Jeg må altså give William den ros at han er en sej lille knægt, og han hænger godt ved selvom det går en anelse stærkt i videoen 
Fedt at han har gåpåmodet og han er heldig at have en så god og stabil ven i søde Lima 
Får William undervisning i dressur? Hvis ja, hvor mange gange om ugen?
Jeg må nemlig desværre tilslutte mig nogle af de andre... Jeg savner at se lidt grundridning. Han mister let balancen og hænger desværre i tøjlen over størstedelen af springene, og det må altså gøre lidt avs i Limas mund.
Jeg ved godt at dressur sjældent er noget børn i den alder higer allermest efter, og jeg syntes også det var træls, men det er altså næsten umuligt at springe rigtigt hvis ikke man har sin dressur på plads.
Jeg var selv ihærdig springrytter (LA-MB niveau) fra jeg var 8-16 år, og der var dælme meget dressur der skulle trænes inden jeg fik lov til at vise mig på stævnebanerne. Vi trænede dressur 4 gange om ugen, enten på banen eller i skoven, og springning 2 gange om ugen.
Min far ville ikke lægge navn til en elev, der ikke kunne præstere et pænt ridt over for sin hest. Som han sagde: "Jeg er ligeglad med hvor hurtigt du rider, men jeg vil under ingen omstændigheder se griseridt, for så kommer jeg personligt ind og trækker jer ud fra banen. Din hest stoler på dig, det mindste du kan gøre er at være fair over den."
Det var ikke altid fedt at have en så striks far, men han har lært mig at omgåes min hest på bedste vis, RIDE min hest og ikke kun at hænge fast over springene, og så har han lært mig at man kommer længst med hårdt arbejde og træning træning træning.
Benhårdt? Ja, men det er faktisk derfor jeg har holdt ved gennem årene.
Jeg er sikker på at William har modet og talentet til at gøre mere ved sin dressur. Han og Lima er super godt makkerpar, og de kunne blive endnu bedre hvis der kom lidt mere grundridning på