Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Vores MB0 debut..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 20:18

Dette er en prale-tråd, så kan i ikke klare det, så lad vær med at læse videre :D

WOW; jeg er så stolt af Lara og mig selv.

Vi har idag redet vores MB0 debut til dressurstævne. Hun var absolut fantastisk trods nogle små kiks (to af changementerne bl.a og lidt i versaden) Jeg er bare SÅ stolt!!!

Vi red til 63.08% og jeg er fuldt ud tilfreds da der var de små kiks og det var helt okay. Havde ikke regnet med at ride til mere end 60%.

Jeg svæver stadig på en stor fed lyserød sky :D

Da jeg var færdig med mit ridt kom en B dommer som havde dømt tidligere på dagen hen og skam-roste os. Blev næsten helt flov :P Hun roste bl.a Lara gik så fint og lækkert, let. Samt at jeg var god på kandaren med mine hænder og hun stod så flot fortil.

Så blev jeg lige endnu mere stolt der !!

Sikke en god dag det har været idag.

Et billede:

Billede

Billede

Billede

Beklager billedekvaliteten de er taget ud af video :D

Tak fordi i læste med :D

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

27
19
Svar på denne tråd

Pral du bare.....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 21:08

..... JA det er min mening.... Pral du bare.

Jeg synes i gør det flot. Jeg synes du uddanner hende SÅ fint, og så kan det godt være, at man kan sidde og nørde og finde uperfektheder, men overordnet set synes jeg, det ser super positivt ud, og jeg synes så også godt om, at en dommer tager sig tid til at rose for et flot arbejde

Hilsen Maria

Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

Nu med Palominohoppe

4
0
Svar på denne tråd

Dejligt..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 21:10

at læse du er så glad

Og skønt med ros fra dommeren, det varmer altid:-)

Kommer der video?

Vakse Viggo og Charlotte

2
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 21:15

.. med den fine debut, og så med uopfordret dommerros - skønt med skønt på.

Håber snart at gøre jer kunsten efter med mit fantstiske tigerdyr, men det er udsat en smule da vi pga skæv sadel har haft en måned med uden-sadel ridning.

Fortsat god fornøjelse med træningen på den dygtige dame.

VH Line

2
0
Svar på denne tråd

Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 21:34

Det er da en super flot debut - så bare pral :-) det er fortjent :-)

mvh charlotte

3
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 21:50

Haha tak for jeres søde kommentar :D Jeg kunne ikke lade vær med at oprette det her indlæg. I ren glæde :D Jeg er bare så stolt af den hest!!!! Hun er simpelthen noget helt specielt. En dame til tider, ikke altid nem at ride - men hamerende lærenem. Alt hvad jeg byder hende af nye ting og øvelser tager hun altid i stiv hov. Prøver og prøver og giver og giver..

Jeg var nervøs - indrømmer det gerne, det var jeg godt nok. Jeg er normalt total cool til stævner, men denne her MB debut, der var sku lidt nerver på da jeg red ind. Men Lara var TOTAL cool og da vi så kom igang med programmet, flød det bare afsted og hun fik mig nærmest til at være rolig. Så jeg kunne slappe af, nyde øjeblikket, bare ride stille og roligt, få lavet mine øvelser præcist og uden at tænke så meget :D

Det var super med ros bagefter, det gør jo altid en lidt stolt når man ved det man laver er korrekt :)

Videoen kan ses på hestegalleri under vores profil. Jeg har dog ikke lyst til at lægge den herind. Folk er meget på krigsstien hvis alt ikke er 100 procent perfekt i videoerne og det var vores ridt bestemt ikke :D Men øvelse gør mester, så vi skal ud i nogle flere M'er og så bare afsted :D

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

7
1
Svar på denne tråd

Video tak..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 08:25

op i rumpen med hvad andre mener.

Du er da om nogen Sandra, et bevis på at vil man, jamen så kan man godt.

Du er bare super sej..

IMC

3
1
Svar på denne tråd

Flot!!!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 09:37

Super flot - pral du bare :-)

Og tak for dejlig inspiration. Jeg har fulgt lidt med i dine tråde, og det er bare skønt at se. Jeg har selv en welsh cob, som elsker at gå til dressur. Hun har fået et par føl, og planen er, at hun nu skal uddannes i dressuren.

Det virker, som om du får de point, du fortjener? Man får jo ellers altid at vide, at man på en lille hest skal knokle mere for dem :-P

Kh. Britt

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

3
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 12:29

1000 tak for jeres søde ord :) Det varmer bestemt rigtig meget :D

Inger: Lige præcist. Op i rumpen med dem :D

Jeg vil så gerne det her og det har jeg ville lige siden jeg startede med Lara. Jeg har bare kunne mærke på hende at det her det vil hun - og det vil jeg :D Så gjorde vi det sammen. Uden hende ville jeg ikke have klaret det, hun hjalp mig utrolig meget på banen igår til trods for nogle kiks og det er også helt okay. Et klap på halsen og så videre afsted :D

Britt: Tak :D Welsh Cobs er nogle dejlige kraftfulde heste, man kan virkelig mærke når Lara kommer bagfra - iforhold til de gange jeg har siddet på en DV der kunne det samme :) De har bare rigtig meget motor og hun/Welsherne har bare utrolig nemt ved at sætte sig bagtil.

Lara lærte også piaffen utrolig hurtigt og styrken kommer selvfølgelig stille og roligt til flere og flere korrekte taktfaste trin. Og det tog hun ganske pænt og har utrolig let ved det. Også galop piruetterne vi øver, hun kan nu gå ind og tage lidt over en kvart omgang centeret og så ud igen :D De har fantastisk nemt ved de samlede øvelser :D

Jeg synes som regl altid jeg får point jeg fortjener. Der er få gange jeg har oplevet at tænke "hvad i al..." Jeg har ingen problemer med at have en lille hest ude på konkurrencebanerne. Vi rider både D og C stævner. Dog skal vi lige ride MB0'en nogle flere gange til alm. D stævner før vi gør det til C stævner. Men LA5 plejer vi at starte til C stævner med ganske fine procenter :)

Vi skal da nok også knokle lidt mere for det, der skal rides, man skal ride meget præcist, øvelsesstærkt, da det er hvad jeg får point for på Lara. Det er ikke gangarterne, men stabiliteten i ridtet :)

1
1
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2013 22:01

Jeg kan altså godt klare en prale-tråd

Og et stort tillykke med din fine MB debut!!!

Marit :-)

- hestemassage tilbydes på Sjælland -

2
1
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 01:55

Synes det er så smagløst at SYV mennesker kan dislike, uden at skrive hvorfor.. Pinligt.

Jeg følger altid med i dine tråde Sandra, da de kære Cobs længe har været en personlig favorit her :) red en for første gang som barn, vidst nok i England, og blev forelsket i deres stærke men samtidigt elegante udseende, og rolige sind.

Tillykke med debuten, jeg er desværre ikke på HG så kan nok ikke se videoen, selvom jeg gerne ville :) er sikker på i var skide gode.

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

9
4
Svar på denne tråd

ha ha..........
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 07:19

ja den der knap med tommelfingern ned af, den er morsom..

For her er jo netop endnu et bevis på, at nogle bare er rigtigt meget misundelige over, at andre kan godt..

IMC

10
3
Svar på denne tråd

dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 07:26

Inger: Ja, misundelse er en grim ting. Men ved du hvad, lad dem være misundelige :D Det må de gerne, hvis de aldrig når deres drømme eller er glad for deres egne præstetationer og praler lidt selv med deres heste - så mangler de sku et eller andet her i livet ;)

Så jeg ignorer som altid, de der knapper :D Der INGEN, jeg gentager - INGEN - der kan få MIG ned af min høje, lyserøde sky!!! :D Det er slet ikke muligt. Jeg er SÅ stolt af Lara, så stolt af mig selv. Stolt, stolt, stolt. Det er ejeren også og det er bare så dejligt efter sit ridt at få en masse ros og positiv feedback på ens ridning af en dressurdommer som nærmest stod hele ridtet rundt og råbte JAAAAA rigtigt og flot osv. (Man kan endda selv høre det på noget af videoen haha)

Paradise: Mange tak :D Ja Welsh Cobs har bare noget specielt over sig. De er så dejlige at være på. Hun har også et tilpas rygsving til min skadet ryg, så det er super godt.
Som mig og Inger skriver om - de er nok misundelige, eller kan huske tidligere indlæg fra mig som de ikke har været enige i, eller jeg har givet dem noget konstruktivt kritik en gang til deres ridning o.l. Jeg gider ikke gå så meget op i det :D Jeg svæver jo haha.. :D Så op i r'ven med dem :D

Dejligt du følger mine tråde :D

7
4
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 16:16

Jeg synes sq os du er sej :D :D

ja misundelse er en grim ting, det der med at dislike og bare gemme sig bag skærmen uden at kommentere på hvad man mener er skidt...Suk...

Folk herinde har da ellers aldrig været bange for at komme med en mening i dine tråde

Knus <3

Vh Anja.

<3 Luxus dyret LUX <3

R.I.P Ozzie - Min stjerne <3

5
3
Svar på denne tråd

TS.....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 16:49

Hesten ser rigtig lækker og let-gående ud...en fornøjelse at se.

Hvis du har lidt selv-kritik, kan du også selv se på dig selv ?

Måske skulle du arbejde lidt med din opstilling (kig op og frem (se hvor du rider), sænk skuldrene og nakke, se op og frem, benene længere frem, de flyver meget bagud og op på hesten, tå-spidserne er meget nede, + klaverhænder: dvs. skil dine hænder ad og ret op på hænderne.

Men igen, utrolig lækker hest at se på, den virker til at nyde turen.

Hvis du rettede din opstilling, ville det være en ekstrem flot evipage at se på ;-)

20
0
Svar på denne tråd

at ride mb
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 17:17
Tillykke med debuten og den fine procent :-) hvordan kan det være du har sprunget La6 over?

4
0
Svar på denne tråd

ts.....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 17:47

Vil dog lige tilføje, at jeg på intet tidspunkt har noget med at gøre med disse "like/dislike" , synes at de er uvedkommende og uden betydning, bruger dem aldrig.

(synes de burde fjernes fra sitet, da de ikke kan bruges konstruktivt)

Mht. dit eget indlæg, så fokuserer du udelukkende på hesten, hvilket er positivt og flot.

Jeg har intet at, udsætte på din hest, virkelig en skøn hest...

Jeg sætter dog fokus på dig og din opstilling, da dette ville gøre helheden så meget mere flot, hvis du rettede op på din opstilling.

(ved ikke hvilken karakter du fik i opstilling, men jeg ser jo kun de 3 foto's som du viser, dvs. har ikke andet at gå ud fra)

9
2
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 17:48

Jeg syntes bare I gør det skide godt, dig og bette Lara

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

1
1
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 18:13

Tak for jeres kommentar og konstruktive kritik :)

Jeg ved godt jeg har problemer med min opstilling. Men særlig er det slemt når jeg bliver nervøs. Og jeg indrømmer det; Det var jeg. Så derfor bliver jeg lidt gele-agtig i min krop og derfor lever mine ben så lidt sit eget liv. Jeg har ellers endelig fået styr på mine ben til rimelighed til træning nu.

Øver skam hele tiden på det, men det tager tid da jeg har en hel del fysiske skavanker som påvirker mig. :)

Tanja; Tak for det :) Jeg har valgt at springe LA6 over da kontra ikke ligger særlig godt til Lara (på kortsiderne) der har hun bare nemmere ved changementerne. Jeg har dog startet en del LA5 da dette program ligger godt til hende også. Så jeg har taget de LA programmer som har ligget godt til hesten, ikke alle heste er jo ens og har forskellige svagheder/styrker.

Jeannette og Anja: Mange tak, hvor i søde :D

1
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 18:19

Nå ja, jeg fik 7 i opstilling.

0
2
Svar på denne tråd

Pral er godt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 20:23

Enig med alle kommentarer: Synes du har lagt et kæmpe arbejde i hende, det er super flot og enig i at når din opstilling kommer på plads så bliver I bare super gode :) Tillykke med din debut

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

0
0
Svar på denne tråd

huseær
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 22:38

Dejligt når tingene lykkes

Et lille spørgsmål - hvad dælen sker der lige for dit indvendige ben i versaden?

Trine (Faxa)

2
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 22:45

Som skrevet, jeg tror bare lige mine ben levede sit eget liv :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 08:00

Opstillingen sprang også i mine øjne med det samme. Det ville virkelig pynte hvis du kom til at sidde rigtigt. I er blevet godt belønnet hvis det der giver et 7 tal ;)

Hesten synes jeg tager sig rigtig fint ud og tillykke med den fine debut :)

13
1
Svar på denne tråd

tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 08:16

i er bare pisse seje!

kæmpe tillykke - fjern lige nissehuen

rigtig godt gået

Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 09:59

Mit bedste råd til dig Sandra hvis du gerne vil forbedre din opstilling, så skal du tænke følgende:

Skuldrene skal ned i baglommerne

På den måde får du rettet dig op og sidder flot rank.

Billede

En anden ting er dine hæle. Har du nogensinde prøve, at ride med de hæle man kan sætte på støvlen med vægt i? De er virkelig effektive til, at hjælpe med en forbedretopstilling. De hjælper dig ind til du har fået styrket din krop til selv at holde opstillingen.

Du skulle prøve, at undersøge det.

Ridefysioterapeut Claus Toftegaard er stor tilhænger af disse.

1
2
Svar på denne tråd

Come ón... Fejlfinderi!
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 11:03

Kæmpe stort tillykke med den meget flotte debut.

ærgeligt at der er klippet lidt i programmet, så man ikke får hele helheden med.

jeg bliver dog nød til at tage din opstillings karakter lidt i forsvar. Jeg synes nemlig dit 7 tal er fuldt fortjent!

det havde du også fået, hvis jeg havde dømt dig. Folk er gode til at finde alle fejlene, men de glemmer altså at man kan få hele 10 point for sin opstilling, og her fortæller 7 tallet jo at der endnu er ting der kan forbedres.

Jeg er på ingen måde i nærheden af at overveje at lægge dig i nærheden af 6 og 6.5 af den årsag at du opfylder tingene som effektivitet, finhed, og indvirkning utrolig flot og til stor tilfredstillelse. Bevares selv opstillingen kunne være lidt mere "elegant" men igen du får jo ikke 10.

Jeg vægter at du formår at få dit program til at flyde, især kommer du flot fra volten og ud i travers. Du markere dine øgninger flot, og tingene lykkedes flot og hjælpen gives for lette hjælpere og du giver hesten ro, når den er der og korrigere blidt men konsekvent, når der er behov for dette, og vigtigst af alt, så tager hesten i mod hjælpen med stor forståelse og gå lyst.

En rytter der formår at få dette frem i hesten, må i min verden aldrig komme under 7.

Hvis vi tager et godt eksempel, så synes jeg at en af de ryttere vi har herhjemme der sidder allerflottest på en hest er Joachim Thomsen. Selve opstillingen hos ham synes jeg er spot on og det er uanset hvad du sætter den mand op på. Man lad os for sjov sige at vi giver ham en 4 års, og beder ham ride et MB program, hvor hesten ikke kan øvelserne. Så vil Joakim stadig sidde opstillingsmæssigt til min. Et 8 tal, men hans indvirkning, finhed og effektivitet vil trække ham voldsomt ned i det han jo af gode grunde ikke vil kunne få hesten igennem et MB program. Skulle han så stadig have en høj karakter bare fordi han opstillingsmæssigt sidder "perfekt".

Nogle gange skal man huske at hesten altså ikke har læst "bøgerne" om den perfekte opstilling... Tænk engang nogle gange så viser hestene faktisk utrolig flotte øvelser og programmer med adskillige 8 taller i, på trods af at rytteren opstillingsmæssigt langt fra er perfekt, men rytteren formår altså alligevel at få tingene til at virke, og så skal de stadig have deres point. Hvis de så får opstillingen på plads, kan man altid honorere dem med 7.5 eller 8 og 9. Der er stadig god plads op til 10 tallet.

12
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 12:18

Hvis man som Sandra - og jeg personligt - har fysiske skavanker i ryggen, der gør at opstillingen nogle gange bliver en udfordring, så skal man passe på med alle mulige "hjælpe midlder", der skulle gøre det nemmere at sidde rigtigt.

For det første så tvinger du musklerne ud i nogle positioner. Det betyder at musklerne syrer sindsygt meget til ... og så skaber du bare andre kompenserende spændinger i kroppen.

For det andet så gør fysiske skavanker at kroppen har visse begræningsninger. Det betyder, at der er grænser for hvor langt man som rytter - eller hest - kan presse sin krop og dermed må man tage det i bitte små bider.

Træningen af rytteren skal foregå på samme måde som hesten, en gradvis udvikling over tid - man kan altså ikke udrette mirakler på 14 dage, medmindre man direkte piner sig selv.

Og det kan man ikke, når man har fysiske skavanker.

Tilbage til problemet

Det er fint med almene råd opstillingen - skulderne ned i baglommerne, hælene ned.

Men jeg tror altså det løser flere problemer, hvis man løser roden til problemet.

Det skyldes snarere, at Sandra kommer til at bruge sit bækken forkert og at hun ikke kan holde neutralstillingen 100%

Jeg ved godt, hvilken ryglidelse Sandra har fra tidligere indlæg, og det gør altså, at lige præcis det er en kæmpe udfodring.

Det kræver en enorm styrke og selvbevidst hed at holde det - jeg har selv kæmpet ufattelig meget med mit bækken og jeg ved hvor mange smerter detkan forvolde, hvis bækkenet er ustabilt.

Jeg havde selv problemet, og der findes heldigvis en løsning på det.

Den er ikke enkel, hurtig eller nem. Det kræver mange måneders træning sammen med en dygtig instruktør, der ved, hvad man skal korrigere efter.

... forøvrigt så tror jeg godt, at ud ved, at jeg mener du har en hamrende lækkert hest, rider hende super super fornuftigt og at I bare ser knald godt ud sammen.

Nå.. nu fik du det i hvert fald lige at vide igen.

5
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 10:58

Spelmann - jeg vil give dig ret og rigtig mange glemmer nemlig, at hvis man indvirker korrekt på hesten og den gør sine ting, så kan man ikke give en rytter 5 i opstilling, selvom hælene måske smutter lidt op, ryggen bliver lidt rundt eller skuldrene lidt spændte.

Horsemandship... - Min tidligere indlæg var blot et god råd til Sandra. Jeg ved ikke om du kender til de hæle jeg nævner. De er nemlig lavet sådan, at de IKKE tvinger en ud i nogle positioner kroppen ikke kan lege med på. Du kan selv bestemme hvor meget vægt du vil have i hælene. De går fra 300g til 900g pr. hæl.

Fordelen med hælen er, at den hjælpe til, at slappe af i dit sæde. Spænder du i dit sæde kommer der aldrig noget godt ud af det.

Hvis Sandra evt. er i tvivl omkring brugen af disse hæle kontra hendes sygdom, så kan du (sandra) prøve at kontakte Claus Toftegård. Han er super sød og meget hjælpsom, og han er uddannet fysioterapeut. Så han bør kunne rådgive dig.

Dette er kun for, at hjælpe dig skridtet videre og bestemt ikke ment som kritik.

1
0
Svar på denne tråd

Enig med Jeanett
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 11:15

En stor del af opstillingskarakteren er jo effektiviteten. Dvs. hvor meget man hjælper hesten. Og ikke kun hvor perfekt stille/korrekt man sidder. Selvom man sidder helt perfekt, så kan man godt få 6 eller 7 hvis man på ingen måde hjælper hesten rundt i programmet.

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 12:53

Jeg er sikker på at intentionen er god.

Men du løser ikke roden til problemet.

Roden til problemet kommer fra sædet, ikke fra hælene. Derfor virker det at arbejde med sædet og ikke med hælene.

Sædet består jo for det første at sædeknogler og skamben, som man skal sidde på. For det andet består sædet af alle de små fine muskler, som man virkelig skal bruge ... kernen.

Det er de små inderste mavemuskler, der giver stabiliteten i bækken og lænd. Og dermed i sæddet.

De muskler kan man arbejde med på mange forskellige måder for det afhænger fuldstændig af problemet.

Personligt har jeg redet på nogle små grønne bolde jeg lægger under hvert sædeben. Dem sidder jeg så på. Sidder jeg ikke korrekt, så falder jeg simpelthen af boldene.

På den måde kommer jeg til at mærke de rigtige muskler og får en fornemmelse af hvordan jeg bruger mit bækken, og hvordan jeg kan bruge det bedre.

Naturligvis gør man det i samarbejde med en instruktør de første mange gange, fordi det kræver en hel del af dig og det er en fordel at være i longe.

For så koncentrerer du dig om dit sæde og instruktøren koncentrerer sig om hesten.

Min søster brokkede sig på et tidspunkt en hel del over mine ufatteligt urolige ben ... hun var faktisk lettere irriteret over dem

Jeg red 2-3 dage på boldene. Problemet var løst.

Det virker altså normalt bedre at kurrere roden til problemet end det gør at behandle symptomber man oplever i blinde.

For symptomet viser bare at der er et problem... ikke nødvendigvis det reelle problem.

3
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 13:07

Jeg vil nu stadig vove at påstå at hælene kan hjælpe til problemet med sædet. Men jeg formår nok ikke at komme ud med mit budskab så det forståes rigtigt.

Jeg har selv redet med hælene fordi jeg sad skævt. Jeg red med dem et par gange og vupti blev min opstilling lige - og det har det om noget at gøre med hvilket sædeben du sidder på.

Jeg vil stadig anbefale Sandra at snakke med Claus Toftegaard. Er sikker på, han har nogle rigtig gode teknikker til, hvordan man kan løse problemet og blive stærkere i sit kød-korset som Claus så fint kalder det ;-)

1
1
Svar på denne tråd

Ridning
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 22:01

-

Sandra: Det lyder som om, at I har fået en rigtig dejlig start på MB'erne. Tillykke med det ! Der ligger jo meget træning bag. Gg jeg tror vist at vi alle sammen kender det med, at når nervøsiteten indtræder - så ryger opstillingen (i større eller mindre grad). :-)

HorsemanshipFan: Jeg håber dælme ikke du sidder på dit skamben og rider. Men det ville jo i såfald forklare hvorfor du har bøvl med opstillingen!

\\ Pernille

1
0
Svar på denne tråd

smukt....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 14:57

Kan godt forstå, du fik ros.

Det er sådan en hest, er bygget til at gå. Lidt foran lod.

Nogle ville måske kalde det lod, men se på hegnet, den er lidt foran lod. Sådan går min også. Har kun kontakt til tøjlen. Den er redet 20min, nogle gange om ugen siden tilridning. :)

Så ja, enig med de andre. Det er tegn på, det er korrekt ridning efter hestens eksteriør.

Ved godt, jeg får en masse tomler nedad. *S*

Og tror altid, du vil få tomler ned, Sandra, desværre. Fordi folk opbyggede et had til dig førhen. Lyder åndssvagt, men har fulgt dig altid. Og tror aldrig, jeg har læst så dårlige kommentarer til dine fine indlæg.

At du tager DET med oprejst pande, og ryger længere op i dressuren, end dem, der sidder og stemmer dig ned, siger ALT om dig! You GO, girl !! Tag dem med storm!

Husk, mod tåber kæmper selv Guderne forgæves!

4
1
Svar på denne tråd

trunte-pige....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 16:38

Tror nu næppe, at nogen har opbygget et had til Sandra...hvorfor dog ?

(hun lyder til at være en sød og flink pige, som behandler sine heste pænt)

Og hvorfor skulle du få "tomler-ned" for dit indlæg...? (på hestens lod ?, den går jo fint) på forhånd ?

Hesten går fint, der er lidt problemer mht. opstilling af rytter, som hun (sandra) selv er opmærksom på ?

Så, forstår ikke lige dit indlæg ... ?

(hvem skulle lige have "hade-indlæg" ifht. Sandra ????) Ingen...

Underligt indlæg, Trunte...

4
0
Svar på denne tråd

Tæske lækker hest
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 19:11

En skam billederne er lidt uskarpe, men de er jo bedre end ingen. Nu véd du så bare også, at "vi" håber på nogle bedre til næste start. .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

1
0
Svar på denne tråd

ssssssssssssss
Forfatter: 
Dato:  24-08-2013 19:59

Mange tak for alle jeres svar og konstruktive råd og kritik :)

Jeg læser alt hvad i skriver. Jeg svæver stadig lidt højt på min lyserøde sky, jeg er så stolt af den hest.

I dag lavede vi tre stk klokkerene changementer for hvert 3. galopspring til træning skråt igennem.

Hun gør det tit, hun gør mig glad i låget

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider