|
|
| Hvad er in lige nu? |
|
|
Jeg elsker at kigge udstyr til min datter og hendes ponyer. Min egen hest har det han skal have og det i en pæn (oftest købt brugt) kvalitet, så godt jeg har hende at lede efter fund til  Men hvad er egentlig IN lige nu? Da jeg vendte tilbage fra min længere pause fra dressuren kunne jeg se, at RBH helt har udkonkurreret Eskadron når det gælder underlag, men er det stadig dem der er med fremme? Hvad er førende inden for ponyverdenen? Det er jo julegavetid lige om lidt  Jeg ved godt udstyr ikke er alt, og en velplejet og velredet pony altid vil overskinne nok så dyrt udstyr, men vi er ikke dem med allerflest penge og jeg elsker, når jeg kan se hun er glad/stolt over, at hun har "lige så fint udstyr som de andre". Så jeg gennemtrevler diverse salgssider og gør ind i mellem nogle fantastiske fund. Så hjælp mig lidt her - hvad skal jeg lede efter? Vis evt billeder af jeres bedste fund. Mit hidtil bedste fund, var en superfin stübben edelweiss i lille bitte pony størrelse. Havde en gammel stübben trense til at ligge, der med lidt snilde og en hultang kunne forvandles til noget der passede pony 2. Så nu ligner han en million Jeg gav 600 for sadlen og 25 for trensen i sin tid. Det er da billigt.
Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
RBH, Kingsland, Animo og Pikeur er jo altid et hit 
*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig :D |
|
|
De mærker kender jeg  Animo er det ikke mest seje stævnejakker/ridetøj og kedelige underlag/andet? Tøjet er smart (men for dyrt til et voksende barn i min verden), men deres udstyr er det et hit blandt ponyfolket? Kingsland er flot, og matcher meget godt det HL Oslosæt hun har. Har fundet en billig Kingsland jakke til hende, som bare skulle syes lidt HL sættet var jeg så heldig at finde i en bytttehandel  RBH er svært at finde syntes jeg, men de laver noget super flot. Desværre vist mest til større ponyer/heste, eller er jeg helt galt på den? Og pikeur er jo pikeur Men igen - mest tøj og nok ikke lige til en voksende pige endnu. Der må da sidde nogle ponypiger/ponymødre derude - hvad er på ønskesedlen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hehe, ja jeg har jo hverken barn eller ponydyr.. Men ved bare at de mærker er IN for de unge ponypiger, hvad der så findes fra de mærker der er relevante? Pas 
*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lak og skinnende ting er in. Hvis du kan få en trense med lak på, måske med noget farve også, alt efter hvad man er til. og så underlag det har sådan et lag gummi agtig noget så de skinner helt vildt, lidt ligesom de der dunjakker.
Hilsen Sofie Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette har ret |
|
|
vil give Jeanette ret, du spørger hvad der er IN? det ER: RBH, Kingsland og Animo inden for Kingsland og Animo er det jo tøjet der er in, og det kan jeg så forstå det ikke må være? Alle ponypigerne ude ved mig "konkurrerer" om hvem der har det sidste nye RBH sæt (underlag og gamacher el. bandager) det fås i ned til str. pony og nej det er ikke svært at finde, fås i langt de fleste velassorterede rideudstyrsbutikker, og i rigtigt mange netbutikker. tika har bla. noget af det, så er det bare at vælge hvad farve og hvilken kollektion  du kan se de aktuelle kollektioner lige nu på RBH´s hjemmeside riderbyhorse.dk/DK/Underlag.aspx
Men hvad ved jeg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld undskyld |
|
|
dejligt at du giver din pige og hendes pony fede gaver. men jeg tror altså en pige på hendes alder ville blive lige så glad for et kursus hos en eller anden "kendt" dressur eller springrytter, som at få alt det udstyr. ja jeg har da selv været på samme måde med udstyr til mig selv og mine ponyer samt hest men jeg har sørme også selv betalt det. jeg synes ærlig talt, at du skal se, at få vendt dit eget og din datters syn på, hvad der er in i hesteverdenen. Som du selv skriver er hun stadig i voksealderen så hvorfor alt det mærke/mode hysteri? ja jeg kan ikke forstå det, og undskyld mit måske lidt sure opstød...
mvh Eriksen Margueritten og Västgötaspidsen ¤BLLSL¤ med Västgötaerne August QQ og NILAS SEVERIN North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012 for altid i mit hjerte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har... |
|
|
...aldrig rigtigt fattet modefænomenet. Jeg vil hellere have en lækker, holdbar kvalitet - end flere matchende, moderigtige sæt. Hvis man vælger klassiske farver (fx brun, mørkeblå og mørkegrøn), er de nemmere at matche og løber ikke så let ud. Lidt i en anden boldgade - men jeg havde engang en kollega, som stort set aldrig smed sit tøj ud. Det var klassisk, stilfuldt - og så aldrig gammelt ud. ...og så kunne man jo investere i undervisning i stedet. 
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op... |
|
|
Hvor I kan  Hvor læses der at det er mode hysteri?? Vi deler stald med nogle der går meget op i matchende mærker, og som mor har jeg selvfølgelig ingen interesse i at min datter skal have mindre Og inden I nu stejler totalt - DET ER SLET IKKE DET DET HANDLER OM! Jeg kommer aldrig til at købe nyt animo tøj til hende. Jeg kommer aldrig til at købe nye pikeurbukser til hende. Og da slet ikke så længe hun vokser. Jeg holder godt fast i de penge vi har, og det er netop grunden til at jeg leder efter BRUGT og BILLIGT kvalitetsudstyr til hende. OG så tænkte jeg, at det jo lige så godt kunne være lidt in det jeg fandt. Hun er 10, så nej - hun betaler ikke selv alt hendes udstyr endnu  Undervisning er langt vigtigere end at se flot ud - hvor læses det at jeg er uenig i det? Desværre er vi af visse grunde udelukket for at søge undervisning uden for klubben, og derfor underviser jeg hende selv. Men hun har da været på kursus. Så Margueritten - hvad er det for et syn du syntes jeg skal have vendt? At hun i julegave lige så godt kan få noget der er pænt og passer med resten? At hun manglede en sadel til sin pony og jeg har brugt ½ år på at finde noget ordentligt jeg havde råd til at betale og få tilpasset? Jeg er lidt i tvivl om, hvad du egentlig læser i mit indlæg? Jeg syntes egentlig bare jeg spørger om, hvad ponyryttere godt kan li lige nu (og TAK til jer der svarer). Vi står på en lille rideskole, og her ser de fleste efter John Whitaker udstyr, så tænkte der måske var nogle upcoming mærker som jeg ikke havde opdaget. Hov, det er jo HN.... Ja, der er råd til smed/dyrlæge/whatever...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsada |
|
|
Jeg vil bare gerne give dig nogle For at du, selvom i har begrænsede penge (som jeg læser det), forsøger at skaffe nogle fine ting til din datter.. Der er ikke noget værre end børn til at "mobbe" med, hvis man ikke lige følger moden... Som jeg læser det rundt omkring, så er det Animo og RBH som er mest populært.. Er det udstyr til ponyen - så er det RBH og kingsland og whitaker... Nok mest RBH (tænker det er fordi at de kun laver x antal af de forskellige farver, og de skifter mellem pang og mere "neutrale" farver).. Så hvis jeg var dig - ville jeg gå efter RBH 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak :)) |
|
|
Tak Sandie, jeg syntes ikke selv jeg er udstyrsfikseret eller snobbet og forstod ikke helt den udvikling tråden pludselig tog  Jeg vil kigge lidt nærmere på RBH. De laver ikke så meget udstyr til kat 3 gør de? Underlag kan selvfølgelig altid bruges 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu bliver jeg nok banket i hovedet men jeg syntes faktisk mærket spiller en stor rolle da jeg har erfaret at dyre ridebukser som Kentucky, KL, pikeur osv har en bedre holdbarhed end billigere alternativer som f.eks. horze osv. Selv er jeg forelsket i alt der skinder f.eks. Eskadron satin kollektionen.
Jeg kan lige så godt erkende jeg er fanatisk med hvad mig og mine heste går med MEEN!!! jeg er endnu mere fanatisk omkring mine hestes og mit eget helbred Mit bedste råd er lad være med at købe 10 par billige ridebukser brug hellere pengene på et 1 par dyre i en god solid kvalitet. Selv spare jeg op til luksus vare jeg køber ind 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar :) |
|
|
Kinderæg, vi er helt enige - kvalitet holder og er bare bedre. Uden tvivl. Grunden til jeg ikke køber dyrt ridetøj til hende endnu er, at hun vokser fra det, og jeg gider ikke bekymre mig om det bliver ved med at være pænt nok til at blive solgt videre Hun er typen der leger på høloftet med de andre, laver spring i ridehallen, leger hest rundt omkring, sidder i græsset osv osv. Og det skal hun have lov til alt det hun vil. Hvis hun gjorde det i et par lækre 1800 krs pikeurbukser ville hendes mor få et nervesammenbrud inden længe. Så hellere et par solide brugte horze bukser til en 50'er Så du bliver skam ikke banket i hovedet, jeg sværger selv til pikeur og mit ældste par er vel... 15 år. Uh jeg har da fuldstændig glemt den kollektion fra Eskadron. Den ledte jeg ellers alle steder efter for noget tid siden. Tak for tippet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg kan godt forstå at du ikke vil bruge så mange penge på dyrt ridetøj til en pige i voksealderen det ville også være tåbeligt  ) specielt når man tænker på hun gerne vil lege med de andre piger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mode.... |
|
|
Ikke jeg har den helt store erfaring inden for pony verdenen, men må indrømme at jeg som mor også ønsker at se min datter og hendes pony shine og som til mine egene heste så er kvalitet bare bedst og hvorfor skulle jeg gå ned i udstyr til ponyen, når de store får hvad de skal have? Jeg forstår udemærket godt følelsen du har og min datter kan knap nok selv ride rundt endnu og har absolut ikke den fjerneste idet om mode inden for rideting - men jeg bliver glad og stolt når de begge ser godt ud også selv om vi blot rider rundt på banen hjemme eller trækker en tur i det grønne  Syntes faktisk også Eskadron har lavet nogle super fede underlag som jeg sagtens kunne se min datters lille hvide/skimle pony gå med ellers er jeg nok mest til RBH hvad underlag angår  Mht. ridetøj så køber jeg meget sjældent nyt til min datter, der er så meget brugt i fin stand og med det tempo de vokser i, så kan man jo købe sig total fattig in no time - men igen er ofte heldig at falde over gode tilbud så har faktisk lidt i gemmerne til hende når hun bliver større af de gode mærker  Nå men det var vel lige så meget for at sige, jeg ikke ser dit indlæg som noget negativt og jeg fik da også lige et par inputs jeg kunne bruge til noget som ponymor 
Hilsner Lina SÆLGES: 2 stk. efter Casir Ask/Willemoes Duchesse: BRDH hoppe fra 09-Bedste hoppeføl v/BH Følcamp. 2009 Desiré: RDH hoppe fra 08-Udtaget til eliteaukt. i 2008 - se nærmer info på præsent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Lina. |
|
|
Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste Og du har nemlig ret - det føles godt når de ser "rigtige" ud. Specielt når det kan opnåes for meget billige penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rabat steder |
|
|
RBH er så nyt et mærke at der sjældent er noget til salg. Men mange butikker giver jævnlig rabat. Rytters gjorde det i forrige uge- Næstved giver 20% på alle underlag i denne osv. Så det er faktisk muligt at købe fine ting, fra nye af til ok priser  Butik den grønne hest her på sjælland, har også en del lækkert brugt udstyr- måske de har det du søger ? Det er nok mest på tøjet der er penge at spare kontra nypriser på RBH. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
RBH er hot hot hot kan jeg se på min rytter, hun har flere sæt til min stakkels hoppe der må finde sig i at matche  Men fred være med det, og jeg kan sq nemt følge dig i at du gerne vil give noget lækkert i gave, og fordi man gerne vil se lidt godt ud kan det sørme også godt være kvalitet. Nå men jeg vil sige, nu kan jeg ikke huske om du er på facebook, men der er et hav af gruppe med salg af rideudstyr og der kommer også en gang imellem RBH og div "pony" ting tilsalg til en meget fornuftig pris. Jeg kan nemt følge dig i at du ikke vil bruge penge på dyre ridebukser til en pige i voksealderen. Og man kan altid skinne, da jeg startede stævner i stor stil var det LAM LAM LAM LAM 'uber alles ... og så kom bling bling ... men jeg har nu altid holdt mig til Eskadron og det enkelte kvalitet. MEN der er vi heldigvis forskellige og jeg kan snildt følte ponypigerne gerne vil se lidt smarte ud. Hvis du er på facebook, kan jeg smide et par gruppe til dig du kan snuse i. Mvh Bare Bo ;P
Vi gør som vi plejer, og det fungere fint 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|