bliver ikke holdt hårdere, end at jeg kan holde dem med 2 fingre og stadig har fuld kontrol over min hest, for skal jeg har mere fat, så gør det ondt i min ryg.

7
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 22:42

Når folk skriger på en undskyldning er det vel fordi de mangler en indrømmelse - en indrømmelse af at dette er og bliver for hård en behandling af en hest.

Men jeg så hellere at han gik i tænkebox og lagde stilen om, end at komme med en eller anden halvhjertet halvindrømmelse, som ingen, mindst af alt ham selv og hans træner tror på.

Anger kommer kun af, at man selv synes at man har handlet forkert. Og det jeg tror hidser folk op, er at den manglende anger også i deres øjne, er et tegn på at hvad der skete den dag er helt i orden.

Så når han ikke "angre" offentligt, er det for mange mennesker det samme som at sige "bland jer uden om, vi bestemmer selv hvordan vores heste skal rides"

Og så kan man sige hvad man vil, men hvis ridningen forsætter sådan, er det så alt andet ikke lige det der bliver sagt?

Min eneste kritik af AH, er at man som træner af dyr og/eller mennekser skal kende sine begrænsninger - det er rent faktisk den sværeste og mest værdsatte kunst.

Han har siden starten haft vanskeligheder med Akeem og som professionel rytter lurer frygten for fiasko og derefter sponsorenes svigt lige om hjørnet. Så at indrømme, at det ikke lige var ham og den hest det skulle være, har nok ikke engang været oppe og vende. Men hvis han havde sagt fra og meldt ud at den hest var ikke hans mach og "one mans trash, another mans tresure", så tror jeg faktisk hans forretning og den gererelle respekt om hans person var vokset.

Lad det være en lærestreg for alle i den branche.

8
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider