Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

hey prisætning på min hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 14:55

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/314875/

hey alle nogle der kan fortælle mig om dette er en fair pris på min hoppe og om i sys der mangler noget i annoncen.

mvh steph

1
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg var dig
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 16:28

Ville jeg lave det hele om. Det er ikke en annonce, der på nogen måde taler til mig. Intet der siger: den må jeg vide mere om, se eller eje. Efter min mening er billederne elendige i forhold til, det er en salgsannonce. Teksten intetsigende og prisen for høj. Beklager - men det var det, jeg tænkte om annoncen.

Tror, du vil vinde meget, ved at lave det om, men smag og behag er jo forskelligt. Held og lykke med salget.

11
1
Svar på denne tråd

Stavefejl
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 16:31

Ud over at jeg synes annoncen er lidt "tynd" til en hest til 50 tusind, så er de mange stavefejl også med til at jeg synes hesten er alt for dyr.

Uden at kende ret meget til markedet så er de oplysninger der gives ikke noget jeg kan se skulle godtgøre købsprisen, så hvad er det specielt der gør hun koster så meget? Og hvem har vurderet det?

:)

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

6
1
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 16:56

Nu sidder jeg selv og kigger på hest, og jeg ville ikke give 50000 kr for hende. Der er som de andre siger, ikke noget i annoncen som taler for den høje pris..

Men hun er helt klart en lækker hest, men som marked er ville jeg bedømme hende til 25000 kr og så ville jeg skam også gerne selv komme ud og kigge på hende :)

Pernille
Med Masterkova

www.aavang.com

4
3
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 17:13

Nu sidder jeg selv og kigger på hest, og jeg ville ikke give 50000 kr for hende. Der er som de andre siger, ikke noget i annoncen som taler for den høje pris..

Men hun er helt klart en lækker hest, men som marked er ville jeg bedømme hende til 25000 kr og så ville jeg skam også gerne selv komme ud og kigge på hende :)

Pernille
Med Masterkova

www.aavang.com

0
2
Svar på denne tråd

Prissætning
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 18:03

Fin hest og jeg synes at prisen er fair (måske er 45.000 mere passende). MEN!!! Slet dog alle de hygge billeder - for de får hende nemlig til at fremstå som en hest der burde koste 20.000..

Du skal have tre GODE ridebilleder (altså nogle væsentligt bedre end dem du viser) med hesten fra siden, både i trav og galop, et billede hvor hesten står uden sadel med siden til og et enkelt hovedbillede. Og så en ordentlig film der ligger tilgængelig. Det der med at skulle spørge efter film er irriterende for en køber, og kan få en potentiel køber til bare at gå videre.

Held og lykke med salget :)

- Louise med den dejlige Lo'moone!

8
0
Svar på denne tråd

Salgsannonce
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 18:09

Jeg syntes nu ikke prisen er helt ved siden af. Måske kan du skrive på hvilket niveau dressuren er,lc eller la eller hvad det nu er. Men det er en køn hest og den skal der nok være en der forelsket sig i ;-)

Pga krisen tror folk man kan få kastet guld i nakken!!!

hvis man vil have en dejlig hest og en der har kapacitet, ja så man betale

rigtig meget held og lykke med det

knus Tina

6
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 19:37

Jeg synes også den står for dyrt - eller også formår du ikke at vise kapaciteten i annoncen.

Hesten har på samtlige ridebilleder smidt ryggen og går oftest dybt under lod. Det ville for mig betyde at jeg skulle til at omskole en hest jeg ikke engang er overbevist om er så mange penge værd.

Hvis den virkelig har kapacitet, skal du vise det med bedre billeder, og gerne video både med/uden rytter. Med rytter ville jeg som køber hellere se at hesten kunne få ryggen med op og så være lidt længere i sin ramme - de billeder du viser ville få mig til at være bange for at købe en hest som allerede har lært at putte sig væk fra biddet.

Jeg tror der er mange der gerne vil betale for en hest i den prisklasse - men så skal de også blive overbevist i annoncen.

Men helt sikkert en køn hest :)

Mvh. Natasha

9
4
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 21:51

Afhængig af gangarter synes jeg det er en meget fair pris. Prøv at kigge på ridehesten og se hvad de står til derinde - der er dælme ikke mange til 50.000 og de ser ikke nødvendigvis bedre ud end denne.

Så hvis gangarterne ellers er i orden synes jeg det er en meget fair pris - men det ville jo så være noget nemmere at vurdere med en video

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo

5
0
Svar på denne tråd

indsats...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 22:07

Ja som sagt bedre billeder og ikke så mange. og en god video! ikke nogen billeder med store grimer - flet hende og smid en flot trense på! akkurat som skulle du til stævne. Og husk at rette stavefejlene. Prisen synes jeg nu er meget fair. En hest med den afstamning er ikke noget man bare får forærende.

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

5
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 22:15

Som der er skrevet før, væk med hyggebillederne - jeg sidder lige pt og tænker, om "der er noget" med den, siden den har gamacher på i boksen, på folden og under ridning, hvilket - i mine øjne - er at pakke hesten for meget ind.

Desuden irriterer det mine øjne den sorte ramme, du har rundt om billederne.

Ellers kan jeg ikke sige noget, der ikke allerede er sagt.

Jeg ville sætte hende til 40.000 kr og så regne med at sælge til 35.

- Sascha & Fame <3

In actis esto volucris!

2
2
Svar på denne tråd

ikke dyrt i min verden
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 22:28

jer der skriver prisklasse 25-35.000. Jeg er lidt nysgerrig, hvordan forventer man at en hest uden fejl (nu har den ikke været i røntgen for nylig) og med godt temperament, gode reelle gangarter, god alder, god størrelse, den vender rigtigt, let ædel pigehest og god solid dressurafstamning. Hvordan den lave pris? Bedækning med Quarterback alene koster 11.000kr . Jeg er lidt uforstående

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

17
0
Svar på denne tråd

Nu må i lige...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 23:24

Ja annoncen er ikke den bedste, det kan vi hurtigt blive enige om...Men når det så er sagt, kender i så overhovedet det marked i henviser til?? Man får altså ikke en tilredet unghest der er i orden med internationale kendte linier for 25.000. Utroligt som folk tror at alt er til nærmest gratis afhentning. I min optik koster en hest med middel kapacitet og her menes kapacitet til M minimum 50.000 som redet og håndteret.

Ungheste der ligger tilredet på 25.000 er enten brandudsalg eller decideret dårlige dyr. Undtagelser forekommer selvfølgelig, men dette afspejler den primære tendens.

Men Gud er hvor er jeg træt af at høre denne sang... Tænker i overhovedet over hvor små de kommende årgange af ridehestes er?

16
0
Svar på denne tråd

Prisen sættes
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 08:50

Jeg har ikke på nogen måde prissat, for det kan jeg slet ikke.

Jeg har kommenteret at selve annoncens opbygning i mine øjne få hesten til at fremstå som mindre værd.

Man kunne sagtens få hesten til at fremstå meget mere lækker og prissvarende, men som den er præsenteret på annoncen synes jeg 50 er for meget.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

2
4
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 08:51

Jeg får oplader ny video idag af hesten redet det ska dig siges hesten hsr hsft rytter på 18 gange så at den putter sig er fordi den er ved at lære at suge frem på bidet, dette er ikke en hest til 25-35.000 den har tyske suveræne papire en hest til 25000 med de papire er en hest med fejl og kun til avl nogle af jer ksn vist ik se forskel på en god og dårlig hest og ved måske heller intet om papirerne selvom det ik er dem man gider på så hsr de dog en del at sige

Video

Der er lagt denne video hvis noble mener disse hangarer er 25.000 må de ha hul i hovedet

2
0
Svar på denne tråd

annonce.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 09:56

hey.

for det første - så skal du ikke ta dig af tonen herinde....det er åbenbart umuligt for folk at tale/skrive pænt til hinanden.

for det andet, så er denne side overrendt med amatører, som kun ved noget om fjordheste, og LC programmer - lad være med at lytte til dem!

jeg synes det er en dejlig hest, og jeg synes prisen er fair - men vil give dem ret i at du skal have nogle billeder der "sælger" hende bedre - hun er jo en smuk hest!

(ps - hvordan mener i kloge mennesker at en hest der er redet 18 gange skal gå?)

11
17
Svar på denne tråd

tusind tak er virkelig
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 10:16

os overrasket over hva folk mener man får til pengene jeg har givet mere end 25000 for hende som tre års total rå

her er ridevideo hun bære meget præg af vækst og at hun ik er stabil på bidet men folk kan se det ihvertfald ik er fordi jeg rider hende under lod

http://www.youtube.com/ watch?v=qWO3QKRVHM8&fe...e=youtu.be

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 10:37

Nu er den nye video for mig desværre aflang. Jeg ved ikke hvorfor (det gør HN nogle gange). Men selvom den er aflang, kan jeg allerede nu sige at hesten vises på en meget flottere måde end tidligere, og dens potentiale kommer meget mere til dens ret.

Gode heste skal ikke gives væk, men det kan være svært for køber hvis ikke annoncen formår at vise potentialet i hesten. Men det kan være jeg også er for "dum" til at se det, eftersom jeg er i Anecobbs kategori af amatører fordi jeg godt kan lidt racetyper som fjordheste og kun rider en LB - men det betyder nu altså ikke at man kun kan finde på at købe en billig hest.

Men som sagt, så synes jeg at hesten kommer MEGET mere til sin ret i gangartsvideoen. Smuk, smuk hest, hvor potentialet pludselig bliver indlysende - selv for os som ikke har så meget forstand på blodlinier

Jeg beklager hvis mit tidligere indlæg har virket stødende, eller kan anskues som "amatøragtigt", men det var blot for at hjælpe dig i, hvad der f.eks. ville få mig til at ringe på din hest, hvis jeg skulle ud og investere 50.000 i en hest. Det tror jeg er intentionen for alle der har skrevet herinde, også selvom vi ikke alle rider MA.

Igen: meget smuk hest, som sikkert kommer til at udvikle sig fantastisk.

Mvh. Natasha

5
0
Svar på denne tråd

video af hende med rytter 18 gang
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 10:46
1
8
Svar på denne tråd

teksten må du selv
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 12:12

rode med :)

Hvis jeg var dig ville jeg sætte den i prof ridning en måned eller to....og sætte prisen op....

Super lækker hoppe der helt klart har potientialet - både ridemæssigt og i avlssammenhæng.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
4
0
Svar på denne tråd

ridevideo
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 13:22

Find en rytter der kan ride hesten på en blød og mere korrekt måde. Ikke en rytter der sidder og roder hesten i munden så hovedet og munden forstyrres konstant.

Det får du ikke noget brugbar video af.

Jeg tænker også at der skal ny ridning/omskoling til, hvis jeg ser en hest sådan her ;) Potientiale eller ej.

9
2
Svar på denne tråd

For dyr
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 13:24

Jeg er altså enig i at den hest er for dyr - Hun sælges som ridehest, og da er hun i min verden ikke mere værd end en nytilredet 3 år. Ridemæssigt er den lagt bagefter i sin uddannelse.

Med hensyn til papirerne, så mangler hesten jo nogle kåringsresultater for at de for alvor bliver noget værd.

Men jeg synes det er fint at den står til 50.000 jeg tror bare du skal være forberedt på at skulle slå lidt af prisen, i hvertfald hvis potentielle købere er ryttere og ikke avlere.

Ang. annoncen, synes jeg du skal sortere de billeder fra, hvor hesten er kappet over af et hegn og så skære ned på "hoved" billeder.

Alt for mange billeder gør annoncen rodet...

Pøj pøj med salget :)

12
1
Svar på denne tråd

Iben*Sille-Musen*
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 14:29

Der er jo faktisk "nogle af os ryttere" der foretrækker at købe en hest der har fået lov til at vokse færdig - og dermed får bedre holdbarhed, end heste (plage - ja i min verden er en 3-års en plag) der bliver bukket og drejet sammen om egen akse inden de er færdig udvoksede....

Jeg vil MEGET hellere en uberørt/nytilredet 5-års end en 3-års der er foldet sammen i alle ende og kanter....

Jeg bliver af og til lidt "målløs" når jeg læser at købere forventer at få "hele pakken" for småpenge....det er DYRT at avle, og vil man ha' kvalitet må der betales for det.

Bedækning - et sted imellem 8. - og 20.000,-.

"Pasning", pleje og fodring i 3 år....uanset at den står på egen adresse - minimum 40.000,-....

Hvorfor i alverden skulle man forære kvalitetsavl væk til småpenge fordi den ikke går MB som 6 års????

Og flertallet af dem der gør og bliver pæcet frem, går i stykker inden de er fyldt 10.

TS - hold fast i prisen og mere til med prof ridning....køber må selv smide kr. i kåring.....det er en skøn hoppe du har -

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
9
0
Svar på denne tråd

i mine øjne
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 14:31

Meget rimelig pris!
Men bedre billeder og kortere tekst omkring afstamning, den kan folk selv google sig til, hvis de vil vide noget om den.

Salg af 1.-klasses trakehnere

Se www.Dyrhave.com for info

Fotografering af heste, equipager og dyr. 300 kr+kørsel

skriv PB for info

5
0
Svar på denne tråd

Annoncen
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 15:30

Umiddelbart syntes jeg annoncen er noget rodet, og jeg syntes den mangler lidt konkrete informationer... Den er sådan lidt for meget "en sludder for en sladder" end en anonnce på en hest...

Billederne er acceptable, men jeg er ikke vild med den sorte ramme, det virker barnligt...

Jeg syntes prisen er i overkanten, når jeg ser videoen du har lagt ind her til sidst, ser jeg en hest jeg ville gå udenom i en stor bue, da jeg ville mistænke den for headshaking, og selv hvis den ikke slog sådan med hovedet ser den ikke ret ridelig ud, der bliver brugt rigtig meget ben på den for at få den til at reagere, og det ville bekymre mig ret meget, hvis jeg ledte efter en ridehest...

Umiddelbart bliver jeg ikke skræmt væk af at den ikke er redet ret meget, og er blevet skånet, men jeg har selv en hest, på samme alder, som jeg også selv har redet til, som ganske vist er redet mere, men som stadig har haft masser af vokse pauser, men også været med ude i byen, som stadig er ren i røngten. Så derfor tænker jeg måske nok stadig lidt, at den er redet meget lidt i forhold til dens alder...

Og taget videoen i betragtning er det ikke ridning jeg ville "betale for" nok nærmere det modsatte, da jeg skulle i gang med en total omskoling af hesten...

Dens avlsværdi er ligeledes rigtig svær at tage penge for, da hesten ikke er kåret, hvilket den sagtens kunne have været, da man kunne have stillet den til en ekteriør kåring, sidste år allerede...

Så derfor syntes jeg prisen er lige i overkanten... jeg ville sætte den til lidt over 40.000 og så stadig forvente at skulle slå noget af prisen...

Men jeg ville nok i stedet få den redet noget mere, få den kåret, og taget bedre billeder og helt anden video, når den er stabil i alle tre gangarter, og så i stedet sætte prisen op...

For umiddelbart tror jeg der er gemt en rigtig fin hest, et sted...

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut -R.I.P.

Rædkær´s Le Louvre

Stenhedegårds Dorién

Rosenheim

My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!

Keep it simple. Keep it easy, and if its not you are doing it wrong!

17
3
Svar på denne tråd

Har været forbi....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 19:40

din annonce, da jeg er på udkig efter en hest af hendes type til en bekendt. Men hoppede hurtigt videre da billeder + tekst virkede meget useriøst i mine øjne, og jeg vil helst handle med folk der tager deres hestesalg seriøst. Hvis man gerne vil have en fornuftig pris for en hest, bliver man altså nød til at arbejde lidt for det, i form af at lave en annonce der fanger de rigtige køber.

Ride videoen der vises her i tråden, synes jeg er meget uheldig. Hverken rytter eller hest ser ud til at have en fornøjelig tur! Uanset om hesten har haft rytter på 18 eller 1800 gange, bør ridningen altså vise momenter af samarbejde og forståelse mellem hest og rytter.

Tror den bedste løsning for både dig og hesten, vil være at sende hende hen til en der er vant til at have med tilridning og salg at gøre, så hesten kan lære at ridning kan være sjovt og rart, og du kan få hjælp til tekst + billeder.

14
0
Svar på denne tråd

Middelmådig
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 21:00

Synes det er en flot hoppe som måske kunne være interessant mine henblik på avl, sådan rent afstamningsmæssigt.

Ud fra den video du har lagt ind ville jeg ikke give hverken 40 eller 50.000 for hende desværre. Har selv givet 36 for min dengang den var 6 år og den var ganske vidst heller ikke redet meget, men grundgangarterne var bedre. Hun er utrolig køn og en fin type, men på videoen viser hun middelmådige gangarter og så skæmmer det hende at slå sådan med hovedet.

Ville sende hende i professionel ridning i et par måneder og så prøve at sælge til de 50.000 derefter :) Er sikker på at hun kan vise mere end det man ser på videoerne og billederne, men hun skal i noget bedre ridning først. Måske kan du endda sætte hende dyrere end de 50 bagefter, hvis hun bliver mere rummelig i sin gang.

Held og lykke med salget :)

Wohoo Ninus er blevet passage hest nu ;)

Fantastiske hest

4
0
Svar på denne tråd

Blot til indfo
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 21:08

Jeg er ik prof rytter men hsr uddannet en del ungheste derfor ved jeg bestemt godt hun ik er optimal men hun er ved st skifte tænder samt stort ser i vækst hele tiden derfor blir hun ik redet mere eller forlangt mere af hende, jeg ved selv af erfaring en samarbejdsvillig hest får man sjældent hvis den er præget af vækst og tandskift derfor fejler hesten ingen ting bare præget af dette

0
6
Svar på denne tråd

Anspændt hest - hvad er problemet?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 21:24

På den sidste video ser jeg en hest med en masse spændinger.

Det kan skyldes at den ikke har forstået opgaven, og altså ikke er trænet godt nok - og jeg taler ikke om, hvorvidt den er uddannet, kun om hvorvidt den går afslappet frem langs hovslaget.

Det kan også skyldes at den har fysiske gener eller skavanker.

Jeg vil ikke betale 50.000 kr for at få lov at undersøge, hvor problemet ligger.

Hvis hesten er generet af tandskifte er det nok ikke det rigtige tidspunkt at lave en salgsvideo - eller måske skulle du forsøge at lade hesten gå i bidløs optømning, hvis det kunne få den til at slappe af.

Jeg ville være meget mere interesseret i at kigge på en hest, som luntede afslappet rundt - også selv om den ikke var synderlig uddannet eller skolet. En afslappet hest, der reagerer blødt på 'gå frem', 'stop' og 'drej' er langt mere interessant at kigge på, og gode gangarter forsvinder ikke selv om hesten slapper af.

Kh NinaSt

11
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 21:36

Armen, hvis hun er i vækst og generet af tænder, så lad hende da stå!!! Sorry, og det skal jeg selvfølgelig heller ikke bestemme, men hvis hun under ridning er så plaget af vækst og tænder, så skal hun da lige netop ikke arbejde, men gøre det hun er bedst til pt...nemlig have fri, indtil tænder og vækst er bedre på plads.

Det kan da umuligt være en god løsning for hverken dig eller hoppen, hverken på kort eller længere sigt, at gå videre med noget som helst før end de ting er på plads.

Jeg tilred selv, da Zahrah var 3. Hun begyndte at vokse, da jeg havde været på hende 5-6 gange, og så såre det skete, fik hun da fri. 1.5 måneder senere startede jeg igen, og atter fik hun fri, da hun igen begyndte at vokse efter endnu 10 gange med mig på ryggen.Så i alt knap 4 måneders pause pga væksten, og hun blev da bestemt ikke mindre klar af at jeg gav hende tid og ro. Sådan noget tager bare tid..De sætter som regel i vækst, når man begynder at arbejde med dem fra ryggen, synes jeg, og når jeg har tilredet nogen, får de altså helt arbejdsfri mens de vokser, eller hvis de er generet af tænder. Jeg vil jo gerne have en glad og samarbejdsvillig hest, der forbinder ridningen med noget der er ganske ok, og ikke noget der er præget af gener af diverse slags.

Ellers en drønlækker hoppe, og med en god grunduddannelse, bedre billeder og lidt mere tid, tror jeg såmænd sagtens prisen er reel nok.

Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (;

14
1
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 00:20

Jeg vil ikke sige noget om prisen, for jeg er slet slet ikke inde i det danske hestemarked, som det er nu, så det vil være spildt krudt.

Dog er her et par forslag til hvad jeg ville sætte pris på, hvis jeg kiggede dressurhest i den prisklasse.
- Ny røntgen: Ryg og ben.
- Trafiksikker: Ja
- Billeder (god kvalitet og hesten shinet op med rosenknobber):

• Portræt fra siden, hvor hesten stor opstillet
  • Portræt forfra, så man kan se hestens benstilling
  • Hovedportræt med et glimt i øjet
  • Ridebillede i skridt (fra siden)
  • Ridebillede i trav (fra siden)
  • Ridebillede i trav (forfra)
  • Ridebillede i galop (fra siden)
  • Fri trav (fra siden)
  • Fri galop (fra siden)

- Video (god kvalitet og hesten shinet op med rosenknobber):

• Ridt i skridt trav og galop (forfra og fra siden)
  • Løs i trav og galop (fra siden)
  • Løsspring (2-3 spring max)
  • Groundwork/håndtering
  • Trailerlæsning (hvis muligt)

Men videoen tænker jeg en sammenklippet salgsvideo, hvor der vises lidt af hvert. Der er mange dygtige, der ikke tager voldsomt meget for at lave en sådan video, hvis blot du har bidderne der skal klippes sammen.
Ridebidderne må ikke være alt for lange, men heller ikke i korte klip, så man ikke når at få en fornemmelse for hendes gang.

Billeder kan du få taget både af prof. til dyre penge, men som med sikkerhed kan være et plus for salget af din hest, eller du kan få dem taget af en amatør fotograf, som findes i alle støbninger med potentiale fra 0-100. Disse findes alle steder, og tager knap så meget for det. Så er det op til dig selv at bedømme hvorvidt deres billeder vil kunne sælge din hest.

Hvad er skrevet ovenfor, er ikke set med en dressurrytters øjne, men det er hvad jeg personligt gerne ville se. Til den pris vil man forvente at alt er i orden.

Ang. teksten, synes jeg du skal få en til at hjælpe dig med at formulere en god, godt beskrevet tekst, og som kan rette stavefejl. Er sikker på der nok skal være et hjælpsomt væsen herinde (mig selv inkl.) der vil give en hånd. Og så er jeg enig i at tavlen bør skæres ned på. Du kan evt. skrive navn på far, mor og morfar, og så linke til et billede og/eller info nedenfor.

Håber dette var hjælp.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med salget, så hun kan finde sig et fantastisk hjem. For hun er jo uden tvivl en gude smuk hest, men kæmpe potentiale - Selv jeg x-dressur rytteren kan se det ;)

Mvh. Lykke

Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*

Påskefrokost for hestefolk d. 26/4 - 9670

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

6
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 09:53

Jeg ville også ændre på annoncen, og selvom en drømmeannoce godt kunne være som Lykke i indlægget ovenover beskriver, så kunne en annonce med mindre også gøre det for mig :-)

Først skal du gøre dig klar over, hvem du sælger til - det er ikke en lærerhest, men tydeligvis en meget urutineret unghest du er ved at sælge.

Så din købergruppe er mennesker, som er vant til uredne heste, og som er villig til at betale for en god rå hest. De er vant/villig til selv at ligge arbejde i den, og kan forholde sig til gangarter og eksteriør samt afstamning.

Så du kan korte al det afstamningsnak ned/væk, da købergruppen nok skal tjekke afstamningen ud HVIS det interesserer dem, eller i forvejen ved nok om diverse afstamninger til at se at det er en god afstamning.

Det er fint, at nævne hun er trailervant, passet med smed ect - her ville jeg nok koge en del af snakken sammen og skrive :

Q er trailervant, samt passet med dyrlæge, tandlæge, kiropraktor og smed.

Hvis man som køber er interesseret i om hun går med sko eller ej, så kan man spørge ind til det i telefonen. Det samme gælder kiropraktor ect.

Det er fint at nævne, at hun pga vækst er sent tilredet, og derfor må betragtes som nytilredet.

At blive ved med at fortælle om vækst ect er ligegyldigt i mine øjne. Og det bliver faktisk mere "mistænkeligt", at du nævner det flere gange - der hvor jeg begynder at tænke, er der noget i vejen med hesten ?

Så er der billederne - al for mange, al for mange dårlige og så irriterer det også mig med denne der sorte kant omkring billedet.

Hvis jeg skal købe ridehest,så vil jeg se billeder af en afslappet hest med strakt hals i skridt, et godt energisk V-trav billed, og en galop op af bakke. Muligvis et enkelt rigtig rigtig godt hovedbilled. Og et eksteriørbilled stående op mod neutral baggrund.

Videoen er ikke en god video !

Jeg har ikke noget mod, at en urutineret hest stadig har svært ved at accepterer biddet. Men den generelle mangel på accept der vises i videoen er bekymrende for mig.

Jeg har selv tilredet mine to ungheste, og de har aldrig, heller ikke under vækstperioder, vist så urolig hovedføring pga manglende accept af biddet.

Fremvisningen af hesten bærer også tydeligt præg, af at rytteren er urutineret i unghesteridning. Hvilket er både godt og skidt. Godt da det fint kan forklarer hovedrysten og manglende accept af biddet. Skidt fordi det fortæller hvilken grundridning, som der er ved at blive lagt i hesten.

Der ud over er videoen AL for lang. En salgsvideo skal være en "appetitvækker" på at, DEN hest vil jeg gerne ud at kigge nærmere på. Så den skal vises i alle 3 gangarter, men da den jo er urutineret, så er det fint bare at vise den på et par langsider. Så ganske kort video. Hvor hesten gerne må være "dullet" lidt op, så man kan se hvor smuk den ser ud i stævnedress.

Og så en helt personlig "turn-off" for mig er, når sælger ønsker forkøbsret på hesten. Det er nok til, at jeg ikke ville tage ud og se hesten !

Det er fint, at man kan nævne mundtligt til en evt køber, at hvis de på et tidspunkt vil sælge igen, så er man som sælger SÅ glad for hesten, at man gerne vil kontaktes, men jeg ville ALDRIG aksepterer det i en kontrakt e.l. Er hesten solgt, så er den solgt.

Prismæssigt synes jeg det ligner en fin hest til prisen. Men der skal vises noget bedre ridning, så jeg ikke skulle være bekymret for den megen hovedrysten.

Jeg ville overveje, at det nok kunne være værd, at sende den i proff hænder, da jeg tror du godt kan få mere for den, HVIS den blev fremvist stabilt redet. For køn er den, og den går nydeligt på sine ben.

Held og lykke med salget.

mvh Charlotte

13
0
Svar på denne tråd

Tra la la la lu la lej
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 11:47

35.000 ville jeg sætte den til :)

med professionel ridning 50.000, men den ligner en med nogle spændinger, jeg ville få den tjekket igennem igen og evt finde et andet bid.

Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

2
1
Svar på denne tråd

Info til jer den fejler intet
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 11:50

Den har et anatomisk muffebid det bedste til ungheste oh ja den hsr spændinger den vokser jo og skifter tænder den er tjekket af Rikke Andersen hele dens vækst periode fejler intet og ren i røntgen

1
6
Svar på denne tråd

Tra la la la lula lej
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 11:58

Et bid kan man Ikke slå fast er det bedste til alle, det kommer an på hestens mund, min havde ikke plads til det, det er et ret tykt bid jo.

Men den ser altså ud til at være generet af noget.

Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

5
0
Svar på denne tråd

Jeg kigger faktisk efter hest
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 10:56

og jeg har ikke gemt di annonce fordi:

- Billederne viser ikke hesten på den bedst måde. Shine den op, sørg for at hegnet ikke er i vejen, slet de sorte rammer. Vis få - men KNALDGODE billeder - de virker! Tag billeder udendørs i solkin, med en hest der er flettet og med hvidt underlag og noget showshine - det gør altså en KÆMPE forskel :)

- Videoen viser en hest der går og slår med hovedet, bliver bange for hegnet, konstant skal sparkes fremad. Det ville skræmme mig. Så vil jeg hellere købe en utilredet, jeg selv kan skole.

- Teksten er lang - den skal være fangende - jeg har bladret igennem 100 annoncer - så skal der ikke så 2 wordsiders tekst ved hver hest. Flere punktummer og system i din tekst ville være et stort plus.

F.eks.: "Ren i røgten som 3 års video kan sendes" - video af røngten eller af hesten? Og hvorfor er røngten evt. videoformat? Er da ret sikker på det er billeder normalt.

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

3
0
Svar på denne tråd

Udover jeg
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 12:06

ville give de fleste ret i hvad der er sagt, ville jeg ikke bruge nogle af de videoer, der har været fremme i denne tråd.

Den løse viser en hest, der kan lave en fantastisk parade trav, når den er ophidset (det kan stort set alle så gøre, så i min verden lukker jeg de videoer ned med det samme igen). Og ridevideoerne er direkte afskrækkende af årsager, der er nævnt flere gange i tråden.

Hvis jeg skulle vurdere den udfra hvad jeg har set, ville jeg sige 25.000. -Og det var rent dens afstamning der trak op.

Nogen nævnte det koster at lave en hest. Ja det gør det! Men at avle er også et lotteri. Man sætter nogle penge på spil. Nogle gange vinder man. Andre gange taber man.

Jeg kender avlere der med samme kombi har lavet en skævbenet kikset hest, og en sølvmedalje hoppe. Den ene blev solgt for under 20.000, den anden blev solgt for, hvad mit hus er værd.

Sorry, man kan bare ikke regne med, at fordi bedækningsprisen er høj, at så kommer der guld ud af måsen på hoppen.

Jeg er sikker på, denne hest kan blive rigtig fin, men pt er alt i annoncen imod den.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

10
0
Svar på denne tråd

Ridningen
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 17:39

Jeg bliver ked af at se den unghesteridning. Hvis man skal slås med hestens mund på den måde, gør man enten noget forkert, eller også har hesten ondt.

Og det skræmmer mig lidt at det bliver fremvist som eksempel, for det må jo betyde, at rytteren synes det er OK, og at det ikke bare er et enkelt dårligt moment.

Æv :(

I

11
0
Svar på denne tråd

Utroligt som nogle er kloge
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 17:47

Sys det er lidt hurtigt og alvorligt at dømme at hesten fejler noget osv i er også meget bedrevidende nogle af jer helt ærligt som skrevet i annoncen har lala Hestetandlæge vurderet dette bid for hesten da dens mund er kort kort i vigen til et tre delt så jeg undersøger ting og gør for min hest hva jeg mener er bedst og får anbefalet af faglige og ik af uvidende som udfra et billede ksn vurdere hesten måtte fejle alt muligt mange ting spiller ind her men nogle af jer burde jo være Dyrelæge så kloge i er og hva ska man så enlig bruge dyrelægen til når man ksn ligge en video ind her og så ved i alt. Til dem der har kommet med noget konstruktivt tak for hjælpen det værdsætter jeg rigtig meget og tsger os alt til mig nu er noget udbedret på annoncen og sorry for manglende kommaer punktummer jeg skriver dette over Tlf hvilket er lidt besværligt håber i ksn være over med dette

1
9
Svar på denne tråd

Det jeg ikke forstår
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 21:49

Jeg kan godt forstå at det ikke ligefrem er fedt at folk sidder og siger at der er noget i vejen med din hest, især ikke hvis du har en dyrlæge der siger det modsatte.

Det jeg så ikke forstår, er at du spørger om hjælp, men du vil ikke modtage nogen af de råd du får. Det er fint at sige tak, men har du tænkt dig at lave din annonce anderledes end den er nu?

Wohoo Ninus er blevet passage hest nu ;)

Fantastiske hest

7
0
Svar på denne tråd

Hey igen
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 22:08

Ja jeg hsr lavet annoncen om 4 gange nu og som sagt tsget en del til mig og andet inogerede så jo tsger skam imod alt hjælp oh har os sagt tak gider bsre ik høre på folk sidder og sir hesten fejler noget udfra det noget helt andet vsr hvis folk kunne se hesten vsr halt men mange ting spiller ind i ungheste ridning vækst pelsdkifte tandskift osv

0
7
Svar på denne tråd

Herregud...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 03:02

Hvor skal man begynde...

TS: De ting du naevner i dit sidste indlaeg, ganske korrekt, de har en indflydelse paa en ung hest. Men de burde da saa ogsaa i den grad paavirke rytterens/din omgang med hesten?

Der er ikke noget at sige til, at en ung hest med voksevaerk og tandpine ikke viser sig optimalt; netop derfor virker det temmelig absurd at tage en salgsvideo af det. Giv hende dog en lang pause.

(Om noedvendigt tager jeg gerne plads blandt de bedre-vidende i denne traad. De fremstaar faktisk alle mere sympatisk end TS...)

luxmondyfineart.daportfolio.com/

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(nogenlunde efter Cato)

12
0
Svar på denne tråd

Ridehest
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 08:43

1) Stavefejl! Får både annonce og TS's indlæg til at virke lidt for "blondine- eller teenage/agtigt" for min smag! .

2) Sælges pga. tidsmangen og heste tages i ridning... Hænger ski ikke sammen! . .

3) Billederne er meget ens. Studser lidt over dem med "kant" i sort eller hvid (næsten dem alle..). Hvor meget er der ellers "redigeret" i disse billeder? Det forstyrre og virker overordentligt uproffesionelt!

Jeg savner et billede af hesten fra begge sider, uden udstyr og "rod" rundt om hesten (Så man bedre kan se dens overlinie. Har den karpelænd eller ser det bare sådan ud på billederne...)+ et godt hovede billede.

4)Tag hesten af markedet indtil den kan går roligt! At se den roder rundt med hovedet, som en ske i en magretheskål... . .

5) Hvis prisen er på det "rigtige" niveau, så må jeg hellere skynde mig at sætte min egen væsentligt op! (OK, hans avlsværdi er nok nærmest 0. )

Men hvad pris angår, så er den "rigtig" når køber og sælger bliver enige. .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges

11
0
Svar på denne tråd

Jeg blander mig sjældent...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 20:18

Jeg blander mig meget sjældent, men der er simpelthen tre ting der ikke hænger sammen i min verden!

1. "Jeg er ikke prof. rytter.."

.. men..

2. "Jeg tager heste i ridning til 4000 kr. eks./ink. moms.?"

3. Hesten sælges pga. tidsmangel..

Jeg ville personligt tage den hest af nettet, sætte den i prof. ridning i en måned eller to og sælge den derfter.

En kåring ville være fint, men den består ikke ridepprøven ud fra videoen og går den i DS, så er prisen for høj.

For 10 år siden kunne du sælge heste alene å deres stamtavle, den kniber desværre lidt mere i dag.

Men held og lykke med det hele, der er selvfølgelig en køber til hende derude, du skal bare give hende tiden.

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

10
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 15:53

Jeg er enig i at hesten burde få ro i munden inden den bliver sat til salg.

Men jeg synes det er en dejlig hoppe og kan godt lide hendes eskteriør.

Jeg ville holde på prisen når/hvis den bliver trænet noget mere og får ro i munden.

Alle vil have heste så billigt som muligt, så sørg for at hendes træning kommer i orden så prisen ikke bliver "dumpet"

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

3
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider