Min kærestes mellemste datter havde sidste uge et stort anlagt projekt på sin skole, og da temaet var valgt - heste og ridning - valgte hun at spørge mig om hjælp. Vi brugte en stor del af sidste uge på projektet, så se her hvad der sker når en næsten 14 års pige og "Fars Kæreste" slår sig løs!
Hesten er min 4 års islændervallak, Siggi frá Klegod, der nærmest var et medlidenhedskøb tilbage i 2011, men som i dag er uundværlig på matriklen.
Tirsdag kørte jeg bl. a. pigerne til DLG/Land og Fritid, til rideskolen hvor de tog billeder, og hjem til os, hvor veninden fik set mine ponyer. Først, min 3 års Welsh B:
Så stod Siggi for skud. Jeg tror nok dette billede blev forsidebilledet til projektet!
Siggi i en øm stund, som jeg kender ham bedst.
Veninden fik en siddetur - Siggi skulle bare lige smage.
Onsdag kom datteren så og vaskede Siggi. Lidt forgæves, men jeg magtede da at holde ham nogenlunde ren med ekstra halm, godnattøj (Fleecedækken og lycra-hals-hoved-hætte), og maizena+vand på de lyse ben om morgenen før fremvisning.
Ja, det er så mig der stolt fremviser min pony. Jeg har i løbet af den sidste tid foretaget mange ændringer i mit liv, bl. a. også i min indstilling til mine heste (Derfor har jeg også en til salg, så jeg kan koncentrere mig om den anden), og har tabt næsten 30 kg på den konto. Jeg glæder mig utroligt meget over dette billede.
Fredag tog en ven og jeg så og pakkede Siggi i traileren, og kørte mod den lokale friskole.
Siggi for første gang i vores egen trailer - super dejligt. Det er en totalrenoveret og velpasset 1989 Variant 1200 kg, så perfekt til os og vores små heste/ponyer.
Så blev den lokale genbrugsplads til hesteparkering! Vi er lige ankommet og ved at gøre os klar til fremvisning.
Tja - og så blev det hele forsinket. Jeg forsøgte at finde pigen (Et af holdene gik 40 minutter over deres tid, tog det meste af "vores" tid, og dumpede derefter fordi de ikke løste opgaven korrekt, dvs. indenfor 20 minutter.. haha). I stedet for fandt vi hele 0. og 1. klasse. Gid jeg kunne have givet dem alle en træktur, de var så søde!
Så gik vi da bare over og så, om der skete noget interessant i den lokale hal.
Endelig kom 7.-8.-9. klasse, og demonstrationen gik i gang. Siggi stod meget flinkt og demonstrerede.
Første gang i byen - det slår da ingen ispind ud...
Der vises og fortælles om kropspartier og bygning. Ja, Siggi blev aldrig så stor som sælger lovede (140), men 133 er da stort nok til at vise og fortælle om
Sådan sadler man en hest.. En lidt sommertyk hest.
Mere "Sådan sadler man".
Puh! Efter sådan en dag er det rart at komme op i traileren og hjem
Det var hans 5. og 6. trailertur i sit liv, så jeg er ret imponeret af ham.
PS: Trensen er bidløs og blev åbnet under kæben, men der var ikke lige et godt sted at tage den af ham, da jeg "mistede" min chauffør midt i det hele og måtte læsse osv. selv til hjemturen.
Næ, vi havde en rigtig god dag, og det gav mod til (meget) mere, helt afgjort!! Jeg havde besluttet at give mig selv nogen belønninger sådan som mine livsstilsændringer skred frem, og deri var inkluderet at købe en sadel til Siggi og få ham tilredet professionelt. Det har ikke været så nemt at finde den rigtige til ham, men forhåbentligt, efter flere useriøse fusere (og en lektion i at man får hvad man betaler for, hm hm, ris til min røv) regner jeg med at sende ham hjemmefra for 1. gang d. 4-5 Juli, han skal til Århus her fra midtjylland og arbejdes med af en pige der har redet og tilredet islændere på Island, i Canada og i Danmark.
Jeg håber i nød billederne af min lille grimme ismule, jeg nyder ham i hvert fald hver eneste dag.
/Lene