|
|
| Riders by choice, I'm not afraid... |
|
|
Hej HN. Jeg har mixet en lille video sammen. Syntes egentligt den viser, på et vist plan, at det ikke altid er nemt at være rytter. Derfor har jeg også valgt at tage fald-af videoer med, som egentligt ikke er vist før. Men det er en del af det at være rytter og derfor syntes jeg den skulle med. Havde vidst lidt for god tid igår aftes, da det tog en del tid at få passet det hele sammen. Hvas syntes I ?  www.youtube.com/ watch?v=dfDPwQaupjE&fe...e=youtu.be
Sara Larsen Du ved ikke hvad du har, før du mister det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slow motion |
|
|
Desværre så generer det mit øje rigtig meget at det hele er i slowmotion - det får det til at "hakke" lidt og være mindre glidende.
Med det sagt; er du VIMMER nogle afsidninger du har taget. Flot at du stadig har mod på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ismedfløde |
|
|
Natasha - Plejer heller ikke at lave mine videoer i slowmotion, men ville lige lege lidt med det og mange små hurtige klip. Er ked af at det ikke er din stil - jeg er faktisk ret vild med den. Men der har man jo hver sin smag og det skal der selvfølgelig være plads til.  Haha, ja. Og dette er jo bare dem vi har på film. Så har der været et par andre gange, men som han synger "I'm not afraid". Jeg har respekt for det, men der er ikke noget at gøre ved at f.eks. hesten snubler, eller kordinerer forkert eller løber uden om et spring om man så ikke er forberedt på det. Det var noget andet, hvis hesten bevidst prøvede at smide mig af. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ismedfløde |
|
|
Ja, fik inspiration af den video der. Har så mange videoer af Sofia, hvor vi enten har været til stævne eller træner spring. Tænkte bare, at jeg ville have en video, hvor man ser det hele i slowmotion - også for at observere. Har desuden nogle venner, der siger, at det er nemt at ride, så derfor kunne de nu se, at det er det altså ikke nødvendigvis. Og syntes den video du har linket til er SUPER fed og godt klippet sammen! Og det var også den, der fik mig til at være vild med sangen "Not afraid" af Eminem. Er ellers ikke til hans musik. Syntes bare den passede så godt på Sofia og jeg. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg tænker bare at du vist skal være glad for at din HEST ikke er kommet slemt til skade. Ved 2. afsidning i videoen lander hesten jo direkte ned på hovedet, jeg fik helt ondt i maven på hestens nakkes vegne. Hvis I ofte laver sådanne fald, skulle du måske gå et skridt tilbage til lidt lettere forhindringer. Mener ikke det er fair at udsætte hesten for så stor fare blot fordi at DU gerne vil have at den skal hoppe rundt som en gal.
Sagde Sandra med Den Fejlfarvede Frieser
I don't trip... - I do random gravity checks. "Still good!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ismedflde |
|
|
Sandra - Du kan selvfølgelig ikke vide, at hesten på 2. video er en dressurmusse, som ikke skal ud og springe. Vi sprang hende, da forhenværende ejer gerne ville have en video med et par små spring, der viste hendes måde at springe på. At hun så kordinerer forkert til sidste spring, det er en upser, men eneste gang det er sket. Sidenhen har det også været små kryds-cavaletti som gymnastikspring. På den første video er det faktisk min springhest, som træder forkert da hun lander efter første spring. Kan forsikre dig om, at hesten på 2. video ikke kom til skade - og nu da det er 2-3 måneder siden har hun fået en del mere styrke og kordination, men spring er ikke det vi gør i.  Desuden er det jo egentligt ikke fair at skrive at "bare fordi DU vil have den til at hoppe rundt som en gal", for det ved du jo egentligt ikke noget om.  Tak for svar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det der irritere mit øje mest er at du ikke sælger med hesten i landningen hvilket det gør det meget lidt behageligt for hesten af lande korrekt. Jeg håber du har fået tjekket hestene af kiropraktor efter deres styrt. mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
jeg håber også at hestene bliver tjekket af kiropraktor og massør efter de styrt - de er meget voldsomme.. men jeg går ud fra at du som rytter kender de dyr du rider på, og ved hvad der er bedst. men jeg synes personligt ikke at det er en fed video - en fed video er en hvor man kan se at samarbejdet er i top, og hvor der ikke sker den slags vilde stunts, hvor det egentlig er held at ingen kommer til skade. (selvfølgelig kan man ikke altid gøre for det når det sker, men jeg synes ikke det hører hjemme i en video hvor man skal vise den sport man elsker frem... folk der ikke har forstand på heste kunne måske endda spørge sig selv: "hvorfor fanden gør ryttere det dér ved et dyr de elsker?", og det er jo ikke det man vil med videoen - forhåbentligt) og så forstår jeg ikke at du ligger det på heste-nettet.. alle ved efterhånden at hvis man ligger sådan noget herind bliver det til en "fy for dælen hvor er du uduelig, og modbydelig at udsætte dine heste for den slags styrt med vilje, for det er jo det du gør"-debat.. selv i en tråd hvor man bare ser et billede af en hest's hoved, og den ser opmærksom ud, så fortolkes der straks at den har ondt i den og den muskel, eller den hader sit bid, eller den er blevet slået som føl, og den burde have været aflivet ved fødslen, bare for at være på den sikre side, for den lå sikkert også forkert, og udsatte sin mor for smerter når den vendte sig i maven. (og et handikappet pindsvin der gik over vejen, til de der kender den tråd.)
nu med gule Hjalte Tidselbjerg men savner min røde basse Apache og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la lalulalej |
|
|
nej kathrine det ved alle ikke, det er bare dig der har en ide om alle herinde er ude på at lynche og er nogle skidte mennesker, jeg tror det er fordi du føler dig fourettet over et eller andet, men jeg ved det selfølgelig ikke, jeg kan bare læse du altid (i de indlæg jeg har læst) er ekstrem negativ og bruger diverse "fy for dælen, jeg er en led heks, alle er efter nogen" gloser i gåsetegn. Ts. jeg forstår godt pointen med videoen det er noget af nogle styrt du tager, flot du bliver ved 
Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen  Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KathrineL |
|
|
Jeg er fuldstændig enig med dig i det første afsnit af dit indlæg men så taber du da fuldstændig sutten i afsnit to.. Ja, der bliver gået til stålet herinde sommetider og sådan er det men jeg synes ikke der er nogen grund til at overdrive det på den måde du ofte gør.. Rigtig ærgerligt for jeg synes faktisk det første er meget fornuftigt og rammer rigtig godt både i forhold til den video der linkes til og andre videoer på youtube der ligner..
Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden. RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013 "Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ismedfløde |
|
|
Kinderæg - Jeg har kun redet hest i 5 mdr +- nu, så er stadig ved at lære at de springer noget større end en pony. Sidst jeg havde hest var det pony og det er 3 år siden. Derudover har der været forskellige ting som f.eks. orm og fald i mose, der har gjort at Sofia og jeg har været sat på standby noget af tiden. Alle klippene er fra lige da jeg fik hende, til nu, så det repræsenterer stort set alt den tid jeg har haft hende. For mig er videoen fed, da den afspejler den tid vi har haft sammen og de ting vi har været igennem sammen. Jeg kender jo tidspunktet af hvert enkelt klip og derfor ved jeg hvilke ting vi har måttet "deale" med på daværende tidspunkt. www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/324302- smily___skoen_dressur_hest Du skal cirka 2 minutter hen i videoen før der kommer af spring. Denne video er af Smily da hun for 4 måneder siden skulle sælges af tidligere ejer. Tidligere ejer ønskede at den viste, at hun godt kunne tage et par spring i ny og næ som veksling til alt den dressur, der bliver redet på hende. Desuden gik det jo fint indtil at hun kordinerede sine ben forkert og dermed tod styrtet. Det er bestemt ikke noget jeg er stolt af at vise frem, men det er en del af den tid jeg har haft med Smily at gøre og derfor syntes jeg den hører med i videoen. Jeg har selv kun redet i de 5-6 måneder jeg har haft hest, så er selv lige kommet igang igen efter pause på 3 år. www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/330100- springtraening_december_sofia Videoen ovenfor er fra springtræning i december med Sofia, som JEG syntes afspejler samarbejde og JEG kan se at vi har rykket os(skulle vi også helst ) siden jeg fik hende.
Og ja, jeg har godt lagt mærke til, at HN til tider kan være hård - og især mht. sådan noget her. Men jeg kan godt tage nogle knubs og vi lever i et frit land, hvor man gerne må sige, hvis man ikke kan lide, hvad man ser. Så kom bare med knubs og - det tager jeg ikke skade af og jeg bliver nok højst sandsynligt ved med at ligge videoer op.  Tak for svar  Varmblod - dejligt du kan sætte dig lidt ind i pointen med videoen. Så er det jo ikke kun mig. Og tak for svar!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Maggiemay: jeg kan forstå at du ikke kender den tråd som ligger på museummet med det ultimative indlæg - mit 2. afsnit er en voldsom ironisk gengivelse af noget jeg ofte ser ske herinde, og jeg er da ked af at den ikke bliver taget som værende en ironisk fortolkning, men samtidig et overdrevet billede af hvad det er der ofte sker herinde... 
Varmblod : det er fair at du har den opfattelse af mig - det har jeg fattet nu.. du behøver ikke at være principielt uenig i alt hvad jeg skriver herinde, for så er det jo at det bliver fuldstændigt korrekt, det du skriver om at lynche... og lige PT føler jeg faktisk at du leder efter mine indlæg for så lige at gøre opmærksom på at du er uenig - bare fordi... jeg er ikke sikker på at det er det du gør, men det føles sådan, og den følelse kan jeg ikke lige lave om så længe det fortsætter på den måde 
og min grund til at sætte gåseøjne om de ekstreme ting er jo lige nøjagtigt for at gøre opmærksom på at det er fordi det er en overdrivelse... det er måske ikke noget alle forstår meningen af, men så er man hjertens velkommen til at spørge hvad jeg mener med det jeg har skrevet, i stedet for at gå ud fra at jeg bare er ekstremt negativt anlagt - for det er jeg faktisk slet ikke 
nu med gule Hjalte Tidselbjerg men savner min røde basse Apache og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la lalulalej |
|
|
Det var dog vildt! Hvad pokker er det du tror jeg har imod dig? at jeg har været uenig med dig i 2 debatter gør simpelthen at jeg principlet altid er i mod dig? come on, helt ærligt hvor er det plat. men fint hvis din holdning er at jeg ikke har noget liv og derfor sidder og glor efter hvert et indlæg du skriver så jeg kan nedgøre dig så må du jo mene det, i dont give a @!#$, jeg skal huske aldrig nogensinde at henvende mig til dig igen, du kan jo tydeligvis ikke tåle en debat. Jeg bakkede dig faktisk op den gang du fik bank for at ride hjalte, men det er selfølgelig kun så jeg kan lynche dig senere ik? nu står jeg sgu af, jeg gider godt nok ikke have den slags smidt hovede 
Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen  Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KathrineL |
|
|
Jeg ved udmærket hvilken tråd det er du henviser til - og den er også tilpas overdreven til at det vil være muligt for de fleste at gennemskue ironien.. Jeg har bare det indtryk at du skamrider din forurettethed - at du benytter enhver chance til at give udtryk for hvor rædsomt et sted HN er når det kommer til billeder og kritik.. Jeg synes det er meget meget ensidigt..
Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden. RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013 "Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hva' med at lade være at gå over i personligt hetz, folks? Jeg ser ikke at KathrineL skriver noget grimt, men rettere blot giver udtryk for en ærgerlig følelse, hun har. Jeg synes Varmblods svar til Katrines ellers sobre svar til hende er virkelig overdrevet og grimt formuleret. Hvis Kathrine er ked af stemningen herinde - hvilket jeg godt forstår - er det at kalde hende plat, ligge ord i munden på hende og bruge "opkast-sniley" nok ikke ligefrem måden at modbevise hende på...
Anyways - S Larsen, jeg er ikke enig i at det ikke er fair at antage, at det er folks egne heste, der fremvises, eller at personerne om ikke andet rider/springer pågældende hest af egen fri vilje. Jeg mener ikke at din forklaring på nogen måde gør det bedre - tværtimod synes jeg at hvis det blot skulle vises, hesten kan tage et par spring i ny og næ,så er det i mine øjne en alt for svær kombination af spring. Jeg er ikke enig i, at bare fordi, det var hestens ejer, der bad om dette, så er du, rytteren, uden ansvar. Men jeg kan forstå at du er klar over, det ikke var smart og at hesten er blevet sprunget mere skånsomt sidenhen, og det er beroligende at vide, og det virker uden mening at diskutere det videre. Alle kan jo begå fejl.  Tak for svar til dig også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ismedflæde |
|
|
Sandra - Der må jeg erklære mig uenig med dig. Men på den anden side, vi kan ikke alle være enige omkring alt. Fred være med det. Men tak for din bekymring og dit svar. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la lalulalej |
|
|
Sandra Hvor har jeg kaldt nogen plat? jeg har skrevet DET er plat ikke at hun er, læs inden du leger dommer. jeg har ingen ord lagt i munden på hende, jeg har holdt mig fuldstændig det hun skriver, og det hun skriver er jeg leder efter hendes indlæg - deraf jeg åbenbart ikke har andet at lave, kun så jeg kan lynche hende, og det er en forbandet gange fis, det er 2 debatter vi har været uenige i, thats it! jeg har enda taget hende i forsvar, men det er jo ikke vigtigt, næ nej det vigtige er vi er uenige uden person fnidder i 2 debatter, hvilket så gør mig til en form for mobber. men jo jeg holder mig væk fra denne debat nu, det skal ikke gå ud over ts, jeg ved blot hvilke forholdsregler jeg skal tage nu, den slags info bør folk skrive i deres signatur så man er foberedt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
varmblod: jeg har ikke engang lyst til at svare på det der indlæg, men vil alligevel sige at det er okay at du føler at det er det jeg tror om dig... men jeg vil da på det kraftigste understrege at det ikke forholder sig sådan, og at du meget gerne lige må læse mit indlæg igen... og så må du ellers have en rigtig god aften  Maggiemay jeg indrømmer gerne at jeg følte mig forurettet dengang - men derfra og så til at skamride det... come on.. jeg kan ikke engang huske et eneste navn på hvem der var for og imod.... og jeg synes faktisk kun at heste-nettet er et rædsomt sted når der går ponypige i den - som i de tråde hvor folk ikke bryder sig om ridningen, eller er rygende uenige i en debattørs indlæg.. og det er desværre efter min mening alt for tit at vi ikke kan acceptere hinanden, og udelukkende ser det vi VIL se... som her f.eks. hvor jeg udtrykker en følelse og pludselig er den vendt til at jeg hader Varmblod som pesten. (og jeg siger "vi" fordi den garanteret er svipset for mig selv et par gange - bare lige for at slå på plads at jeg ikke selv er uden skyld!) og hvis jeg har lyst til at sige til en trådstarter at jeg synes det er ærgerligt hun ligger videoen ud her, fordi det garanteret udvikler sig til en masse grimme kommentarer om ridningen, så gør jeg da det. (hvilket det faktisk var begyndt med, indtil jeg skrev.. så vendte tråden ligesom, og blev til ponypigefnidder) og jeg kan da ikke se det forkerte i at jeg ytrer at jeg synes det er ærgerligt at alting bliver sådan når nogen ikke lige er enige... og denne gang er jeg faktisk sikker på at det ikke er mig der er noget galt med, bare fordi jeg synes at det er irriterende at mange på Heste-Nettet vælger det ud fra ens indlæg som de VIL se, og vender det til noget ganske ufornuftigt, i stedet for for pokker da at læse det hele og lige spørge sig selv om den kunne forstås på en anden måde end den negative.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Varmblod - min fejl, det er korrekt at du ikke kalder hende plat, men blot mener det om det skrevne. Det var lige en fejl i min formulering, men jeg mener stadig det samme: at det ikke er pænt at kalde Katrines opfattelse for plat. Fortsat god dag, jeg svarer heller ikke her mere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|