Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Den faktiske babyhest
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 21:53

Jeg er så heldig at jeg har fået lov til at arbejde med en helt i gennem dejlig baby hest

Billede

Hun hedder Marina, men har fået øgenavnet Traktor
De andre i stalden syntes nemlig hun er lidt tung i røven, stor og kloset Hvilket jeg slet ikke kan følge dem i (Kun at hun måske er lidt til den koldset side )

Billede

Hun er 100 % oldenborg, og måler pt 163
Men er sikker på hun nok skal taget par cm igen til sommer Så hun kan kommer op på de 165 cm

Billede

^^ Ørene er dog færdig vokset

Billede

Lidt voldsom hest til tider, som er sikker på at alle alle hatte bag på er til at lege med

Billede

Traktoren bliver tre i maj

Billede

Vi er begyndt og snus til det der ridehest, men har på ingen måder travlet.
Vi ville bare have hende gjodt nogenlunde styrbar inden vi skulle ud banen og ride. Og det er lykkes
Kan selv skridte rundt i ridehallen som var det store mål da vi gik i gang Traven er også begyndt og komme stille og roligt Faktisk har vi for første gang i går travet en hel volte i jævn trav på begge volter
Så fedt af den lille traktor

Billede

Hyggehesten
Håber på at min planlægning kommer til at passe, så vi kan komme til dyreskue og få hende vist frem

Billede

Vi har også været ude og opleve verden med sne

Tak til alle som nåde helt her ned
Men måtte bare lige vise den finde babyhest frem

11
10
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 22:57

Hun ser rar ud... Bliver hun først 3 til maj? Men er allerede blevet gjort ryttervant? :)

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

10
4
Svar på denne tråd

laaaaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 09:14

Jeg synes også det skærer lidt i mine øjne at der står at hun er ryttervant, og at du kan trave volter på hende - og hun er ikke engang fyldt 3 endnu. Det overskygger desværre den her tråd fuldstændigt for mig. Thumbs down.

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3

16
4
Svar på denne tråd

2345467
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 10:26

Hun ser rigtig rar ud.. og har det der rare oldenborg rolige udtryk... held og lykke fremover med hende..

til i andre rolig nu... mon ikke ts har styr på hvad hun gør,? og travet en volte ødelægger ikke en hest for livstid.. synde der er så mange der er hurtige til at bedømme andre herinde, at det tager glæden væk for at ligge billeder ind.. hun ville jo egentligt bare vise sin dejlige hest frem...

7
2
Svar på denne tråd

Traktor
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 11:30

Jeg må nok indrømme at jeg heller ikke ser noget forkert i det skrevne... Tvært imod har en ung hest da bedre af at gå ture frem for at vente til den er 4-5 år.. Det er da forsknings bevist!

Hvis det bliver gjort med måde og som jeg læser det er det på helt lavt plan med skridtture uden og med rytter...

jeg er helt enig i at en ung hest skal ikke arbejdes en halv time i longe etc tre gange om ugen. Men at starte med at lære dem drej og stop plus at lade dem bevæge sig skader nu næppe.. Sener og muskler styrkes ikke ved at stå i stalden...

fin traktor... Fortsæt du bare dit arbejde med den unge hest i roligt tempo..

7
1
Svar på denne tråd

Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 13:18

Tænkte nok at der hvor nogen som skulle have en mening, som også er helt i orden (:

Men er ikke ked af noget af det jeg laver med hende..
Jeg er oppe på ryggen 3 gange i ugen af 10 minutter.
Har haft snakket med dyrlæge og alt inden vi satte igang.
Vi begyndte i slutningen af janura, og hun har også haft vinterferie i mellem tiden..

Så i stedet for at longer 3 gange i ugen, skridter vi rundt..

6
1
Svar på denne tråd

Traktor
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 18:29

Hun ser rigtig fin og fornuftig ud, din traktor :)

Kan heller ikke se noget galt i at starte forsigtigt op lige inden de bliver 3 år.

Er selv lige gået i gang med min knabstrupper (hun bliver 3 år til maj), og har for første gang været oppe at sidde på hende i dag. Hun blev trukket 3 små runder i vores roundpen, mens jeg sad på ryggen af hende. Nu kan hun så få lov at holde fri ind til den næste weekend med godt vejr, hvor vi så prøver igen. Når jeg så engang selv kan skridte og trave hende lidt forsigtigt rundt og hun er forholdsvis højre, venstre, stop- styrbar, så får hun en god ferie inden vi starter op igen.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

3
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 18:32

Freund: Hvem skriver da de skal stå i stalden til de er 4-5 år? :)

Jeg undrede mig bare over TS valg, forstår ikke helt man ikke kan vente til de i det mindste er 3 med at sidde på dem, gør jeg selv, men mine laver skam noget længe inden, bare uden belastningen på ryggen, som iøvrigt er det sidste der lukker på hesten, så mener bare man måske ikke skal have så "travlt" med at sidde der, når nu man kan så meget andet med dem, der styrker :)

Rebekka: Nu kan man jo gå ture med hesten, istedet for at longere, ud i bakket terræn og opleve en masse, samt få varieret underlag under hestens hove :)

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

10
3
Svar på denne tråd

traktor...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 19:48

Hold da op, hvor ser hun færdig ud allerede!

Min tidligere Olle-dreng er også en 100% efter Lamour af Støvlebæk og han ligner stadig en plag, bliver også 3 til maj. Han får lov til at vokse lidt endnu inden vi går i gang med ham.

Fortsæt du bare dit arbejde, hun ser helt sikkert ikke ud til at tage skade.

Sagde Ditte

Kun døde fisk svømmer med strømmen

1
0
Svar på denne tråd

Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  24-02-2014 12:05

Tak for alle kommentar til traktor damen (:

0
0
Svar på denne tråd

Vækst ...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2014 13:39

Fin hest :)

Så vidt jeg har læst mig til er vækstzonerne i ryggen de sidste der lukker - når hesten er 6 år!

Så hvis man skal vente på dem, skal man vente lidt længere end til hestens 3-års fødselsdag ... det er der vist ikke mange der gør.

Men det er selvfølgelig vigtigt at tænke over, hvad man beder unghesten om at udføre hvornår. Personligt ville jeg nok vente med at hoppe op til sommeren, hvor hesten er 3 år. Og så nøjes med at træne den fra jorden/som håndhest indtil da :) Men jeg tror ikke at hesten bliver ødelagt at af skridte lidt rundt og tage en omgang i trav, dog helst med en lidt lille rytter.

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd

dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  24-02-2014 15:54

Dejlig traktor - sådan vil jeg da også gerne have mig. Og ja, hun ser meget færdig ud, så keep up the good work! :O)

Hilsen Sus

2
0
Svar på denne tråd

Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 21:39

I dag fik vi lige taget nogle få nye billeder
Ikke de bedste, fordi damen var træt og bestemt ikke bange eller noget for vores longepisk med en plastisk pose

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider