Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Tror slet ikke I har mødt wigo ??
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 09:37

Ja egentligt for dårligt at I først kommer til at møde ham 1 år for sent. Men bedre sendt end aldrig...

Lidt bagrundsinfo... Jeg har været alt for uheldig med mine heste... Først måtte jeg i november 2010 sige farvel til min soulmate igennem 10 år Sille

Billede

Så købte jeg drømme hesten i form af den kun 4 årige D´Valcado - som jeg var i Tyskland og hente..

1½ år efter måtte jeg sige farvel til ham, da han viste sig at have slinger Virkelig det værste jeg har måtte gøre

Billede

Så havde jeg ellers fået nok - penge pungen og hjertet kunne ikke klare flere nederlag og besluttede mig for at lægge ridningen på hylden.

Men min veninde havde for nyligt reddet en hest fra slagteren. En meget usikker hest som nok har en del lig i lasten. Efter et par måneder hvor den skulle vænnes til menneskelig kontakt igen, valgte hun at sende den ud til en Cowboy for at få testen om den kunne være ridehest og 3 uger senere kom den tilbage igen som ridehest.

Hun manglede selv tiden til den og jeg fik tilbudt den som helpart.

Jeg takkede ja - og d. 1/12-12 så gik jeg ellers i krig med projekt Wigo

Billede

Han er en polsk varmblod på 9 år som ikke har været redet i 3-4 år.

Han har faktisk gået på en mark og passet sig selv.

Det har været noget af et projekt som har kostet blod, sved og tårer bogstaveligt talt! Han kendte intet og kunne reagerer meget meget voldsomt på alt han ikke forstod. Det har givet et par flyveture og virkelig sat mine pædagogiske evner på en prøve Alt hvad der er nyt skal gentages om og om igen til han er helt sikker på at det ikke er noget der æder ham.

Men det er stille blevet bedre og bedre... Og han har fået mere tiltro til at man ikke vil skade ham.

Billede

Her på en af vores skovture i vinteren 2012/2013

Dressur mæssigt går det langsomt - jeg er ikke nogen stjerne rytter og har egentlig mest lagt vægt på at han skulle være tryg ved tingene.

Men ja så fik i set Wigo - bliver spændende at se hvor længe jeg skal følge ham, eller hvad fremtiden bringer af nye udfordringer

Billede

Billede

Det eneste ridebillede - beklager kvaliteten men taget med mobil

19
0
Svar på denne tråd

smuk hest
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 11:09

og flot arbejde

Lækker spansk læderkapsun med cykelkæde sælges - 400kr

0
0
Svar på denne tråd

Hest...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 18:04

Fin hest

Og det der dressur - det ser da slet ikke så tosset ud

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009 & 2012

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 18:16

Dejlig hest.

Jeg krydser fingre for at din kvote af uheld med heste er fuldstændig opbrugt, så der kun er held og lykke tilbage til dig.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  12-11-2013 08:33

Ja håber også kvoten er opbrugt, men desværre ser det ikke ud til at jeg får min egen hest lige forløbigt igen. Desværre ville ellers gerne.

Mht. dressuren så går det fremad. Han har været meget bange for sin mund og det er først nu - efter næsten 1 år, at jeg kan begynde at arbejde med tøjlen uden at han går i panik.

Jeg har heldigvis en dygtig underviser som har været god til at tage tingene skridt for skridt.

Det er meget lærrigt at arbejde med sådan en hest, og håber at hans fremskridt fortsætter. Det er synd at nogen har ødelagt en hest så meget at den kan være så bange.

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2013 09:26

Hej Iben...

Han ser rigtig dejlig og smuk ud.

Dejligt, at han som lyder til at have brug for en som dig er havnet hvor han er.

Rigtig god fornøjelse med jeres vej videre frem og du har selvfølgelig opbrugt din

" Uheldig med hest kvote nu", men ikke du har tilgengæld ikke opbrugt din " Heldig med hest kvote", så god vind ....

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider