Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

et lille regnvejrsprojekt
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 12:55

Når nu man har belgier med et dertilhørende grødhoved, er det ikke meget bling og pony-pigeudstyr man kan få i passende størrelse, og så må man jo selv igang -for man skal jo ikke gå ned på udstyr

Så på sådan en regnvejrsdag, har jeg fået formiddagen til at gå med at hækle en hut til Martha.

Jeg ville egentligt gerne have hæklet den i noget tyndere garn, så jeg havde kunnet lave en lidt mere detaljeret kant på og så den kunne være hæklet i fint net, men det havde jeg ikke, så dette er hvad det blev til (ører kommer i, har bare ikke lige nået det endnu)

Er selv ganske godt tilfreds med resultatet:

Billede

Billede

Har i nogen hesterelaterede regnvejrsprojekter?

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

7
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 13:54

Ej hvor godt lavet . Har du en opskrift??

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Mor til særligt sensitiv dreng fra 2008

Carpe Diem - Grib karpen!

0
0
Svar på denne tråd

opskrift...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 15:41

Der er et par opskrifter at gå udfra her hvis du kan en smule tysk (der er billedforklaring):

www.hadel.net/reitertreff/html/ tipps_fliegenhaube.html

Men tag lidt mål af din hest først. Til vores (hverken belgier eller holstener) passer de mål der er angivet ikke ret godt.

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd

flot flot
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 16:55

super flot!!!

Stolt ejer af den gule frygtløse stjerne;

Pixi Dúvall

Tak for din tid, din lærdom og de gode stunder, Uniqa,

tak for din datter, vi passer godt på hinanden,

til vi alle ses en dag...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 21:28

Det er flot

Bortset fra at jeg har gang i en tyktyk vintersweater, en tynd uldsweater, en sommerbluse og en pude, der skal betrækkes, så er det da klart mit nye projekt.

Og det tyske ser overkommeligt ud, ellers pudser jeg manden på at oversætte ..... Han er god til tysk, hækling kniber det nok mere med.

Mvh. Sanne

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

2
0
Svar på denne tråd

projekter
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 00:46

Ååh ja, den der med masser af projekter på samme tid kender jeg godt.

Men Martha legede lige vild rodeohest for nyligt og fik slået min finger af led med halsen, så nu er den godt pakket ind en uge mere, så det er begrænset hvad det bliver til at projekter lige nu

Og ja det tyske er ikke så vanskeligt, der er jo billeder der meget fint forklarer hvad det er man skal

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Den snoede pipe
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 09:17

Er den hæklet? Og i så fald hvordan?

Jeg har selv hæklet et par hutter, det der med ørene er temmelig svært at få til synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd

pipe...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 10:18

den er ikke hæklet men snoeet. Vil man kun have en farve, tager man en passende mængde garn (altefter hvor tyk og hvor lang den skal være. Til den jeg har lavet her, er der brugt 2 tråde af hver farve, i garn der blev hæklet med nål 4,5, altså ikke helt tyndt garn).

Du ligger tråden(e) dobbelt, og den "lukkede" ende sættes om et dørhåndtag e.l. i den "åbne" ende binder du en knude og stikker en strikkepind, blyant e.l. igennem.

Så holder du det stramt mens du snor trådene ved hjælp af strikkepinden. Sørg for at den er snoet stramt og jævnt hele vejen.

Når den er tilpas stram, vil den sno sig når du lægger den dobbelt og du har din pipe.

Hvis du vil lave den i to farver, tager du en lige stor mængde tråd af begge farver. Den ene lægges dobbelt som før, med knude i den ene ende. Den skal osse lægges dobbelt, men stikkes igennem den anden når du gør det og der bindes knude i enden (når du holder dte udstrakt, har du så en lang tråd med en ende i hver farve)

Den ene ende sættes igen fast i noget og du snor som før. Når den er tilpas stramt snoet, sætter du en finger i midsten (i overgangen mellem de to farver), lægger dem dobbelt og slipper, og du har en pipe i to farver.

Når du er færdig tager du pipen af dørhåndtaget og binder en knude i den ende, eller hæfter enden med en tråd så den ikke vikler sig op.

Jeg håber det er forståeligt, det er ikke s nemt at forklare på skrift. Måske jeg kan prøve at lave en video af det, hvis jeg kan låne et kamera. Det er ikke ret svært... der er sikkert osse video'er af det på youtube.

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

En til...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 17:57

Så blev det lige til en mere -den er ikke htl færdig endnu, skal lige have lavet en pipe til den og have ører i.

-når hun bliver kørt er pandelokken jo samlet, så i må lige tænke jer til at den ikke skal række udenover hele hårpragten, skulle bare lige have den prøvet på

Billede

Billede

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd

Str xxxL...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 19:34

Billede

Sikken en fin hut :-)

Jeg har nu også været lidt kreativ med str XXXL Dog ikke så kreativt som dit :-)

Det blev bare til alm bling bling

Mvh

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Dorthe...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 19:38

Hvor er det flot -har du selv leget med sten, eller er det købt? Hvis købt: hvor finder du så den slags i den størrelse?

Og iiiih hvor træls at den slags ikke fås i kørehovedtøjer. Martha har godt nok et alm hovedtøj, men da hun ikke kan rides, benyttes det kun til longering i ny og næ.

Hvis ikke det var så dyrt at anskaffe det rigtige grej til læderarbejde, så ville jeg selv kaste mig ud i at sy et kørehovedtøj -med alskens bling

Jeg deler hende med min far -han synes vi er voldsomt pinlige at have med i byen, når vi tropper op med pink bandager o.l.

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

2
0
Svar på denne tråd

XXXL ....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 19:44

Pink er da flot ? :-)

Jeg syr selv pandebåndene ;-)Så bestemmer jo selv str :-)

Jeg lavede faktisk dette pga jeg tænkte at dem som havde heste med "store" hjerner ikke havde så meget at vælge imellem :-)

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

sælger du???
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 19:54

Så du sælger af dem? Uuuuh hvor skal Emil have bling så, når han er tilredet og har fået et ordentligt ridehovedtøj

Pt går han med et ældre kørehovedtøj uden skyklapper fordi vi ikke kan finde et hovedtøj til ham... hans hoved er så osse voldsomt stort selv for en belgier.

Og ja, jeg synes da osse pink er yyyyyndigt -men min far nægter at være groom for mig hvis hun iføres pink... så når det sker at jeg ikek har adgang til groom med rette pony-pige-indstilling, må vi jo nøjes med mere diskrete farver hehe...

Ville du mon have mod på et pandebånd til et kørehovedtøj -vi har liggende som kunne bruges som mønster. De er jo noget kraftigere end alm pandebånd og har så en "sløjfe" bagpå som remmen fra skyklapperne løber igennem, men ellers er det jo det samme, bare større

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pink.....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 20:17

Det er da Cute med Pink til en hest i den der str kan lige forstille mig det :-)

Tja ? må indrømme at jeg ikke har prøvet at lave pandebånd til køretrenser men kan da lige prøve at lure på dem og se om det er noget jeg tror jeg kan lave og være bekendt at sende videre :-)

0
0
Svar på denne tråd

pandebånd
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 20:56

Jeg ved ikke det store om læderarbejde -jeg kan lige til nøds ordne syningerne på stigremme og dn slags

De er noget kraftigere, så jeg ved ikke om det gør det "umuligt" at arbejde med, men skulle du finde ud af at det er noget du kan, så er jeg i hvertfald meget interesseret

Og vis endeligt frem hvad du ellers får lavet i store størrelser -det er så sjældent ting til den slags heste ikke bare er kedelige "skrabe-modeller"

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider