Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Man kan, hvad man vil!!!!
Forfatter: 
Dato:  26-01-2014 14:02

Måske husker I at have set klip som dette år tilbage?

Video

Dengang kæmpede jeg alt hvad jeg kunne, for at få denne lille pony til at slappe af. Jeg begik mange fejl. Jeg husker, at I herinde hjalp mig rigtig meget - og kom med mange gode råd til, hvordan jeg kunne forbedre. På et tidspunkt blev jeg for stor til denne pony - og mange af jer anbefalede mig at sælge hende og skaffe en ny. Men det kunne jeg aldrig drømme om - hverken dengang eller nu. I virkeligheden var jeg ikke klar over, hvilken skat jeg havde med at gøre.

Se så lige her! - Det er selvfølgelig min skønne Dixiehest, der er tale om

Billede

MEGA-OVER-SEJ ponyhest. Dette billede gør mig utrolig stolt!!! Først og fremmest fokus på en afslappet hest med balance i kroppen - forsøger på billede 2 at få hende til at sætte sig lidt. Hun gør sit allerbedste - mere kunne jeg ikke ønske mig)

Som I godt ved, beholdt jeg jo Dixie Og jeg har aldrig i mit liv fortrudt. Jeg har aldrig nogensinde været i tvivl om, at hun skulle blive ved med at være hos mig.

Aldrig har jeg haft med en hest at gøre - der er så ung af sind!
Så nysgerrig - og så helt igennem fantastisk

Hun har trodset alle forhåbninger.

Jeg er et meget, meget lykkeligt hestemenneske.

Og nu ser det ovenikøbet ud som om - endnu en af mine drømme går i opfyldelse. Hvis alt går vel - kommer Dixie hjem og stå til foråret. Og jeg skal have fundet en legekammerat til hende.

Det kan kun blive henrivende!

Billede

Jeg er evigt stolt af min charmerende, unikke,

utrolige ponyhest

Tak fordi I så/læste med!

"All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay,
and he'll listen to me any day."

www.facebook.com/DixieOgFreja 

Sagde

Freja med ponyhesten, Dixie

16
0
Svar på denne tråd

beklager
Forfatter: 
Dato:  26-01-2014 15:15

Synes ikke helt at man kan sammenligne , da du jo IKKE viser ridebilleder af hende nu helt afslappet .

Enhver kan da gøre det for hånd . Noget andet er da med rytter.

Men derfor skal du da have ros for at have arbejdet SÅ hårdt med ponyen .

Stald Graven

Opstaldning tilbydes på privat gård .

Smukt smukt Crusadoføl sælges . Begge forældre haves .

Er en super dressurmodel med gang en del over middel

3
21
Svar på denne tråd

Provokeret
Forfatter: 
Dato:  26-01-2014 17:44

Jeg oplever at det er rigtig svært for rigtig mange hestefolk at få en afslappet hest hverken under rytter eller uden. Så spring du bare over kommentaren herover og klap dig selv på skulderen. Dejligt at høre du fandt ud af hvor skøn din pony er . Uanset om du rider eller ej;)

11
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 06:44

Karina: Nej, det er muligvis svært at sammenligne et rideklip og et billede, hvor jeg træner den "selsamme ting" fra jorden.
Men at en enhver kan lære sin hest det fra jorden af - ja, det er jo sådan set korrekt - men omvendt, så kan man også sige. Så kan enhver også lære det fra ryggen af. Det gør jo ikke udfordringen mindre? Dette her handler om, at denne her hest har haft uhyre svært ved at slappe af. Og da jeg blev for stor - måtte denne træning erstattes - dermed arbejdet med den selvsamme ting fra jorden. At du forudindtager, at det er en let proces - det må du så selv om. Men det kan jeg så fortælle - det har det bestemt ikke været i dette tilfælde...

For en hest der aldrig har været skolet til noget, der så meget som minder om dressur. Der er det en kæmpe udfordring pludselig at skulle til at udføre versader og andre tilknyttede øvelser.

StaldShamrock: Tak skal du have!

Sagde

10
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 17:22

I er så seje

5
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 19:44
Tak Caroline! :D

Sagde

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-01-2014 22:15

Altså, jeg kan personligt følge Karina, da det bl.a. var mit problem med min gamle Dixie pige (Dixie ponies ER altså bare de bedste ).
Vi mobbede hende altid med at hun var skizofren, fordi hun var to vidt forskellige personligheder fra ryggen og fra jorden.
Fra jorden var hun så sød og nem (Se klip: FORKORTET / FULD). Fra ryggen, derimod, var hun som oftest lidt for frisk. Panisk for schenklerne og ville allerhelst bare løbe. Hun reagerede ved mindste bevægelse, og kunne både passe og galopere for fuld fart på en 3-5 meter volte.
Jeg viser her to klip. Det første er et eksempel på hvordan jeg arbejdede på at få hende til at gå. Det andet er som det i starten ofte så ud - Her er hun på CoolMix, og vi forsøger os med løse tøjler (Se klip: NR. 1 / NR. 2). Før CoolMix og intens træning stod hovedet lodret op, og hun tonsede bare derudaf.

Men til trods for det, så er jeg til gengæld rigtig imponeret over dit arbejde, og tænker faktisk ofte på dig, når jeg træner med mine egne. Særligt vores føl, som jeg desværre ikke har fået holdt ved lige træningsmæssigt, i løbet af efteråret og vinteren. Det kan mærkes nu, og tænker at det er på tide jeg får mig en hjælpende hånd, da jeg kan mærke jeg er ude af træning, hvad angår groundwork og uopdragne heste :)

Jeg nyder dine videoer, og hvis du aner en smule "misundelse" i min tone, så er du ikke heeelt ved siden af. Ville rigtig gerne op på dit niveau. Så stor tommel op for dit arbejde. Har stor respekt for dine resultater med den skønne Dixie.

Mvh. Lykke

Proud owner of:
Pearl
& Amber

Tennessee Walking Horse

*NU MED TWH FØL*

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

4
0
Svar på denne tråd

Lille pruh..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 10:14

Selvfølgelig er arbejde fra ryggen og fra jorden to forskellige ting. Men med alt det arbejde, du har lagt i din skønne pony, og med alt det du har lært gennem de sidste år, så er jeg slet ikke i tvivl om, at du for længst havde fået ro fra ryggen, hvis du ikke var blevet for stor til hende

I er rigtig gode, og fortsæt du bare det gode arbejde. Dixie er en heldig pony, at hun er endt op hos dig

Venlig hilsen

Rosen

4
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 21:26

Tusind tak skal I have!

Sagde

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider