Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Når man ville ønske man red stil spring
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 21:04

Billederne i tråden er lidt diverse billeder af min stjerne <3

Denne weekend har der været C. stævne i den klub jeg starter stævner for - så der skulle mig og Isabella da selvfølgelig med :)

Vi tager lige weekenden bagfra - for at prøve noget nyt...

Idag red jeg LB* og LB** (105 og 110 cm)

Vi startede dagen med LB*... Første gang siden i vinters vi rider to LB klasser på en dag (har med vilje undgået LB**)...

Og det er LB* fra idag, som gav anledning til overskriften af emnet...

Billede

(et billede af en af vores MANGE ture...)

Havde den FINESTE tur... Følte bare hun var med mig, uden at være vild.. Og jeg kunne slappe af og nyde turen..

Kommer igennem hovedrundten fejlfrit, og rider mod første forhindring i omspringningen - Idet de ringer med klokken?? (vælger dog at fortsætte over de to første spring i omhop, da jeg havde sat kursen, og ikke ville dreje hende af i sidste øjeblik)...

Det viste sig så, at jeg var blevet "straffet" for min ellers så pæne ridning - med en TIDSFEJL Nok første gang det er sket for mig og Isabella i ridebanespring - med mindre vi har haft et stop...

Det var jeg godt nok NOGET ærgelig over.. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.. Jeg havde en SUPER SUPER tur - hvor jeg ikke var bange...!

www.youtube.com/ watch?v=XCJsN_YX6fQ&fe...e=youtu.be

Billede

Mine skær til klipperen kom ENDELIG fredag.. så klippet blev hun med det samme <3

Bagefter stod den på LB**

LB** har VIRKELIG været en kæp i hjulet for mig det sidste års tid... Har forsøgt at ride LB** 3 gange før idag - og er blevet disket i 2 af dem... Af den simple årsag at jeg bliver åndsvagt bange - og rider baglæns...

MEN MEN MEN... Idag der gennemførte vi skisme...! Dog med 2 bomme (den ene var Isabella der lige sjuskede.. Den anden var en mega nedern afstand fra min side)... Men jeg er SÅ glad for at vi gennemførte :D :D :D

Billede

Min skønne hest i morgensolen <3

Igår red vi en LC og en LB*...

i LC der havde vi en enkelt bom i omspringningen - men sluttede som nummer 4 ud af 22

I LB* der fik vi skisme en ANDEN PLADS ud af hele 37!!! Aller sidste rytter i feltet slog os

En video med musik af mine ture fra igår:

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/326322- aalestrup_c_staevne___...eringer___

For 1½ uge siden var vi lige et smut til en omgang "ring og spring - bane træning" i birgittelyst - her red vi 100 og 110 cm

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/325777- ring__spring_paa_big

Billede

Da vi lige havde fået lavet den nye fold færdig - MASSER af græs... mmmmmmh

Må indrømme at jeg bare er så glad, lettet og har en fantastisk ro inden i mig selv efter mine ture denne weekend, og i birgittelyst... Jeg har VIRKELIG døjet rigtig rigtig meget med nerver, og har sat "bremsen" i så snart vi kom over 100 cm... Mega synd for isabella!!!

De ture jeg har haft denne weekend (og til banetræningen) har virkelig givet mig en tro på at vi faktisk godt KAN..

Nu mangler jeg bare lige at lære at kunne ride hende lige så afslappet rundt med bid - for DET kan jeg ikke Lige så snart der kommer bid i kæften af hende, så bliver det en stor omgang BØVL...

IIIIIIH hvor jeg elsker min glas hest <3 <3 <3

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

6
0
Svar på denne tråd

Tilykke
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 22:41

Hvor dejligt, at det bare lykkedes for dig :-)

jeg synes det er synd at du fik tidsfejl i dag, ridningen og tempoet ser ellers rigtig fint ud på videoen.

Fortsæt det flotte arbejde. :-D

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

0
0
Svar på denne tråd

I var gode
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 08:37

I var super gode, jeg så jeres ture i går i LB* og LB** og red selv de samme, og må indrømme jeg virkelig heller ikke syntes der var meget tid sat af til den Lb* når du kunne få tidsfejl, synes dig og Isabella red en nydelig tur :-)
Og den Lb**, syntes du ikke det var træls der var hele to afstande med kun tre galopspring? Jeg havde i hvert fald svært ved at få hyppen tilbage, så der gik vi også med to bomme :-)

Jeg syntes i hvert fald dig og Isabella var rigtig gode! Hatten af for det arbejde du har lagt i hende, og sejt du red den LB** når du har været så nervøs for det. Jeg har selv døjet med mine nerver i LB** og er blevet disket en del gange, da jeg er fløjet af, så det er også først nu, jeg er begyndt at turde ride det igen ..

- Følg din mavefornemmelse, det betaler sig!

Alantic WJ <3

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 09:02

Der var generelt rigtig mange afstande at tage stilling til i banerne hele weekenden Men for mig var det fint nok, da det er god træning for mig i at gå en afstand og beslutte hvad jeg skal ride (før i tiden har jeg aldrig gået bane, og har bare redet på, og så måtte der komme de galop spring der nu en gang kom)...

Men det var jo også den ene 3ér afstand i den LB** som kostede den ene bom for mig.. Meeeeeeen der kunne glas hesten godt lige have pakket sine ben mere sammen

Men var ret stolt over at vi klarede den langside med lodret, 3 hen til en kombi med lodret - okse For DEN var der skisme rigtig mange som havde fejl på..!

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

laaaaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 13:04

I er så gode!

Jeg er fra Birgittelyst rideklub, og så dig springe derude, det så bare så fint ud ubesværet ud.

Tillykke med jeres fine ture.

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3

0
0
Svar på denne tråd

Hejsadas
Forfatter: 
Dato:  28-10-2013 14:10

Tusind tak for de rosende ord Trine

Det var et rigtig fint arrangement ude på BIG, så jeg lige kunne komme ud og træne :D

Det er alt for lidt ridebanespring jeg har fået startet i år, pga jeg har fokuseret på military.. Så er kommet helt ud af form oppe i mit hovede, til at ride stævner i højere end 90 cm :P og må jo lissom ikke ride alm. stævner i lavere end 100 fordi vi er udklasset..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider