Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Har du barn i børnehave el. indskoling?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 23:43

Hej Ænder!

Nu er det jo almindelig kendt, at HN har svaret på alting. Også på pædagogik! Så derfor bliver det nu min tur til, på det groveste, at trække på jeres ekspertise! I hvert fald jer, der har barn/børn i børnehave eller indskoling.

Jeg er pædagogstuderende, og pt. laver vi en gruppeopgave, hvor vi blandt andet skal indsamle viden fra forskellige netværk. Deriblandt fra forskellige sociale medier, hvor vi simpelthen skal indsamle erfaringer om det givne emne.

Derfor vil jeg stille jer et par simple spørgsmål, som I meget gerne må bruge et, to eller mange minutter på at besvare. Intet svar er for langt eller kort, og svarene vil ikke blive brugt direkte i opgaven, men kun som basis for en faglig diskussion - og ingen navne vil blive nævnt. I behøver ikke svare slavisk på mine spørgsmål, de er ment som ledetråde/stikord for emnerne, så bare fortæl som I har lyst til.

Hvis I ikke har lyst til at skrive offentligt her i tråden, er I også meget velkomne til at sende mig en PB. Det kan desværre ikke formuleres som spørgeskema, men jeg håber, I alligevel har lyst til at fortælle om jeres erfaringer.

1) Hvordan oplever I synligheden af det pædagogiske arbejde i jeres barns institution? Føler I, at I som forældre bliver inddraget nok i jeres barns dagligdag og udvikling i institutionen? Hvad gør pædagogerne i jeres barns institution for at informere om, hvad der arbejdes med? Hvordan er kommunikationen mellem institutionen og jer forældre? Er I tilfredse med mængden af dokumentation?

2) Henvendt til forældre til børn i indskoling, eller til børn, der skal starte i skole dette år (rullende skolestart) eller næste år: Hvordan oplevede/oplever I jeres barns overgang fra børnehave til skole? Hvad gør/gjorde pædagogerne i børnehaven for at forberede jeres barn til den nye tilværelse som skolebarn? Hvordan samarbejder børnehave, skole og SFO om overgangen? Hvad mener I, der er/var vigtigt for jeres barn i forberedelsen til skolelivet, er/var der specifikke kompetencer, som jeres barn har/havde brug for at styrke inden skolestart? Hvordan har jeres barn oplevet skolestarten?

På forhånd mange, mange, MANGE tak (!!!) for hjælpen!

Nu med den skønne dressurganger

* Dakar - Knudsgaard *

0
0
Svar på denne tråd

Havndal
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 21:02

Vi har i Havndal børnehave nogle udfordringer mht. pasning i forbindelse med de forbanede lukkedage, (vi skal kører 20 km hver vej for at passet barn i anviste børnehave. ) men når det er sagt så er indskolingen SUPER!

Vi har en i 0 klasse og en i førskole-gruppe. Det fungere således, at poderne fra efter sommerferien starter de op med, 1 dag om ugen at komme i skolens "sneglehus". Dér lærer de at kende skolens personale. Sneglehuset er en bygning på skolens område, men med "beskyttet" legeområde osv.

Denne ordning fortsætter hver uge, indtil marts, hvor "sneglebørnene" går 'fuld-tid' i Sneglehuset pr. 1 Marts.

Førhen så fulgte en pædagog med fra børnehaven indtil sommerferien, men den er nu sparet væk... i stedet så har de så fået det bedst mulige bånd med skolens pædagoger og de fortsætter til sommerferien med leg og at knytte bånd og lærer skolen og deres 'regler' at kende.

Det fungere rigtig godt, men feks. er vi glade for at vores søn var med på den "gamle" ordring, hvor en pædagog fulgte med fra børnehaven i nogle måneder!

Overgange har været rigtig god, overordnet set, og vi er glade for den "glidende" overgang; Men de små poder er godt nok 'spændt hårdt for' mht., hvad de skal lærer og nå og jeg er faktisk lidt rystet over, hvor tunge tasker de små skal slæbe rundt på! .

Når det er sagt, så er det vigtigste, at børnene er glade og tilfredse med deres skolegang og at skolen "fungere" for børn og forældre. Alt det praktikske er perfekt (parkering, logistik, bussen holder ved døren osv.osv.) og skolen ligger naturskønt nær sø / skov osv. Der er ikke mange ting som vi ville ønske anderledes. .

I skolen bruges forældre intra som kommunikation mellem hjem og skole mens børnehaven efter endnu et leder skift endnu fungere lidt ... pyhhh der er kun 3½ måned til ..... !

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider