Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Åh hvilken dag :'(..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 21:56

Hej allesammen

Sikke en dag, blev ringet op kl 9 i morges af min veninde fra stalden, at jeg skulle komme nu og at jeg skulle få fat i en dyrlæge, Malou var kommet til skade og det var slemt..

jeg skynder mig så at få fat i min mor, Malou er min mors hest, og får fat i dyrlægen også bare afsted derud.. Der går 500 tanker igennem hovedet på mig da jeg køre derud, da jeg jo faktisk ikke ved hvad der er sket, så er vildt bange og lidt forvirret og konfus.

Jeg kommer så kørende ind i gårdspladsen og de står ude foran stalden med hende, og det eneste jeg ser er bare et helt rødt ben, og den sok hun har på det ben var bare væk i blod, det eneste der fløj igennem mit hovede var bare @!#$, det her det er skidt ..

Der går ikke længe før dyrlægen kommer og han var bestemt ikke optimist, dem der havde fundet hende havde bundet noget om såret for at stoppe blodet, og da dyrlægen klippede det op stod der bare en stråle ud med blod. han satte så en klemme i og bad en om at køre i brugsen efter bleer, så vi kunne bruge det til at forbinde med. Så stod hun 20 min med den klemme for at stoppe blodet, mens rensede vi resten af såret, og det viser sig så der stikker et stykke led kapsel ud, men heldigvis ingen senere osv. Men da vi så fjerner klemmen står blodet stadig ud, vi pakker hende så ind i bleer og det der selvklæbende noget dyrlægerne har.. Og det har nu stoppet blødningen, og dyrlægen kommer i morgen igen og skifter. Han er sikker på hun kommer sig og at hun i hvertfald nok skal kunne bruges til hygge dressur skovture.

Men puha et chok, og hvor bliver man bare trist og ked af det :(..

Har desværre ingen billeder fra da der var blod over det hele, var ikke lige en tanke, men der er nogen hvor klemmen sidder i for at stoppe blodet, og et hvor det er pakket ind..

Billede

Billede

Billede

Hun er ved at være sig selv igen nu, men har stadig smerter stakkels hest, har så ondt af hende ..

Nå skulle bare lige ud med det, det blev lidt langt :(..

Ha en god aften alle sammen :)..

Hilsen Elisa.

Ejer af Kærvangs Prima Donna Light RDH

Husk man bliver ikke en god rytter hvis man ikke kæmper og arbejder for det, fejlene er ikke hestens men dine.

0
0
Svar på denne tråd

god bedring...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 22:34

God bedring til Malou, og godt det så værre ud end det var i virkeligheden og hun kunne lappes sammen på stedet.

Har du nogen ide om , hvad der er sket med hende?

Har selv prøvet at stå med en opstalders skimmel med blod ned af benet, det ser ret væmmeligt ud, her slap vi heldigvis også med skrækken, hvor en hegnstråd havde skået sig ind og stoppet lige inden den nåede en bøjesene - hesten går dressur på højt plan idag så puha..

1
0
Svar på denne tråd

Nope......
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 23:35

Desværre nej, men tænker hun er nemlig lidt hingste gal, at hun så er blevet træt af vallakerne på et tidspunkt også har slået ud, også desværre har fået hegnet med sig :(..

Så ved ikke lige hvad jeg gør, tør ikke lukke mine heste på fold igen :(, ja Malou kan jo ikke komme på fold, men min tør jeg heller ikke lukke ud, har aldrig haft så ondt i maven og været så bange før.. Så er total i vildrede :(..

Husk man bliver ikke en god rytter hvis man ikke kæmper og arbejder for det, fejlene er ikke hestens men dine.

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 00:05

Puha, stakkels hest, det må gøre frygtelig av... Håber hun kommer sig uden mén af nogen art!!

Men du kan ikke pakke heste ind i bobleplast og vat, uheld sker og vi kan kun gøre det bedste vi kan, for at sikre hegn er forsvarligt og går i stykker ved belastning osv osv

* Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

3
2
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 00:56

Pyhhh det er bare det værste at få sådan en opringning.

Kan trøste dig med at min tidligere hest hev 6 tykke stolper op ved at "kroge" hegnet med bagbenet, hendes sår var noget dybere end Malous, og hun blev rengående og dressurhest igen, så fat mod, det skal nok hele op igen.

Min skulle have boksro men var ved at splitte hele stalden ad, så hun kom på fold med forbinding, det tog lidt længere, men pyt bare hesten var ok.

Mvh Naja

Venter føl efter Zonyx OX

Termin 2. juni 2013,

Og kan snart ikke vente mere:-(

1
0
Svar på denne tråd

avavavavav
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 09:41

puha ha da!

sådan en læssion lavede min hest tilbage engang i 2003, hvor hele hasen var flået op og man kunne se ledet og faktisk igennem benet!

hun havde fået sparket en anden hest op i et hjørne og så var konflikten ellers eskaleret....

Hun gik med forbinding fra kodeled til lyske i 6 uger,(vi brugte pampers....) hvor såret skulle renses 3x dagligt, og der sad et sårdræn hæftet fast, som skulle holdes rent. Hun skulle have haft boxro, men endte efter et døgn på sygefold, da boxen lå i ruiner..

Det gode ved historien er, at efter de 6 uger var hun rengående, og efter 3 månders skridt på fast bund, red vi helt alm træning igen. Hesten lever i bedste velgående den dag i dag, 20 år gammel og har kun noget arvæv som minde om skaden. Hun fik 9 år til som kokurrencehest på højt plan før en gammel(anden) skade pensionerede hende som skovturshest.

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 20:47

Æv da :(

Sådan en skade lavede vores også da hun skulle på fold 1. gang efter vi havde købt hende. Dog ikke nær så dybt, det skulle bare renses, så helede det fint.

Dyrlægen sagde, at vi skulle være heldige det var ovenpå knæet og ikke længere nede på piben - det gælder nok også for dig Der er lidt flere udsatte sener længere nede.

Hvor højt er dit hegn? Hvis der kun går heste på folden, kan det være en fordel at sætte begge hegnstråde højt, så er risikoen for sådanne skader meget mindre.

God bedring med hende!

Med venlig hilsen

Line Madsen

Fotografering:

www.Line-Madsen.dk

"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints, kill nothing but time"

0
0
Svar på denne tråd

jepper..
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 21:20

Vi havde en meget tilfreds dyrlæge her til aften, så det var bare dejligt, og der gik heller ikke hul på blodåren da vi pillede bleerne og forbindingen af, så det var bare så dejligt :)..

I har ret man kan ikke pakke dem ind i vat, og er normalt ikke sådan, men der hvor jeg står vil han ikke gøre noget ved hegnet og der er bare hegnet med de gammel dags jern pæle med plastik dupper på toppen, og der er ingen stød i.. og Jeg spurgte ham ad i går om der blev lavet noget ved hegnet nu det var gået så galt, og der til svarede han nej, og så sagde jeg at jeg rigtig gerne ville hjælpe ham også så fik jeg bare en over fusning, at hvis jeg var så utilfreds kunne jeg jo bare flytte :'(..

Så er meget rund forvirret lige nu :(..

Hilsen Elisa :)..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 22:10

Hold da op!!! Sikke en kæmpe forskrækkelse at få!!! Stakkels lille hest. Er rigtig glad for at hun er bedre nu...Du skal se, hun bliver helt sikkert fit for fight igen.

...Hader personligt selv at blive ringet op af nogen fra stalden. Jeg frygter virkelig altid at der er sket prinsessen noget. En af gangene der blev ringet op, stod jeg ude på mit arbejde med 21 unger i en bvh.klasse. Der havde min veninde lige trukket Zahrah ind (det var vinter) og hun sagde, at jeg nok hellere måtte få ringet til en dyrlæge i en farlig fart, for Zahrahs ben så IKKE godt ud. Alt stod stille oveni knoppen på mig. Jeg ringede til min leder og sagde at jeg blev nødt til at køre og at han måtte komme og dække mig ind NU..At han selv stod med 42 børn selv, kunne jeg ikke tage mig af...Det skulle være nu!!!!! . Zahrah var faldet på folden...havde en flænge ned af piben(også der pumpede blodet ud), havde revet sin ene kastanie af på modsatte ben i kampen om at komme op igen (der var sne og is på folden en mas), og nogle småsår rundt omkring. Jeg hylede som en ulv, da jeg så min lille to-års stå der i smerter. Gudskelov kom hun sig helt, med en smule arvæv til følge...men puh..Chokket og angsten for at det sker igen, sidder i en længe efter. Så jeg kan fint følge dig!!!

Jeg ved at jeg helt sikkert ville flytte min hest, hvis jeg stod et sted hvor staldejer nægtede at gøre noget ved sådan et hegn!!!! Ikke på vilkår om jeg ville stå et sted, hvor jeg blev overfuset på den måde, fordi man vælger at tilbyde sin hjælp til at gøre stedet sikrere. Sikke en nar ( )

Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (;

1
0
Svar på denne tråd

puha....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 17:17

Zahrah ox 4637: puha sikke en historie, godt hun kom sig igen, håber jeg også vores gamle dame gør :).. Ja vi flytter også derude fra, der er bare ikke et eneste sted der er plads :(..

Malou's sår sprang op igen her til morgen, så blodet bare fossede ud over det hele, så dyrlæge ud igen, men han fik hende lappet sammen, så vi krydser stadig fingre for at det lykkes.

Jeg fik så desværre en overfusning af stald ejer bagefter, da han synes at hvis jeg var utilfreds med hegnet, så kunne jeg bare flytte mine heste, super Malou kan jeg jo under ingen omstændigheder flytte lige nu :(..

Øv er så ked af det og ødelagt i mit hoved :(..

Knus Elisa

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 17:39

Her er lige billeder fra i dag da det sprang op igen, alt var ellers så fin igår :(..

Billede

Min mor prøver at stoppe blodet så godt så muligt :/..

Billede

inden vi tager bandagen af.

Billede

Og lappet sammen igen.

Hilsen Elisa.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 18:11

Sikke noget, krydser fingre for det ender godt, og at i hurtigt finder et andet sted at stå.

Mvh Naja

Termin 2. juni 2013,

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 18:39

Årh nej altså

Hvilket område bor du/hesten i?

* Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 19:51

Jamen åh nej dog Sikke dog en redelighed? Hvilken del af landet står du i? Det er jo slet ikke til at bære det her....

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 19:53

Åh...kan se du er fra Skærbæk. Det bliver nok for langt at futte til Esbjerg. Der MÅ da være steder dernede omkring... For filen jeg håber der findes en løsning ..

0
0
Svar på denne tråd

jepper..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 20:06

Jeps jeg bor i Skærbæk, og lige nu er vi modtagelig for alt snart. Men Malou kan jo ikke flyttes forløbigt, så vi er tvunget til at blive der indtil videre, for sådan som det blødte i dag, så tør jeg sku ikke flytte rundt på den stakkels hest.. Har så ondt af den lille hest :(..

Hilsen Elisa.

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 16:29

Så lige en lille opdatering på Malous ben, jeg synes det så ulækkert ud da dyrlægen tog forbindingen af i dag, men han var rigtig glad for at se at det så sådan ud, så det var positivt, og hansiger at hun har gode prognoser :).. han trak hende en tur ned af stald gangen, og der var hun næsten haltfri dejligt :).. men puha hvor er der lang vej, men bare hun bliver rask og får det godt i gen så må det tage nok så langtid :)..

Billede

Fra i dag, dr. dyr synes kniven til at skære bandagen op med skulle med på billedet :)..

Hilsen Elisa :)..

1
0
Svar på denne tråd

Det ser
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 17:31

- rigtigt flot ud efter så kort tid.

Har selv en hest, der for nøjagtigt 100 dage siden kom slemt til skade med højre bagben. Der opstod desværre en massiv infektion

Men med hjælp fra to sygeplejersker der er specialuddannede i sårpleje (og samtidig hesteinteresserede) har jeg fået de bedste råd og vejledning i optimal sårpleje.

Såret på min hest var 15x15 cm og gik ind i bøjesenens senefacier, og efter infektionen var såret desværre meget større. I dag er såret på min hest kun ca. 1x1cm, og uden nogen tegn på der skulle opstå overben og fortykkelser.

Så har du brug for råd og vejledning i sårbehandling, der er til at overkomme (også økonomisk) er du velkommen.

Mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Arme lille Malou!
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 17:36

Eisa: Kan da forsøge at kontakte Annika i ribe og hører om hun har en plads eller to!? I kan ikke blive stående ved den klaphat!

- Anne Mikkelsen -

Heste er ikke mere skrøbelige end vi gør dem!

Stamtavlen afgører ikke hestens potentiale

- det gør rytterens dygtighed!

0
0
Svar på denne tråd

dejligt..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 21:53

Tine (Justtine) ja det ser rigtig pænt ud, så nu håber vi bare på det bedste :)..

det kunne da sagtens være det blev en mulighed, når vi når noget længere i processen :)..

Jo det kunne jeg sikkert godt Anne, men det er lidt lang for min mor og køre helt fra skærbæk af hver dag..

0
0
Svar på denne tråd

dejligt..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 21:58

Tine (Justtine) ja det ser rigtig pænt ud, så nu håber vi bare på det bedste :)..

det kunne da sagtens være det blev en mulighed, når vi når noget længere i processen :)..

Jo det kunne jeg sikkert godt Anne, men det er lidt lang for min mor og køre helt fra skærbæk af hver dag..

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 07:31

Det ser da, allerede meget bedre ud...Håber det bliver helt fint igen..

Mht. hegnet, er der så ikke noget med lovgivning om hegnshøjde og sikkerhed... Hvis hestene render ud og hegnet ikke er forsvaligt, så gælder forsikringen vel ikke.... Og et hegn, kun bestående af jernpæle og uden strøm, kan da ikke være optimalt....

Men, som andre har skrevet, håber jeg du hurtigt finder, et andet sted..

Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Jepper..
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 16:01

Jeps det ser meget bedre ud, og det gjorde det også i dag så det var dejligt :)..

Men desværre viste det sig at hun ikke kan tåle det pasta hun har fået som beroligende, når de andre skal ud. Så skæbnene ville at hun faldt da vi skulle skifte bandage i dag, det var virkelig en meget grim oplevelse, men hun er okay og har det godt igen :)..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 19:40

Føler med jer, det er ikke rart når hesten kommer til skade.

Men rart at det går den rigtige vej allerede.

Mvh Naja

Termin 2. juni 2013,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider