Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Nye billeder :)
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 10:54

Nu har jeg sørme været i gang igen med kameraet. Denne gang har en ude fra gården stået model for mig i springning (med hendes fine hest) Samt min kanin har fået for skud (Stakkels dyr, han blev lidt træt af mig til sidst)

I må gerne kommenterer af det der er på billederne (men ingen kritik af rytter og hesten da hun ikke er på HN til at forsvare sig) Samt masser af ros og konstruktiv kritik til billederne generalt og foto teknik. Jeg har prøvet at lege lidt med ISO og lukkertiden på nogle af billederne, samt leget lidt med de forskellige motiver og beskæringer (især af kaninen, som hedder Tøffe - han er min egen)

Så skyd :D

- Kanin; Brugt ISO på 1600 og en lukkertid på 1000

1

Billede

2
Billede

3
Billede

4
Billede

5
Billede

6
Billede

7
Billede

8
Billede

9
Billede

10
Billede

11

Billede

12
Billede

13
Billede

14
Billede

15
Billede

Det var så Tøffe. Så kommer hesten og rytteren over hop.

- Hest: Brugt ISO på 800 og en lukkertid på 1000

1

Billede

2

Billede

3
Billede

4
Billede

5
Billede

6
Billede

7
Billede

8
Billede

9
Billede

10
Billede

11
Billede

Nå værsgo :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:05

Bruger du autofokus når du tager billeder?

Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:11

Sofie: Ja, der er autofokus i kameraet :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

ffffffff
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:12

HUSK; At billederne her på HN bliver en smule mere sløret og foringet i kvaliteten. Desværre.

McLean

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:22

Jeg synes du skal prøve at arbejde lidt mere med dybden i billedet. Det ses især i billede 3 og 4 af Tøffe og 8 af hesten. Altså, at baggrunden bliver mere sløret, for så fremstår "portrættet" mere klart. Giver det mening? Jeg kan desværre ikke lige huske, hvordan man gør, men det kan du måske google dig til

Ellers en fin fornemmelse for beskæringer, ligesom du er god til at komme i "øjenhøjde" med motivet.

Og din veninde ligner en dygtig rytter. Hendes hest er rigtig smuk og ser bare vidunderlig glad ud. Vil du ikke nok sige det til hende alligevel?

1
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:28

Jeg kan godt se hvad du mener :D Har også selv tænkt på det, men ved ikke nok om hvordan man ændre det? Måske nogle kloge herinde der ved det? Jeg er stadig meget ny og har slet ikke lært de forskellige ting at kende endnu og hvad de helt korrekt gør :D

Tak for rosen til rytter og hest (skal nok fortælle videre) og for rosen af motivet og beskæringerne. Beskæringerne er noget jeg leger lidt med stadig og arbejder på :)

McLean

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:31

Og så vil jeg lige sige; At tage billeder af en en kanin som hopper rundt efter en så snart han ser en og som hopper meget hurtigt og ikke gider at sidde stille - er ret svært at tage billeder af :D

McLean

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:43

Synes egentlig det er nogen fine billeder.. Dem af Tøffe er beskåret ret tæt, ihvertfald i følge mig, men hver sin smag :)

De af hesten hvor den ikke springer er gode, men dem hvor den springer.. Jeg synes der er alt for mange forstyrrende elementer.. Springet ser meget rodet ud, jeg ville fjerne fyldet, når det alligevel ikek er "rigtigt" fyld. Det forstyrre mit øje meget at det ikke er "lige" Forstår du ? Ville så vidt muligt også undgå at få andre heste og personer med i baggrunden. Når du skal tage billeder, så kig godt på motivet og tænk om du kan ændre noget for at det bliver bedre :)
På springbillederne bryder jeg mig heller ikke så meget om at noget af selve springet er skåret væk, men igen, det er nok en smagssag :)

Men synes det er flotte billeder når man tænker på du er nybegynder :)

Er det rå billeder, udeover de er beskåret ? :)

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

<3 Nu med Heisselager Le Mans <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:56

Regitze: Jeg synes jo netop ikke at kaninen er skåret for tæt, jeg kan godt lide de lidt tætte beskæringer indimellem :)

Mht hesten, jeg kunne ikke selv bestemme hvordan og hvorledes springet skulle se ud, hvor højt det skulle være, hvor mange ting der skulle være i billedet osv da vedkommende fik undervisning på dette tidspunkt. Så sådan er det desværre bare.

Ja billederne er rå udover beskæring :) Nogle af dem er lysnet lidt :)

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 12:03

Hej.

Jeg vil gerne komme med lidt konstruktiv kritik til billederne. :)

Du skal passe på med at bruge for høj ISO. Det giver en vis grynethed i billederne og som du ser, er billederne af Tøffe også lidt mere slørede end hestebillederne og samtidig endnu mørkere. Har du taget dem ved aftenstide? Det kunne nemlig forklare det. :) Så er det nemlig nemt bare at sætte ISO op og dermed stadig få relativt klare billeder, selvom motivet bevæger sig. Her vil jeg dog i stedet anbefale: et stativ. :) Lavere lukkertid, lavere ISO - og et stativ. :)

Hestebillederne er fine og klare.

Jeg har også en lille kommentar til beskæringen af alle billederne. Et kvadratisk billede med motivet i midten virker som regel ikke særlig godt. Det er stort set altid bedre for øjet, når der er lidt rum enten foran eller bag ved hovedmotivet. Ved en springene hest eller en løbende kanin vil det se flot ud med lidt ekstra rum foran hesten eller kaninen.

Lad mig illustrere med et eksempel:

Her har jeg klippet Eddie ind til at være lidt midt i billedet. Det virker lidt snævert, lidt klaustrofobisk på en måde.

Billede

Her har jeg beskåret, sådan så lidt mere af buret er kommet med foran Eddie - det virker lidt mere rummeligt.

Billede

Ellers vil jeg da bare sige: fortsæt! :) Det ser jo allerede ret godt ud. Det tager lang tid at lære et nyt kamera at kende! Jeg havde nok mit i 3 år, inden jeg fattede de manuelle indstillinger, hehe.

Heidi

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 12:09

Jeg tillod mig lige at lave en hurtig redigering, bare så du kan se hvad jeg mener, så kan du jo selv bedømme om du vil tage det til dig :) Det kunne sagtens ha været gjort bedre, men når det ikke er oroginalen giver det ikke en særlig meget at arbejde med :)

Billede

Billede

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 12:13

Ah ja okay, det er ikke nemt hvis man ikke selv kan bestemme noget som helst :)

Synes du skal prøve at lege lidt med redigering, det er helt vildt som det kan ændre et billede :) jeg elsker at redigere :D

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider