Hej Ænder!
Nu er det jo almindelig kendt, at HN har svaret på alting. Også på pædagogik! Så derfor bliver det nu min tur til, på det groveste, at trække på jeres ekspertise!
I hvert fald jer, der har barn/børn i børnehave eller indskoling.
Jeg er pædagogstuderende, og pt. laver vi en gruppeopgave, hvor vi blandt andet skal indsamle viden fra forskellige netværk. Deriblandt fra forskellige sociale medier, hvor vi simpelthen skal indsamle erfaringer om det givne emne.
Derfor vil jeg stille jer et par simple spørgsmål, som I meget gerne må bruge et, to eller mange minutter på at besvare. Intet svar er for langt eller kort, og svarene vil ikke blive brugt direkte i opgaven, men kun som basis for en faglig diskussion - og ingen navne vil blive nævnt. I behøver ikke svare slavisk på mine spørgsmål, de er ment som ledetråde/stikord for emnerne, så bare fortæl som I har lyst til. 
Hvis I ikke har lyst til at skrive offentligt her i tråden, er I også meget velkomne til at sende mig en PB. Det kan desværre ikke formuleres som spørgeskema, men jeg håber, I alligevel har lyst til at fortælle om jeres erfaringer.
1) Hvordan oplever I synligheden af det pædagogiske arbejde i jeres barns institution? Føler I, at I som forældre bliver inddraget nok i jeres barns dagligdag og udvikling i institutionen? Hvad gør pædagogerne i jeres barns institution for at informere om, hvad der arbejdes med? Hvordan er kommunikationen mellem institutionen og jer forældre? Er I tilfredse med mængden af dokumentation?
2) Henvendt til forældre til børn i indskoling, eller til børn, der skal starte i skole dette år (rullende skolestart) eller næste år: Hvordan oplevede/oplever I jeres barns overgang fra børnehave til skole? Hvad gør/gjorde pædagogerne i børnehaven for at forberede jeres barn til den nye tilværelse som skolebarn? Hvordan samarbejder børnehave, skole og SFO om overgangen? Hvad mener I, der er/var vigtigt for jeres barn i forberedelsen til skolelivet, er/var der specifikke kompetencer, som jeres barn har/havde brug for at styrke inden skolestart? Hvordan har jeres barn oplevet skolestarten?
På forhånd mange, mange, MANGE tak (!!!) for hjælpen!