slipper du rigtig pænt fra, det er bare super svær.
Tænker om du har en som kan hjælpe dig fra jorden (altså en som er super dygtig og frem for alt har timingen til at hjælpe Fabis bagben), det kunne den havde super god gavn i piaff arbejdet den må gerne tænke lidt mere lige frem, da han krydeser bagbenene især i den første og deraf midster korrektheden, hellere lade den gå lidt for meget frem så kan du altid stoppe mere op når styrken er til det.
Så bliver den sidste piruette lidt noget mås, da han kaster sig. har han lide tendens til det? ellers kan en dygtig hjælper fre jorden også hjælpe med det. hvis man rider pirouette rundt om personen på jorden, så kan man virkelig forbedre kvaliteten i Pirouetter gevaldigt ved at aktivere bagbenene.
Jeg har selv brugt/ bruger stadig Jørgen Rask rigtig meget, han er fabelagtig til jordarbejdet og jeg har haft kæmpe glæde af det netop fordi jeg havde tendens til at få dem til at kaste til i højre Pirouetterne. Men samarbejdet med ham har givet hesten bedre styrke og balance, at få hjulpet sine bagben uden jeg skulle gøre noget og nu virker de væsentlig bedre, og har fået meget mere ro.
Han er også kanon til piaff og passage arbejdet og netop at få dem til at arbejde korrekt og starte rigtig bagfra, det gør bare det hele nemmere.
Og ellers ja, træk vejret og nyd det, det er super flot at være på det niveau, det er bare super svært at sætte det sammen.
Gitte