Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

1 år med ponyfisen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 14:12

Hej :)

Da jeg ligger på sofaen hjemme og keder mig, fordi der var en tilridningshest der tabte mig i mandags, har jeg forstrukket et ledbånd i mit ene knæ, så tænkte jeg at jeg kunne da lave en tråd om det år jeg har haft med Winnetou som blev min d. 1oktober 2012.

ADVARSEL MANGE BILLEDER :D

Det hele startede faktisk med at jeg flyttede ud i stalden med min fjordhoppe i maj måned, og der stod den her lille plettede hest som kun lignede en 2 års og han var kun 151 cm i stang. Den var kælen og rigtig sød. Det tænkte jeg ikke mere over, for havde ikke råd til 2 heste. Det blev sidst i juli, så så jeg ham løb inde i ridehuset og jeg var solgt, så jeg snakkede lidt frem og tilbage med hende der hjælper i stalden om hvem der ejede ham og sådan lidt. Hun sagde så tilsidst, at jeg bare kunne ringe til staldejer som ejede ham. Det gjorde jeg og lykken var gjort, da jeg fik lov til at ride ham :)

Der var dog nogen som ikke mente jeg skulle ride ham, fordi de kun mente jeg kunne ride på min 200% stabile fjordhoppe som kun gjorde hvad man bad hende om. Den havde et ry for at stejle umotiveret og smide folk af.

Jeg fik ham sadlet op, han hoppede lidt på staldgangen, men det var bare hvad det var, for han havde trods alt ikke stået bundet i et halvt år.

Så her er billederne fra min første tur på ham :) Han havde en tendens til at ville gå bag lod :(

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

^Her er efter den første gang jeg red ham.

Billederne herunder er fra min anden tur på ham, hvor han fik hackamore på pga. tænder.
Billede

Billede

Billede

Billede

Fra 5 gang jeg rider ham herunder.
Billede

Billede

^Han var rigtig svær at ride frem til tøjlen unden han bare knækkede i nakken.

Dem der kommer herunder er fra første gang jeg sprang på ham :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Sådan her kom han til at se ud efter 2 måneders trænning :)
Billede

Billede

Vi trænede lidt videre med både dressur og spring med underviser på i begge dele :)

Billede

^Sådan så det ud til første springundervisning..

Billederne herunder er fra en hyggedag :)
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

^Herefter 4 måneders træning og en klipning af ponyfisen :)

Herunder er på en af de første ture uden en anden hesteven :)

Billede

Billede

Billede

Îkke tale om han ville igennem vandet til at starte med ;)

Billede

Êlsker det her billede, selvom det er lidt sløret ;)

Billede

Billede

^Der er sikkert noegn som husker det her billeder.. Det er taget november 2012

Herunder er taget i febuar som lidt hygge :)

Billede

Billede

^Man skulle ikke tro han var en lille hest på 154 ;)

Billede

Herunder er der billeder fra marts måned :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

^Vi endte den dag med at spring en tand højere end det i november uden problemer og jeg var stolt og glad, for vi havde trænet og trænet ind i ridehuset med en masse bom træning, styrbarhed, min opstilling og så videre :)

Sagde Berit:)

Den lykkelige ejer af den plette pony Winnetou :D

en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

2
1
Svar på denne tråd

del 2 af ponyfisen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 14:44

Og vi forsætter med del 2 ;)

Det blev maj måned og jeg havde meldt til et klubstævne i LD og U-LC :) Det var hans første stævne og mit første stævne i 10 år :)

Den lille hest var bare klar :) Og vi var fejlfrie i begge klasser :)

Billede

Billede

Billede

Vi tog så sidst i maj måned en tur til Rømø som så for mit vedkommende blev en meget våd tur, da Ponyen tabte mig i baljen ;)

Billede

Billede

Billede

Billede

^På vej af hesten ;)

Billede

^Adddd,m tror jeg bare jeg fik sagt på det her billede ;)

Wekenden efter dragede vi stævne på Sønderskov i Åbenrå, hvor vi tog en fin rød sjølfe med hjem i LD'en og i LC'en blev vi disket pga. 3 stop, hvor af det sidste valgte jeg at ride udenom, da det en total dårlig ridning hen til, og derfor ville jeg ikke udsætte ham, for en dum oplevelse på den meget våde og glatte bane. Der er ingen billeder herfra, da det regnede helt vildt.

Vi forsatte i juni med at prøve kræfte med lidt terrænhop, hvilket var mega sjovt :)

Billede

Billede

Billede

Weekenden efter dragede vi afsted til dressurstævne, bare for at se hvordan vi lå i det, der var meldt til i LB1 og LB3 :) Det jeg hæftede mig meget ved var min opstilling som kun var på et 6-tal :/ Viste ikke jeg var så ringe :(

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Weekenden efter igen tog vi atter afsted til stævne i Rødekro, hvor jeg ikke nåede at gå bane til den første klasse, fordi de mente det var de samme rytter fra klassen tidligere der skulle ride, så jeg var pænt muggen, da jeg så første rytter ride, men de blev lammetævet, da min Ponyfis bare flyvende i både LD og LC, så vi fik 2 røde sjølfer med hjem :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Vi valgte så at holde sommerferie og kun ride lidt let og hygge :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Vi har så også lige løssprunget ham en enkelt gang, hvor han sprang støtterne ud :)

Her er et link til video. :) www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/318768- loesspring_d__21_juni_2013

Vi var så den anden weekend i august på Møntehøj og starte U-LC og LC, både lørdag og søndag. Det gi helt af h. til for os da det hele gik i ged for os og vi blev disket i den første klasse og fik 8 fejl i den anden klasse. Om søndagen gik det bedre og vi var fejlfri i U-LC som en af de eneste 3 og i LC fik vi en trillebom. Dem med den hvide skjorte er fra lørdag og med den røde jakke fra søndag.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Så her i sidste weekend var vi afsted igen :)

Vi red LB2 i dressur, og hold da op jeg blev glad da jeg så kritikken, for jeg var sørme lige gået en karaktere op i rytterens opstilling, så den var på 7 :)

Vi startede derudover og LC i spring som egentlig gik okay, vi var kun et sekund langsommere end nr. 1 :) Men det gav da en blå sjølfe :)

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/325514- staevne_sor_d__12_oktober_2013

Det var lidt fra vores år igennem :)

Planen er nu at vi skal prøve med ud til distriktstævne og prøve kræfter og hav noget mere erfaring :)

Og her til sidst vil jeg slutte af med at han faktisk er 160 cm i stang nu :D

en hingst skal du spørge

3
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 19:01

I er et fint par Kan tydeligt huske dine første tråde, og må sige, at jeg synes, at du har udviklet den hest helt utroligt. Flot arbejde!!

1
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 20:22

Fin historie, Og lækker hest!

Jeg synes i ser godt ud sammen, det eneste jeg får ondt i maven over er,,, du rider uden hjelm på nogen af billederne,

Husk hjelmen, den kan forhindre en sten i at smadre dit hoved.

Jeg vil ikke skræmme dig, Men det er noget af det vigtigste og bedste for dig selv.

Sisse

Efterlysning

www.heste-nettet.dk/forum/7/120002/ 120002/

Rid islandsk hest, det er som en fest!

0
0
Svar på denne tråd

Ponyfis
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 07:26

Mettek06: Tak, jeg gør hvad jeg kan for at opnå målene :) Men jeg har også haft 2 fantasikse underviser bag mig :)

Sisse: Tak :) Ja, jeg viste godt at den med hjelmen kom, men det er yderst sjælden det sker en ikke er på. Det har været sket, når det ikke har været meningen, at jeg skulle ride.. Men kan godt følge dig i det og tænker faktisk også over det :) Jeg har hellere ikke tilridningsheste i longe uden at havee hjelm på faktisk, for jeg ved aldrig, hvor jeg har dem..

en hingst skal du spørge

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider