Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

William og Lima LA*
Forfatter: 
Dato:  26-02-2014 20:02

Så har vi igen været til C stævne på Møllebakken, rigtig dejligt sted og de er altsid søde og imødekommende, og har jordens mest smilede "kombardoer"

William skulle starte sin første LA* og selvom han springer MB og Ma højder til træning, var han nervøs.

Men opvarmingen gik fint, og vi fik ro på nerverne, og de var fejlfrie :-)

Billede

Billede

Billede

Hvis i har lyst til at se det "live" kan det gøres her:

www.facebook.com/pages/William- Wennecke/596312043774511

Der er også en Give Away igang

De bedste hilsner Jane - som er stolt af sin unge

Den ultimtive ponymor :-)

9
14
Svar på denne tråd

Nej hvor fint :)
Forfatter: 
Dato:  26-02-2014 21:28

Det ser da super fint ud på videoen :) Rider han fejl bane i omspringningen eller hvad sker der?

Du er da monster heldig med den pony! Han er godt nok flink og ærlig :)

Timmi og Dusty skal starte deres første LB* i weekenden. Jeg er lige ved at dø af nerver

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2014 22:06

Det ser på mange måder fint ud og sikke en flink hest.

Jeg har set billeder af din søn mange gange og har ikke kommenteret før.

Jeg synes han klarer det rigtigt godt, men hvis i ikke allerede gør det, så synes jeg i skal arbejde noget mere på hans balance over springene. Han hænger meget i tøjlen og med et trerings bid kan han sagtens hive noget hårdt. På den sidste video du har lagt på facebook ses det tydeligt at pony krøller halsen sammen over springene for at undgå trykket fra biddet.

Det her er virkeligt ment som et hjælpsomt råd ;-)

30
2
Svar på denne tråd

top sejt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 13:44
i er for seje.

jeg vil nok også træne hans afsæt, da det vil være syndt at lima. gør hans bøjler kortere også træne en masse let sæde, hvor han skyder rumpen op.

Rhinestone Design laver alt med rhinsten http://www.rhinestonedesign.dk

Photo by Thomsen - www.facebook.com/#!/pages/Photo-by- Thomsen/542334842530843

LEJLIGHEDEN SØGES I 3400 MAX 4500 KR MED FORBRUG

5
1
Svar på denne tråd

kæk lille gut
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 14:16

Jeg har alligevel givet en ned-ad-finger, men det er altså fordi, jeg ikke mener, at treringsbid og sporer hører til små børneryttere. Nu har I så fået grunden til en af de negative.

15
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 15:12

Nu får jeg sikkert høvl. Og kritik er sjældent velset i Gipsons tråde om William.

Men jeg KAN altså ikke forstå at man har så travlt. Lad dog drengen lære grundridningen og få noget rutine, inden han skal præstere. Jeg kan bare ikke se hvad det skal til for - andet end at gøre "pony mor" stolt.

Hilsen Anne

19
2
Svar på denne tråd

Sej knægt
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 15:46

Jeg må altså give William den ros at han er en sej lille knægt, og han hænger godt ved selvom det går en anelse stærkt i videoen :)

Fedt at han har gåpåmodet og han er heldig at have en så god og stabil ven i søde Lima :)

Får William undervisning i dressur? Hvis ja, hvor mange gange om ugen?

Jeg må nemlig desværre tilslutte mig nogle af de andre... Jeg savner at se lidt grundridning. Han mister let balancen og hænger desværre i tøjlen over størstedelen af springene, og det må altså gøre lidt avs i Limas mund.

Jeg ved godt at dressur sjældent er noget børn i den alder higer allermest efter, og jeg syntes også det var træls, men det er altså næsten umuligt at springe rigtigt hvis ikke man har sin dressur på plads.

Jeg var selv ihærdig springrytter (LA-MB niveau) fra jeg var 8-16 år, og der var dælme meget dressur der skulle trænes inden jeg fik lov til at vise mig på stævnebanerne. Vi trænede dressur 4 gange om ugen, enten på banen eller i skoven, og springning 2 gange om ugen.

Min far ville ikke lægge navn til en elev, der ikke kunne præstere et pænt ridt over for sin hest. Som han sagde: "Jeg er ligeglad med hvor hurtigt du rider, men jeg vil under ingen omstændigheder se griseridt, for så kommer jeg personligt ind og trækker jer ud fra banen. Din hest stoler på dig, det mindste du kan gøre er at være fair over den."

Det var ikke altid fedt at have en så striks far, men han har lært mig at omgåes min hest på bedste vis, RIDE min hest og ikke kun at hænge fast over springene, og så har han lært mig at man kommer længst med hårdt arbejde og træning træning træning.

Benhårdt? Ja, men det er faktisk derfor jeg har holdt ved gennem årene.

Jeg er sikker på at William har modet og talentet til at gøre mere ved sin dressur. Han og Lima er super godt makkerpar, og de kunne blive endnu bedre hvis der kom lidt mere grundridning på :)

Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

30
0
Svar på denne tråd

Fantastisk...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 16:40

flink pony; at dømme ud fra videoen, har den størsteparten af rytterens vægt i munden over så godt som samtlige spring...

For såvel rytters som ponys skyld, vil jeg håbe at der fokuseres på teknik mere end på højde, inden rytteren bliver så tung, at selv verdens mest tålmodige pony må forventes at sige fra.

Hvis knægten lærer at ride, kan de givet blive gode sammen - det er i hvert fald ikke viljen, der mangler.

Dorte

16
2
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 17:22

Jeg syntes egentlig det er pænere på video end på billeder. Jeg kan ikke helt greje hvad det er han gør/ikke gør med hænderne men jeg syntes ikke pony ser specielt generet ud? Jeg ved ikke om jeg ville starte LA endnu, syntes Lima redder ham lidt for mange gange, men det kan jo være stævnenerver :)

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

5
0
Svar på denne tråd

Det med at lære...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2014 19:27

...at være med henover springene og holde sin balance selv, er altså en rigtig god idé - før der kommer for meget højde på.

Og det er ikke kun for hestens munds skyld:

Billede

Det er selvfølgelig et lidt voldsomt billede. Men jeg tror virkelig det er til alles gavn at lære et mere uafhængigt sæde - og jo længere man er nået i klasserne, jo mindre sjovt bliver manglende grundridning.

I

3
0
Svar på denne tråd

William
Forfatter: 
Dato:  04-03-2014 22:28

Synes det er skønt du har en dreng der er så interesseret i ridning. Og efter hvad jeg kan se på FB virker han til at være utrolig sympatisk. Og har en SKØN pony!

Men nu har jeg siddet og studeret billederne og videoen længe. Og selvom jeg ikke er springrytter, er der alligvel noget der slår mig på samtlige billeder. Han virker meget passiv.. som en passager, da "bare" bliver ført rundt af en helt fantastisk pony. Han skal lidt mere "med", ride lidt mere, i stedet for bare at rejse sig når der kommer et spring. Og være lidt mere eftergivende i tøjlerne. Som mange andre skriver, så er det nok grundridningen der skal mere på plads. Fedt nok at han kan starte MB, men det er jo ponyen der gør alt arbejdet.

Jeg synes dog ikke ponyen virker generet overhovedet, og det virker som om William holder rigtig meget af sin pony. Med lidt mere grundridning/dressur er jeg sikker på de bliver ustoppelige :)

.. pg lad nu være med at tage disse indlæg alt for hårdt. Bliv endelig ved med at poste billeder af de to, for det er rigtig spændende at følge med!

9
1
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  05-03-2014 18:59

Sikke en skøn knægt og en fantastisk pony.

Som flere af de andre også skriver, så synes jeg det er synd, at der er mere fokus på hvor højt der springes end på at grundridningen og balancen skal være i orden.

Jeg har selv været pony-springrytter i den aldersgruppe, men til forskel fra din søn fik jeg ikke LOV til at rykke op i graderne før grundridningen var 100% i orden.

Det er så vigtigt at børn får god undervisning med på vejen. Jeg har i hvert fald mange gange stået uden for banen og fulgt andre ekvipager med forargede øjne og en far, som fortalte mig, at hvis jeg nogensinde red på den måde (og dermed udsatte min pony for den slags ridt), så kom jeg ikke på ryggen af mine ponyer igen foreløblig!

Det bliver SÅ meget sjovere for ham senere, hvis rutinerne bliver lagt på bedste måde fra begyndelsen. Og det behøver jo bestemt ikke være kedeligt - selvom man er barn og dressur måske ikke er det mest spændende i verden

Det kommer ham utrolig meget til gode senere i hans ridekarriere!

Held og lykke med dem - Jeg er sikker på, at de nok skal blive super gode med tiden

Salg af avls- og sportsheste med holsteinerafstamning!

Heste skal på fold - hver eneste dag!

4
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider