Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hvad skal sådan en størrelse koste?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 17:27
Hoppe, 4 år, redet et par måneder sammenlagt - dog ikke kontinuerligt og ikke i år, og kan derfor ikke noget særligt andet end 3 gangarter og gå ligeud - 162-165 stg, efter ukåret hingst med dv afstamning (Limelight, BH Romancier i tavlen), mor er dsp med noget ox i 2.led, super cool/godt hoved/nem at håndtere, kan uden problemer rides ud på tur, kigger lidt på fx traktor - dog ikke noget man ikke kan ride sig ud af - ingen fysiske skavanker, fine hove osv, lidt specielle/anderledes aftegn, har prøvet at springe en enkelt gang og gør det ok.

Jeg kender hesten og har redet den (i skoven) og er derfor lidt (noget) forudtaget.:-)
Der er en pris på grisen, men den er til forhandling.;-) Det er en veninde, der har den til salg, så derfor er jeg ikke meget for at ligge et billede ind, men det kan evt. sendes på pb.:-)

Hvad skal sådan en størrelse koste? Hvor er vi henne prismæssigt?

Mvh. Lea

If horseback riding was easy, it'd be called football.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 19:16

Det er drøn svært med priser på heste i disse tider.

Umiddelbart ville jeg synes ud fra det du skriver at sådan en hest, hvis den ser fornuftig ud i bygning skulle ligge et sted mellem 20.000 og 30.000 kr.

MEN.... som markedet er idag, tror jeg desværre at din veninde, hvis hun vil af med den, må indse at prisen nok skal ned på 10.000-18.000 kr hvis hun vil have henvendelser på den.

Jeg har selv en 3 år hoppe til salg for under 20.000kr., jeg synes virkelig selv det er en dejlig hest til prisen, men jeg har ikke fået en eneste henvendelse på den endnu.

Din venindes hest lyder i mine ører som en rigtig dejlig og fornuftig ridehest, men i ved salg har den imod sig at den er uden papir, at den er halv pony og den ikke er redet i år. Det vil markedet ikke give penge for.

Så i mine øjne kan det ikke lade sig gøre at sælge heste til en rimelig pris, gid jeg stod og skulle købe, for der er mange middelgode heste til salg for ingen penge, og det er sådanne heste de fleste af os har brug for.

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd

tjooooooo
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 21:03

Syntes som Pavia siger der er en del gode heste til salg, meget længe som faktisk før "krisen" nok havde stået til en 50-60 men som folk nu sælger for omkring 30-40.000 og heste får kunne sælges omkring 30.000 som nu sælges for omkring 20.000.

Bla. kigget på denne skønne hoppe som havde stået til omkring 50 ikke så gammel, god højde, gode gangarter og meget stabilt gående, let med lidt træning kunne gå nogle M klasser, den stod til salg i laaaaaaaang tid, og var endda også ren i røngten. Tror faktisk ikke den er solgt endnu, og har set flere lignende. Tror markedet er lidt presset er mit indtryk. Heste på 75.000 og opefter tror jeg dog holder prisen meget godt, men de her "Middel" heste virker til at være i stort udvalg i øjeblikket :)

Inkarneret dressur rytter

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

anyways
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 21:04

Så mit bud er omkring de 20.000 på denne. Ikke redet på det seneste, efter ukårede forældre etc. Men det kommer også lidt an på hvor tålmodig man er mht. salg :)

Inkarneret dressur rytter

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

Hestepris
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 23:34

Mit 'bud' er omkring de 12.000 hvis den skal sælges.

Hvis den havde været redet i år / var i ridning så måske lige over 15.000, men markedet er oversvømmet med heste, der ikke er redet særligt meget, og mine advarselslamper blinker altid, når jeg støder på sådan én, for det er en nem måde at skjule fysiske svagheder, som man som køber først opdager, når man begynder at ride hesten

Det er selvfølgelig noget andet, når man som dig kender hesten, men hvis det handler om, at du og din veninde skal vurdere markedsprisen, så er I nødt til at se på set, som en helt udenforstående ville se det.

Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider