Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Foto fra Charlottenlund Travbane
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 18:06

hej der ude, jeg sidder pt. og arbejder med min nye hjemmeside, og var så igang med at rediger billeder, som jeg har taget ved Charlottenlund travbane og jeg syntes bare jeg må dele billeder med jer andre :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

10
0
Svar på denne tråd

Dejlige billeder
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 19:53

Smukke heste og smukke billeder :)

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 21:03

4 sidste billede er da af Michael Holmer med Mystic Flame

Fra min stald

Super fine billeder du har fået taget!! Hvad skal jeg gøre for at få fingre i det med Michael??

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

1
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 21:19

@!#$ det er vildt at se hvordan nogle af dem har bagbenene helt oppe under sulkyen

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 22:38

Jeg har så fundet Michael, sulky og hests dobbeltgænger vist... Hahahahaha (pinligt!!)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Wauuuu
Forfatter: 
Dato:  09-01-2014 13:47

Sikke en masse fede billeder du har fået taget.

Ser helt vildt ud når de strækker ud og flyver hen over jorden

Hilsner

Lina

SÆLGES:

2 stk. efter Casir Ask/Willemoes

Duchesse: BRDH hoppe fra 09-Bedste hoppeføl v/BH Følcamp. 2009

Desiré: RDH hoppe fra 08-Udtaget til eliteaukt. i 2008

- se nærmer info på præsent.

0
0
Svar på denne tråd

Puh ha
Forfatter: 
Dato:  12-01-2014 19:03

Hej Hej

sjovt at studere dine billeder ;-) har aldrig set et væddeløb af nogen art og det er sjovt at de bruger en masse udstyr jeg ikke aner hvad er til ?? ;-) kan jeg få at vide hvad den rem der går fra "gjorden" til nakken af hesten er til for?? Jeg kan kun forestille mig det er for hesten ikke kan sænke hovedet, men hvorfor? ;-) ja jeg kender intet til transporten, så jeg er bare nysgerrig. Jeg er sandkasse rytter og er vant til mange heste har gamasher på og næsten som regel min på forbenene og på dine flotte billeder har de næsten kun bagbenene. Er der ikke så stor risiko for de slår forbenene? Jeg syntes det ser vildt ud og det ser ud som om der er vildt meget fart på! ;-) ja dine billeder er er fantastisk eksempel på hvor alsidig hestesporten er ;-) tak for kikket ;-))

hilsen tina

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-01-2014 19:21

Kender ikke så meget til sporten andet end at jeg ha hørt at hvis hesten sænker hovedet imens den løber så hurtigt så går det rigtig galt. Dvs hesten risikere at vælte pga den høje fart hvilken er meget farligt med en kusk og en vogn bag sig og hesten vil komme en del til skade gætter jeg på.

Fine billeder ud har taget TS (y)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Tak ;-)
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 11:58

Hej sandra

tusind tak fordi du kunne svare på mit spørgsmål ;-) så lærte jeg det. Det lyder vel logisk nok egentlig ;-) tak

hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Interessant
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 14:01

Ja det er rigtig interessant at se disse billeder - tak for det.

Man kan da tale om et svævningsmoment, der vil noget

Og så har jeg fået øje på tre billeder, hvor hesten har afviklet forhoven før den afvikler baghovene - altså den modsatte taktfejl end den, man typisk ser hos dressurheste. Gad vide om det så betyder at travheste i høj fart faktisk lægger vægten bedre på bagparten end dressurheste?

Det er bare en tanke, jeg prøver ikke at konkludere noget som helst ud fra denne lille billedserie, og hvis jeg endelig skulle forsøge på det, ville jeg gerne se film fremført med et billede af gangen, for jeg vil også gerne vide, hvilket ben de lander først. På den måde kunne jeg finde ud af, om de 'bare' har en taktforskydning eller om forben og bagben også har uens længde på svæve- og støttefaser.

Der er i øvrigt også et enkelt billede af en hest, der afvikler baghoven før forhoven lige som dressurhestene, så der er åbenbart individuelt.

Men det er under alle omstændigheder nogle rigtig flotte billeder!

Kh NinaSt

2
0
Svar på denne tråd

Fine billeder!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 22:07

Jeg kan se, at du har fanget et par stykker af min elskede bamse, Mike Stensbæk - han har sort nummerskilt med nr. 2.

Remmen, der går fra hovedlaget/hovedtøjet ned til gjorden hedder en check.
Den bruges for at hjælpe hesten med at holde balancen bedst muligt i trav, så den ikke slår over i galop.
Ved at gøre checken kortere eller længere kan man flytte hestens balancepunkt frem og tilbage, indtil det er optimalt, og støtter hesten bedst muligt.
Det er meget forskelligt hvor meget hestene bruger checken - nogle heste behøver den slet ikke, og kan gå løb i en helt almindelig trense uden check, mens andre heste er så afhængige af den, at det er tæt på, at de ville skvatte over deres egne ben, hvis den ikke var der.

Travheste har overvejende vægten på bagparten, da det jo så at sige er dér, motoren sidder.
Man vil nok ofte kunne finde billeder, hvor travheste fejltakter en smule, men det har ingen betydning. Det er ofte sådan, at jo højere, de kommer op i fart, desto mindre fejltakter de.

Travheste er meget ofte kohasede i mere eller mindre grad, og det gør, at de kommer til at svinge lidt med bagbenene, når de kommer op i fart - derfor er det oftest bagbenene, der har brug for at blive beskyttet.
Desuden sætter de fleste travere bagbenene udvendigt på forbenene, når de kommer op i høj fart, og de kan ramme sig selv ret hårdt på bagbenet med forhoven, hvis de er uheldige.
Der findes også heste, der p.g.a. småfejl i benstillingen, eller fordi de er meget smalt bygget fortil rammer sig på forbenene eller knæene, når de løber.

Dem kan man give forbensgamacher på (se eks. billede 7 - hesten med rød/hvid nummerskilt nr. 1), eller knægamacher (se eks. på billede 1).

Og ja, de kommer langt op under sulkyen med haserne! Det er ikke for tøsedrenge at sidde bag sådan en racermodel med 50 km/t!

Hilsen
Annelise

2
0
Svar på denne tråd

Jeanette
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 22:15

Jeg tror, den ekvipage, du har forvekslet med Michael Holmer og Mystic Flame, i virkeligheden er Kim Pedersen med Osvald H.
Den vandt i øvrigt løbet!

Hilsen
Annelise

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 22:22

Annelise: SÅ pinligt var det!! Nu kan jeg jo sagtens se det ikke er Michael og Mystic

Det lignede bare lige hurtigt ved første øjekast

"19/1: Holmer søger mødestabil rytter et par gange om ugen, send pb"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider