|
|
| Endelig må Ducati gå LA + en hest mere |
|
|
JAAA nu skriver vi 2014 = Ducati fylder 5 år i år... = = = Han endelig må gå LA.. (ikke fordi jeg har haft travlt, men når man har en hest som bare ligger sig "overlegent" i LC klasserne, savner man udfordring)... Igår skulle debuttern stå... LA1 og LA2, i en procent klasse med hele 34 starter!!! TJEK LIGE RESULTAT LISTEN: live.rideforbund.dk/ showResults.php?staevn...=klasse1_A Yep yep - Ducati kom, han så og han SEJREDE ud af 34 starter i klassen.. Samt en 6 plads også... Det havde jeg virkelig ikke regnet med!! Jovisst han gik et super stille og roligt program.. Men ud af så mange - havde jeg ikke regnet med noget... VIDEO: www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/332376- ducati___la1__la2_debut___sejr__ Hvis i kigger lidt længere nede på resultat listen, så står jeg med endnu en hest der på.. Det er vidst på tide i "møder" ham... En STOR følsom dreng, efter Alicante og Andiamo.. 7 år gammel... Som jeg i starten bare lige skulle holde lidt igang... Men er blevet helt vild med at ride!! Han gik også to ganske fornuftige programmer igår (LA2 og LA4), men han blev lidt åben fortil for mig, og vi havde nogle fejl hist og her som kostede en del point... Men han er en hest som jeg forventer bliver RIGTIG god, når jeg lige finder knapperne på ham  VIDEO: www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/332371- attica___la2_og_la4_mix Nok her fra nu... Skulle bare lige ud med min stolthed over Ducati drengen - som gjorde det ENDNU en gang <3 Ducati har været hos mig i 5 måneder.. Og er placeret i stortset alt hvad han har sat hans hove i, indtil videre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ovenfor sadlen ! |
|
|
Kunne det tænkes det ikke kun er hestens fortjeneste? Det er jo ikke første gang en hest under dig gør sig godt, så lige et klap på skulderen til dig også:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Smukke Attica |
|
|
Tillykke med de flotte procenter og placeringer! Sjovt at se, du har fået Attica, han kommer jo fra samme avler som Hidalgo, som jeg havde til låns indtil maj sidste år. Faktisk var det Attica, jeg tog derop for at se og prøve, men jeg syntes dog, han blev for stor for mig, og sådan gik det til, at jeg så fik Hidalgo med hjem i stedet for! Jeg kan se, Hidalgo også er på resultatlisten, skønt at han er godt i gang igen. 
* Dakar - Knudsgaard * I hjertet gemt, men aldrig glemt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Jamen det er jo ham som jeg rider for Ham som ejer Attica, Ducati og Hidalgo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ducati |
|
|
Nej hvor sjovt Sandie, jeg vidste ikke, Jørgen også har Ducati, ham så jeg ikke de gange, jeg var deroppe hos dem. Men de avler nogle fine heste, helt sikkert!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Ducati har stået på mors i noget tid, så det er nok derfor du ikke har set ham  Ducati er dog heller ikke avlet på Enekær 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigtig rigtig |
|
|
fin ridning og dejlige hste, men SUPER FIN RIDNING. når jeg køber unghest ringr jeg til dig )))))))))))))))))))
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tilslutter... |
|
|
Hvor er det pæn ridning du viser på relativt urutinerede heste. Det flyder pænt og det er kun erfaring i skal finde. Den sidste hest kan jeg godt se bliver en udfordring. Takten i galloppen skal du have på plads. Har en den en anelse hanetrit ? Måske ser jeg spøgelser .. Helt ærligt kan du godt være stolt af det du har lavet her! Dig vil jeg bestemt holde øje med 
Never go faster than your angel can fly!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En er held.... |
|
|
En er held, to er fantastisk heldig, og når man så også gør det godt på nr 3 hest også - så er det flot arbejde og talent hos rytteren ! Tillykke - det er så flot arbejde du ligger i de heste. Eneste ØV er - at vi ender med at skulle ride mod hinanden på et tidspunkt, og det er ikke til min fordel  mvh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Klaini - tusind tak for de rosende ord Ja den sidste kan godt være lidt en "udfordring".. Men jeg synes til gengæld han har så meget spændende i sig, at det er en "udfordring" jeg synes er rigtig sjov og spændende Han er en hest med god fremdrift, og det skal jeg lige vænne mig til, og har brugt de første 2 måneder her på at lære ham at kende - og ham mig  Ducati, jamen han er bare så sød og lige til.. Total cool og upåvirket når vi er ude til stævnerne.. Han er stik modsat den store røde Han kommer til at gøre en eller anden pige LYKKELIG den dag han bliver solgt..! Morgan - også tusind tak til dig.... du bor måske i nærheden siden du tænker vi kommer til at starte mod hinanden?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uh jeg ... |
|
|
Uh jeg har ikke vist om jeg turde spørger... Eller lige frem stille mig undrende, men håber da det ikke bliver taget ille op 
Men hvis jeg husker korrekt (ret mig gerne) så har du før skrevet at i kæmper med at få næsen frem i lod eller foran, (hvad man nu bestræber) for det jo ingen løgn at den går bag lod Hvis jeg husker rigtigt at det var dig der arbejde med dette/kæmpede med dette, så har jeg min undren.... Hvis dette ikke er på plads (hvilket jeg selv antager fordi JEG ser en hest baglod) hvorfor er det så man går højere op i klasserne? Jeg stiller mig undrende overfor den "rush" til at ride højere klasser før der er styr på de andre ting?
Ja jeg håber du ikke ser det som nedladende og hakkende, men mere undrende som jeg håber du kan svare på 
Ellers en smuk hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Hmm kan ikke mindes jeg har skrevet noget om at døje med bag lod med Ducati... Måske jeg har, men kan ikke huske det Ja han bliver lidt snæver i ny og næ - men han er ung og det er nogle lange programmer for ham endnu.. Men man skal jo igang på et tidspunkt  Hvorfor gå højere op, hvis hesten går bag lod?? Fordi hesten har gået over 70% i størstedelen af sine LC starter - så det er ikke længere fair overfor konkurrenterne at ride lavere end LA  Jeg rider ham jo ikke anderledes bare fordi jeg rider en LA på ham.. Det er blot nogle andre øvelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode heste |
|
|
Ja, det er knaldgode heste Jørgen har - men de har altså også en habil "chauffør"  Tillykke med det fine resultat! Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Ja han har en masse fine heste Er bare en heldig pige at jeg må "tøffe rundt" på hans dejlige dyr, når nu min egen ikke helt gider alt det dressur som jeg gerne vil  Tusind tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer fra.... |
|
|
Jeg kommer fra Midtjylland, så nogle gange er du nede i "mit distrekt" for at ride  Og når jeg skal i gang på C-plan, så vil jeg nok også tage både nord og syd på, for at ride. Og så lige en støtte til, at man ikke ligger på klubplan og "bare" slæber rosetter med hjem. I gamle dage var klubstævner noget der foregik primært for klubbens ryttere, og så måske nogle fra de nærmeste klubber. Det var alm ryttere med alm heste, som hyggede sig. Gik det højt lejede en 4-5 ekvipager en lastbil med chauffør, og tog til stævne sammen en hel dag. Men dem som havde råd til egen hestetrailer var de få og færreste. Og når folk først red på C-plan, så deltog man ikke på klubplan pga fairness. Det har så ændret sig radikalt ! Det sidste klubstævne jeg var til i juledagene i LD2 og LC1 , der kom ekvipager over 70 km væk fra klubben - på herrelækre supervelredne championatsheste med flotte karakterer derfra, som altså skulle ud og have lidt træning. I denne weekend så jeg ponyryttere +70 km hjemmefra, komme ud og starte LD1-2, på ponier som vel og mærke havde gået med placeringer i klasser højere, og de lokale konkurrenter var så rideskoleponier og ryttere. Resultatet er, at alm ryttere med alm heste nærmest pr definition ikke "har en chance", andet end hvis unghestene flipper skråt på banen. At helt banale LC'er skal vindes med +70%, og at folk i ramme alvor spørger ind til hvor skuffet man er, når man "kun" har redet til 67% ? At man til LA1 på klubplan skal ride mod ekvipager som har startet MB på C-plan ect. Jeg er da selv fortaler for, at man starter i det små, gerne på klubplan, med de unge heste. Jeg er også med på, at nye ekvipager selvfølgelig også lige skal lærer hinanden at kende. Men når de så viser sig at være stabile, så rykker man altså videre, fremfor at ligge og tage rosetter hjem gang på gang - det er i hvert fald det jeg er oplært til, er korrekt opførsel konkurrencemæssigt. Og Ducati er da i den grad klar til at komme ud på C-plan, med det flotte resultat han har leveret. mvh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Ja lidt mere styrke - så er Ducati klar til at komme ud og "danse på C plan"  Må ærlig indrømme at jeg de sidste par gange han red LC havde ret dårlig "samvittighed"... Især i november hvor vi var til diamant stævne i Randers, hvor der var flere rigtig rigtig rigtig fine unge heste med - som jo selvfølgelig høstede super høje point... Og tilbage stod teenagerne, på rideskole hestene - og var super kede af det - for de havde ikke en realistisk chance i sådan et felt Og kom jeg på Isabella i en LC - så ville jeg også synke en ekstra gang, hvor sådan en som Ducati rendte rundt ved siden af... Så jeg er glad for at mig og Ducati nu i hvertfald kan give plads i LC klassene, til de equipager som høre hjemme der 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du har... |
|
|
Du har ret, det nok ikke så meget "jeres fejl" procenter er jo procenter, men vil det så sige at dommerne anser det "okay" at hesten er bag lod i de lc programmer? Ja har ikke startet i mange år, så kan jo undre mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Så længe bag lod ridning belønnes med høje %, kan man jo ligeså godt rykke videre Maya  Sandie, du ved jeg ikke tænker skidt om dig eller din måde at ride på, overhovedet, men som Maya forstår jeg heller ikke hvorfor grundridningen, såsom i-foran lod ikke kommer på plads, før man rykker videre, det er jo en del af fodringerne helt fra de mindste klasser  Men der ligger problemet nok i bund og grund hos dommerne, de slår ikke ned på bag lod ridning, og så forstår jeg da godt man bare rykker videre i klasserne, når nu det ikke straffes at hesten ikke engang går stabilt til biddet i-let foran lod 
*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "19/1: Holmer søger mødestabil rytter et par gange om ugen, send pb"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandie. |
|
|
@!#$ jeg misunder dig!!!!
Mega lækre heste du har fået sat til rådighed, og som du barer leverer varen på så enormt! Alt det snak om bag-lod får mig til at undre mig lidt.. Ja, hesten er en lille smule bag lod, men helt ærlig, det er hans første la klasser og han er kun lige fyldt 5. Dvs selvom Sandie, med garanti, træner får at få ham let foran lod hjemme på banen til træning og det faktisk nok også sider i skabet, så sker der bare nogle gange uforudsigelige ting når de kommer ud.. Jeg vil helt sikkert hellere se en hest der så smuller en my bag lod i ny og næ og rytteren stadig rider SUPER flot rundt og forsøger at dirigerer næsen ud på plads, end jeg vil se en hest der går foran lod, spænder i hele hals og ryg og rytteren voldsomt forsøger at få den ind på plads igen. Det synes jeg nemlig der skal slås hårdere ned på end en smule bag lod.. Så sandie, jeg husker stadig din misundelse da jeg blev nr. 4 til klubmesterskabet på Nazal for mange år side;) Nu har vi to vidst byttet side:D
Jette Nielsen R.I.P Bella. Nu med part hesten Højersmindes Danna-Mai. "Nogle venner kommer for en stund - andre kommer af en grund"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jette: Tjah... Jeg syntes så der skal slås ned på BEGGE dele... Men jeg er også autistisk med sådan noget her.. Nu "kender" jeg Sandie og jeg ved hun rider alle hendes ridedyr pænt og fornuftigt, både hjemme og til stævnerne, det er ikke dér "problemet" ligger i min optik...  Problemet er når hestene ikke engang kan gå korrekt i en LC-LD, med næsen i eller let foran lod, med aktiv bagpart og svingende ryg.. Og disse heste tages videre, trods alle kriterierne ikke er opfyldt endnu... Det er jo fysisk umuligt for hesten at bruge sig selv helt korrekt, med næsen bag lod, det er jo bare fakta... Og selvfølgelig skal der være plads til at de i løbet af et program, smutter bag hånden og bag lod, det er jo et levende dyr! Men til at gå bag lod størstedelen af et program på det niveau? Hænger bare ikke sammen i min verden, ligesom dem der på GP niveau, stadig har heste bag lod og med en bagpart efterladt i Rusland... Hvorfor fortsætte til dét niveau, når der stadig ikke er styr på alle fordringerne???  Tænker, fordringerne er lavet af en grund og der bør dømmes efter dem, ikke mode/trend og egen smag... 
*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "19/1: Holmer søger mødestabil rytter et par gange om ugen, send pb"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet.... |
|
|
Problemet er vel generelt, at folk tror, at bare hesten går med hovedet foran lod, så er det "god opbyggende ridning", og intet kan jo være mere galt. Utallige er de heste, som slides op af at gå på forparten, fordi omend deres hoved er foran lod, så hænger bagparten uengageret bagtil. I min verden er det "lige så galt" ridemæssigt, at ride dem bevidst bag lod og kadanceret, som at ride dem med næsen ned/frem og total uengageret bagpart - det er lige dårlig ridning, og lige opslidende for hesten. Dommerne skal dømme den helhed de ser, og der er hovedets placering jo på ingen måde al afgørende. Der skal ses på takt, energisk indundergriben, harmoni og lethed, tillid til rytteren, psykisk og fysiskbalance ect. Og så skal hesten være til biddet, og "hestens hoved skal holdes i en rolig position, og som hovedregel foran den vertikale linie...og aldrig i modstand mod rytterens hånd". At en unghest smutter lidt bag lod, men arbejder energisk med indundergribende bagben, i ro og tillid til rytteren, er så meget bedre og opbyggende, end at se en unghest som arbejder uenergisk, med uengageret bagben, med mistillid til rytteren, tværende på biddet, MEN med næsen foran lod. Så nej, hvor hovedet reelt er henne ifht alt det andet, bør en god dommer kunne forholde sig til. Og derfor er det mangel på forståelse at dressur og træning af heste, hvis man kun udelukkende ser på hovedets placering. mvh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Charlotte: Enig.... Og hvis du læser hvad jeg skriver, ser du også jeg netop ikke kun fokuserer på næseryggens placering  Det er hele kroppen der skal samarbejde..... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum :-) |
|
|
Du er bare super sej til stramsur der Sandie  Jeg ser det ikke som noget problem at næsen ryger lidt ind nogle gange. Det er jo derfor vi træner, for at hesten skal blive bedre. Den udvikling kommer bare ikke i LC - og desuden er LA1 jo et gangartsprogram lavet til unge heste. Så mon ikke det går 
Mvh Josefine Albin Three phases, two hearts, one passion Eventing
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordringerne |
|
|
Charlotte rammer jo hovedet på sømmet! Næseryggens placering er jo altså ikke det eneste, dommeren kigger på, og hvem ved, om det faktisk HAR trukket ned, men at andre ting bare har været så gode, at det er blevet opvejet? Der står ingen steder i fordringerne, at næseryggens placering kommer før alt andet, og at hvis ikke denne er foran eller i lod, så kan ekvipagen ikke opnå gode points for alt det andet, der ellers er korrekt. Hvad nu hvis næseryggen godt nok var let foran lod, men at ekvipagen til gengæld havde problemer med eksempelvis ballancen rundt på de små volter, skulle denne ekvipage så nødvendigvis belønnes højere? Og husk nu folkens, at hvis ALT er 100% på plads efter fordringerne og de krav, der stilles på det pågældende niveau, ville man jo ride til 100% - og det har ingen da vist endnu opnået! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| af ren nysgerringhed |
|
|
.. må man spørge hvilke procenter han gik til i lcérne inden i rykkede videre?
Nu med guldhesten Brødsgårds Leander! En rigtg hest er en fjordhest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Nu er jeg jo selv dommer, og ved hvor der skal og hvor der ikke skal slåes ned... Og var han TRUKKET ind - så skulle der slåes ned!.. Men når hesten går der, lidt bag lod, og ellers slapper af med det, så er det begrænset hvad det skal trække... Hesten har ro på sin mund, ro på sin hale, er taktfast og gør stortset hvad der bliver bedt om... Med styrken kommer næsen også længere frem... Og vi har også haft en del LC programmer hvor næsen har været længere fremme - men det er også væsentlig større buer som er lettere at ride en ung hest rundt på... Kombineret med at han ikke er en lille hest - så er der endnu mere hest at "vælte rundt" i de små vendinger - små vendinger som jeg faktisk stortset ikke træner der hjemme - da jeg træner styrke, styrke og styrke  Hans tidligere resultater kan ses her: 1/9-13 Gedsted udv. D stævne - første stævne! Efter 14 dages samarbejde LD1 - 70% og 1 plads ud af 6 LC1 - 66% og 2 plads ud af 12 (lavede et forkert ansp, og brugte 3 forsøg på at rette det) Dommer: Anne Nielsen
20/9-13 Stald V internt stævne LC1 - 68% "2 plads" LC2 - 72% - 1 plads (Startede en LC niveau klasse hvor man måtte ride to programmer i samme klasse, så det er reelt set kun "en klasse".. Vi blev nummer 1 og 2, ud af 4 i alt.) Dommer: Anne Nielsen
5/10-13 Hornum Ulstrup udv. D stævne LC1 - 68.9% og 2 plads ud af 18 (Dommer: Stinne Lakmann) LC3 debut - 72.9% og 1 plads ud af 21!!! (Dommer: Gritt Rosenkilde) Vi skulle ride kl 16.33 og 18.58 - hvilket betød at han skulle stå i traileren imellem klasserne.. Han var NOGET TRÆT i sit lille hovede i 2. klasse.. Men gjorde det til UG...!
1/11-13 Rebild rideklub udv. D stævne LC1B - 69,3% og nummer 6 ud af 32 LC2B - 69,7% og 5 plads ud af 32 Dommer: Merete Max Müller LC niveau klasse, hvor man måtte ride 2 programmer i samme klasse.. 1 og 2 pladsen var en equipage, 3 og 4 pladsen var 1 equipage, og så var der duksen og jeg på 5 og 6 pladsen... Så 3 heste delte top 6 placeingerne.. Alle 3 heste var 4 års super hypper 
9 november 2013 - Finstrupgaard Egnethedstest Trav: 7 Galop: 7,5 Skridt: 7 Ridelighed: 7,5 Kapasitet: 7.5 Der blev blandt andet trukket lidt på manglende balance pga hans størrelse.
23-24 november 2013 - lykkeshøj rideklub LC1 - 77% og 3 plads LC2 - 68% og uplaceret LC1 - 74% og 2 plads LC2 - 74% og 2 plads Dommer: Hans Peter Staugaard (i alle 4 klasser)..
28 December 2013 - Årets sidste stævne. Langå Rideklub D stævne LC2B - 76% og 2 plads ud af 10 KÜR - 79,7% og VINDER af klassen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak:-) |
|
|
jeg havde selv overvejet at springe lbérne over. Min lille fjordmule ligger rimelig stabilt mellem 70-knap 75 procent i lcérne, men har endnu ikke haft modet til at hoppe videre. Snart truer udklasning af de sidste lcér og så skal der jo tages en beslutning:-)
Nu med guldhesten Brødsgårds Leander! En rigtg hest er en fjordhest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
|
|
Beklager mig urelevante indput i forhold til start indlægget men; Mener ikke jeg har tabt sutten helt, når der står i fordringerne at der skal trækkes 2-3 point ned pr. øvelse hesten går bag lod uanset hvorfor. " Fradrag af point: Under grundfejl 2-3 point hører bla. hesten går bag biddet, hesten går med næseryggen tydeligt bag det lodrette plan, hesten hænger konstant i tøjlen, uregelmæssige gangarter ( fejlagtigt bevægelsesmønster, en ikke helt rentgående hest i enkelte øvelser ) "
Det stod der på side 14, 2009 udgave - er det blevet ændret siden? Dvs. ligger hesten til 8 tal i en øvelse når man har kigget på alt andet ( stabilitet, runding og hvad ellers man kigger på ), skal den trækkes ned på 6 minimum pga. næseryggen. Eller gælder fordringerne ikke, eller den regel i det hele taget hvis hesten ellers går fint stabilt? Hvis det overholdes, så må man jo gå ud fra at heste ligger til et 10 tal i øvelserne, når de kan få 70%. Ligesom de der får 80-90% må tænkes.... ikke at være trukket ned pga. det når der står 9 eller 10 ud for en øvelse? Eller er det forkert - hvad lære man som dommer? Intet ment nedladende, jeg prøver bare og forstå grundlaget for en bedømmelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Jeg vil gerne hvis vi kan droppe diskutionerne omkring reglement, føllesbestemmelser osv ude af min tråd - hvis muligt?? Jeg er selv uddnanet D1 dommer, og kender til hvor og hvornår der skal trækkes... Men synes ikke det er en snak der skal tages i min tråd... Håber på forståelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
jeg syntes det ser godt ud!  Tillykke med de fine resultater piloten kan tydeligvis noget med det der stramsur  Har jeg ret når jeg siger hest nr 1 er lidt svær/stor at være på? 
Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen  Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3 Nu med en skøn lille blybber i maven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Nummer 1, det er den brune ikke også?? Nej vil ikke sige at han er svær at være på - men han er ikke så fremadsøgende som den store røde (pga manglende styrke pga. alder, og så er han generelt en cool hest)... Så den brune skal der drives noget mere på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
når okay, ja det er det  Det er bare fordi jeg lagde mærke til dine fødder hopper og du fjedre meget i sædet, og det gør jeg nemlig selv når hesten er stor at være på men det er sikkert bare fordi du driver/støtter noget mere?  Han er ihvertfald rigtig fin!
Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen  Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3 Nu med en skøn lille blybber i maven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Nej mine sæde bevægelser er pga hans bevægelser - han svinger en del, men jeg vil ikke betegne ham som svær at sidde på  Mine fødder de lever sit eget liv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
Det var så også det jeg mente med stor/svær  Nå hehe det kender jeg også godt, men det klarer det godt uanset
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke! |
|
|
Stort tillykke med de flotte resultater! Det er godt det er nyt år så han har lov at starte LA, nogen mindre er jo bare "spild" på han... og når han får endnu mere styrke og bæring, så bliver han super flot!  Held og lykke videre med han, den røde, og Isabella selvfølgelig. 
Marit  - hestemassage tilbydes på Sjælland -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hephey |
|
|
stort tillykke med den flotte la debut... i ser jo super fine ud sammen  og tillykke med endnu en fin lånehest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|