Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Første springstart i hesteklasse
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 17:02

Nu var DRF jo så flinke at ændre deres regler så også 2'er ponyerne må startes som hest (D- og E-stævner), så det skulle udnyttes.

Vi startede en LF-spring ved Krikkerne i lørdags. Og det gik bare super. Flydende og fejlfrit.

For Kiki svarer højden (70 cm) til en LC.

Kritik er velkommen, bare husk at vi begge stadig er begyndere.

Video

Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

7
1
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 18:01

Er vi virkelig SÅ dygtige, at der ikke engang er noget kritik?

0
0
Svar på denne tråd

var faktisk
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 19:31

var faktisk gået ud uden at skrive, men nu læste jeg din kommentar, og ville da lige spørge om noget så..

hvorfor rider du rundt på så lille en pony? er der noget speciel grund til det? :) det jo ikke det mest harmoniske syn kan man vel sige

Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito

"..my horse will dance for me, just for a kiss.."

www.facebook.com/VitoSaelberck

7
9
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 20:32

Syntes slet ikke det ser uharmonisk ud :) Det ser dejligt roligt ud.. Det kunne være dejligt hvis de lod den regel blive, der er jo mange kat 2 heste som ikke ser små ud med en voksen rytter på.

Vil også gerne ud og springe snart, men det er der nok lange udsigter til da jeg ikke liiiige får en sadel de næste par måneder.

Nu meget eget ponydyr

3
0
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 20:37

Maya

Fordi hun er min og jeg absolut ikke føler hun er lille.

Mon ikke også der ville være kommet en kommentar i vores dressur hvis hun var for lille til mig?

Medlem af Bullerklubben

5
0
Svar på denne tråd

ddddddd
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 20:40

Ej nu må HN da snart stoppe sig selv.

Du ser da ikke lille ud til ponyen. Den kan sagtens bære dig og SÅ uharmonisk ser det bestemt ikke ud!

Dejlige pony, smuk, smuk farve. Du sidder pænt og roligt på dyret ude nat forstyrrer den og den springer da super let og ganske elegant over springene. Flot :)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

5
1
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 20:46

Nej Sandra

Jeg synes bestemt heller ikke jeg ser lille ud til hende.

Ha ha. Mon du glemte at tjekke hvad du skrev? Eller mener du bare at jeg skal ride shetlænder fremover?

Jeg er også super tilfreds med vores runde. Og kunne ikke få en hest der hjælper mig mere. Hun kan nemlig sagtens springe højere.

Medlem af Bullerklubben

2
0
Svar på denne tråd

jesu...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 21:14

Jesus christ... nogle burde læse hvad der bliver skrevet. skriver ingen steder ponyen ikke kan bære hende eller at det er syndt for den? JEG skriver at JEG ikke syntes det er et harmonisk syn, fred være med det da!

Og spurgte undrende til hvorfor hun stadig red den, thats it...

Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito

"..my horse will dance for me, just for a kiss.."

www.facebook.com/VitoSaelberck

4
9
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 21:20

Jeg tror det er tonen der er skrevet i, som gør folk misforstår dig Maya :)

" hvorfor rider du rundt på så lille en pony? er der noget speciel grund til det? det jo ikke det mest harmoniske syn kan man vel sige "

En SÅ lille pony, lyder ikke pænt. Ligesom " det jo ikke det mest harmoniske " heller ikke har en så pæn tone.

Bevares, der er ikke bandeord e.l men derfor kan tekst godt have en ikke pæn tone. Det er ihvertfald sådan jeg læste det :).

Nu meget eget ponydyr

8
0
Svar på denne tråd

ffffffff
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 21:26

Haha TS, nogen gange går det en smule hurtigt på tasterne :P Men ja, tag du bare en shetter næste gang haha, kunne se kønt ud da :D

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 21:48

Synes du ser lidt høj ud til den (ikke stor, bare høj), men det ser ikke ud til at forstyrre den det mindste :) pæn harmonisk runde :)

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 22:12

Sophie

Hun har aldrig været vant til andet end min lange krop. Og nej, det generer hende overhovedet ikke. Vi har også sprunge 90cm terrænbane helt uden problemer.

Bare for at illustrere højdeforskellen.

Billede

3
0
Svar på denne tråd

fggdgds
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 22:18

Sandra

Jeg rider gerne shetter, bare jeg slipper for at starte stævne. For tror altså ikke rulleskøjter er tilladt.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 22:21

Jeg synes ikke det er SÅ slemt.. Men jo lidt lang.. Dog synes jeg faktisk man ser flere pony ryttere, som ser "værre ud" på deres ponyer...

Det er med at nyde det mens du kan, det med at starte stævner.. Rygterne går om at reglen med 2ér ponyer mod heste bliver fjernet igen, da det er en "fejl" inde fra rideforbundet :)

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2013 22:42

sandie

Så er det da ekstra godt at jeg lige har haft sendt mail tl DRF og der sagt tak for at vi må starte 2'erne.

Medlem af Bullerklubben

3
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 08:32

Godt at de får noget ros, når folk er tilfredse

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 20:48

Minoma: jeg så det skam heller ikke som et problem, bare en bemærkning :) altså jeg lagde mærke til det, men som sagt kan jeg ikke se det forstyrrede hende på nogen måde.

Som en anden skriver, så ser du bedre ud på hende, en nogle ponyryttere jeg har set på fjordheste, så ingen kritik herfra.

Faktisk er jeg lidt misundelig, jeg savner at ride pony ;) de var så dejligt nemme at sidde på! Haha.

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

laaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 21:03

Du skal også have en kommentar fra mig.

Jeg synes det ser DEJLIGT ud. Sikke en skøn pony!

Jeg ser en, ja, lidt lang - men slank - rytter, som er i god balance og ikke genere ponyen.

Og så ser jeg en rytter, som knus elsker sin hest.

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3

0
0
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  17-09-2013 23:57

Sophie

Jeg opfattede det heller ikke på nogen måde negativt.

He he Kiks er ikke bare nem at sidde på. Hun er ekstremt nem at springe på. Altid 100% ærlig og springer alt hvad du rider hende på, hvis bare du har benene til. Det er ikke mig der bestemmer hvornår vi changerer, men udelukkende hende der reagerer på min vægtforskydning alt efter hvad vej vi skal efter springet.

Trine

Du kan tro jeg elsker hende.

Mere stabil og sikker pony er det svært at finde. Sammen kan vi simpelthen ALT. Og vi stoler fuldstændig på hinanden.

Medlem af Bullerklubben

1
0
Svar på denne tråd

laaaaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 08:41

Hvis du har ønsker om at ride konkurrencer på hende, og reglerne bliver lavet om igen. Så kunne du da undersøge om du må starte TREC stævner på hende? Det ville I sikkert være eminente til.

Trine Pilgaard

0
0
Svar på denne tråd

laaaaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 08:45

Nu var jeg lige inde og læse lidt på reglerne for TREC. Og det ser ud til at du gerne må starte på hende:

". Hvem kan deltage i TREC: Alle ryttere, der er medlem af en rideklub under

Dansk Ride Forbund kan deltage. Rytterlicens er ikke påkrævet.
Breddeaktiviteterne er tiltænkt som et alternativ til de gængse stævnetyper.
Det tillades at voksne eller børn, der er over aldersgrænsen for pony, må
deltage på pony, med mindre andet er nævnt ved den enkelte aktivitet. Det
pointeres dog, at hest og rytter skal passe sammen. Dvs. rytteren må ikke
være for tung eller for høj til ponyen. Voksne på ponyer vil blive betragtet som
ponyekvipage."

DRF

Trine Pilgaard

0
0
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 15:53

Ja, jeg kunne sagtens starte TREC, men synes ikke der er nok udfordring i det. En hyggetur og nogle små opgaver.

HVIS de ændrer reglerne igen, så gør jeg bare osm hidtil. Starter uden for konkurrence i ponyklasserne. Så vil afstandene også passe til hende i spring.

Og så ville jeg nok også få gjort lidt mere ved western og kørsel. Det er IKKE stævnemuligheder vi mangler

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-09-2013 17:19

Det ser sgu pænt ud. Hun går lige krydsgalop rundt i første kortside (hvilket dog ikke ser ud til at genere hende det fjerneste ), hvilket er det absolut eneste finger jeg kan sætte på et meget, meget fint ridt.

0
0
Svar på denne tråd

laaaaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  19-09-2013 08:10

Nå nå nå, det synes jeg var lidt hårdt sagt overfor de ekvipager der træner rigtig meget for at kvalificere sig i TREC stævner.

Hos den rideklub jeg er medlem af, prøvede eleverne TREC af for første gang i sidste uge. Det var meget sværere end de troede.

God fornøjelse med de andre alternativer : )

Trine Pilgaard

1
0
Svar på denne tråd

kiksen
Forfatter: 
Dato:  19-09-2013 19:48

Trine

Modsat jeres elevheste, så er min også trænet i trail og kan derfor flyttes i en hvilken som helst retning et ben af gangen. Dét kombineret med hendes sikkerhed i terrænet gør at jeg ikke finder TREC udfordrende nok.

Men da helt sikkert en sjov disciplin, blot ikke noget jeg vil træne mod.

Mette

Tak for rosen. Der var dog 2 af springene hvor afstanden ikke passede helt, men jeg kan hverken huske eller se på videoen hvilke det var.

Medlem af Bullerklubben

0
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider