Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

hvad ville i give?
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 19:32

Heyson :)

Jeg er på udkig efter hest og er stødt på denne meget søde hoppe.

Den har nogle små problemer og ved pt ikke hvad jeg synes den er værd, måske i kan hjælpe ?

Det er en 9 års fuldblodshoppe som har gået løb, men fik en sene skade (mener det er i den dybe bøje sene) men kom bene i igen og dyrlægen siger hun kan bruge til almindelig ridebrug (både spring og dressur)

derudover væver hesten en lille smule, det siges at hun gør det når hun er alene i stald uden noget at spise. Hun gjorde det dog ikke da vi testede det.

Derudover er hun det sidste år hyggeredet og går mere eller mindre stabilt i alle gangarter ..

Ekstra info: har stamtavle, er 172 høj og eller super nem i alle andre henseende..

hvad vil i give for den?

Pernille
Med Masterkova

www.aavang.com

0
0
Svar på denne tråd

Ville ikke
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 20:56

Uha, det er svært når man er faldet lidt for dem, men ud fra din beskrivelse er det ikke umiddelbart en hest jeg ville røre :)

Hvis hun kan gå stabilt og er trafikvant, ville jeg nok give 7-10.000, men ikke mere pga. den gamle skade og det at den er væver :)

Wohoo Ninus er blevet passage hest nu ;)

Fantastiske hest

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 21:10

Den ene ex galopper jeg købte gav jeg 17.000 kr for, han var kamp væver!!

Den anden fik jeg foræret, ligeledes kamp væver

Ellers var de søde, rare fuldblods heste, der stoppede med at væve fuldstændig efter jeg havde haft dem lidt.... Vil sige mellem 8-10.000 kr for hoppen ud fra de oplysninger :)

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd

aldrig en væver
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 13:55

en væver ville jeg ikke engang give en 200 -mand for..

ud og led efter noget andet..du kan altså godt finde dyr, uden så "voldsomme" skavanker, hvis du leder lidt...

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

mange væverer
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 15:09

holder op med at væve, hvis de lige får de rette staldforhold - en løsdrift f.eks....

Fuldblod er ikke i højeste kurs - og slet ikke med skader, så i mine øjne er vi helt nede på 5-7000,-.

Jeg ville ikke selv røre ved en med en skade i den dybe bøjesene.

Og så vil jeg gerne lige pointere at jeg elsker engelsk fuldblod - "rammer" man dem rigtigt, hopper de på tungen for en hele deres liv.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
2
0
Svar på denne tråd

Tra la la la lulalaej
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 15:44

5.000 vævning er jeg ligeglad med, det kan der som regel gøres noget ved, men en skade i den dybe bøje sene er ikke at spøge med, og jeg tvivler på man kan bruge den til lige hvad man vil.

Få den uanset tjekket godt igennem

Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 23:09

jeg har en hoppe med en skade i den dybe bøjesene i det ene bagben, hun går som avlshoppe nu, kan ikke holde til seriøs ridning, da hun får ondt/bliver halt af det

Så jeg ville finde en anden hest hvis det er lidt mere end skridtture du er ude efter.

Mvh Naja

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

2
0
Svar på denne tråd

fuldblod
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 09:55

Nu er der jo stor forskel på den tidligere skades omfang. Derudover er en gammel skade i den dybe bøjesene ofte ikke så slem som fx en skade i et gaffelbånd (som jo er af en anden "beskaffenhed" fordi der er tale om et ligament fremfor en sene).

Hvis du er i tvivl om bøjesenens tilstand, så kunne du få scannet den ved handelsundersøgelsen og derved se hvilken tilstand den er i og om den er helet fuldt ud, samt omfanget af arvæv (der jo også har en stor betydning for holdbarheden, da arvæv jo ikke er særlig elastisk i forhold til sundt senevæv).

Mht vævningen så er det tit et spørgsmål om hvordan hesten holdes og ved minimum stressniveau, korrekt fodring og masser af foldtid, kan få vævere til at holde op.

Jeg vil sige at prisen er vel nok omkring de 8000 kr medmindre den er skolet til et højere niveau.

Paso Peruano hingsten EK Talgo Flechazo tager imod hopper på Falster i 2014: www.hestegalleri.dk/marked/ Bedaaekning/993041-masser-af-toelt_- skoen-farve-og-fantastisk-sind

Paso Peruano - Den Store Tølter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider