Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hvide Sild - Military - sæsonstart
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 10:19

Så kom vi også i gang - endelig blev det forår efter den lange vinter og vi kunne komme i gang med at ride vores favorit disciplin - terrænet...

2013 var første sæson med Hvide, som kun havde været springhest før jeg fik hende, så da v i vinters skulle lægge en stævneplan og præsentere den for landstræneren var det noget af et sats, jeg vidste jo principielt ikke hvordan hun ville være efter en lang vinter indendørs. Ville hun kunne huske alt det fra sidste år, ville hun være vild eller måske noget helt tredje? Nå men stævneplan blev lagt sådan overordnet, og det blev med et ordentlig sats. Årets første stævne = international debut i 1* i Sverige. Meningen var, at syntes jeg ikke hun flød godt nok skulle jeg trække mig og ride hjem?

Før stævne var vi dog lige til 2 gange træning, den ene kan ses her. Taget i betragtning at Hvide ikke har set et eneste udendørs spring i 5 måneder, synes jeg hun var top fin til træning.

Video https://vimeo.com/90467964

Så blev det endelig tid til stævne igen. Hjemmefra havde jeg forsøgt at pakke hvad jeg kunne huske, men når man er lidt rusten i at pakke til military efter en lang vinter, kan man jo hurtig glemme noget - og jeg har jo allerede været afsted uden støvler en gang for meget =) Så dobbelttjekkede, og det hele virkede til at være der =)

Lørdag morgen kl 05.30 kørte vi afsted til Tågarp som ligger ca. 1,5 time hjemmefra, så der er i virkeligheden ikke så langt selvom det ligger i det store udland? Jeg fik løbet dyrlæge og fik ok til at ride dressur og spring uden problemer. Afsted det så gik ned til dressurbanen. Vi prøvede en ny ting af på opvarmningen som har haft virket hjemme og til vinter stævner i dressur, med lidt anden opvarmning og lidt minde, MEN det virkede ALDELES og desværre KUN indtil det gik op for Hvide at vi skulle ride dressur på en bane (et opsat hegn) midt på terrænbanen? SUK? Nå, men travprogrammet var ikke noget at råbe hurra for, men det lykkedes mig at få lidt mere styr på hende undervejs og skridt og galoppen gik faktisk ok fornuftigt. Vi sluttede med 65 % og 52 straf, hvilket stadig er lidt bedre end hvad vi gjorde sidste år, især når det var et internationalt stævne.

På vej på banen - damen i den røde jakke spiser heste !! I øvrigt var det første gang nogensinde jeg havde kjole på på Hvide - det havde vi glemt at øve

Billede

Efter at være blevet tjekket af FEI official fik jeg lov at ride fra dressurbanen og så havde jeg jo nogenlunde 20-25 min. Til jeg skulle være inde på springbanen og starte? Der er ret langt til parkeringspladsen i Tågarp, og det var forholdsvist varmt af en april dag, så der var run på nede ved traileren med at få skiftet om og givet vand mv. Så afsted ud at springe. Jeg havde egentlig forventet at Hvide ville være lidt træt nu, da vi ikke har presset på i formkurven endnu så tidligt på sæsonen? Men hun var top vild, og sprang helt fantastisk.. Desværre tog hun en trillebom på spring nummer 1 - det var så ærgerligt, da vi med en fejlfri runde på det tidspunkt ville have ligget i top 10? Nå men hun var mega god og det er det eneste der betyder noget <3

Hvide i fin stil...

Billede

3 kombination - hold fast pige den klarer jeg...

Billede

Mere Mere... synes Hvide at tænke...

Billede

Der er video fra spring her - inklusiv min mors trudsler til Hvide undervejs og især ved trekombinationen - en video vi har grinet meget af i familien =)

Video https://vimeo.com/91905738

Så fik vi gået terrænbanen, og den var temmelig teknisk og der var et par ok store spring, men jeg var ret overbevist om at Hvide og jeg ku klare det =) Man får så fantastisk en følelse på Hvide i terrænet, jeg har hidtil aldrig skulle bekymre mig om hvilken farve, størrelse, om der er hul eller vand ved forhindringen, hun styrer bare på alt - fantastiske Hvide <3 dejligt med sådan en amatørhest? Efter at have set den 2* klasse som gik før min klasse, var det tid at få sadlet op, og komme afsted og så kom der lidt kilden i maven =)

Lidt fra banegennemgang

Her ses Coffin Indspring på stamme og så lidt på buet spor et hul og et udspring..

Billede

Her kombinationen 10a OG 10 - hvor man skulle lægge en plan og ride enten i indespor lidt frem til et åbent hjørne eller lidt ud i buen og tilbage... Hvide gik den direkte vej - hun tog selv styringen da vi landede =)

Billede

Nu var det endelig vores tur? 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 rid? Så gik starten og Hvide susede afsted uden nogen slinger i valsen, et efter et tog hun bare springene i noget der nok til dato har været vores bedste ridt? Hun gik de svære linier uden at blinke (eller jeg havde jo ikke øjenkontakt med hende, men i ved hvad jeg mener =) og susede lige i vandet alle 3 gange der var vandspring. Faktisk blev hun så glad ved vand nummer 2 at hun trak mig afsted og satte af før vi havde planlagt - jeg følte hun kunne have råbt DET ER BADETID PIGE KOM NU =)? Vores tur endte fejlfri med 2 sekunder over tid - og vi endte lige udenfor placering.. WUHU - jeg var så glad for min hvide hest <3

efter en lang galoptrækning må vi tilbage på plads til et spring med dyb landing ned af bakke...

Billede

Hvide sild på vej til sit yndlingselement VAND =) Springet gik fint - men man skulle ramme en smal ud af vandet på 5 galopspring på buet spor -så rytteren ville nok gerne have haft et mere kontrolleret indspring =) Biledet er taget af Morten Fil fra Heste-billeder Bornholm og er bestilt hos fotografen!

Billede

Vandspring 3 var en Kombination - hvor man skulle ind over brushen, springe op af kant i vand og have en smal på 90 graders vending på toppen af bakken

Billede

den smalle på toppen af bakken...

Billede

Video https://vimeo.com/91833486

Hen over vinteren har vi fået 2 sponsorkontrakter med lokale virksomheder som ønsker at støtte os på vores vej. Det er bare så fantastisk, at der er nogen der tror på os, og har lyst til at være med?

Vores flotte underlag fra DYR I CENTRUM, ROSKILDE

Billede

Ligeledes får hestene jo alverdens tilskud i forbindelse med genoptræning, stævner, vind og vejrskifte mv. Jeg går især op i at musklerne altid får alt hvad de behøver, idet det kan minimere (sammen med korrekt træning) at man får skader - og her er det Hestens og Hundens Helse der støtter os. Kirsten sælger jo også Back on Track produkter, og hvis man ser os til stævne - vil man se at jeg sværger til dette produkt =) Det er bare så fantastisk at sætte sig op på sin hest efter en lang rejse og mærke at første travtrin går ligeså smidigt igennem som nummer 10-11 og 12 =)

Nå, men det var alt for denne gang - håber i nåede til enden uden at kede jeg alt for meget =)

Forhåbentlig kommer snart nye eventyrer at berette om ?.

vh. Helena

Tak til mine sponsorer:

Dyr i centrum

Hestens & Hundens Helse

MED DANMARKS NATIONALFARVER I HESTE...

se mere her

www.team-graungaard.dk

17
1
Svar på denne tråd

Hopla hopla
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 11:46

Tillykke med jeres fine tur

Hvad niveau svarer dressuren til? LA2? MB0?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 12:23

Tak for kigget, i er da et godt makkerpar

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 14:10

hvor er i bare super gode.... tillykke med den fine sæson start

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd

sild i en tønde
Forfatter: 
Dato:  06-05-2014 09:08

Tak for de søde ord - Hvide er en rigtig gutterhest =)

Dressuren er noget for sig selv =) Jeg red bedømmelse hos Peter Fischer i programmerne i vinters og han sagde samlingsgraden var MB, og øvelserne noget LA5-6 stykker/MB0 i 1*. Vi har ingen changementer men kontragalop på kortsider mv. Det er jo ikke dressuren i sig selv der er svær i military - det er det med at du til fx. en dags stævner skal være redet gennem start på springbanen max 30 min. efter dit startsignal på dressurbanen, og derefter ud at galopere afsted 2-3 km om eftermiddagen. Så der er mange overvejelser i forhold til opvarmning, fodring mv. Det handler om samlet at få alle discipliner til at lykkes på en gang... Desuden kan det være aldeles krævende at ride sit dressur program midt på terrænbanen (på ujævne græsbaner) med forhindringer lige ved siden af banen - når hesten udemærket godt ved hvad der skal ske...

Billede

Men der er ikke andet at sige end det er fantastisk - mange flere skulle give det en chance =)

vh. Helena

Tak til mine sponsorer:

Dyr i centrum

Hestens & Hundens Helse

MED DANMARKS NATIONALFARVER I HESTE...

se mere her

www.team-graungaard.dk

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider