Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hulder - positivt dyrlægebesøg
Forfatter: 
Dato:  27-08-2013 20:10

Efter 4 ugers boksro/sygefold, må Hulder nu komme i gang med at lave noget igen. Han var haltfri ved bøjeprøven

Der er også sket lidt siden sidst. Først og fremmest er han (igen ) blevet flyttet. Han nåede at stå alene på boks i 4 dage (uden selskab) før jeg måtte indse at det bare ikke duede - allerede på 2. dagen var han fuldstændig umulig at have med at gøre.

Da opstaldningsstedet ikke kunne se noget forkert i, at han stod mutters alene - og at de andre piger af hensyn til Hulder måtte strigle deres heste udenfor - blev jeg nødt til at finde et andet sted at stille ham.

Vi fandt hurtigt et sted på den anden side af skoven, hvor der var mulighed for, at Hulder kunne gå på sygefold (alene) med udsyn til andre heste 24/7

Hulder står nede i hjørnet.

Et par gange om dagen kommer de andre heste på græs (alt efter hvor meget de kan klare) dog altid med en "flok" der bliver tilbage ved Hulder

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Dyrlægen var jo som sagt så forbi i dag og han var heldigvis haltfri under bøjeprøven

Mens hun nu var der, fik vi også raspet tænder og vaccineret ham.

Genoptræningen går jeg nok i gang med i weekenden eller engang i næste uge. Først og fremmest skal han stille og roligt ind i en af flokkene - forhåbenligt uden at blive slået til plukfisk.

Men en masse gåture bliver det nok til, før jeg svinger mig i sadlen igen. Genoptræningen kan ikke gå for langsom

Simone & Glibings Hulder 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

13
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2013 20:36

Åhhh hvor dejligt at høre og se ham frisk igen

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

ccccccccccc
Forfatter: 
Dato:  27-08-2013 20:42

Dejligt han er frisk igen!!! :D

Ihhhhhh han er bare så nuttet, lige til at putte i lommen og tage med hjem

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 14:31

Det er så øv at skulle flytte så meget rundt. :( Men dejligt at det går fint nu. :)

Jeg bliver nødt til lige at spørge.. har du redigert billederne, eller er han virkelig bare så dælens smuk, at han ikke ser realistisk ud? :D

They say that there can be no good without evil. I'm willing to give up good then. I guess if there are neither good nor bad, there's simple the natural way of life for every being.

1
0
Svar på denne tråd

Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 20:35

Jeanette ?Klitgaards Mr Bigb

Jeg er også bare så glad for, at han er frisk igen

Selv om han ikke har haft ondt, har det været noget af en omgang.

Sandra ?Cashew?

Han er som en forvokset hund .. og jow .. han prøver da også ofte at kravle ned i lommen på én - efter sin søgen på godbidder

Sandra (Tess)

Ja, men han er heldigvis en hest der falder hurtigt til. På søndag prøver vi så at stille førerhingsten ind til ham, så han forhåbenligt snart kan komme ind til de andre plage/ungheste.

Han er simpelthen bare naturlig smuk (selv når han har en dårlig hår-dag)

Simone & Glibings Hulder 

Madison Søttrupgård

1
0
Svar på denne tråd

Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 18:32

Opdatering

Så var det jo i dag, at Hulder skulle lukkes sammen med de andre heste. Det gik desværre ikke som jeg havde håbet på

Vi startede med at lukke Fleygur (6 års hingst) ud til ham og bortset fra lidt småting var der intet. Så efter en halv time blev det besluttet, at Gloi (4 års hingst) også godt kunne komme over til dem.

Det blev Hulder dog ikke glad for. De hvinede og fnyste af hinanden, småsparkede og stejlede, men stadig på et sådan plan, at det ikke så ud som om det var andet end deres forsøg på at finde rangordenen.

Fleygur og Hulder hilser på hinanden for første gang.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Gloi kom ind til dem.

Billede

Billede

Billede

Så begyndte det ellers så småt .. først legede de dog bare - Hulder var rigtig kåd

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Midt under legen (efter at have stået sammen i lidt over 2 timer) bider Gloi sig dog så fat i manken på Hulder og bliver bare siddende. Derefter jagter de ham rundt på folden i fuld galop hvor han flere gange ser ud til at være lige ved at vælte og sætter sig da også halvt et par gange

Så jeg løber op i stalden for at finde grime og træktov samt en pisk og får ham ud derfra.

Resultatet efter rensning af sårene er således:

Billede

Billede

Billede

Billede

Ddet værste er dog under haleroden

Billede

Simone & Glibings Hulder 

Madison Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 19:16

Puha... Stakkels Hulle

Det går jo ikke, du må hellere sende ham hjem til mine drenge, så skal jeg nok passe på ham

Ej... Det er da skod, hvad gør i nu??

0
0
Svar på denne tråd

Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 19:23

Nu får han lov til at stå alene de næste par dage, så vi kan se om kodeledsforvridningen bryder ud igen (selv om det blever svært at se, da han heller ikke haltede sidst) og sårene på haleroden kan hele lidt.

Så har vi i tankerne, at han må komme ind til de to store vallakker - hellere at han måske ikke har nogen at lege med, end at han bliver smadret til plukfisk

Simone & Glibings Hulder 

Madison Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd

Ej, hvor træls
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 21:00

Udfra billederne ligner han nu en der ikke står tilbage selv for og holde gang i festen. Håber I finder på en løsning. Tre heste i en flok giver tit uro. To, fire eller flere er min erfaring giver mest ro.

Har du snakket med din hest idag??

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 21:11

Ja, man bliver nødt til at se på deres helbred også, så håber det kommer til at gå godt med de 2 vallakker istedet

Mine 2 går også alene sammen pt, da den ishoppe de delte fold med desværre var MEGET fodergal, så hvis det lige passede ind i hendes kram, fløj hun på Big og sparkede uden han havde en chance for at komme hurtigt nok væk

Hun har sko på, så han står nu med maange sår på hans bagben, 1 hævet pibe og 1 hævet has pga sår-spark.. Behøver jeg sige at den hoppe idag blev flyttet på en anden fold sammen med den lille shetter der også gik sammen med dem?

Skal ikke miste en hest, fordi hoppen ikke lige gider dele hø midt i det hele.... Så¨de går alene sammen indtil vinter, hvor føllepigen fra i år efter fravænning kommer ud til dem og gå indtil næste sommer hvor hun så ryger i hoppeflokken... Heldigvis elsker mine drenge hinanden og er meget tilfredse med tilværelsen så længe de har hinanden og deres hø

Jeg har intet imod overfladeskrammer fra leg på folden, men det andet når det bliver decideret "slåskamp" og går udover benene, der sætter jeg grænsen! Det er ét "rigtigt" spark der skal til, så kan der være uoprettelig skade på hesten...

Opdater lige med Hulle drengen ik?

0
0
Svar på denne tråd

Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 21:15

De legede også fint sammen de første par timer, lige indtil Gloi satte sig fast i ham. Så var det ikke så sjovt mere!

Derefter var det ikke andet end ham i galop med de to andre på hver side af ham, mens de bed i alt hvad de kunne få fat på - jeg har simpelthen aldrig set noget lignende

Han fik de to ældste ind til sig først, da det var dem der ville give problemer, hvis der var noget. Ellers skulle de have gået 5 sammen senere.

Simone & Glibings Hulder 

Madison Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2013 21:18

Puha, jeg har desværre set når heste på den måde "går efter struben", det er frygteligt

Håber virkelig ikke hans skade springer op igen!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 23:03

Opdatering

Det ser heldigvis ikke ud som om der er sket nogen videre skade med Hulder. Han er stadig rengående og virkede hverken øm eller på anden måde utilpas, da jeg "vippede" lidt rundt med hans hov/ben i dag

Hans hale ser også allerede bedre ud. I går kunne man næsten ikke røre ham på bagpartiet, for slet ikke at tale om at rense sårene .. men i dag stod han pænt stille mens det blev ordnet - uden at trække halen til sig.

Han har fået nogle Skavsår på begge sider af halen, hvilket som det eneste bliver smurt (med Penaten Creme) - det andet bliver renset, men får så ellers lov til selv at hele.

Billede

Billede

Billede

Den anden side af halen ser pænere ud og det "store" sår under halen ser heldigvis heller ikke så skrækkeligt ud mere.

Billede

Billede

Simone & Glibings Hulder 

Madison Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd

Flot farve
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 15:03

Hej!
Jeg er lige inde og se lidt på nettet og blev lige fanget af den fine farve på den hest! :-)

Ang. leg på folden, så kan det komme til at gå vildt for sig. Meget vildt. Vi havde engang en hest, der sparkede en anden i kåd leg og også rangorden, og ramte uheldigt på indersiden af benet. Der røg en flig af knoglen af. Men hesten kom sig. Og vi tog det helt, helt roligt, heste skal altså bare finde ud af tingene indbyrdes.

Så leg kan være voldsom, men langt de fleste gange, så sker der ikke noget. De billeder der er, er for mig at se småskrammer. Blot de bliver passet godt og holdt øje med og renset og det lader det jo til, de gør.

Det ser ud som om, de heste spiller op til hinanden og hvem "der er bedst" vides ikke, men heste er heste og de har altså nogle gange et girafsprog der vil noget. Bemærk også at en af hestene lægger ører.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 19:29

...ville undlade at lukke ham sammen med hingste igen. Jeg ved godt, at det er oppe i tiden, at hingste skal gå sammen med vallakker, men jeg lagde altså ikke hest til.

Kan du ikke finde en et par flinke heste, han kan gå sammen med? Når han nu har været skadet, så bør han formentlig heller ikke slås (eller lege) - som billederne viser.

Håber han snart er tilbage i skadesfri stand.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider