Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Min seje veninde rider bidløs
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 10:43

Halløj

Jeg havde lige lyst til at oprette en hygge-tråd om min seje veninde

Det er helt vildt så meget de har rykket sig på det 1½ års tid jeg har kendt dem, og de er en fin allround-ekvipage:

Billede

Billede

Her den anden dag havde jeg så slæbt kameraet med i stalden, men Martina var lidt sløv i betrækket og dømte "hyggeridning". Hun prøvede lykken med rebgrime og uden sadel på en til tider lidt sprængfarlig hoppe, uden nogen forventninger om at det skulle se særligt flatterende ud.

Men jeg synes bare de klarede det så flot!! Ville ønske jeg havde kunne videofilme det, for Zippo (hoppen) gik simpelthen så fint og stabilt. Det eneste vi snakkede om efterfølgende var, at hun måske til en anden gang skulle hitte en bidløs trense e. lign. da samlingen i rebgrimen nærmest røg helt op i struben på hende ved tøjlekontakt.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg synes altså de er seje

Med venlig hilsen

Line Madsen

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints, ...

14
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 10:48

Rigtig gode billeder du har fået taget, og en rigtig fin hest :)

Kender ikke så meget til ridning i reb grime, men er det ikke ubehageligt for hesten med konstant kontakt (= konstant tryk lige der hvor knuden sidder??)

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 10:53

Sandie - pas Formentlig, det er i hvert fald ikke nogen super løsning i forhold til at der skal intet til før samlingen under grimen ryger op i struben. Derfor snakkede vi om at hun nok skulle hitte en bidløs trense til en anden gang, da dette bare var for sjov og for at hygge-tulle lidt.
Til min venindes "forsvar" synes jeg lige jeg skylder at nævne, at hun har en meget blid tøjlekontakt og en hest der er meget blød og nem fortil - så tøjlekontakten ser måske værre ud end den er, og jeg tror derfor ikke at der er fare for at hun har lagt mere pres på knuderne end det pres hun til dagligt ligger i munden på hesten via biddet

Med venlig hilsen

Line Madsen

www.Line-Madsen.dk

"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints, ...

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 15:57
Det er altid dejligt når det går godt når man prøver noget nyt.

Men jeg vil alligevel sige at en rebgrime ikke er noget man rider i med tøljekontakt på den måde hvor tøjlen en vandret, dels tager den rigtig ret hårdt fat, dels passer faconnen ikke rigtig til det, så som du selv siger så får hesten den helt op i struben.

Det ser ud som om hun har ret hård hånd. Jeg vil tage dit ord for at det ikke er tilfældet, men vil man ride med opsamlet tøjle er det bedre med en alm grime. Hvis man bare vil ride bidløst en gang imellem for sjov er det alt man behøver.

Vil man gerne bruge rebgrimen, må man have mere westernagtige altså lange tøjler for at kunne bruge den hensigtsmæssigt.

Trods den lidt uheldige placering af grimen oppe ved struben ser de jo ud til at forstå hinanden, og det er flot.

Venligst Maluna

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 18:27

Maluna - jeg har lige givet dig en fordi jeg i bund og grund er fuldstændig enig med dig Det er slet ikke optimalt med en rebgrime på denne måde, og jeg ved at piloten HAR taget det til efterretning fremover - særligt da hun så billederne

Men det laver stadig ikke om på at hvad jeg så var utroligt flot og harmonisk ridning, og jeg havde sådan lyst til at blære mig med min veninde (hvilket jeg fik lov til af hende, på trods af at hun ikke selv er herinde) De er en meget harmonisk ekvipage, og hesten gik - i mine øjne - langt bedre uden sadel og bid, end den gør med. Dens øgninger var langt mere "selvkørende" forstået på den måde at hun satte den i gear og behøvede derefter ikke selv holde den igang som hun plejer. Det er en fjordblanding uden nogen kæmpe gang, så øgninger har før i tiden nærmest været en umulighed for dem.

Derudover synes jeg også det så ud til at den bar sig selv meget mere naturligt end den plejer. Ville ønske jeg havde filmet det

Med venlig hilsen

Line Madsen

www.Line-Madsen.dk

1
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 18:54

Selvfølgelig er det det en tanketorsk med rebgrimen, men udover det, ser det da super fint ud Synes det er flot, at din veninde kan sidde så fint på hende uden sadel. Selv ender jeg nærmest med at ligge ned i alm trav og i middeltrav hopper jeg lystigt fra side til side(hvorfor sadelløs ridning dyrkes i meget begrænset omfang her på adressen).. Og dejlig hest hun har at ride på, de ser meget harmoniske ud, den er da fint afslappet og glad at se på, selvom den skal præstere lidt i dressuren. Det er dejligt at se.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider