Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

En lang og "kaotisk" stævne dag..!
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 14:18

Puha - dagen der på... Er ret "smadret"..!

Ja jeg er jo blevet bidt af den der military sport.. Noget så grusomt... Og det betød igår at Isabella og jeg skulle ud på vore hidtil LÆNGESTE køretur med trailer nogen sinde..!

Billede

Forhindring nummer 1.. Sød og lige til :)

3 timer hver vej.. Fra aalestrup til sønderskov rideklub i aabenraa.. Puha... Vi havde lånt en bil, da vores egen er lidt noget gammel lååårt.. SKØNT med en stor dejlig diesel bil, med sædevarme og fart pilot :D

Billede

Forhindring nummer 2.. Lidt svært at se, men der var grav under.

Vel ankommet på stævne pladsen skulle det gå stærkt... Det er kun mit og Isabellas 2. en dags military.. Og denne gang var der kun godt 1½ time mellem min dressur start tid og min terræn start tid (og skal jo også lige nå springningen senest 30 min efter min dressur)...

Billede

Forhindring 3A.. 3B ses længere fremme.. Ned af bakke - og op igen..

Billede

Forhindring 3B

Så vi ankom kl 7.00.. Og kunne lige nå at gå spring banen 2 gange og terræn banen 2 gange inden jeg skulle ride dressuren...

Jeg var NOGET utilpas efter at have gået terræn banen.. Vi har haft en del problemer med vandet.. Og der var vand med TO gange.. Hvor den ene gang var med banket i vandet...

Billede

Det for MIT vedkommende - meget frygtede vand..!

Havde ellers den sidste uge op til overvejet at melde om til en CNC80.. Synes det var langt at køre, hvis det viste sig at terræn delen ville være for meget for mit lille hovede...

Men jeg forblev i 90éren...!

Billede

Forhindring nummer 5.. Lige efter denne - SKARPT til højre, og igennem DETTE - nummer 6: (skulle springe den lille i midten op af vandet)

Billede

Dressuren var noget HØ...! Isabella er ALT for spændt op for mig (og det gjorde det ikke bedre, at dressur opvarmning var lige ved siden af op til flere terræn forhindringer )... Vi fik 64%, og efter dressuren lå vi som nummer 20 ud af 24

Billede

Forhindring 7, lidt ned af bakke.

Da det nu havde været en LANG køretur der ned, og vi skulle ride alle 3 discipliner nærmest lige i rap, tænkte jeg at det ville blive hårdt for isabella... Isabella mangler normalt ikke energi - men smarte mig tænkte jeg efter dressuren ville prøve at give hende sådan en "energy booster" fra blue hors.. Der står den vil virke efter 1-2 timer..

Billede

Forhindring 8. Det var efter denne jeg ikke helt kunne finde vej, og måtte sænke farten for at holde øje med hvor jeg skulle hen.!

Om det er "energy boosteren" som har tricket hende, eller om hun bare generelt var op dupperne igår ved jeg ikke...

Men springningen blev om muligt ENDNU MERE HØ end dressuren... Isabella var så dum fortil, og reagerede OVERHOVEDET ikke på de halve parader.. (og når hun ikke gør det, så er piloten dum til at hænge og trække hele tiden - og det gider isabella ikke).. Så vi endte springningen med 2 bomme og et stop.. Havde simpelthen ikke rytmen til det...!

Billede

Men heldigvis fandt jeg forhindring 9

Efter dressur og spring lå vi stadig sammenlagt nummer 20 ud af 24...

Så var der en lille pause, hvor det ikke kunne betale sig at sadle af.. Så vi brugte pausen på stille og roligt at få lagt andre gamascher, fortøj osv på hende...

Billede

Forhindring 10. Som fra denne side så sød og lille ud. Dog var der en grøft på den anden side (som Isabella ikke opdagede i farten)

Opvarmningen til terræn blev lettere kaotisk..! Har aldrig oplevet isabella så vild før..! Hun rendte både sidelæns, og når jeg ville skridte eller stå stille - stejlede og bukkede hun Tog 2 opvarmnings spring, og så var det det..!

Billede

Forhindring 11.. En lidt smal kasse (det er ikke særlig meget vi har prøvet af smalle forhindringer)

Ude i terrænnet var jeg desværre nød til at "rykke hovedet af hende" et par gange.. Hun ville STADIG slet ikke lystre de halve parader... Ikke fordi hun løb vildt stærkt.. Men når jeg ville lave en halv parade, så trak hun bare endnu mere...

Billede

Forhindring 12.. Efter denne vidste jeg godt hvor jeg skulle hen, men havde mistet lidt tid..

Kombineret med at jeg ikke helt kunne finde vej, og var nød til at sætte farten ned for at have tid til at finde hvor jeg skulle hen...

Men Isabella total OWNEDE den terræn bane!!! Tog ALT uden problemer.. SELV vandet - hvor jeg havde sagt "den her banket, måske får jeg hende op - men får hende satme ikke til at springe NED i vandet"... Det var kun en vej for isabella - FREEEEEEEEM...!

Billede

Forhindring 13 , lidt ned af bakke..

Vi kom FEJLFRIE i mål... Dog 21 sekunder for langsomt (men det var ikke fordi vi ikke kunne have nået det.. Hvis nu piloten havde kunne finde vej ha ha ha)...

Billede

Forhindring 14.. Har en veninde som styrtede med sin pony her fordi der var glat.. Så der skulle rides roligt!!

Vi sluttede som nummer 10 ud af 24...

Billede

Nummer 15 - MÅL--!

Isabella er generelt ret dårlig til at spise andet end græs når vi er til stævne... og heller ikke drikke gider hun.. Så efter terrænnet, forsøgte min skønne kæreste at vise hende hvordan man gør Lidt kom der da ned

Billede

NÅ så skulle turen jo gå hjem af... Godt trætte...!

Vi nåede lige præcis at køre omkring 6 km... SÅ GIK BILEN SKU I STÅ...! Inde midt i aabenraa by

Rundt til de forskellige huse og finde start kabler - som ikke hjalp... Bilen var DØD...!

Mens de makkede bil, gik isabella og jeg rundt i aabenraa og fandt lidt græs.. Man skulle tro folk i aabenraa ikke havde set en hest før

Billede

Efter en lille time, blev beslutningen taget... Min kærestes forældre måtte køre de 2½ time fra viborg og ned for at hente os og hesten... Og idag er min kæreste og hans far så nede for at hente bilen...

Vi er jo så smarte ikke at være medlem af Falck eller noget... Og de skulle have 9000....! Kr for at hente os og fragte os hjem, når vi ikke var medlem...

Gad simpelthen ikke stå inde i aabenraa midtby med hesten i 2½ time... Så det blev på gå ben tilbage til rideklubben...

Stod med en hest som ikke havde drukket siden om natten (vi kørte hjemmefra kl 4!!)...

Rideklubben var så fantastisk søde at stille en boks til rådighed for mig, så min hest kunne få noget at drikke (hun drak med det samme hun kom i boksen)

Billede

Det eneste "positive" var at da vi havde trukket de 6 km tilbage og fik smækket hesten i boksen.. Så var de igang med nogle af de højere terræn klasser.. Som vi så kunne sidde og nyde (og sidde og snakke og grine lidt med en masse søde mennesker, som nok blev lidt overraskede over at se os tilbage - når vi nu havde sagt farvel og var kørt hjem ha ha)

ENDELIG hjemme... 5 timer senere end planlagt...

Billede

VIDEO til dem som har overlevet den lange tråd!!

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/323703- cnc90_i_soenderskov_d

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

4
0
Svar på denne tråd

Ej for pokker
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 14:38

Skulle da have vist at du skulle til Aabenraa så havde jeg kunne se dig Live

Terræn banen på Sønderskov er svær og kringlet og kan være svær at finde rundt på - har selv redet den for en del år siden.

Ej hvor ville jeg ellers gerne have mødt både dig og Isabella i fuld figur

Godt I kom helskindet hjem

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 14:55

Hi hi kan være jeg skal ligge en "stævne plan" ud næste år ;) Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg skal der ned!!

Drømmer også om at være vild og stile efter en tur til tyskland og sverige næste år (hør mig lige?? For et år siden ville jeg MAX køre en time hver vej!!)

Nå men bortset fra det, så var min ridning ikke sådan at råbe hurra for :P Så du er ikke gået glip af noget ha ha

Vinteren skal HELT SIKKERT bruges på at få hende til at slappe bedre af i dressuren..

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 15:11

Hold da op - det lyder som noget af en omgang!! Men FEDT at i trods alt fik en god tur i tærrenet, og at damen bliver sejere og sejere til det vand der! :-)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

smiler
Forfatter: 
Dato:  09-09-2013 22:19

ej hvor vildt, sikke en tur, træls med bilen

Dejligt at i havde en super tur i terrænet, når nu "stramsuren" og banehopningen ikke lige var isabellas kop the d enne gang

terænbanen lyder da forholdsvis svær, så super flot af jer at i rykkede så mange pladser frem

seje jer, jeg blir helt vildt misundelig.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

"Buger" forever Blå Brava

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 07:41

Ja hun bliver bare sejere og sejere :D

Så håber jeg bare mit hovede en dag følger med, så jeg ikke sætter en pind i hjulet for os... For hun kunne egentlig godt gå hen og blive ganske udemærket til det dersens military... Men har mine tvivl på at vi kommer op og starter højere end nu, hvis ikke min hjerne ændre sig

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 08:03

godt i havde en god tur... :-) min egen derned endte knap så fantastisk :-(

men kan da se jeg er med på jeres springvideo... der går jeg rundt med min hest inde på opvirmningsbanen

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

1
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 08:56

Dit hovede skal nok følge med efterhånden som i får flere og flere gode ture - det er jeg helt sikker på! Og så må du holde lidt igen med energiboosteren næste gang

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 09:41

uha nej ikke flere energi boostere til Isabella..!

Her ville jeg bare gøre noget godt for hende.. Og hvad får jeg tilbage?? Stejl og bukkespring :P

0
0
Svar på denne tråd

Fik du nogen sinde
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 12:56

Fik du nogen sinde arbejdet mere aktivt med din metalitet i forhold til spring/konkurrencer, eller gik du fra det igen, da du blev lidt mere tryg ved det?

Ellers lyder det da som en rigtig god ide, for synes da det lyder som om det har været en øv tur for jer begge, og umiddelbart en ret farlig tur rundt i terrænet.

Sagde Sarah Gerding

BBH basisinstruktør

Underviser i det meste af Nordjylland og i Århus området. Tjek min hjemmeside for mere info.

"Der er én ro, og den beror på, at du er tro, mod det du tror på"

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 13:46

Ja jeg har fået noget blomster medicin mod mine nerver ;)

Og der er nu ikke noget af min ridning i terrænnet som var farligt..! Ja hun trækker lidt hårdt, og jeg er nød til at trække tilbage.. Men det er kun imellem forhindringerne, hen over og mod forhindringerne er der altså intet farligt!!

Og nej, vi havde ikke en øv tur i terrænnet.. Vi havde en MEGA god tur i terrænnet... Havde bare en lidt rigelig fremadgående hest ;)

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 19:48
Hvad er det for noget blomstermedicin du får?

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 19:52

Det er noget blomster medicin som en kinesolog har lavet en "udmåling" på min krop, hvilke den har brug for for at afhjælpe mine problemer med mine nerver og mine katastrofe tanker :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 20:00

hvor kan man få lavet den udmåling af sin krop.. lyder interessant :)

Vh Birgitte

Den lykkelige ejer af 8 heste/ponyer. Venter 2 føl næste år på 2 stk ox araber hopper :)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 21:43

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 21:57

lyder da meget interessant... måske man skulle prøve

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-09-2013 22:12

Jeg tror man skal være meget åben for at tro på sådan noget :)

Jeg ved stadig ikke helt om jeg er overbevist (fordi jeg i min hjerne forsøger at forklare at sådan noget altså ikke virker)..

Men jeg kan bare se at når jeg husker at tage dråberne inden en spring undervisning, så er ja hatten mere på end hvis jeg ikke tager dem ;)

0
0
Svar på denne tråd

dkvmsdklbmb
Forfatter: 
Dato:  11-09-2013 07:59

HA HA HA sikke en køretur og sikke en stævne dag! Synd hun var træls for dig, men alligevel pisse sejt at kæmpe sig 10 pladser op i terrænet, når man jo tænker på der var hele TO vand! (Y) Feeedt. Og Isabella synes jo bare det er mega fest :-D

Må altså med dig til militarystævne engang!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  11-09-2013 08:40

Horsemom - du er mere end velkommen ;) Der er desværre kun et enkelt "rigtig military" stævne tilbage for mig i år, og det er d. 21 og 22 i bjerringbro og langå (bjerringbro om lørdagen med dressur og hop), langå søndag med terræn...

Og så er der ellers terræn klasse i skanderborg d. 12 oktober og terræn klasse i klithuse d. 27 oktober...

Og så er denne sæsson slut Normalt hader jeg vinter og synes den er lang... Men vinteren er endnu værre efter jeg er blevet bidt af military

Men vinteren skal bruges på at få styr på den dressur på hende!! For det er den som koster os hver evig eneste gang..

0
0
Svar på denne tråd

Tove er skide dygtig
Forfatter: 
Dato:  11-09-2013 11:19

Tove er helt sikkert skide dygtig, bruger hende både til at behandle hestenes og min egen krop. Jeg må dog sige at jeg ikke mener du desideret har arbejdet med din mentalitet, du har symptombehandlet, men hvis det virker for dig, og det er det du kan overskue pt. så er det helt fint med mig :) Det er skide fedt når man finder noget der virker og man får brudt nogle grænser.

Jeg har det dog på samme måde med Tove som du har. Tror ikke en skid på det hun gør(Kranio sakral m.m.) men kan se det virker på både hestene og mig selv. Og så er jeg pt. lige glad med hvorfor.

Vores definition af en god tur er helt klart meget forskelig, og fred være med det, det samme gælder vist for hvad der er farligt.

Sagde Sarah Gerding

BBH basisinstruktør

Underviser i det meste af Nordjylland og i Århus området. Tjek min hjemmeside for mere info.

"Der er én ro, og den beror på, at du er tro, mod det du tror på"

3
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  11-09-2013 15:23

Ja jeg tror vores definition af en god tur er forskellig... Jeg havde en SUPER tur i terrænnet - ja hun var stærkere for mig end ønskeligt, men derfor havde vi nu stadig en super tur - hvor hverken hesten eller jeg tøvede på noget som helst (til trods for at jeg ingen dråber havde taget)...

Ærger mig SÅ meget over at jeg fik fucket mit hjelm kamera op, lige 1 minut inden vi skulle afsted... Til trods for at der var en sød pige som forsøgte at se fra jorden om det stod korrekt indstillet, så lykkeds det desværre ikke... (umulig opgave, da isabella hjernede rundt og ikke ville stå stille)...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider