Puha - dagen der på... Er ret "smadret"..!
Ja jeg er jo blevet bidt af den der military sport.. Noget så grusomt... Og det betød igår at Isabella og jeg skulle ud på vore hidtil LÆNGESTE køretur med trailer nogen sinde..!
Forhindring nummer 1.. Sød og lige til
3 timer hver vej.. Fra aalestrup til sønderskov rideklub i aabenraa.. Puha... Vi havde lånt en bil, da vores egen er lidt noget gammel lååårt.. SKØNT med en stor dejlig diesel bil, med sædevarme og fart pilot 
Forhindring nummer 2.. Lidt svært at se, men der var grav under.
Vel ankommet på stævne pladsen skulle det gå stærkt... Det er kun mit og Isabellas 2. en dags military.. Og denne gang var der kun godt 1½ time mellem min dressur start tid og min terræn start tid (og skal jo også lige nå springningen senest 30 min efter min dressur)...
Forhindring 3A.. 3B ses længere fremme.. Ned af bakke - og op igen..
Forhindring 3B
Så vi ankom kl 7.00.. Og kunne lige nå at gå spring banen 2 gange og terræn banen 2 gange inden jeg skulle ride dressuren...
Jeg var NOGET utilpas efter at have gået terræn banen.. Vi har haft en del problemer med vandet.. Og der var vand med TO gange.. Hvor den ene gang var med banket i vandet...
Det for MIT vedkommende - meget frygtede vand..!
Havde ellers den sidste uge op til overvejet at melde om til en CNC80.. Synes det var langt at køre, hvis det viste sig at terræn delen ville være for meget for mit lille hovede...
Men jeg forblev i 90éren...!
Forhindring nummer 5.. Lige efter denne - SKARPT til højre, og igennem DETTE - nummer 6: (skulle springe den lille i midten op af vandet)
Dressuren var noget HØ...! Isabella er ALT for spændt op for mig (og det gjorde det ikke bedre, at dressur opvarmning var lige ved siden af op til flere terræn forhindringer
)... Vi fik 64%, og efter dressuren lå vi som nummer 20 ud af 24 
Forhindring 7, lidt ned af bakke.
Da det nu havde været en LANG køretur der ned, og vi skulle ride alle 3 discipliner nærmest lige i rap, tænkte jeg at det ville blive hårdt for isabella... Isabella mangler normalt ikke energi - men smarte mig tænkte jeg efter dressuren ville prøve at give hende sådan en "energy booster" fra blue hors.. Der står den vil virke efter 1-2 timer..
Forhindring 8. Det var efter denne jeg ikke helt kunne finde vej, og måtte sænke farten for at holde øje med hvor jeg skulle hen.!
Om det er "energy boosteren" som har tricket hende, eller om hun bare generelt var op dupperne igår ved jeg ikke...
Men springningen blev om muligt ENDNU MERE HØ end dressuren... Isabella var så dum fortil, og reagerede OVERHOVEDET ikke på de halve parader.. (og når hun ikke gør det, så er piloten dum til at hænge og trække hele tiden - og det gider isabella ikke).. Så vi endte springningen med 2 bomme og et stop.. Havde simpelthen ikke rytmen til det...!
Men heldigvis fandt jeg forhindring 9
Efter dressur og spring lå vi stadig sammenlagt nummer 20 ud af 24...
Så var der en lille pause, hvor det ikke kunne betale sig at sadle af.. Så vi brugte pausen på stille og roligt at få lagt andre gamascher, fortøj osv på hende...
Forhindring 10. Som fra denne side så sød og lille ud. Dog var der en grøft på den anden side (som Isabella ikke opdagede i farten)
Opvarmningen til terræn blev lettere kaotisk..! Har aldrig oplevet isabella så vild før..! Hun rendte både sidelæns, og når jeg ville skridte eller stå stille - stejlede og bukkede hun
Tog 2 opvarmnings spring, og så var det det..!
Forhindring 11.. En lidt smal kasse (det er ikke særlig meget vi har prøvet af smalle forhindringer)
Ude i terrænnet var jeg desværre nød til at "rykke hovedet af hende" et par gange.. Hun ville STADIG slet ikke lystre de halve parader... Ikke fordi hun løb vildt stærkt.. Men når jeg ville lave en halv parade, så trak hun bare endnu mere...
Forhindring 12.. Efter denne vidste jeg godt hvor jeg skulle hen, men havde mistet lidt tid..
Kombineret med at jeg ikke helt kunne finde vej, og var nød til at sætte farten ned for at have tid til at finde hvor jeg skulle hen...
Men Isabella total OWNEDE den terræn bane!!! Tog ALT uden problemer.. SELV vandet - hvor jeg havde sagt "den her banket, måske får jeg hende op - men får hende satme ikke til at springe NED i vandet"... Det var kun en vej for isabella - FREEEEEEEEM...!
Forhindring 13 , lidt ned af bakke..
Vi kom FEJLFRIE i mål... Dog 21 sekunder for langsomt (men det var ikke fordi vi ikke kunne have nået det.. Hvis nu piloten havde kunne finde vej ha ha ha)...
Forhindring 14.. Har en veninde som styrtede med sin pony her fordi der var glat.. Så der skulle rides roligt!!
Vi sluttede som nummer 10 ud af 24... 
Nummer 15 - MÅL--!
Isabella er generelt ret dårlig til at spise andet end græs når vi er til stævne... og heller ikke drikke gider hun.. Så efter terrænnet, forsøgte min skønne kæreste at vise hende hvordan man gør
Lidt kom der da ned
NÅ så skulle turen jo gå hjem af... Godt trætte...!
Vi nåede lige præcis at køre omkring 6 km... SÅ GIK BILEN SKU I STÅ...! Inde midt i aabenraa by 
Rundt til de forskellige huse og finde start kabler - som ikke hjalp... Bilen var DØD...!
Mens de makkede bil, gik isabella og jeg rundt i aabenraa og fandt lidt græs.. Man skulle tro folk i aabenraa ikke havde set en hest før 
Efter en lille time, blev beslutningen taget... Min kærestes forældre måtte køre de 2½ time fra viborg og ned for at hente os og hesten... Og idag er min kæreste og hans far så nede for at hente bilen...
Vi er jo så smarte ikke at være medlem af Falck eller noget... Og de skulle have 9000....! Kr for at hente os og fragte os hjem, når vi ikke var medlem...
Gad simpelthen ikke stå inde i aabenraa midtby med hesten i 2½ time... Så det blev på gå ben tilbage til rideklubben...
Stod med en hest som ikke havde drukket siden om natten (vi kørte hjemmefra kl 4!!)...
Rideklubben var så fantastisk søde at stille en boks til rådighed for mig, så min hest kunne få noget at drikke (hun drak med det samme hun kom i boksen)
Det eneste "positive" var at da vi havde trukket de 6 km tilbage og fik smækket hesten i boksen.. Så var de igang med nogle af de højere terræn klasser.. Som vi så kunne sidde og nyde (og sidde og snakke og grine lidt med en masse søde mennesker, som nok blev lidt overraskede over at se os tilbage - når vi nu havde sagt farvel og var kørt hjem ha ha)
ENDELIG hjemme... 5 timer senere end planlagt...
VIDEO til dem som har overlevet den lange tråd!!
www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/323703- cnc90_i_soenderskov_d