Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

EKSAMENS HJÆLP - TOVE DITLEVSEN
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 12:31

Det står sådan til, at jeg her om et par uger skal til Eksamen i Dansk. Jeg skal op i Tove Ditlevsen - Børnene. Men jeg kan virkelig ikke finde børnene nogen steder, er der nogle der har det? Det ville virkelig være en kæmpe hjælp, tusinde tak.

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 13:01

LMGTFY

Digtet findes i denne opsamling af digte af Tove Ditlevsen Og kan lånes på biblioteket.

VH Pernille

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 13:20

Har desværre ikke mulighed fo at komme på Biblioteket, et er der problematikken befinder sig.

0
4
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 13:28

Og der er ikke bibliotek på din skole??

Hvad med at se om bogen kan købes i en boghandel??

VH Pernille

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 14:25

Så få en veninde til at gå på biblioteket for dig, scanne digtet ind med telefon fx og sende det (ellers har mange biblioteker faktisk også scannere til at stå, hvis dine venner ikke har en fancy telefon). Jeg går ud fra, at det er folkeskole - her er der jo også en chance for, at din lærer vil sende dig en kopi, hvis du kontakter ham /hende på en pæn måde - måske får dine forældre til det?

Ellers koster digtsamlingen kun 200 kr på saxo og sendes inden for et par dage, hvis man ikke kan arrangere at komme til et bibliotek eller trække på venners hjælp, må man jo nogle gange betale. Så er problemet heldigvis heller ikke større...

Vær du bare glad for, at den let kan findes - jeg skal til eksamen om 2 uger i en bog, der er udsolgt fra forlaget og ikke kan fås hjem via biblioteket - fantastisk situation... Dyr kopimaskine og 60 km kørsel for at låne underviserens udgave, for ikke at tale om besværet med at kopiere de første par 100 sider, weeeee!

3
0
Svar på denne tråd

Tove D.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 18:31

Har du prøvet e-reolen?

0
0
Svar på denne tråd

¨Hvis det er pensum
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 10:41

har din lærer den vel liggende. Har du ikke fået udleveret digtet på et tidspunkt?

Den er ikke tilgængelig på nettet og så mange mennesker er der heller ikke der har Tove Ditlevsens digte liggende, så hvis du håber at der er en der lige kan sende dig en kopi, kan det godt være du kommer til at vente længe :)

Længere end det tager at bestille bogen hjem/købe bogen.

Bor du meget langt fra et bibliotek? Har du spurgt om skolebiblioteket kan bestille den hjem til dig?

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 15:00

Hvis du skal op i den til eksamen, så er det jo en del af pensum (går ud fra du går i folkeskole).

Og så har du altså helt sikkert fået den udleveret af din lærer på et tidspunkt. Mon ikke du kan finde den i dine papirer, medmindre du har smidt den ud...

Og læreren har den da selvfølgelig liggende, når i har gennemgået digtet på klassen. De kan ikke bare sende jer til eksamen i et helt tilfældigt digt som i aldrig har fået udleveret. Så spørg vedkommende om du må få en kopi.

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd

Du skriver
Forfatter: 
Dato:  03-06-2014 15:36

at du skal til eksamen om et par uger - det burde da være muligt enten selv eller få en andet til at tage på biblioteket ???

Ellers så ring til biblioteket og få dem til at scanne digtet og sende det til din mail...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider