Siden Kaspian blev født, har jeg glædet mig til denne dag!
Kaspian Dyrhave er en ren trakehner efter Gribaldi med Latimér til morfar. Han blev født i starten af maj 2009, og er avlet af min mor, som også har avlet Kaspians mor, således er Kaspian 3. generation på Dyrhavegaard.
Til følskuet blev han udtaget til eliteskuet i det dommerne kaldte "den stærkeste hingsteføl-årgang set i TAF's historie".
Efterfølgende har han gået og hygget sig med sin familie på store græsmarker og her til foråret er han så blevet redet til, meget stille og roligt.
Vi besluttede ret sent at tage ham med til DSA og samtidig finde en rytter til ham. Vi fandt Christoffer og Christoffer fandt os i en skøn forening, og han nåede at ride ham omkring 10 gange inden DSA.
Kaspian var en engel at have med, han var en anelse trykket, men for en sensitiv, ung trakehner-vallak der aldrig har været i byen at være, klarede han det ud over alle forventninger.
Kaspian gik til et snit på 8,1, ingen karakterer under 8, og første uplacerede. Snittet over 8 betyder at han er videre til mellemrunden. Vi var meget tilfredse med både hest og rytter, og vi glæder os rigtig meget til mellemrunden!
Her følger lidt billeder:
Inden vi kørte hjemmefra
Veloverstået performance
Nu glæder vi os til mellemrunden i Møllebakken.
Konkurrencen blver hård, og vi vil stadig ikke presse Kaspian for meget, han er en ung hest, der skal holde længe, og traditionelt set er vores heste sent udviklede, og Kaspian er ingen undtagelse. Han rides et par gange om ugen, inklusiv skovture og gallop på stubmark.